Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Ewaluacja jakości kształcenia – dane zbiorcze

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Ewaluacja jakości kształcenia – dane zbiorcze"— Zapis prezentacji:

1 Ewaluacja jakości kształcenia – dane zbiorcze
Rok akademicki 2016/2017 Łódź 2017

2 Kwestionariusz ankiety obowiązujący w roku akademickim 2016/2017
Siedem pytań zamkniętych, jedno pytanie otwarte. Pięciostopniowa skala ocen: 1 - ocena bardzo niska, 2 – ocena niska, 3 – ocena przeciętna, 4 – ocena dobra, 5 – ocena bardzo dobra. Ocenione zagadnienia: Zajęcia rozpoczynały się i kończyły punktualnie. Nauczyciel był dostępny dla studentów podczas dyżuru/konsultacji. Nauczyciel był przygotowany do prowadzenia zajęć. Zajęcia prowadzone przez Nauczyciela umożliwiły zdobycie nowej wiedzy/umiejętności/ kompetencji społecznych. Nauczyciel był komunikatywny, tzn. przekazywał treści w sposób zrozumiały i jasny, dzielił się swoją wiedzą, odpowiadał na zadawane pytania. Nauczyciel aktywizował studentów podczas zajęć, tzn. zadawał pytania, dyskutował. Nauczyciel był otwarty na kontakt ze studentem, wykazywał się wysoką kulturą osobistą i szacunkiem do studenta.

3 Liczba wypełnionych ankiet
WYDZIAŁ SEM. LETNI 2016/17 SEM. ZIMOWY 2016/17 SEM. LETNI 2015/16 2015/16 SEM. LETNI 2014/15 2014/15 SEM. LETNI 2013/14 Wydział Lekarski 4223 4691 4318 5705 5344 9325 5386 6728 Oddział Stomatologiczny 1420 1208 1744 2573 1719 3156 1981 2955 Wydział Wojskowo-Lekarski 3224 4600 3146 5681 3875 8064 8508 6626 Wydział Farmaceutyczny 1708 1855 1405 2853 2501 6065 2524 4062 Wydział Nauk o Zdrowiu 1482 2170 2715 4564 2465 5411 3512 5439 Oddział Pielęgniarstwa i Położnictwa 1466 2291 1411 2402 2193 5213 2855 3971 Wydział Nauk Biomedycznych i Kształ. Podyplomowego 678 616 1190 1377 1014 1769 671 917 Cds.OiOSwJA 249 436 287 473 271 245 38 108 OGÓŁEM 14450 17867 16216 25628 19382 39248 25475 30806

4 Liczba wypełnionych ankiet – udział procentowy
SEM. LETNI 2016/2017 SEM. ZIMOWY 2016/2017 SEM. LETNI 2015/2016 SEM. ZIMOWY 2015/16

5 Liczba wypełnionych ankiet – udział procentowy c.d.
SEM. LETNI 2014/2015 sem. zimowy 2014/2015 sem. letni 2013/2014 sem. zimowy 2013/2014

6 Liczba studentów wypełniających ankiety
Łączna liczba studentów Semestr

7 Liczba ocenionych nauczycieli
Semestr

8 Średnia ocen z pytania Pyt. 1
Średnia ocen z pytania Pyt. 1. Czy zajęcia rozpoczynały się i kończyły punktualnie? Średnia Wydział

9 Średnia ocen z pytania Pyt. 2
Średnia ocen z pytania Pyt. 2. Czy Nauczyciel był dostępny dla studentów podczas dyżuru/konsultacji? Średnia Wydział

10 Średnia ocen z pytania Pyt. 3
Średnia ocen z pytania Pyt. 3. Czy Nauczyciel był przygotowany do prowadzenia zajęć? Średnia Wydział

11 Średnia ocen z pytania Pyt. 4
Średnia ocen z pytania Pyt. 4. Czy zajęcia prowadzone przez Nauczyciela pozwoliły na zdobycie nowej wiedzy/umiejętności/kompetencji społecznych? Średnia Wydział

