Analiza wyników ankiet studenckich za rok 2013/2014.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekt systemowy Rynek Pracy pod Lupą - realizacja zadań w 2011 i I kwartale 2012 r. Spotkanie robocze z pracownikami PUP odpowiedzialnymi za realizację.
Advertisements

Dr inż. Magdalena Jabłońska
Uniwersytet Warszawski
KRK – na Uniwersytecie Warszawskim Marta Kicińska-Habior
BADANIE OPINII STUDENT Ó W UEP – WIOSNA 2011 Część Ia (pytania 1-5)
Animacja grup zadaniowych Agnieszka Leśny. Odpowiedź na pytanie czy i jak udało nam się osiągnąć zamierzone cele oraz w jaki sposób udało nam się je osiągnąć?
Laboratorium z Probabilistyki IV sem. Wydział Transportu
Pracownia Ewaluacji Jakości Kształcenia
Języki programowania C++
Pełnomocnik Rektora ds. Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia
System Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia w UMB obejmuje: Uczelniany Zespół do Spraw Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia. Wydziałowe.
OPIS PRZEDMIOTU (ZAJĘĆ)
Prezentacja wydziału dr inż. Piotr Bilski Prodziekan ds. Dydaktyki
1.Prezentacja zadań UZZJK zgodnie z zaleceniami PKA. 2.Przedstawienie bieżącej sytuacji dotyczącej przeprowadzonych hospitacji i ankietyzacji na poszczególnych.
RAPORT KOŃCOWY Z EWALUACJI PROJEKTU DOBRE PRAWO – DOBRE RZĄDZENIE.
Jakość kształcenia w roku akademickim 2012/13
Katedra Zarządzania Miastem i Regionem
Zasady i tryb przeprowadzania ankiet oceny przedstawianej przez studentów i doktorantów po zakończeniu każdego cyklu zajęć Szczecin,13 grudnia 2013.
Spotkanie UZZJK i WZZJK
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
Laboratorium z Probabilistyki sem. IV Wydział Transportu
Seminarium Dobre praktyki w organizacji studiów I stopnia Wydział Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki Politechnika Gdańska Prof. dr hab. inż. Alicja.
EWALUACJA JAKOŚCI KSZTAŁCENIA – DANE ZBIORCZE Rok akademicki 2012/2013 Semestr letni.
Zapisy na zajęcia B i C na rok akademicki 2014 / 2015.
Możliwości wspierania uczniów wybitnie uzdolnionych 5 grudnia 2013 r. Barbara Wikieł.
Idea oceniania kształtującego
ZASADY FUNKCJONOWANIA UCZELNIANEGO SYSTEMU ZAPEWNIANIA JAKOŚCI KSZTAŁCENIA W POLITECHNICE WROCŁAWSKIEJ § 3. W celu realizacji zadań USZJK na szczeblu uczelnianym,
Wydział Nauk Geograficznych i Geologicznych
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na I roku studiów II stopnia Kierunek: Bioinformatyka Przeznaczony dla studentów, którzy w roku.
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na II roku studiów II stopnia Kierunek: Ochrona środowiska Przeznaczony dla studentów, którzy.
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na II roku studiów II stopnia Kierunek: Biologia – nauczanie biologii Przeznaczony dla studentów,
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na II roku studiów II stopnia Kierunek: Bioinformatyka Przeznaczony dla studentów, którzy w roku.
Spotkanie Kierunkowej Komisji ds. Jakości Kształcenia z przedstawicielami trójek studenckich z poszczególnych lat
Zajęcia dydaktyczno - wyrównawcze z matematyki w pierwszym półroczu roku szkl.2014/2015.
Analiza wyników ankiet za rok 2012/2013. Ocenie zostali poddani nauczyciele akademiccy prowadzący zajęcia dydaktyczne, ujęci w planach ankietyzacji na.
