Dr Małgorzata Ganczar. Przedsiębiorstwo elektroniczne Przedsiębiorstwo, które specjalizuje się w dokonywaniu transakcji kupna/sprzedaży produktów poprzez.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Polish Yellow Pages Operator Telekomunikacyjny Yellow Phone ,
Advertisements

ZAMÓWIENIE.
Rozwój e-commerce/m-commerce i płatności on-line.
Sieć SPLOT Sieć SPLOT to związek 15 członków - organizacji wspierających, działających w różnych regionach Polski. CELE: Zwiększanie umiejętności zarządzania.
Budżetowanie kapitałów
Kielce na rynku od 2001 r.. Minisaloniki Prasowe - wyspecjalizowane punkty sprzedaży prasy i produktów FMCG Powierzchnia: 6 – 18 m2 Saloniki Prasowe.
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
Emilia Stępień, Bird&Bird Warszawa, 21 maja 2010
opracowała Justyna Tokarz
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Marketing – zagadnienie podstawowe wykład nr 1
Oferta Krajowej Izby Gospodarczej - instytucji otoczenia biznesu w zakresie wsparcia operacyjnego MSP 23 listopada 2011.
Nowa Ekonomia Instytucjonalna
1 Werbespot. AWD CEE Controller Tagung 29./30. Juni 2006 POŚREDNICTWO UBEZPIECZENIOWE KIERUNKI ROZWOJU, AKTUALNE PROBLEMY POŚREDNICTWO UBEZPIECZENIOWE.
Koncepcja mBanku Naszym marzeniem było stworzenie oferty zmieniającej całkowicie standardy w ofercie dla klientów indywidualnych. Ludzi, którzy nie chcą.
RYNEK W UJĘCIU MARKETINGOWYM
Zarządzanie projektami
Wprowadzenie do mikroekonomii
KIERUNEK: ZARZĄDZANIE Instytut Marketingu Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu SPECJALNOŚĆ: PUBLIC RELATIONS.
ANALIZA KLUCZOWYCH SEKTORÓW WOJEWÓDZTWA PODLASKIEGO
Wykorzystanie nowoczesnych technik informatycznych w obsłudze ruchu turystycznego Konwersatorium III.
Rodzaje rynków i podmiotów gospodarczych
Prawdy oczywiste czyli… BIZNES PLAN Część 18
Internet w procesie komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem
dr Anna Kufel - Siemińska Katedra Ubezpieczeń
Elementy gospodarki elektronicznej opartej na wiedzy
Podstawowe podmioty w gospodarce rynkowej
PRODUCENT (PRZEDSIĘBIORSTWO) JAKO PODMIOT W GOSPODARCE.
OBSŁUGA RUCHU TURYSTYCZNEGO ćwiczenia
Rynek kapitałowy katalizatorem rozwoju MSP
Moduł H e-Biznes Opiekun: dr Małgorzata Grzegorczyk Tematyka modułu obejmuje podstawy teoretyczne Nowej Gospodarki, obejmujące zagadnienia tworzenia różnych.
Ogólny plan procesu restrukturyzacji profilu działalności społeczno-gospodarczej spółdzielni socjalnych.
„MIKROOTOCZENIE PRZEDSIĘBIORSTWA TURYSTYCZNEGO”
1 Priorytet 2 Rozwój społeczności lokalnej na obszarze pogranicza INTERREG IIIA Czechy – Polska.
INFORMACJA MARKETINGOWA
Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
Uniwersytet Gdański, Wydział Zarządzania
Badanie obrotu uszlachetniającego w wymianie międzynarodowej dla potrzeb rachunków narodowych – poziom regionalny.
POJĘCIE I ISTOTA RYNKU Autor: Ewelina Boroń.
Instrumenty promocji (narzędzia promocji).
Wydawnictwo reklamowo-prasowe Janusz Murynowicz Wydawca kwartalników:  Marsz Weselny  Marsz Żałobny Wydawnictwo realizuje projekt uzupełnienia łódzkiego.
Giełdy towarowe (targi, aukcje) na świecie i w Polsce
Strategie promocji.
TECHNIK HANDLOWIEC.
1 Wykład 4. Selekcja i dystrybucja informacji Wykładowca: Prof. Anatoly Sachenko Procesy informacyjne w zarządzaniu.
Funkcje podstawowe Produkcja Działalność przedprodukcyjna
Dr Małgorzata Ganczar. ebiznes Model prowadzenia biznesu opierający się na szeroko rozumianych rozwiązaniach teleinformatycznych, w szczególności aplikacjach.
CYBERPRZEMOC W INTERNECIE
1 WADY KALKULACJI DOLICZENIOWEJ Sztuczność związku przyczynowego i przypadkowość wyboru klucza podziałowego wpływają na wzrost skali błędu i stopień zdeformowania.
Cyfrowa Polka, cyfrowy Polak – portret niewyraźny Dr hab. Katarzyna Śledziewska Diagnoza kompetencji cyfrowych polskich małych i średnich przedsiębiorstw.
Polacy w internecie 2011 dr Dominik Batorski Uniwersytet Warszawski R ADA M ONITORINGU S POŁECZNEGO D IAGNOZA S POŁECZNA 2011.
Mgr Wiznerowicz PROMOCJA.
Specjalność INNOWACYJNY BINZES Katedra Informatyki Ekonomicznej Katedra Przedsiębiorczości i Zarządzania Innowacyjnego Katowice,
UNIWERSYTET WARSZAWSKI Bankowość elektroniczna
MARKETING MIĘDZYNARODOWY
Definicja Jednego Przedsiębiorstwa Marcin Pawlak Warszawa,
Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata Wsparcie dla przedsiębiorstw: Działanie 5.5. Promocja i rozwój markowych.
Tendencje rozwojowe w dystrybucji
Centralny Instytut Ochrony Pracy – Państwowy Instytut Badawczy 1 dr inż. Małgorzata Suchecka Bezpieczeństwo i higiena pracy na stronach internetowych CIOP-PIB.
Organizowanie. Organizowanie sprawnych działań systemu dystrybucji Koordynacja działań wszystkich jego elementów – ich integracja tak, aby wszystkie przyczyniały.
Mój region w Europie Wsparcie dla nowoczesnych form świadczenia usług drogą elektroniczną w ramach Działania 4.3. RPO WK-P Rozwój komercyjnych e-usług.
Istota informacji w e - handlu Tomek Marszał Wsinf 2016.
Tendencje rozwojowe w dystrybucji
Wprowadzenie Mała firma, rozpoczynająca swoją działalność na rynku
E-turystyka w sektorze publicznym
Biuro eksportowe w Tureckiej Izbie Gospodarczej
MARKETING INTERNETOWY
Zajęcia 1 – Zasady współpracy i zaliczenia
Istota informacji w e - handlu
Technologie informacyjne w administracji publicznej wykład 5
Zapis prezentacji:

