RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wnioski z realizacji zadań nadzoru pedagogicznego
Advertisements

EWALUACJA ZEWNĘTRZNA PROJEKTOWANIE PRACY PRZEDSZKOLA W KONTEKŚCIE
Uwagi i wnioski wynikające z nadzoru pedagogicznego nad szkołami i przedszkolami w roku szkolnym 2008/2009 Słupsk, 26 sierpnia 2009 r. DELEGATURA w Słupsku.
Ocena jakości pracy Doradcy zawodowego CEN w Białymstoku.
II ROK Rozwijanie wrażliwości muzycznej małego dziecka.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
1. Podsumowanie wyników ewaluacji zewnętrznych – rok szkolny 2012/13 – wnioski dla zmian. 2. Zmiany w załączniku do rozporządzenia w sprawie nadzoru pedagogicznego.
R A P O R T Z E W A L U A C J I OBSZAR : 2. Procesy zachodzące w szkole. Procesy zachodzące w szkole służą realizacji przyjętej w szkole koncepcji.
FREKWENCJI UCZNIÓW W ZSZ NR 30
STRATEGIA ROZWOJU PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR 29 IM
Sprawowanie nadzoru pedagogicznego
EWALUACJA WEWNĘTRZNA W SZKOLE
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
Co warto wiedzieć o ewaluacji?
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
Analizuje się wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego.
IV ROK R OZBUDZANIE ZAINTERESOWAŃ DZIECKA EDUKACJĄ MATEMATYCZNĄ POPRZEZ KORZYSTANIE Z TECHNOLOGII INFORMATYCZNEJ JAKO ŹRÓDŁA WIEDZY. CELE: NAUCZYCIEL Przygotowanie.
EFEKTY DZIA Ł ALNO Ś CI DYDAKTYCZNEJ, WYCHOWAWCZEJ I OPIEKU Ń CZEJ ORAZ INNEJ DZIA Ł ALNO Ś CI STATUTOWEJ SAMORZ Ą DOWEGO PRZEDSZKOLA W SKARYSZEWIE.
EWALUACJA WSPÓŁPRACY Z RODZICAMI PROWADZONEJ PRZEZ SZKOŁĘ
II.2.Oferta edukacyjna umożliwia realizację podstawy programowej.
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
EWALUACJA WEWNĘTRZNA PROFIL SZKOŁY
i bezpieczeństwa uczniów
Przedszkole Samorządowe w Dobrzyniewie Dużym
J AK SZKOŁY POWIATU LUBAŃSKIEGO PRZYGOTOWAŁY SIĘ NA PRZYJĘCIE SZEŚCIOLATKÓW ? Analiza ankiet dyrektorów szkół podstawowych.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ Z OBSZARU: RESPEKTOWANE SĄ NORMY SPOŁECZNE przeprowadzonej w przedszkolu nr 243 w roku szkolnym 2013/2014.
Efektywne wspieranie indywidualnego rozwoju dziecka od przedszkola
„Bo tylko w tym sadzie ptak gniazdo uwije, gdzie człek serce kładzie we wszystko, co żyje.”
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ
Raport z ewaluacji wewnętrznej 2014/2015
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY.
PROGRAM ROZWOJU PRZEDSZKOLA NA ROK 2013/2014 Przedszkole Miejskie nr 86 w Łodzi.
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PRZEDSZKOLI
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI
Wyniki i wnioski ewaluacji Przedszkola nr 10 w Będzinie
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK OŚWIATOWO-WYCHOWAWCZYCH I ARTYSTYCZNYCH.
KONCEPCJA PRACY PRZEDSZKOLA NR 34 W DĄBROWIE GÓRNICZEJ
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA ZAWODOWEGO.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PRZEDSZKOLA- ( ) przeprowadzono 71 ewaluacji, w tym: 8 ewaluacji całościowych 63 ewaluacje problemowe Podsumowanie.
Zespół Szkół im. Jana Pawła II w Kowalewie
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PORADNIE PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE- Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/ ewaluacji problemowych 1.06.
RESPEKTOWANE SĄ NORMY SPOŁECZNE.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
Raport z realizacji Miejskiego Planu Wsparcia w ramach projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Konferencja dla dyrektorów szkół i.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
KONCEPCJA PRACY PRZEDSZKOLE MIEJSKIE NR 1 ul. Wrocławska Gostyń Opracowana przez Radę Pedagogiczną oraz Radę Rodziców i zatwierdzona do realizacji.
Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym
Czy uczniowie czują się w szkole bezpieczni?
Działania: Działania: Cykl zajęć edukacyjnych związanych z środowiskiem leśnym, prowadzonych w ciągu całego roku szkolnego 2014/2015 w wszystkich grupach.
Opracowała: Joanna Kamińska. Sprzątanie świata „W jaki sposób oddziałujemy na przyrodę?”
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
Wyniki Ewaluacji 2015 rok. Publiczne przedszkole im. Marii Kownackiej w Graczach.
Załącznik do protokółu Sesji nr XXII/12 Rady Gminy Unisław Funkcjonowanie punktu przedszkolnego „Radosne dzieciństwo przedszkolaka w Unisławiu” Rok szkolny.
PRZEDSZKOLE NR Lublin ul. Przyjaźni 3 tel.:
Ewaluacja w pracy nauczyciela
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Sprawozdanie z ewaluacji wewnętrznej w roku szkolnym 2016/2017
PROCESY EDUKACYJNE SĄ ORGANIZOWANE W SPOSÓB SPRZYJAJĄCY UCZENIU SIĘ
Raport z ewaluacji wewnętrznej w Przedszkolu nr 6 im
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ W MIEJSKIM PRZEDSZKOLU INTEGRACYJNYM NR27 IM. ”WESOŁYCH KRASNALI” W ROKU SZKOLNYM 2018/2019 Dzieci nabywają wiadomości.
Zapis prezentacji:

RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ Przedszkole realizuje koncepcję pracy ukierunkowaną na rozwój dzieci

Zespół pracujący nad ewaluacją Beata Czesnowska Magdalena Pawlik-Rybicka Joanna Stokwiszewska

Cele ewaluacji Identyfikacja oczekiwań nauczycieli i środowiska lokalnego związanych z koncepcją pracy przedszkola Sformułowanie rekomendacji Ocena stopnia zaangażowania rodziców w tworzenie koncepcji Ocena spójności programów przedszkolnych z tą koncepcją

Pytania badawcze Czy przedszkole posiada określoną koncepcję pracy? Czy koncepcja pracy przedszkola jest zgodna z podstawą programową? Czy koncepcja pracy przedszkola jest adekwatna do potrzeb rozwojowych wychowanków? W jaki sposób rodzice zostali zapoznani z koncepcją pracy i jaki mają wpływ podczas jej tworzenia? W jaki sposób dokonywane są zmiany w koncepcji pracy przedszkola?

Metody badawcze Wywiad z dyrektorem przedszkola Ankieta do nauczycieli Ankieta do pracowników niepedagogicznych Ankieta do rodziców Analiza dzienników, planów miesięcznych, sprawozdań z obserwacji dzieci, arkuszy realizacji podstawy programowej

Wyniki analizy ankiet do nauczycieli

Na pytanie czy w przedszkolu funkcjonuje koncepcja pracy ukierunkowana na rozwój dzieci 8 osób odpowiedziało tak.

Na pytanie : Czy diagnozuje Pani potrzeby rozwojowe dzieci Na pytanie : Czy diagnozuje Pani potrzeby rozwojowe dzieci ? 8 osób odpowiedziało tak.

W jaki sposób diagnozuje Pani potrzeby rozwojowe dzieci ? wszystkie nauczycielki odpowiedziały, iż prowadząc obserwacje, dwa razy do roku wypełniając arkusze obserwacji wśród dzieci młodszych lub diagnozy badania gotowości szkolnej, podczas zajęć i zabaw.

