Ocena jakości dydaktyki

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wydział Studiów Międzynarodowych i Informatyki Kierunek: Administracja
Advertisements

Ocena jakości dydaktyki
KRK – na Uniwersytecie Warszawskim Marta Kicińska-Habior
Narada dyrektorów szkół i placówek oświatowo-wychowawczych
1 Stan rozwoju Systemu Analiz Samorządowych czerwiec 2009 Dr Tomasz Potkański Z-ca Dyrektora Biura Związku Miast Polskich Warszawa,
Języki obce online - oczami studentów WSG.
NOWE TECHNOLOGIE NA USŁUGACH EDUKACJI Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Grodkowie Zajęcia w ramach projektu NTUE.
Średnie z poszczególnych pytań. Ocena jakości dydaktyki Studencka ocena jakości realizacji przedmiotów przeprowadzona w roku akademickim 2011/201 2.
Modelowanie Wieloskalowe
Pracownia Ewaluacji Jakości Kształcenia
Budowanie wspólnoty uczących się MODUŁ VIII Sesja 8.1 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PROGRAM.
mgr Anna Domagalska Katedra Inżynierii Wiedzy WETI PG
Statystyczne sterowanie procesem produkcyjnym
PRZEDMIOT EWALUACJI SZCZEGÓŁOWE WARUNKI I SPOSOBY OCENIANIA WEWNĄTRZSZKOLNEGO Opracowanie: mgr M. Kwartnik (koordynator), mgr B. Buzdygan, mgr.
Wisła sierpień 2004 Wisła Wisła sierpień 2004 Historia działalności kół naukowych 2001 – pierwsza grupa realizowała projekt symulacji ruchu miejskiego.
Prowadzenie dokumentacji
System Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia w UMB obejmuje: Uczelniany Zespół do Spraw Zapewnienia i Doskonalenia Jakości Kształcenia. Wydziałowe.
Przedstawienie Raportu z badań satysfakcji klientów i Jakości wody w opinii mieszkańców Gdańska i Sopotu.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- V Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
Informacje ogólne Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007r w sprawie warunków i sposobie oceniania, klasyfikowania.
Jak ubiegać się o pracę Opis warsztatów dla nauczycieli – członków Klubu Przedsiębiorczych Nauczycieli IMPULS.
Ogólnopolski Konkurs Wiedzy Biblijnej Analiza wyników IV i V edycji Michał M. Stępień
ROCZNY PLAN PRACY ZESPOŁU SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NR 4 IM. JANA KLIŃSKIEGO W GNIEŹNIE NA ROK SZKOLNY 2011/2012.
ANKIETA DLA WSZYSTKICH STUDENTÓW I SEMESTRU (I STOPIEŃ STUDIÓW) W E-HMS Biuro Karier i MLA, marzec 2013.
SPOSÓB DOKUMENTACJI PRZEBIEGU STUDIÓW W INDEKSACH
SPOTKANIE Z RODZICAMI OGÓLNE INFORMACJE O SPRAWDZIANIE Data sprawdzianu – 8 kwietnia 2008 roku Czas pracy – 60 minut Liczba punktów do uzyskania.
1/34 HISTORIA BUDOWY /34 3/34 6 MAJA 2011.
AKASA Bank Sebastian Marchel Anna Karpińska Anna Matusiewicz
EGZAMIN GIMNAZJALNY W SUWAŁKACH 2009 Liczba uczniów przystępująca do egzaminu gimnazjalnego w 2009r. Lp.GimnazjumLiczba uczniów 1Gimnazjum Nr 1 w Zespole.
01 Kościół Św.Walentego w Bieruniu 02 Kościół Św.Walentego w Bieruniu.
Seminarium Dobre praktyki w organizacji studiów I stopnia Wydział Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki Politechnika Gdańska Prof. dr hab. inż. Alicja.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
Wydział Prawa Kanonicznego UKSW OCENA EFEKTÓW REALIZOWANEGO PROCESU KSZTAŁCENIA Studia jednolite magisterskie Projekt Kwalifikacja jakości w Uniwersytecie.
EWALUACJA JAKOŚCI KSZTAŁCENIA – DANE ZBIORCZE Rok akademicki 2012/2013 Semestr letni.
Praktyki zawodowe na kierunku FIZJOTERAPIA w roku akademickim 2012/2013.
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na III roku studiów I stopnia Kierunek: Biologia Przeznaczony dla studentów, którzy w roku 2013/14.
WYNIKI ANKIETY ewaluacyjnej dla nauczyciela: W jaki sposób analiza wyników sprawdzianu wpływa na planowanie i podejmowanie działań przez nauczycieli? kwiecień.
Badanie losów absolwentów Wydziału Nauk o Żywności ANKIETA SATYSFAKCJI – bezpośrednio po studiach wypełniana VI – X 2013 Warszawa, 2014 Biuro Karier i.
WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH
„AKADEMIA WIEKU ŚREDNIEGO – akademicki model kształcenia ustawicznego osób w wieku 50+” Projekt współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu.
Dydaktyka ogólna 30 godzin wykładów
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VI Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
Jak Jaś parował skarpetki Andrzej Majkowski 1 informatyka +
teoretyczne podstawy kształcenia 2013/2014
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na II roku studiów II stopnia Kierunek: Biologia – nauczanie biologii Przeznaczony dla studentów,
Cele: 1. wyposażenie studenta w umiejętności porównywania i wartościowania zamierzeń edukacyjnych w poszczególnych systemach oświatowych, 2. zrozumienie.
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na II roku studiów II stopnia Kierunek: Bioinformatyka Przeznaczony dla studentów, którzy w roku.
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na II roku studiów I stopnia Kierunek: Biologia – nauczanie przyrody Przeznaczony dla studentów,
Analiza wyników ankiet za rok 2012/2013. Ocenie zostali poddani nauczyciele akademiccy prowadzący zajęcia dydaktyczne, ujęci w planach ankietyzacji na.
INFORMACJE O EGZAMINIE
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na III roku studiów I stopnia Kierunek: Bioinformatyka Przeznaczony dla studentów, którzy w roku.
Analiza wyników ankiet studenckich za rok 2013/2014.
Analiza wyników ankiet studenckich za rok 2014/2015 ( semestr zimowy)
Projekt opracowany przez
Wyniki ankiety ewaluacyjnej Kierunek: GEOGRAFIA II st. Studia stacjonarne 2014.
Wyniki ankiety ewaluacyjnej Kierunek: GOSPODARKA PRZESTZRENNA II st. Studia stacjonarne 2014.
Komentarz Ankietę przeprowadzono wśród studentów ostatniego roku studiów stacjonarnych II stopnia kierunku Oceanografia wszystkich uruchomionych.
Ankieta Oceny Zajęć 2014/2015. Na zakończenie każdego z semestrów w roku akademickim 2014/2015 tj. w terminie 2 lutego marca 2015 oraz 8 czerwca.
Ewaluacja jakości kształcenia – dane zbiorcze Rok akademicki 2014/2015 Łódź 2016.
Ewaluacja jakości kształcenia – dane zbiorcze Rok akademicki 2012/2013 Semestr zimowy Dr Agnieszka Pawlak, Zakład Nauk o Rodzinie UM Dr Paweł Przyłęcki,
Wydział Ekonomii, Zarządzania i Turystyki ul. Nowowiejska Jelenia Góra.
Efekty uczenia się Od czego wyszliśmy?.
Ewaluacja jakości kształcenia – dane zbiorcze
Ewaluacja jakości kształcenia – dane zbiorcze
Spotkanie opiekuna roku ze studentami
Wydział Inżynierii Materiałowej i Metalurgii
Wyniki ankiety oceny jakości kształcenia przeprowadzonej wśród nauczycieli w roku akademickim 2017/2018 Realizując zadania wynikające z Wewnętrznego Systemu.
Ewaluacja jakości kształcenia – dane zbiorcze
NAUKA ADMINISTRACJI mgr Karina Pilarz.
Zapis prezentacji:

Ocena jakości dydaktyki Studencka ocena jakości realizacji przedmiotów przeprowadzona w roku akademickim 2010/2011

W przeprowadzonym badaniu uzyskano informacje nt: 683 przedmiotów, z czego: 605 przedmiotów realizowanych w formie wykładów, - otrzymano oceny (skala 1-5) w zakresie: 2,04 - 5,00 srednia ocenia wszystkich wykładów - 4,05 (2009/10 - 4,07) 525 przedmiotów realizowanych w formie ćwiczeń, - otrzymano oceny (skala 1-5) w zakresie: 2,41 - 5,00 średnia ocena wszystkich ćwiczeń - 4,08 (2009/10 – 4,11)

WZiM 3,98 3,97 WRiB 4,06 WMWET 4,18 4,34 WL 4,08 WOiAK 4,14 4,26 WBiIŚ Tab. 1. Średnia ocena przedmiotów na wydziałach/studiach międzywydziałowych /dla pytania 6. Jak ogólnie oceniasz poziom prowadzenia zajęć/. Wydział Wykłady Ćwiczenia WRiB 4,06 WMWET 4,18 4,34 WL 4,08 WOiAK 4,14 4,26 WBiIŚ 3,95 WTD 4,10 WNoZ 4,30 WNE 4,00 4,04 WNoŻ 4,12 4,17 Wydział Wykłady Ćwiczenia WNoŻCziK 4,02 4,06 WIP 4,14 4,09 WNH 4,17 4,22 WZiM 3,98 3,97 MSB 3,72 3,83 MSGP MSOŚ 3,93 4,13 MST 4,11 MSTiR 4,05 3