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na III roku studiów I stopnia Kierunek: Bioinformatyka Przeznaczony dla studentów, którzy w roku.
KRK – na Uniwersytecie Warszawskim 7czerwca 2011 Marta Kicińska-Habior.
Młody Fizyk Eksperymentuje – I Pracownia Fizyczna dla Licealistów
Zapisy na zajęcia B i C na rok akademicki 2015 / 2016.
STUDENCKICH SŁÓW KILKA O NAUCZANIU W JĘZYKACH OBCYCH Walery Stasiak Zarząd Samorządu Studentów Uniwersytetu Warszawskiego.
Analiza wyników ankiet studenckich za rok 2014/2015 ( semestr zimowy)
STUDENCKICH SŁÓW KILKA O NAUCZANIU W JĘZYKACH OBCYCH Walery Stasiak Zarząd Samorządu Studentów Uniwersytetu Warszawskiego Kształcenie w językach obcych.
Uczelniany System Zapewnienia Jakości Kształcenia w Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie Sprawozdanie z działalności w roku akademickim 2014/2015.
Wyniki ankiety ewaluacyjnej Kierunek: GEOGRAFIA II st. Studia stacjonarne 2014.
Wyniki ankiety ewaluacyjnej Kierunek: GOSPODARKA PRZESTZRENNA II st. Studia stacjonarne 2014.
Pełnosprawny Student IX Kraków, 3 listopada 2015 r. DR MARIA GORCZYŃSKA PEŁNOMOCNIK REKTORA UNIWERSYTETU EKONOMICZNEGO W KATOWICACH DS. OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH.
Komentarz Ankietę przeprowadzono wśród studentów ostatniego roku studiów stacjonarnych II stopnia kierunku Oceanografia wszystkich uruchomionych.
Ankieta Oceny Zajęć 2014/2015. Na zakończenie każdego z semestrów w roku akademickim 2014/2015 tj. w terminie 2 lutego marca 2015 oraz 8 czerwca.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" PIOTR TKACZ Studium e-Learningu Wyższej Szkoły Zarządzania Ochroną Pracy w Katowicach.
Ewaluacja jakości kształcenia – dane zbiorcze Rok akademicki 2014/2015 Łódź 2016.
Zapisy na zajęcia B i C na rok akademicki 2016 / 2017.
Ewaluacja jakości kształcenia – dane zbiorcze Rok akademicki 2012/2013 Semestr zimowy Dr Agnieszka Pawlak, Zakład Nauk o Rodzinie UM Dr Paweł Przyłęcki,
Wydział Ekonomii, Zarządzania i Turystyki ul. Nowowiejska Jelenia Góra.
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na III roku studiów I stopnia Kierunek: Biologia Przeznaczony dla studentów, którzy w roku 2013/14.
Zapisy na zajęcia B i C na rok akademicki 2017 / 2018.
MODELOWANIE MATEMATYCZNE
Technologia informacyjna
Uczelniany System Zapewnienia Jakości Kształcenia
Ocena Projektu „Klasa Akademicka” prowadzonego na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu – wybrane wyniki badań Dominika Stachowiak.
Ewaluacja jakości kształcenia – dane zbiorcze
Ewaluacja jakości kształcenia – dane zbiorcze
Spotkanie opiekuna roku ze studentami
Wyniki ankiety oceny jakości kształcenia przeprowadzonej wśród nauczycieli w roku akademickim 2017/2018 Realizując zadania wynikające z Wewnętrznego Systemu.
Teatr w Afryce, Afryka w t eatrze
Ewaluacja jakości kształcenia – dane zbiorcze
Wyniki ankiety oceny jakości kształcenia przeprowadzonej wśród studentów w roku akademickim 2017/2018 Realizując zadania wynikające z Wewnętrznego Systemu.
ABSOLWENT, PRACODAWCA I WYKŁADOWCA – TRZY STANY JEDNA OSOBA
Zapisy na zajęcia B i C na rok akademicki 2019 / 2020.
SSA SEMESTR LETNI 2018/2019.
Zapis prezentacji:

Analiza wyników ankiet studenckich za rok 2013/2014

Informacje ogólne: W ankietyzacji wzięli udział studenci wszystkich kierunków Wydziału Elektroniki Politechniki Wrocławskiej. Ocenie zostali poddani nauczyciele akademiccy prowadzący zajęcia dydaktyczne, ujęci w planach ankietyzacji na rok 2013/2014 Plany ankietyzacji na poszczególnych kierunkach łącznie przewidywały badanie opinii studentów na temat kursów i prowadzących je nauczycieli akademickich. Respondentami biorącymi udział w ankiecie byli studenci studiów I i II stopnia studiów stacjonarnych. Ogólna liczba studentów w grupach zajęciowych wytypowanych do przeprowadzenia ankietyzacji, oscylowała na poziomie 5913 osób. W badaniu wzięło udział 2458 studentów, co stanowi 41,5 % planowanej liczby respondentów.

Realizacja procesu ankietyzacji – informacje ogólne cd. Samorząd studencki wystosowana jest prośba na piśmie o przygotowanie propozycji do ankietyzacji pracowników prowadzących zajęcia (liczba propozycji nie większa niż 10 kursów) Propozycje muszą zawierać imię i nazwisko prowadzącego, nazwę kursu oraz kod kursu (typowany kurs musi odbywać się w bieżącym semestrze) Narzędzie ankietyzacji Ankieta, stanowiąca główne źródło pozyskiwania informacji składa się z kilku części: ocena kursu realizacja kursu ankietowany o sobie pytania dodatkowe ocena ankiety komentarze- każdy student może sformułować własne komentarze ocenianego kursu Ankiety przeprowadzane są z poszanowaniem zasady dobrowolności i poufności.

Realizacja procesu ankietyzacji w roku akademickim 2013/2014 Na początku semestru zimowego i letniego roku akademickiego 2013/2014 przygotowane zostały ramowe plany przeprowadzanej oceny zajęć dydaktycznych zgodnie ze scenariuszem. Sporządzone harmonogramy ankietyzacji przekazane zostały Prorektorowi ds. Nauczania. Do ankietyzacji zgłoszone zostało w roku akademickim 2013/ kursów, odpowiednio 47 w semestrze zimowym i 83 w semestrze letnim. ZIMALATO Wykłady 14 Ćwiczenia 4 Projekty 4 Laboratoria 24 Seminaria 1 W tym: Profesorowie 26 Doktorzy 8 Doktoranci 13 Wykłady 41 Ćwiczenia 9 Projekty 9 Laboratoria 26 Seminaria 3 W tym: Profesorowie 11 Doktorzy 53 Doktoranci 9

Opracowanie wyników wyniki z przeprowadzonego badania zostały opracowane przez pracowników Zespołu ds. zarządzania jakością kształcenia Opracowanie polegało na zebraniu wstępnie obrobionego materiału otrzymanego z Działu Nauczania i zakwalifikowaniu ocen na poszczególnych kursach do ustalonych wcześniej przedziałów: ocena ≤ 4,0 4,0 ≤ ocena ≤ 4,5 ocena ≥ 4,5 Podczas obróbki danych zliczona została liczba ankietyzowanych kursów oraz liczba studentów biorących udział w ankietyzacji na poszczególnych kierunkach. Poglądowo wskazana została także liczba studentów, którzy powinni uczestniczyć w ankietyzacji.

Analiza danych- wyniki

Semestr zimowy 2013/2014 Badanie opinii studentów zaplanowane na semestr zimowy roku akademickiego 2013/2014 przeprowadzono w ostatnich czterech tygodniach semestru zimowego. W semestrze zimowym ocenie zostało poddanych 47 nauczycieli akademickich. INFORMATYKA Ankietyzowanych zostało 9 kursów W ankietyzacji wzięło udział 112 studentów Uwagi studentów odnośnie ankietyzowanych kursów: mało godzin zajęć laboratoryjnych w stosunku do godzin wykładu

AUTOMATYKA I ROBOTYKA Ankietyzowanych zostało 10 kursów W ankietyzacji wzięło udział 162 studentów Uwagi studentów do ankietyzowanych kursów: zbyt mały wymiar godzinowy zajęć laboratoryjnych, w stosunku do obszernego materiału

ELEKTRONIKA Ankietyzowanych zostało 7 kursów W ankietyzacji wzięło udział 130 studentów Uwagi studentów do ankietyzowanych kursów: ETEK042L-bardzo ciekawy kurs, prowadzony w przyjemnej atmosferze, z ciekawymi materiałami i przykładami ETEU220L- kurs prowadzony przez połowę semestru, duża presja czasu w kontekście realizowanego materiału, cotygodniowe natężenie kursu nie daje możliwości wykonania zaplanowanych zadań w dostatecznym stopniu

TELEKOMUNIKACJA Ankietyzowanych zostały 3 kursy W ankietyzacji wzięło udział 36 studentów

TELEINFORMATYKA Ankietyzowanych zostało 6 kursów W ankietyzacji wzięło udział 135 studentów Uwagi studentów do ankietyzowanych kursów: TLEK00018W- wykład powinien być prowadzony równolegle do zajęć laboratoryjnych Brak zajęć laboratoryjnych jako zobrazowania treści wykładu

KURSY WYDZIAŁOWE Ankietyzowanych zostało 9 kursów W ankietyzacji wzięło udział 349 studentów Uwagi studentów do ankietyzowanych kursów: ETEW zajęcia prowadzone w luźnej atmosferze, bardzo ciekawie, w ciekawej formie. Prowadzący potrafi zachęcić do przedmiotu, warunki zaliczenia przedmiotu od początku były jasne i klarowne zadania domowe motywowały do systematycznej pracy i pomagały w zaliczaniu przedmiotu.