Na pytanie: Które z działań wynikający z koncepcji pracy uwzględniających potrzeby rozwojowe dzieci ?-nauczycielki wymieniły: Konkursy Spotkania z ciekawymi ludźmi Wycieczki Kąciki tematyczne Aktywizujące metody pracy Ciekawe pomoce dydaktyczne Praca kompensacyjna i z dzieckiem zdolnym

Na pytanie: W jaki sposób wzbogaca Pani swój warsztat pracy mając na celu rozwój dzieci i realizację koncepcji pracy przedszkola?- wszystkie nauczycielki wymieniły szkolenia: „Ochrona danych osobowych” „Dziecięca matematyka” „Dziecko z alkoholowym zespołem FAS w przedszkolu” „Sztuka emisji głosu” „Teoria wielorakich inteligencji jako podstawa indywidualizacji nauczania „Zdrowo jemy , zdrowo rośniemy” „Formy musicalowe w pracy z dziećmi” „Komputer od podstaw” „Czyste powietrze wokół nas” „Zagrożenia psychospołeczne w pracy nauczyciela”

Wśród nowatorskich metod pracy wymieniały między innymi: Metoda „Dobrego startu” „Dziecięca matematyka” Pedagogika zabawy Klanza Techniki twórczego myślenia C. Freineta „Edukacja przez ruch” Alternatywna nauka czytania Innowacja pedagogiczna „Kolorowa muzyka poważna” Metoda Krakowska Projekt WIE „Nie taka znowu zwyczajna Rodzina ”

Wykorzystują w swojej pracy programy własne takie jak: „Bezpieczny przedszkolak” Program zdrowotny Program wychowawczy Program współpracy ze szkołą

Na pytanie czy uwzględnia Pani w swojej pracy wnioski z analizy badań wewnętrznych i zewnętrznych wszystkie nauczycielki odpowiedziały tak. Podając przykłady : Zwrócenie większej uwagi na bezpieczeństwo dzieci Organizowanie koncertów na żywo Zwiększenie ilości wycieczek Wyeliminowanie zachowań agresywnych wśród dzieci Zwiększenie działań wychowawczych

Na pytanie jak wykorzystuje Pani zasoby przedszkola i środowiska lokalnego na rzecz wzajemnego rozwoju nauczycielki odpowiedziały w większości podobnie wymieniając: Spotkania z ciekawymi ludźmi Współpracują z :Strażą Miejską, Policją, współpracując z biblioteką, Szkołą Podstawową 217, Liceum Ogólnokształcącym, innymi placówkami przedszkolnymi na terenie Rembertowa, Biurem Ochrony Środowiska, Parafią Św. Łucji , Przedszkolami publicznymi i niepublicznymi. Uczestniczą w akcjach: „Góra Grosza”, „Pola nadziei”, „Cała Polska czyta dzieciom” ,”Pomoc dla Ukrainy”, „Mamo, Tato wolę wodę”, programie „Postaw na rodzinę ”, „ Kubusiowi przyjaciele natury ” , „ Zdrowo jemy zdrowo rośniemy ” , w zbiórkach nakrętek, karmy dla zwierząt, w konkursach przedszkolnych i poza przedszkolnych

Na pytanie: jakie działania podejmuje Pani , aby dzieci w przedszkolu czuły się bezpiecznie i respektowały normy społeczne nauczycielki odpowiedziały , że : Utrwalają treści zawarte w Kontrakcie Dobrego Zachowania Utrwalają treści Regulaminu Placu Zabaw Realizują założenia programu własnego „Bezpieczny przedszkolak” Opracowały Procedury Bezpieczeństwa Kontrolują osoby odbierające dzieci z przedszkola Wzmocniono kontrolę furtki przedszkolnej przez dozorców.

Na pytanie: czy systematycznie monitorują realizację podstawy programowej ? wszystkie odpowiedziały Tak.

Wyniki analizy ankiet do personelu niepedagogicznego. Przebadano 8 osób

Na pytanie : czy zna Pan/Pani koncepcję pracy przedszkola Na pytanie : czy zna Pan/Pani koncepcję pracy przedszkola ? 8 osób odpowiedziało pozytywnie.

Na pytanie : w jaki sposób zostali zapoznani z koncepcją? 4 osoby odpowiedziały ,że przez P.Dyrektor 4 osoby ,że przez pracodawcę i stronę internetową

Na pytanie o chęć zmiany w koncepcji 8 osób nie wyraziło takiej potrzeby.

