Możliwości rozwoju Łódzko-Świętokrzyskiej Platformy Zaawansowanych Materiałów Budowlanych Założenia do badania współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Koncepcja klastra a konkurencyjność przedsiębiorstw
Advertisements

Analiza konkurencyjności polskiego sektora kosmicznego
Zasady i problemy koordynacji polityki regionalnej
innowacyjna wielkopolska
OPOLSKIE CENTRUM ROZWOJU GOSPODARKI ,,Możliwości wsparcia działalności klastrów w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Opolskiego”
Projekty planowane do realizacji w ramach nadkontraktacji ZPORR
Projekt „Regionalna Strategia Innowacji – RSI 2030”
Aktualizacja Regionalnej Strategii Innowacji dla Mazowsza i określenie inteligentnej specjalizacji regionu – stan prac Małgorzata Rudnicka Wydział Innowacyjności.
Strategia Wdrażania Priorytetów Regionalnych PO KL w województwie pomorskim Styczeń 2008 r.
Strategia wdrażania komponentu regionalnego Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie pomorskim Departament Europejskiego Funduszu.
Beata Lubos Warszawa, 26 czerwca 2012 r.. 2 Uporządkowanie dokumentów strategicznych.
Wojewoda Kujawsko-Pomorski OPINIA WOJEWODY KUJAWSKO-POMORSKIEGO na temat zgodności celów Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego.
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
OBSERWATORIUM TERYTORIALNE
Krajowa Strategia Rozwoju Regionalnego
Centrum Zaawansowanych Technologii – możliwości wsparcia z funduszy strukturalnych UE Jacek Guliński Centrum Wspierania Innowacji Poznański Park Naukowo-Technologiczny.
Dokumenty wprowadzające politykę wspólnotową. Zasada programowania oznacza, że instytucje Unii Europejskiej kontrolują i monitorują wykorzystanie środków.
Koncepcje programów operacyjnych na nowy okres programowania
Propozycje grup podmiotów o wysokim potencjale klastrowym do wsparcia w ramach projektu MSODI Warszawa, 25 marca
Łódzkiego Obszaru Metropolitalnego w kontekście aktualizacji
1.
Strategia innowacyjności i efektywności gospodarki
Komplementarność + POKL RPO Olsztyn, 2 i 9 marca 2012 r. Last Minute – ostatnia szansa! O dotacjach unijnych na kilka sposobów" =
2010 Benchmarking klastrów w Polsce Dr Aleksandra Nowakowska Zespół Konsultantów PARP Benchmarking jako instrument poprawy jakości zarządzania Warszawa,
Spotkanie inauguracyjne Łódź 27 czerwca 2013 r. cele - kierunki działań - współpraca.
Katedra Zarządzania Miastem i Regionem
Dyrektor Departamentu Innowacji i Przemysłu
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
Dolina Lotnicza Innowacyjny Klaster Przemysłowy
Rola inteligentnych specjalizacji (IS) w kształtowaniu konkurencyjności regionów Joanna Oberbek spotkanie PGKK, Gdańsk 21 października.
Prezentacja inicjatyw Śląskiego Klastra ICT
Propozycja prac grup tematycznych Kujawsko-Pomorskiej Rady Innowacji KUJAWSKO-POMORSKA RADA INNOWACJI I ZESPÓŁ EKSPERTÓW DS. POLITYKI INNOWACYJNEJ WOJEWÓDZTWA.
Doradztwo KSI KSU dla Innowacyjnych mgr inż. Adam Serwach Koordynator usług proinnowacyjnych.
Dokumenty strategiczne niezbędne do pozyskiwania środków
Planowanie strategiczne w odniesieniu do Obszar u Rozwoju Społeczno- Gospodarczego Przysiek,
Regionalne Obserwatorium Terytorialne Województwa Łódzkiego
Ministerstwo Gospodarki Budowanie innowacyjnej gospodarki Departament Rozwoju Gospodarki Ministerstwo Gospodarki Regionalna Strategia Innowacji dla Mazowsza.
Konferencja sieciująca pn.: „Tworzenie systemu instytucjonalnego, wspierającego efektywne prowadzenie polityki regionalnej” Geneza i założenia funkcjonowania.
Programowanie perspektywy finansowej
Lubuskie Regionalne Obserwatorium Terytorialne Zielona Góra, 21 listopada 2013r. Magdalena Balak-Hryńkiewicz Departament Rozwoju Regionalnego i Współpracy.