KURSY MATEMATYCZNE Ankietyzowanych zostały 2 kursy W ankietyzacji wzięło udział 47 studentów

Semestr letni 2013/2014 Badanie opinii studentów zaplanowane na semestr letni roku akademickiego 2013/2014 przeprowadzono w ostatnich czterech tygodniach semestru letniego. W semestrze letnim ocenie zostało poddanych 83 nauczycieli akademickich. INFORMATYKA Ankietyzowanych zostały 23 kursy W ankietyzacji wzięło udział 424 studentów Uwagi studentów do ankietyzowanych kursów: INEW 002L- kurs prowadzony ciekawie, aktywność kreatywność punktowana i nagradzana INEK006C – kurs bardzo przyjemny i wnosi dużo wiedzy INES302W – brak szans na pokazanie własnej inwencji twórczej, wymaga się jednorodnego myślenia

AUTOMATYKA I ROBOTYKA Ankietyzowanych zostało 20 kursów W ankietyzacji wzięło udział 376 studentów Uwagi studentów do ankietyzowanych kursów: AREK004L- za dużo zadań do wykonania na dane zajęcia laboratoryjne, wielokrotnie wymagane odróbki części zajęć, trudno dostępne instrukcje robocze ARES00202W- jeden z najlepszych prowadzących, wiedza praktyczna i pożyteczna, czas kursu powinien być dłuższy ARES103W – jeden z najważniejszych kursów na specjalności, bardzo dobrze prowadzony AREU309W- zajęcia ciekawe dzięki prowadzącemu, który przedstawił treści w ciekawy sposób

ELEKTRONIKA Ankietyzowanych zostało 20 kursów W ankietyzacji wzięło udział 336 studentów Uwagi studentów do ankietyzowanych kursów: ETEU709W- należałoby zaktualizować programy do modelowania na kursie, o nowsze techniki stosowane w oprogramowaniu ETEK011W- bardzo dobry wykład, ciekawe treści, bardzo dobry prowadzący ETES005W- bardzo istotny przedmiot, świetnie prowadzony, dużo istotnych i przydatnych informacji

TELEKOMUNIKACJA Ankietyzowanych zostało 12 kursów W ankietyzacji wzięło udział 201 studentów Uwagi studentów do ankietyzowanych kursów : ETES230W- kurs był bardzo interesujący, prowadzony w ciekawy i bardzo zrozumiały sposób ETES123W- Kurs był przygotowany bardzo dobrze, materiał bardzo trudny został przedstawiony w sposób niezwykle prosty i łatwy TLEU101W- kurs czasochłonny, powinien pojawić się wcześniej

TELEINFORMATYKA Ankietyzowanych zostało 6 kursów W ankietyzacji wzięło udział 101 studentów Uwagi studentów do ankietyzowanych kursów: TLEK007W – kurs ciekawy, prowadzący ma dużą wiedzę, którą potrafi zaciekawić studentów TLEK005W- wykład jest prowadzony w sposób praktyczny – nie ma suchej teorii

KURSY WYDZIAŁOWE Ankietyzowanych zostały 3 kursy W ankietyzacji wzięło udział 75 studentów Uwagi studentów do ankietyzowanych kursów: ETEW002- kurs powinien być prowadzony w tym samym semestrze co wykład Miernictwo, ponieważ wiedza wtedy zdobywana na bieżąco i łatwiej byłoby zrozumieć zagadnienia ETEW004W- kurs bardzo przydatny, jednak odbywa się za wcześnie, bez odpowiedniego zakresu wiedzy, jest on niezrozumiały i trudny

Semestr zimowy 2013/2014 Planowane- 43 Wykonane - 37 Ocena: Wyjątkowo pozytywne - 30 Pozytywne -7 Semestr letni 2013/2014 Planowane- 49 Wykonane - 43 Ocena: Wyjątkowo pozytywne - 22 Pozytywne -21 Hospitacje