Dr Małgorzata Ganczar

Przedsiębiorstwo elektroniczne Przedsiębiorstwo, które specjalizuje się w dokonywaniu transakcji kupna/sprzedaży produktów poprzez sieć Internet, zgodnie z przyjętą w poprzednim podrozdziale definicją handlu elektronicznego, można określić mianem przedsiębiorstwa handlu elektronicznego. Istota tak określonej jednostki e-handlu sprowadza się do wykorzystania w swojej działalności Internetu jako głównego medium do przeprowadzenia transakcji.

Przedsiębiorstwo elektroniczne „Przedsiębiorstwo handlu elektronicznego to podmiot gospodarczy, wyodrębniony organizacyjnie, ekonomicznie i prawnie, wyspecjalizowany w prowadzeniu działalności w sferze obrotu towarowego (w tym zwłaszcza kupnie/sprzedaży produktów) za pośrednictwem sieci Internet w swoim imieniu, na swój rachunek i swoje ryzyko.”

Przedsiębiorstwo elektroniczne ze sfery handlu elektronicznego, można wyłączyć następujące formy aktywności: witryny ogłoszeniowe - ich podstawowa rola to funkcja dodatkowego kanału marketingowego dostarczającego zwykle podstawowych informacji o firmie (jej adresie, ofercie asortymentowej itp.), portale społecznościowe – pomimo, że w ostatnim czasie również za ich pośrednictwem stała się możliwa sprzedaż produktów, to jednak ich główna funkcja nadal sprowadza się do umożliwienia budowy relacji pomiędzy członkami danej społeczności, aukcje internetowe – pomimo, że coraz częściej uczestniczą w nich same przedsiębiorstwa to wciąż zwykle dotyczą transakcji pomiędzy indywidualnymi osobami, których nie prowadzą działalności gospodarczej w sposób ciągły i zorganizowany.

Podstawowym czynnikiem rozróżniającym przedsiębiorstwa e- handlu jest ich obecność na rynkach „tradycyjnych”, według którego można wyróżnić następujące dwa typy przedsiębiorstw: przedsiębiorstwa tradycyjno – internetowe przedsiębiorstwa czysto internetowe firmy, dla których Internet stanowi dodatkowy (alternatywny) kanał dystrybucji produktów, Firmy, dla których Internet jest podstawową i jedyną płaszczyzną transakcyjną

Drugim kryterium jakie można zastosować do podziału owych podmiotów jest rodzaj oferowanej usługi, można wyróżnić: firmy oferujące usługi pozainternetowe (np. rezerwacja biletów, usługi bankowe i inwestycyjne lub sprzedaż polis ubezpieczeniowych) firmy oferujące usługi związane z Internetem (z reguły na zasadzie abonamentu) – serwisy i analizy finansowe, magazyny, czasopisma lub inne publikacje w formie elektronicznej