Alternatywny slajd początkowy – animacja logotypu załączona jako film, w trybie prezentacji animację należy uruchomić poprzez kliknięcie w grafikę.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
DORADZTWO ZAWODOWE W SZKOLE PONADGIMNAZJALNEJ
Advertisements

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Gdańsku
WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI I ZARZĄDZANIA z siedzibą w Rzeszowie 1 czwartek, 7 listopada 2013czwartek, 7 listopada 2013czwartek, 7 listopada 2013czwartek,
Współpraca doradcy zawodowego z pracodawcami w ramach działań publicznych służb zatrudnienia Ewa Bodzińska-Guzik.
Sieć SPLOT Sieć SPLOT to związek 15 członków - organizacji wspierających, działających w różnych regionach Polski. CELE: Zwiększanie umiejętności zarządzania.
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Gdańsku
Zintegrowane podejście do systemu motywacyjnego w ZUS
1 EWALUACJA GŁÓWNYM NARZĘDZIEM PODNOSZENIA JAKOŚCI PRACY DORADCY ZAWODOWEGO Robert Fleischer –Zarząd Główny SDSiZ RP Lubniewice,
Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej
WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI I ZARZĄDZANIA z siedzibą w Rzeszowie 1 sobota, 4 stycznia 2014sobota, 4 stycznia 2014sobota, 4 stycznia 2014sobota, 4 stycznia.
SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
Instytucjonalne aspekty współpracy Budowanie kompetencji do współpracy między-samorządowej i międzysektorowej jako narzędzi rozwoju lokalnego i regionalnego.
Wartość czynności doradczych audytu Agata Kumpiałowska
Nowa rola placówek doskonalenia nauczycieli
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
FUNKCJA PERSONALNA.
Konferencja Wdrażanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Wzajemne wspomaganie się nauczycieli 30 – 31 maja 2008 Bukowina Tatrzańska.
Ewa Miłuch - Szewczyk konsultant Dzielenie się swoją wiedzą Wiedza jest podstawą zarządzania instytucjami, placówkami obecnego XXI wieku Pracownik i pracodawca.
Z Wiekiem na Plus - szkolenia dla przedsiębiorstw
AKREDYTACJA LABORATORIUM Czy warto
Projekt Kompleksowe wsparcie szkół – sukces edukacji współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
AKADEMIA WIEKU ŚREDNIEGO – akademicki model kształcenia ustawicznego osób 50+ Projekt współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
UCHWAŁĄ NR 162/2006 RADY MINISTRÓW Z DNIA 25 WRZEŚNIA 2006 r.
Model realizacji usług o określonym standardzie w miastach na prawach powiatu Zespół ekspercki ds. modelu realizacji usług w mieście na prawach powiatu.
INSTYTUT SOCJOLOGII UNIWERSYTET WROCŁAWSKI
SYSTEM PRACY Z KADRĄ W ZHP
Projekt Indywidualne ścieżki zatrudnienia jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Projekt jest realizowany.
Współpraca szkoły z przedsiębiorstwem
PODDZIAŁANIE PODNOSZENIE KWALIFIKACJI KADR POMOCY I INTEGRACJI SPOŁECZNEJ PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI.
Wzmocnienie potencjału instytucjonalno – kadrowego Urzędu Gminy w Nowem Harmonogram realizacji projektu.
Projekt jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Kształcenie Gdzie jesteśmy? Dokąd zmierzamy?. Czym jest kształcenie instruktorskie? Pomoc w rozwoju instruktorskim na drodze przeżyć, wspólnie osiąganych.
Reintegracja społeczna i zawodowa poprzez program zatrudnienia socjalnego.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Ocena efektów wsparcia MŚP w ramach
Projekt „Nikogo nie zgubić, każdego rozwinąć” - perspektywa partnera realizującego działania i dyrektora szkoły.
IOB w Polsce – wyzwania przyszłości
Pilotażowy model doskonalenia nauczycieli i zewnętrznego wspomagania szkół i przedszkoli w powiecie jaworskim Projekt współfinansowany ze środków Unii.
Krajowy Ośrodek Wspierania Edukacji Zawodowej i Ustawicznej w Warszawie będzie prowadził w roku szkolnym 2014/15 na terenie całego kraju bezpłatne szkolenia.
Ewaluacja konferencja 11 czerwca 2014 RODN „WOM” w Katowicach.
Jeleniogórski System Wspierania Placówek Oświatowych
MOBILNOŚĆ SZKOLNEJ KADRY EDUKACYJNEJ… CZYLI JAK ZDOBYĆ „KASĘ” NA NAUKĘ W INNYCH KRAJACH… …I W JAKI SPOSÓB POZNAWAĆ INNE KULTURY NIE BĘDĄC ROCKEFELLEREM…
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI
Procedury doskonalenia uczenia się i nauczania
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie.
Co to jest spacer edukacyjny?
5. Kształcenie praktyczne zawodowe
P RACA Z GRUPĄ JAKO ELEMENT PSYCHOTERAPII UZALEŻNIEŃ.
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA ZAWODOWEGO.
Superwizja koleżeńska w profilaktyce wypalenia zawodowego pedagogów
Zespół ds. ewaluacji rok szkolny 2014/2015
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Ewaluacje problemowe w zakresie wskazanym przez Ministra Edukacji Narodowej dotyczyły następujących.
AQOR- Wzmocnienie jakości orientacji zawodowej 1 Podnoszenie kompetencji doradców zawodowych - efekty prac uczestników Seminarium otwierającego projekt.
Kontrole planowe przeprowadzono w zakresie: 1.Realizacji przez szkołę obowiązku prowadzenia zajęć wychowania fizycznego (w 125 szkołach podstawowych).
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Wyniki Ewaluacji 2015 rok. Publiczne przedszkole im. Marii Kownackiej w Graczach.
Monika Bełdowska, Centrum Wolontariatu w Warszawie Konferencja MCPS
Zatrudnienie wspomagane Spotkanie 2: Wspieranie klientów zatrudnienia wspomaganego.
Doświadczenie i oczekiwania doradców zawodowych.
tel/fax: (34) ul.Jasnogórska 15/ Częstochowa Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
Powiatowy Urząd Pracy Powiatowy Urząd Pracy w Zgorzelcu w Zgorzelcu Centrum Informacji i Aktywizacji Zawodowej i Aktywizacji Zawodowej.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Analiza wyników ewaluacji form doskonalenia realizowanych przez CEN w Gdańsku w okresie I-VII 2016
Piotr Domaradzki F.S. PRAXE
„Metodologia Zarządzania Cyklem Projektu (PCM) — klucz do sukcesu
Oferta badawczo-edukacyjna dla sektora zdrowia i pomocy społecznej
Zapis prezentacji:

Slajd początkowy z animacją, animacja uruchamia się automatycznie po włączeniu trybu prezentacji

Alternatywny slajd początkowy – animacja logotypu załączona jako film, w trybie prezentacji animację należy uruchomić poprzez kliknięcie w grafikę

Alternatywny slajd początkowy – logo bez animacji

SUPERWIZJA WEWNĘTRZNA W MOPR W POZNANIU WSTĘPEM DO STANDARYZACJI METODYKI PRACY SOCJALNEJ

Superwizja Superwizja historia obecne kierunki definicja

Superwizja-definicja TO PRAKTYKA ROZWOJU, DOJRZAŁOŚCI I BIEGŁOŚCI ZAWODOWEJ OPARTA NA INTERAKCJI SPECJALISTÓW

Superwizja Superwizja pracy socjalnej definicja rodzaje przedmiot zadania

Superwizja pracy socjalnej - definicja Superwizja w pomocy społecznej jest dzisiaj rozumiana jako szczególna forma poradnictwa psychologiczno-społecznego dla pracownika socjalnego, która ma na celu rozwój i wzmocnienie kompetencji zawodowych, utrzymanie wysokiego poziomu świadczenia usług oraz przeciwdziałanie zjawisku wypalenia zawodowego.

Superwizja pracy socjalnej-rodzaje formalna nieformalna bezpośrednia pośrednia indywidualna grupowa

Superwizja pracy socjalnej-przedmiot Przedmiotem superwizji pracy socjalnej jest przede wszystkim praca zawodowa pracownika socjalnego.   Jest to wzajemna wymiana doświadczeń, przemyśleń, wspólne zastanawianie się nad źródłami trudności, szukanie istoty problemu, dochodzenie do nowych rozwiązań, które mają pomóc pracownikowi socjalnemu w wykonywanych przez niego obowiązkach. Podczas superwizji pracownik socjalny dzieli się z superwizorem swoimi trudnościami, wątpliwościami i pomysłami, słucha stawianych przez niego pytań, a także skierowanych do niego informacji o wykonywanej pracy.