12 Średnia ocen z pytania Pyt. 5. Czy Nauczyciel był komunikatywny, tzn
Średnia ocen z pytania Pyt. 5. Czy Nauczyciel był komunikatywny, tzn. przekazywał treści w sposób zrozumiały i jasny, dzielił się swoją wiedzą, odpowiadał na zadawane pytania? Średnia Wydział

13 Średnia ocen z pytania Pyt. 6
Średnia ocen z pytania Pyt. 6. Czy nauczyciel aktywizował studentów podczas zajęć, tzn. zadawał pytania, dyskutował? Średnia Wydział

14 Średnia ocen z pytania Pyt. 7
Średnia ocen z pytania Pyt. 7.Czy Nauczyciel był otwarty na kontakt ze studentem, wykazywał się wysoką kulturą osobistą i szacunkiem do studenta? Średnia Wydział

15 Liczba wypełnionych ankiet – sem. zimowy 2016/2017
KIERUNEK STUDIÓW LICZBA WYPEŁNIONYCH ANKIET LICZBA STUDENTÓW UCZESTNICZĄCYCH W EWALUACJI LICZBA STUDENTÓW NA DANYM KIERUNKU PROCENT STUDENTÓW, KTÓRZY WYPEŁNILI ANKIETY NA DANYM KIERUNKU Analityka medyczna 563 68 205 33,17 Biotechnologia medyczna 442 75 240 31,25 Cds.OiOSwJA 436 97 662 14,65 Dietetyka 701 100 291 34,36 Elektroradiologia 174 21 67 31,34 Farmacja 986 172 547 31,44 Fizjoterapia 1960 213 689 30,91 Kosmetologia 306 57 27,80 Lekarski 4691 697 1794 38,85 Lekarsko-dentystyczny 1091 137 709 19,32 Pielęgniarstwo 1546 236 41,92 Położnictwo 745 120 333 36,04 Ratownictwo medyczne 804 123 328 37,50 Techniki dentystyczne 117 22 199 11,06 Wojskowo-lekarski 2640 439 1204 36,46 Zdrowie publiczne 665 95 286 33,22 OGÓŁEM 17867 2672 8322

16 Liczba wypełnionych ankiet – sem. letni 2016/2017
KIERUNEK STUDIÓW LICZBA WYPEŁNIONYCH ANKIET LICZBA STUDENTÓW UCZESTNICZĄCYCH W EWALUACJI LICZBA STUDENTÓW NA DANYM KIERUNKU PROCENT STUDENTÓW, KTÓRZY WYPEŁNILI ANKIETY NA DANYM KIERUNKU Analityka medyczna 408 56 180 31,11 Biotechnologia medyczna 522 65 218 29,82 Cds.OiOSwJA 249 66 627 10,53 Dietetyka 345 67 260 25,77 Elektroradiologia 156 23 62 37,10 Farmacja 1029 134 516 25,97 Fizjoterapia 931 125 626 19,97 Kosmetologia 271 47 161 29,19 Lekarski 4223 606 1634 37,09 Lekarsko-dentystyczny 1293 229 601 38,10 Pielęgniarstwo 1116 184 534 34,46 Położnictwo 350 71 314 22,61 Ratownictwo medyczne 696 101 308 32,79 Techniki dentystyczne 127 32 171 18,71 Wojskowo-lekarski 2293 361 1054 34,25 Zdrowie publiczne 441 72 284 25,35 OGÓŁEM 14450 2239 7550

17 Procent studentów, którzy wypełnili ankiety na poszczególnych kierunkach
Kierunek

18 Średnia ocen z pytań zamkniętych ze względu na kierunki
Średnia ocen z pytań zamkniętych oraz odchylenie standardowe w poszczególnych semestrach oscylowała w następujących przedziałach: SEMESTR LETNI 2016/17 ZIMOWY 2016/17 Średnia 4,88-4,50 4,81-4,46 SD 0,50-1,00 0,59-1,01 SD – odchylenie standardowe