Wsparcie współpracy ze szczególnym uwzględnieniem klastrów w programach operacyjnych na lata Zofia Giersz Sekcja Analiz Ekonomicznych Polityki.
Regionalne Obserwatorium Terytorialne Województwa Łódzkiego Współpraca w ramach zintegrowanego systemu monitorowania polityk publicznych w województwie.
Wizja Mazowsza do 2030 r. Adam Struzik Marszałek Województwa Mazowieckiego Warszawa, 6 maja 2015 r.
Zrównoważony rozwój Małopolski w kontekście współpracy z Unią Europejską Witold Śmiałek Prezes Zarządu MARR S.A.
Koszty i korzyści wynikające z funkcjonowania łódzko-świętokrzyskiej platformy zaawansowanych materiałów budowlanych ekspertyza na zlecenie Biura Planowania.
ZAŁOŻENIA STRATEGII ZAOPATRZENIA W WODĘ WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO dr Krzysztof Wrana – Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, Katedra Badań Strategicznych i.
Dotacje unijne w praktyce
Z czego wynika SMART SPECIALIZATION STRATEGY? 1 Strategia inteligentnej specjalizacji to krajowa lub regionalna strategia innowacji, polegająca na określeniu.
Michał Korolko Dyrektor Departamentu Rozwoju Gospodarczego, Certyfikacji i Monitoringu Funduszy Unijnych REGIONALNA STRATEGIA INTELIGENTNEJ SPECJALIZACJI.
Spotkanie ROT 29 kwietnia 2016r.. Monitoring inteligentnych specjalizacji województwa śląskiego Uwarunkowania: w Regionalnej Strategii Województwa Śląskiego.
Inteligentne specjalizacje w kształceniu zawodowym w ramach RPO WiM Modernizacja szkolnictwa zawodowego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego.
Innowacje – możliwości ubiegania się o wsparcie z programów EWT PAWEŁ ZAWADZKI Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego Departament Rozwoju Regionalnego.
Człowiek - najlepsza inwestycja Projekt "Rola bezpośrednich inwestycji zagranicznych w kształtowaniu aktualnego i przyszłego profilu gospodarczego województwa.
Zasady funkcjonowania Kontraktu Terytorialnego w latach października 2012 r.
URZĄD MARSZAŁKOWSKI WOJEWÓDZTWA LUBUSKIEGO Lubuska Regionalna Strategia Innowacji 2010 – 2015 Adrian Mirosławski Departament Rozwoju Regionalnego i Planowania.
P RZEDSIĘBIORCZOŚĆ W KONTEKŚCIE WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ - TERAŹNIEJSZOŚĆ I PRZYSZŁOŚĆ P RZEDSIĘBIORCZOŚĆ W KONTEKŚCIE WSPÓŁPRACY TRANSGRANICZNEJ - TERAŹNIEJSZOŚĆ.
Projekt systemowy LUBUSKIE CENTRUM INNOWACJI Deklaracje współpracy na rzecz rozwoju innowacji w regionie Maciej Nowicki Dyrektor Departamentu Rozwoju Regionalnego.
1 Wprowadzenie Dostępne środki z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności w latach
INTELIGENTE SPECJALIZACJE WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO – charakterystyka obszarów IS dla projektów realizowanych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego.
Konsultacje społeczne projektu zaktualizowanej Strategii rozwoju społeczno-gospodarczego Polski Wschodniej do roku 2020 Spotkanie Zespołu Koordynacyjnego.
Jak promujemy Łódzkie z Influencerami
Rola obserwatoriów we wspieraniu polityki regionalnej
POSIEDZENIE ŚWIĘTOKRZYSKO-PODKARPACKIEGO KLASTRA BUDOWLANEGO INNOWATOR
„Fundusze europejskie dla przedsiębiorców, szansa, czy mit”
Krajowe uwarunkowania aktualizacji strategii rozwoju województw
Potrzeby informacyjne ROT WŁ w kontekście monitorowania SRWŁ 2020 i RSI LORIS 2030 Maciej Bąk (BPPWŁ ROT)
Regionalny Program Operacyjny Województwa Mazowieckiego Podzespół nr 4
– wybrane instrumenty wsparcia dla przedsiębiorców
Studia II stopnia (magisterskie) rok akademicki 2018/2019
Studia II stopnia (magisterskie) rok akademicki 2018/2019
Zapis prezentacji:

Możliwości rozwoju Łódzko-Świętokrzyskiej Platformy Zaawansowanych Materiałów Budowlanych Założenia do badania współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Opoczno, r.

Podkreślenie występowania wielu przesłanek dla wzmocnienia współpracy ponadregionalnej sprzyjającej rozwojowi przemysłu ceramicznego, zwłaszcza na terenie powiatów mających tradycje w tej dziedzinie tj.: opoczyńskiego, tomaszowskiego i koneckiego. Wskazanie, jako jednego z pól współpracy obu regionów, wsparcia działań na rzecz ponadregionalnych powiązań funkcjonalno-przestrzennych w zakresie rozwoju nowoczesnego przemysłu materiałów budowlanych - klastrów (m.in. Łódzko-Świętokrzyskiej Platformy Zaawansowanych Materiałów Budowlanych). Główne przesłanki dla realizacji badania - współpraca ponadregionalna woj. łódzkiego i świętokrzyskiego Ustalenia ze wspólnego posiedzenia Zarządów Województw Łódzkiego i Świętokrzyskiego w dniu 18 marca 2013r. w Sielpi

S AMORZĄD W OJEWÓDZTWA Ł ÓDZKIEGO S AMORZĄD W OJEWÓDZTWA Ś WIĘTOKRZYSKIEGO Projekt: „Wdrożenie systemu monitorowania polityk publicznych w województwie łódzkim”. Biuro Planowania Przestrzennego Województwa Łódzkiego w Łodzi ROT Projekt: „Wdrożenie systemu monitorowania polityk publicznych w województwie łódzkim”. Biuro Planowania Przestrzennego Województwa Łódzkiego w Łodzi ROT Projekt: „Nowa jakość w zakresie monitorowania polityk publicznych w województwie świętokrzyskim”. Departament Polityki Regionalnej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Świętokrzyskiego ROT Projekt: „Nowa jakość w zakresie monitorowania polityk publicznych w województwie świętokrzyskim”. Departament Polityki Regionalnej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Świętokrzyskiego ROT Przesłanki realizacji badania – projekty unijne samorządów Możliwości rozwoju Łódzko-Świętokrzyskiej Platformy Zaawansowanych Materiałów Budowlanych” „Możliwości rozwoju Łódzko-Świętokrzyskiej Platformy Zaawansowanych Materiałów Budowlanych” Wspólne badanie

Plan Zagospodarowania Przestrzennego Województwa Łódzkiego Plan Zagospodarowania Przestrzennego Województwa Świętokrzyskiego Łódzko-Świętokrzyska Platforma Zaawansowanych Materiałów Budowlanych Strategiczne dokumenty szczebla regionalnego Strategia Rozwoju Województwa Łódzkiego 2020 Strategia Rozwoju Województwa Świętokrzyskiego do 2020 r. Regionalna Strategia Innowacji dla Województwa Łódzkiego LORIS 2030 Strategia Badań i Innowacji Województwa Świętokrzyskiego Regionalna inteligentna specjalizacja - Zaawansowane materiały budowlane Regionalna inteligentna specjalizacja - Zasobooszczędne budownictwo Główne przesłanki dla realizacji badania

