Departament Informatyzacji MAiC

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
OASE elektroniczny system składania wniosków w Polsko-Niemieckiej Współpracy Młodzieży.
Advertisements

Skrócona instrukcja składania wniosków o wpis do Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą z użyciem profilu zaufanego (e-PUAP) lub bezpiecznego.
Wykorzystanie platformy ePUAP w wymianie informacji między jednostkami
Informacja publiczna i e-urząd
Projekt ustawy o zmianie ustawy o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne oraz niektórych innych ustaw.
Skrócona instrukcja składania wniosków o zmianę wpisu do Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą z użyciem profilu zaufanego (e-PUAP) lub.
Ministerstwo Sprawiedliwości
Wytyczne Ministra Rozwoju Regionalnego w zakresie wyboru projektów w trybie konkursowym Szkolenie, maja 2007 r. Departament Koordynacji i Zarządzania.
Umowy o dofinansowanie projektów w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata osie priorytetowe II-VII Urząd.
EWIDENCJA DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ
Wszczęcie postępowania (art. 61 KPA)
Informatyzacja a prawo podatkowe
Dr Dariusz Adamski Prof. dr hab. Mirosław Kutyłowski
Podlaski Urząd Skarbowy w Białymstoku Ustawa o opłacie skarbowej Ustawa z r. o opłacie skarbowej Dz.U. z r. Nr 225, poz
Podstawy prawne informatyzacji administracji publicznej
Ministerstwo Sprawiedliwości
UNIA EUROPEJSKA FUNDUSZ SPÓJNOŚCI EUROPEJSKI FUNDUSZ ROZWOJU REGIONALNEGO Anna Lewandowska r. 1 Ministerstwo Środowiska Departament Ekonomiczny.
Instrukcja dla Świadczeniodawców
Karta członkowska ZHP.
USŁUGA POWSZECHNA ePUAP PISMO OGÓLNE
Elektroniczny Obieg Dokumentów i Elektroniczna Skrzynka Podawcza
CZTERY KROKI ZŁOŻENIA ZEZNANIA ROCZNEGO PRZEZ INTERNET.
Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie Cyfrowy Urząd
Ministerstwo Finansów
Mobilny ePodpis już w Plusie Polkomtel i MobiTrust Warszawa, 7 stycznia 2009 – w ofercie Plus dla Firm od 9 stycznia 2009 roku.
PROCES NABORU WNIOSKÓW. Ogłoszenie rozpoczęcia naboru wniosków, które będzie można znaleźć w : prasie, na stronach internetowych Urzędu Marszałkowskiego.
Urząd Marszałkowski Województwa Opolskiego Departament Programów Rozwoju Obszarów Wiejskich SZKOLENIE w zakresie rozliczania projektów w ramach PROW
Uproszczenie procedur związanych z podejmowaniem i prowadzeniem działalności gospodarczej poprzez ich elektronizację i wdrożenie idei jednego okienka Projekt.
Szkolenie dla nowych podmiotów – aplikacje w kontraktowaniu na lata Lubuski Oddział Wojewódzki NFZ w Zielonej Górze wrzesień 2010.
PayByNet w eAdministracji
Zakładane cele : Jednolity kanał udostępniania elektronicznych usług publicznych przez administrację publiczną (ESP) Platforma współkorzystania z wypracowanych.
Departament Programów Rozwoju Obszarów Wiejskich PROBLEMY POJAWIAJĄCE SIĘ W PROCESIE PRZYZNAWANIA POMOCY W RAMACH DZIAŁANIA 413 WDRAŻANIE LOKALNYCH STRATEGII.
Funkcjonowanie procedury notyfikacji w ramach dyrektywy 98/34/WE Koordynacja systemu notyfikacji na szczeblu krajowym Warsztaty legislacyjne w zakresie.
eDeklaracje – dla podatnika