Wyniki analizy ankiet dla rodziców Przeanalizowano 84 ankiety.

Na pytanie: czy zna Pan/Pani założenia Koncepcji Pracy Przedszkola ? 80 osób odpowiedziało TAK 1 osoba - NIE WIEM 3 osoby - NIE

W jaki sposób została Pani/Pan zapoznany z dokumentem ? Strona internetowa - 43 osoby Tablica informacyjna – 38 osób Na zebraniach grupowych i ogólnych – 71 osób W tym 50 osób czerpało wiedzę z kilku źródeł

Na pytanie: czy koncepcja uwzględnia wielokierunkowy rozwój dziecka ? 78 osób odpowiedziało TAK 6 osób odpowiedziało NIE WIEM

Na pytanie :czy rodzice uczestniczą w modyfikacji koncepcji ? 75 osób odpowiedziało TAK 12 osób odpowiedziało NIE WIEM 1 osoba dała odpowiedź NIE

W jaki sposób rodzice wpływają na modyfikację dokumentu ? Na zebraniach Rady Rodziców – 55 Poprzez „Skrzynkę sugestii” – 27 Rozmowy z wychowawcami – 65 Udział w Zespole do zmian Koncepcji – 20

Na pytanie : czy akceptuje Pani/Pan koncepcję Na pytanie : czy akceptuje Pani/Pan koncepcję? 5 osób nie wie, a 79 w pełni ją akceptuje.

Wyniki wywiadu z dyrektorem. Pani dyrektor stwierdziła, iż przedszkole pracuje w oparciu o koncepcję pracy ukierunkowanej na rozwój, która funkcjonowała w przedszkolu od zawsze. W koncepcji co roku są modyfikowane działania , przez zespół powołany przez dyrektora przedszkola: nauczyciele i przedstawiciele rodziców. Rodzice współuczestniczą w modyfikacji działań w koncepcji poprzez swoich przedstawicieli. Nauczyciele i pracownicy niepedagogiczni zostali zapoznani z koncepcją i jej zmianami na zebraniach, tablicy informacyjnej, stronie internetowej.

Wyniki analizy dokumentów pod kątem badanego tematu. Po przeanalizowaniu dokumentów stwierdzono, iż nauczyciele w swojej pracy pracują zgodnie z podstawą programową, w swojej pracy wykorzystują różnorodne, nowatorskie metody pracy. Systematycznie prowadzą indywidualne zajęcia z dziećmi, pracują z dziećmi zdolnymi. W swoich działaniach wykorzystują programy własne, aktywnie współpracują ze środowiskiem lokalnym, organizują konkursy, wycieczki, akcje. W pracy wykorzystują wnioski z ewaluacji z lat ubiegłych.Prowadzą zapisy obserwacji i diagnozy, które wskazują na postępy rozwoju wychowanków.

Wnioski W przedszkolu funkcjonuje koncepcja pracy ukierunkowana na rozwój dzieci Nauczyciele realizują cele i działania zawarte w koncepcji Nauczyciele systematycznie monitorują realizację podstawy programowej Nauczyciele poprzez organizowanie konkursów, spotkań z ciekawymi ludźmi, wycieczek, kącików tematycznych, aktywizujących metod pracy, wykorzystywanie ciekawych pomocy dydaktycznych, pracy kompensacyjnej i z dzieckiem zdolnym pobudzają rozwój dzieci. Stale wzbogacają swój warsztat pracy, wykorzystują nowatorskie metody, programy własne. Wykorzystują zasoby przedszkola i środowiska lokalnego, wnioski z badań wewnętrznych i zewnętrznych Rodzice znają, akceptują koncepcję pracy przedszkola, uczestniczą przy jej tworzeniu Rodzice twierdzą, iż uwzględnia ona wielokierunkowy rozwój dziecka

Rekomendacja Przeprowadzić ankietę wśród rodziców na początku roku szkolnego, która pozwoli odpowiedzieć na pytania związane z oczekiwaniami rodziców wobec przedszkola Włączyć personel niepedagogiczny w tworzenie modyfikacji koncepcji pracy przedszkola

Dziękujemy za uwagę