W 2010 r. opracowana została strategia „Europa 2020”, opierająca się na rozwoju inteligentnym, zrównoważonym i sprzyjającym włączeniu społecznemu. Inteligentna specjalizacja stanowi kluczowy element działań Unii Europejskiej ukierunkowanych na wsparcie państw i regionów w wypracowaniu własnej ścieżki do wzrostu gospodarczego. Inteligentna specjalizacja oznacza identyfikowanie wyjątkowych cech i aktywów kraju i regionu, podkreślenie przewagi konkurencyjnej regionu oraz skupianie regionalnych partnerów i zasobów wokół wizji ich przyszłości, która będzie ukierunkowana na optymalne efekty. Uwarunkowania wynikające z dokumentów strategicznych - inteligentne specjalizacje

13. Wielofunkcyjne materiały i kompozyty o zaawansowanych właściwościach, w tym nanoprocesy i nanoprodukty (NANO) 10. Nowoczesne technologie pozyskiwania, przetwórstwa i wykorzystania surowców naturalnych oraz wytwarzanie ich substytutów (SUR) SUROWCE NATURALNE I GOSPODARKA ODPADAMI INNOWACYJNE TECHNOLOGIE I PROCESY PRZEMYSŁOWE (W UJĘCIU HORYZONTALNYM) Krajowe inteligentne specjalizacje (11) Krajowe inteligentne specjalizacje (11) stan na 2 kwietnia 2015 r.

Nowoczesny przemysł włókienniczy i mody Energetyka Medycyna, farmacja, kosmetyki Innowacyjne rolnictwo i przemysł rolno-spożywczy Zawansowane materiały budowlane Informatyka i telekomunikacja Strategia Rozwoju Województwa Łódzkiego 2020 Regionalna Strategia Innowacji dla Województwa Łódzkiego LORIS 2030 Regionalne inteligentne specjalizacje

Strategia Rozwoju Województwa Łódzkiego polityka terytorialno-funkcjonalna

Zagłębie ceramiczno-budowlane Opoczno – Tomaszów Mazowiecki Cel strategiczny Obszar nowoczesnego przemysłu materiałów budowlanych, opartego na zasobach surowcowych i wykorzystującego innowacyjne technologie oraz kreatywne rozwiązania w zakresie projektowania i wzornictwa

Klaster – jest przestrzenną koncentracją przedsiębiorstw, instytucji i organizacji wzajemnie powiązanych siecią relacji o formalnym jak i nieformalnym charakterze, opartych o wspólną trajektorię rozwoju (np. technologiczna, wspólne rynki docelowe) jednocześnie konkurujących i kooperujących w pewnych aspektach działania. Amerykański ekonomista Michael E. Porter, jako pierwszy, w 1990 r. sformułował teorię klastrów. Według Portera „Klastry – czyli wyspecjalizowane skupiska wzajemnie konkurujących i kooperujących przedsiębiorstw wchodzących w intensywne interakcje z otoczeniem – są kluczem do generowania i utrzymywania przewagi konkurencyjnej”. Pojęcie klastra

Celem badania było określenie możliwości współpracy w branży zaawansowanych materiałów budowlanych dla podniesienia jej konkurencyjności na rynku krajowym i zagranicznym. Niniejsze badanie jest próbą odpowiedzi na pytanie, na ile możliwa jest współpraca między przedsiębiorstwami z branży materiałów budowlanych oraz innymi podmiotami związanymi z branżą, zarówno w obrębie powiatów tomaszowskiego i opoczyńskiego, jak też poza nimi (w tym z firmami z terenu powiatu koneckiego) i czy taka współpraca mogłaby mieć formę sformalizowaną (klaster/platforma), czy też charakter nieformalny. Cel badania

Zakres przestrzenny: powiaty opoczyński i tomaszowski z województwa łódzkiego oraz powiat konecki z województwa świętokrzyskiego Zakres, metodologia badania Metodologia:  Wsparcie eksperckie  Desk research Ekspertyza „Określenie kosztów i korzyści wynikających z funkcjonowania Łódzko-Świętokrzyskiej Platformy Zaawansowanych Materiałów Budowlanych”  wywiady kwestionariuszowe  IDI Zakres tematyczny: Diagnoza sytuacji społeczno-gospodarczej obszaru Diagnoza sektora materiałów budowlanych Badanie własne wśród przedsiębiorców i jednostek samorządu terytorialnego

Dziękuję za uwagę