19 Wnioski z analizy uwag szczegółowych
Uwagi dotyczące organizacji i przebiegu zajęć: nieprzestrzeganie Regulaminu Studiów; przekazywanie wiedzy w sposób niezrozumiały, nieprzystępny dla studentów; przekazywanie na zajęciach nieprzydatnych lub nieaktualnych treści; nieprzekazywanie materiałów dydaktycznych studentom lub przekazywanie ich dużym opóźnieniem tuż przed ustalonym terminem zaliczenia przedmiotu; przygotowywanie nieczytelnych, przeładowanych informacjami prezentacji; prowadzenie zajęć polegające na czytaniu ze slajdów; nieodpowiednia forma zajęć – realizowanie zajęć klinicznych jako seminariów; korzystanie przez wykładowcę z telefonu komórkowego podczas zajęć; zagadnienia obowiązujące na zaliczeniu przedmiotu nie pokrywają się z zagadnieniami omawianymi na zajęciach; zbyt mało praktyki na zajęciach klinicznych (brak kontaktu z pacjentem); brak doświadczenia w pracy ze sprzętem laboratoryjnym; niewystarczająca pomoc przy wykonywaniu ćwiczeń praktycznych;

20 Wnioski z analizy uwag szczegółowych
Uwagi dotyczące organizacji i przebiegu zajęć c.d.: braki sprzętowe utrudniające realizację zadań przez studentów; wprowadzanie stresującej, nerwowej atmosfery na zajęciach; niejasne, niepełne informacje dotyczące zaliczenia przedmiotu; niesprawiedliwe ocenianie, brak jasnych kryteriów oceniania; faworyzowanie niektórych studentów; nieprzestrzeganie progu punktowego podczas zaliczenia; spóźnianie się na zajęcia i/lub przedłużanie zajęć; opuszczanie przez wykładowcę sali podczas trwania zajęć; odwoływanie zajęć lub nieprzychodzenie na zajęcia.

21 Wnioski z analizy uwag szczegółowych
2. Uwagi dotyczące relacji wykładowca – student: brak szacunku wobec studentów, obrażanie studentów, niestosowne żarty; utrudniona komunikacja wykładowca – student (nieodpowiadanie na pytania podczas zajęć, brak pomocy przy zadaniach, nieodpowiadanie na maile).

22 Rekomendacje REKOMENDACJA UZASADNIENIE
Zapoznanie najniżej ocenionych osób z treścią uwag do nich kierowanych. Z przeanalizowanego materiału z ewaluacji zajęć w tym semestrze wynika, iż tego typu działania są celowe i potrzebne. W kilku przypadkach negatywnie ocenionych osób w poprzednich semestrach studenci zauważyli poprawę, jeśli chodzi o prowadzenie zajęć. Można przypuszczać, iż jest to efekt otrzymania przez tych wykładowców informacji zwrotnej o negatywnych aspektach ich pracy. Szkolenia z zakresu komunikacji i innych umiejętności „miękkich” dla wykładowców. Z informacji przekazywanych przez studentów wynika, iż mimo dobrego merytorycznego przygotowania danego wykładowcy do prowadzenia zajęć, ma on trudności z przekazaniem wiedzy w sposób jasny i zrozumiały oraz nie jest otwarty na kontakt ze studentem.

23 Rekomendacje c.d. REKOMENDACJA UZASADNIENIE
Szkolenia z zakresu przygotowania i przedstawiania prezentacji multimedialnych (Power Point, Prezi). Wielu wykładowców chętnie korzysta z pomocy w postaci prezentacji multimedialnych. Często są one jednak przygotowane i prezentowane niezgodnie z zasadami i w efekcie zamiast wzbogacać zajęcia, czynią je nieatrakcyjnymi dla słuchających. Przeprowadzenie hospitacji zajęć osób najniżej ocenionych. Celem przeprowadzenia hospitacji powinna być weryfikacja uwag studentów oraz wskazanie tych elementów prowadzenia zajęć, które wymagają poprawy.