Superwizja pracy socjalnej-zadania utrzymywanie i rozwój standardów pracy socjalnej, dbałość o wiedzę dotyczącą standardów pracy socjalnej monitorowanie, ewaluacja, facylitacja klimatu dobrej i twórczej pracy poprzez wspólne uczenie się, „superwizję pracy z przypadkami”, pomoc w radzeniu sobie ze stresem, zarządzanie stresem, ograniczanie stresu, dbałość o profesjonalny, twórczy rozwój, zapewnianie informacji zwrotnej praktyka <-> zarządzanie.

Superwizja pracy socjalnej Pracownik socjalny jako superwizor

Superwizja wewnętrzna pracy socjalnej w MOPR w Poznaniu Superwizja pracy socjalnej Superwizja wewnętrzna pracy socjalnej w MOPR w Poznaniu

Historia i doświadczenia MOPR w Poznaniu: Superwizja wewnętrzna pracy socjalnej Historia i doświadczenia MOPR w Poznaniu: Projekt superwizji wewnętrznej trwa w MOPR w Poznaniu od ponad 2 lat (maj 2008), superwizorzy wewnętrzni zostali wyłonieni z grona pracowników socjalnych, przeszkoleni, samodzielnie prowadzą grupy superwizyjne od stycznia 2009.

Cel superwizji wewnętrznej w MOPR w Poznaniu objęcie systematyczną, powszechną superwizją wszystkich pracowników socjalnych, których obowiązkiem jest udzielanie pomocy klientom MOPR w formie pracy socjalnej, porządkowanie i rozwój wiedzy i praktyki dotyczącej metodyki pracy socjalnej – w konkretnej, codziennej pracy pracownika socjalnego, utrzymywanie, wzmacnianie i rozwój standardów i norm pracy socjalnej.

Idea superwizji wewnętrznej w MOPR w Poznaniu   Superwizja wewnętrzna ma więc charakter „koleżeński” ; służy doskonaleniu umiejętności zawodowych i podniesieniu skuteczności działań ale w żaden sposób nie jest narzędziem oceny czy kontroli superwizowanego. Różni się ona zasadniczo od świadczonego sobie na co dzień wzajemnego wsparcia pracowników tym, że oparta jest na metodyce pracy socjalnej, jej celach, konkretnych metodach, technikach i narzędziach, a także działaniach pracownika- świadomych, celowych, metodycznych.

Adresaci superwizji wewnętrznej w MOPR w Poznaniu: Superwizja wewnętrzna pracy socjalnej Adresaci superwizji wewnętrznej w MOPR w Poznaniu: - wszyscy pracownicy zatrudnieni na stanowiskach pracownika socjalnego, których zadaniem jest udzielanie pomocy klientom MOPR w formie pracy socjalnej.

Superwizja pracy socjalnej-przebieg projektu Nabór i szkolenie superwizorów wewnętrznych- od maja do listopada 2008r. Wprowadzenie systematycznej, obowiązkowej superwizji pracy socjalnej od stycznia 2009r. Badanie ewaluacyjne pierwszego etapu projektu. Nabór kandydatów na kolejnych superwizorów- marzec 2010r. Powołanie stanowiska ds. rozwoju i superwizji w Sekcji ds. Rozwoju Pracowników MOPR. Wsparcie i szkolenia superwizorów.

Superwizja pracy socjalnej-korzyści Korzyści z superwizji wewnętrznej pracy socjalnej – po 2 latach praktyki: Zwiększenie wiedzy i umiejętności pracowników socjalnych w obszarze metodyki pracy socjalnej. Zwiększenie identyfikacji pracowników z nową formą wspierania pracy socjalnej jaką jest superwizja. Rozwój osobistych kompetencji przydatnych w pracy i w życiu.

Superwizja pracy socjalnej-trudności i wyzwania Trudności i wyzwania w wewnętrznej superwizji pracy socjalnej – po 2 latach praktyki: Kwestie kompetencyjne. Określenie ról. Rozwój, w tym szkolenia. Wzrost wymagań. Potrzeba standaryzacji pracy socjalnej!!! Potrzeba wyboru paradygmatu teoretycznego, umocowującego grupową pracę superwizyjną.

Superwizja pracy socjalnej- profil superwizora Profil superwizora wewnętrznego pracy socjalnej: Podstawowe zadania i obowiązki. Wymagane kompetencje (wiedza, umiejętności). Oczekiwane cechy i postawy.

Superwizja pracy socjalnej- wnioski Superwizja wewnętrzna pracy socjalnej w MOPR w Poznaniu- wnioski: Stan na dzisiaj. Perspektywy na jutro.