Tab. 2. Zestawienie średnich wyników dotyczących pytania 1. 4,25 4,26 PYTANIE wykład ćwiczenia 1.1 określone na początku zasady zaliczania przedmiotu były konsekwentnie przestrzegane 4,25 4,26 1.2 określony na początku zakres zajęć został w pełni zrealizowany 4,24 1.3 w czasie zajęć wykorzystywane były nowoczesne środki dydaktyczne (dotyczy wykładów) 4,04 - 1.4 zagadnienia omawiane w trakcie zajęć odnoszone były do przykładów z praktyki 4,13 4,14 1.5 czas na zajęciach był efektywnie wykorzystywany 1.6 przedstawiane były najnowsze osiągnięcia w zakresie realizowanego przedmiotu 4,03 1.7 na zajęciach była możliwość uzyskania odpowiedzi na zadawane pytania 4,18 4,20 1.8 omawiane zagadnienia przedstawiane były w sposób zrozumiały 4,08 4,09 1.9 zajęcia charakteryzowały się właściwym stosunkiem prowadzącego do studentów 1.10 studenci byli oceniani obiektywnie 4,19

Tab. 3. Zestawienie średnich wyników dotyczących pytania 2. PYTANIE wykład ćwiczenia 2.1 interesujące/ciekawe 3,92 4,00 2.2 uporządkowane 4,08 4,10 2.3 przedstawiające nowe zagadnienia bez zbędnych powtórzeń z innych przedmiotów 4,07 2.4 zrozumiałe 4,01 4,04 2.5 odnoszące się do przykładów praktycznych 2.6 odnoszące się do najnowszych osiągnięć nauki 3,97 3,98 2.7 zgodne z kierunkiem kształcenia 4,05 4,11 2.8 przydatne w przyszłej pracy zawodowej 3,91 3,99 2.9 prezentowane zagadnienia były związane z tematyką zajęć 4,23 4,24 2.10 dobrze przygotowane 4,20

Tab. 4. Średnia ocena wszystkich przedmiotów w zależności od oceny uzyskanej z zaliczenia tych przedmiotów. Ocena uzyskana z zaliczenia przedmiotu Średnia Liczba ocen 2,0 3,80 2 814 3,0 4,03 20 597 3,5 4,05 17 788 4,0 4,14 30 843 4,5 12 472 5,0 4,08 15 063 jeszcze nie zaliczyłem/am tego przedmiotu 3,95 13 408 102 985

Zestawienie nt. rozkładu ocen wystawionych przez nauczycieli: 174 spośród 388 wykładowców wystawiało oceny w pełnej skali ocen 9 wykładowców nie wystawiło oceny 5,0 (maksymalnie 4,5) z czego 3 nie wystawiło także oceny 4,5 (maksymalnie 4,0) z czego 2 nie wystawiło także ocen 2,0 i 3,0 (tylko oceny 3,5 oraz 4,0) 201 wykładowców nie wystawiło oceny 2,0 (tylko 3,0 lub wyżej) z czego 39 nie wystawiło także oceny 3,0 (tylko 3,5 lub wyżej) z czego 10 nie wystawiło także oceny 3,5 (tylko 4,0 lub wyżej) z czego 1 osoba nie wystawiła ani 4,0 ani 4,5 (tylko 5) 129 spośród 476 prow. ćwiczenia wystawiało oceny w pełnej skali ocen 36 prowadzących ćwiczenia nie wystawiło oceny 5,0 (czyli maks. 4,5) z czego 9 nie wystawiło także oceny 4,5 (czyli maks. 4,0) z czego 1 osoba nie wystawia także oceny 4,0 (czyli maks. 3,5) 305 prow. ćwiczenia nie wystawiło oceny 2,0 (czyli 3,0 lub wyżej) z czego 60 nie wystawiło także oceny 3,0 (czyli tylko 3,5 lub wyżej) z czego 19 nie wystawiło także oceny 3,5 (czyli tylko 4,0 lub wyżej) z czego 3 nie wystawiło także oceny 4,0 (czyli tylko 4,5 lub wyżej) z czego 1 osoba wystawiała tylko 5,0

Procentowy udział ocen 2,0 i 5,0 Wydział Ocena 2,0 Ocena 5,0 L 2,9 7,5 N o Z 3,0 8,4 I P 4,7 10,3 N E 1,0 16,0 B i IŚ 1,5 24,2 ZIiM 1,2 27,1

Tab. 5 Ocena pracowników WZIiM   WZIiM SGGW Wykład Ćwicz. Pyt. 6 L. nauczycieli 19 24 25 38 49 51 Minimum 2,96 2,84 2,45 2,55 Maksimum 4,51 4,46 4,60 4,53 Średnia 3,92 3,94 3,93 3,90 3,87 Mediana 4,03 4,12 4,08 4,07 Odchylenie 0,499 0,469 0,532 0,421 0,467 0,502

wynikiankiet.sggw.pl Możliwości wykorzystania wyników badań. Adres aplikacji wynikiankiet.sggw.pl W chwili uruchomienia aplikacji każdy prowadzący zajęcia będzie mógł zalogować się do aplikacji za pomocą własnego numeru kadrowego i własnego hasła (jak do poczty internetowej w domenie SGGW). Aplikacja umożliwia osobom zalogowanym na otrzymanie wyników zbiorczych (np. oceny średniej wszystkich wykładów), lub dla dowolnych kombinacji (wydział / kierunek / system studiów / rodzaj studiów / rok studiów / numer semestru / rok akademicki / semestr (zimowy, letni) / prowadzący / przedmiot / rodzaj zajęć / status studenta itp.). 10

Dziękuję za uwagę