24 Średnia ocen z pytania Pyt. 1
Średnia ocen z pytania Pyt. 1. Czy zajęcia rozpoczynały się i kończyły punktualnie? Średnia Kierunek

25 Średnia ocen z pytania Pyt. 2
Średnia ocen z pytania Pyt. 2. Czy Nauczyciel był dostępny dla studentów podczas dyżuru/konsultacji? Średnia Kierunek

26 Średnia ocen z pytania Pyt. 3
Średnia ocen z pytania Pyt. 3. Czy Nauczyciel był przygotowany do prowadzenia zajęć? Średnia Kierunek

27 Średnia ocen z pytania Pyt. 4
Średnia ocen z pytania Pyt. 4. Czy zajęcia prowadzone przez Nauczyciela pozwoliły na zdobycie nowej wiedzy/umiejętności/kompetencji społecznych? Średnia Kierunek

28 Średnia ocen z pytania Pyt. 5. Czy Nauczyciel był komunikatywny, tzn
Średnia ocen z pytania Pyt. 5. Czy Nauczyciel był komunikatywny, tzn. przekazywał treści w sposób zrozumiały i jasny, dzielił się swoją wiedzą, odpowiadał na zadawane pytania? Średnia Kierunek

29 Średnia ocen z pytania Pyt. 6
Średnia ocen z pytania Pyt. 6. Czy nauczyciel aktywizował studentów podczas zajęć, tzn. zadawał pytania, dyskutował? Średnia Kierunek

30 Średnia ocen z pytania Pyt. 7
Średnia ocen z pytania Pyt. 7.Czy Nauczyciel był otwarty na kontakt ze studentem, wykazywał się wysoką kulturą osobistą i szacunkiem do studenta? Średnia Kierunek

31 Średnia ocen z pytań zamkniętych
TREŚĆ PYTANIA SEM. LETNI 2016/17 SEM. ZIMOWY ŚREDNIA SD Zajęcia rozpoczynały się i kończyły punktualnie 4,74 0,71 4,73 0,69 Nauczyciel był dostępny dla studentów podczas dyżuru/konsultacji (jeśli nie korzystałeś, zaznacz "nie dotyczy") 4,71 0,83 4,72 0,76 Nauczyciel był przygotowany do prowadzenia zajęć 0,72 Zajęcia prowadzone przez Nauczyciela umożliwiły zdobycie nowej wiedzy/umiejętności/ kompetencji społecznych 4,59 0,91 4,55 0,92 Nauczyciel był komunikatywny, tzn. przekazywał treści w sposób zrozumiały i jasny, dzielił się swoją wiedzą, odpowiadał na zadawane pytania 4,61 0,87 4,57 0,90 Nauczyciel aktywizował studentów podczas zajęć, tzn. zadawał pytania, dyskutował 0,86 4,56 0,89 Nauczyciel był otwarty na kontakt ze studentem, wykazywał sie wysoką kulturą osobistą i szacunkiem do studenta 4,67 0,84 4,65 0,85 SD – odchylenie standardowe

32 Średnia ocen z pytań zamkniętych z podziałem na Wydziały
SEM. LETNI 2016/17 SEM. ZIMOWY 2016/17 ŚREDNIA SD Wydział Nauk Biomedycznych i Kształ. Podyp. 4,73 0,80 4,67 0,83 Oddział Stomatologiczny 0,76 4,69 0,77 Oddział Pielęgniarstwa i Położnictwa 4,72 0,73 4,64 Wydział Farmaceutyczny 4,71 0,70 4,62 Wydział Lekarski 4,60 0,84 Wydział Nauk o Zdrowiu Wydział Wojskowo-Lekarski 4,59 0,97 0,82 SD – odchylenie standardowe

33 Średnia ocen z pytań zamkniętych ze względu na wydział
Średnia ocen z pytań zamkniętych oraz odchylenie standardowe w poszczególnych semestrach oscylowała w następujących przedziałach: SEMESTR LETNI 2016/17 ZIMOWY 2016/17 Średnia 4,73-4,59 4,69-4,60 SD 0,70-0,97 0,77-0,84 SD – odchylenie standardowe


Pobierz ppt "Ewaluacja jakości kształcenia – dane zbiorcze"

Podobne prezentacje


Reklamy Google