Świadczenie e-usług publicznych na poziomie centralnym i regionalnym
O projekcie Efektem projektu o nazwie „Przygotowanie Urzędu Miasta Tarnobrzeg do świadczenia usług publicznych drogą elektroniczną za pośrednictwem.
Wstęp Dlaczego zmieniły się zasady rekrutacji do przedszkoli i szkół publicznych? Od dnia 18 stycznia 2014 roku obowiązuje znowelizowana ustawa o systemie.
Magdalena Sobczak Kierownik Biura ds. Gospodarki Odpadami
Standard Elektronicznej Skrzynki Podawczej a nadesłane uwagi
Postępowanie administracyjne w zarządzaniu oświatą
2/13 Portal Podatkowy e-Deklaracje 2.
Rozwój portalu PUE – integracja z ePUAP
Logowanie do platformy PEUP
2/13 Portal Podatkowy e-Deklaracje 2.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Konferencja: e-Usługi. Fikcja czy rzeczywistość? Rafał Sowiński,
Projekt Wojewody Opolskiego Upowszechnienie e-usług świadczonych przez administrację publiczną w województwie opolskim.
Elektroniczny Obieg Dokumentów
1 Elektroniczny Obieg Dokumentów Akademia im. Jana Długosza W Częstochowie Skierowanie za granicę.
Projekt „Elektroniczna Platforma Pracy Śląskiej Administracji Zespolonej”
Centralny Elektroniczny Katalog Administracji dr Marcin Kraska Konferencja „e-Usługi. Fikcja czy rzeczywistość?” Poznań, 30 września 2014 r.
Płatnik PIT – zmiany od 2015 roku
LOGO Powiatowy Urząd Pracy w Siedlcach ul. Kazimierza Pułaskiego 19/21, Siedlce CENISZ SWÓJ CZAS? NIE CHCESZ STAĆ W KOLEJKACH? ZAREJESTRUJ SIĘ PRZEZ.
FUNDUSZ AZYLU, MIGRACJI I INTEGRACJI SZKOLENIE DLA BENEFICJENTÓW Warszawa, 26 października 2015 r.
Prezentacja funkcjonalności elektronicznych zwolnień lekarskich (e-ZLA) w kontekście Aplikacji Gabinetowych.
E-zwolnienia Zmiany wchodzące od roku.
Grupa: administratorzy lokalni JST. Użytkownik systemu CEIDG - materiały szkoleniowe2 Informacje wstępne Zakładanie konta w CEIDG -Wybór sposobu dostępu.
Małgorzata Sawicka Departament Rozwoju Rynku Finansowego Ministerstwo Finansów Rynek usług bankowych w Unii Europejskiej Warszawa, 25 stycznia 2007 r.
Wnioskodawca chcący ubiegać się o dofinansowanie projektu w konkursie w ramach RPO WIM powinien: 1)Zapoznać się z ogłoszeniem o konkursie: Ogłoszenie.
Repozytorium Transakcji w KDPW Warszawa, 8 listopada 2012.
Grupa: administratorzy lokalni JST. Użytkownik systemu CEIDG - materiały szkoleniowe2 Informacje wstępne Zakres uprawnień administratora lokalnego Wnioski.
Co to jest e-PUAP  e-PUAP to Elektroniczna Platforma Administracji Publicznej – nowoczesny system komunikacji pomiędzy Obywatelem, Przedsiębiorcą a Urzędem.
Formalności i wzory wypełniania niezbędnych dokumentów.
„ Procedury Urzędu Marszałkowskiego – mechanizmy funkcjonowania” Bartosz Szymański Naczelnik Wydziały Zarządzania PROW Urząd Marszałkowski Województwa.
ZASADY POSTĘPOWANIA Z DOKUMENTAMI W POLITECHNICE GDAŃSKIEJ
Unieważnienie egzaminu przez PZE
CENTRUM KSZTAŁCENIA PODYPLOMOWEGO PIELĘGNIAREK I POŁOŹNYCH
Samorządowa Elektroniczna Platforma Informacyjna (SEPI) Kompleksowe rozwiązanie służące do udostępniania informacji i usług publicznych.
Realizacja projektów – etap podpisania umowy o dofinansowanie projektu
Podpis elektroniczny – załóż profil zaufany
Zapis prezentacji:

Departament Informatyzacji MAiC STANDARD OPISU USŁUGI Warszawa, 27 maja 2013 r. Departament Informatyzacji MAiC

CELE WYPRACOWANIA STANDARDU OPISU USŁUGI Jednolity w skali kraju standard interpretacji przepisów prawa Eliminacja nadmiarowych czynności związanych ze sporządzaniem opisów usług Techniczne zabezpieczenie zgodności propagacji danych Departament Informatyzacji MAiC

ATRYBUTY OPISU USŁUGI (1/4) L.P. Atrybut Opis Przygotowuje Widoczny dla użytkownika Techniczny 1 Kategoria usługi Lista kategorii do której można zaklasyfikować daną usługę. Każda usługa może zostać zaklasyfikowana do wielu kategorii. Odpowiedzialny za opis TAK 2 Nazwa usługi Nazwa usługi wynika z przepisów prawa, które określają sposób jej realizacji. NIE 3 Podstawa prawna Identyfikatory przepisów prawa regulujących realizację danej usługi ze szczególnym uwzględnieniem, tego przepisu prawa, który wskazuje na obowiązek realizacji danej usługi. 4 Organ właściwy do realizacji usługi Rodzaj organu wykonawczego, odpowiedzialnego za realizację danej sprawy 5 Cel usługi Cel dla którego realizuje się daną usługę. 6 Kogo dotyczy Wskazanie, kto może zainicjować sprawę za pomocą danej usługi. 7 Wymagane dokumenty Wskazanie dokumentów, które należy wnieść do urzędu w celu realizacji usługi wraz z opcją załączania plików będących wzorami dokumentów (opcjonalnie) Departament Informatyzacji MAiC

ATRYBUTY OPISU USŁUGI (2/4) L.P. Atrybut Opis Przygotowuje Widoczny dla użytkownika Techniczny 8 Termin realizacji usługi Prawnie określony termin realizacji usługi Odpowiedzialny za opis TAK NIE 9 Opłaty Określone prawem opłaty, które wnosi petent w zakresie realizacji usługi. 10 Numer konta bankowego Określenie numeru konta bankowego na który należy przekazać opłatę dla organu wykonawczego Odpowiedzialny z realizację 11 Tryb odwoławczy Przewidziany prawem sposób odwołania w dwuinstancyjnym postępowaniu administracyjnym. 12 Rezultat realizacji usługi Dokumenty jakie zostaną otrzymane w wyniku realizacji danej usługi. 13 Etapy realizacji usługi Opis przebiegu realizacji usługi opisujący etapy procesu uwzględniający interakcję pomiędzy petentem a organem wykonawczym oraz komunikację pomiędzy organami publicznymi w ramach tej usługi 14 Poziom uwierzytelnienia usługi Wymagany sposób podpisu dokumentu: - podpis kwalifikowany - profil zaufany - inny podpis - bez podpisu Departament Informatyzacji MAiC

ATRYBUTY OPISU USŁUGI (3/4) L.P. Atrybut Opis Przygotowuje Widoczny dla użytkownika Techniczny 15 Poziom dostępności usługi 1. informacja – możliwość wyszukania informacji o danym urzędzie oraz świadczonych tam usługach na stronie internetowej, 2. interakcja jednokierunkowa - możliwość wyszukania informacji oraz pobrania oficjalnych formularzy ze strony internetowej urzędu, 3. interakcja dwukierunkowa - możliwość wyszukania informacji, pobrania oraz odesłania wypełnionych formularzy za pomocą Internetu, 4. transakcja - pełna obsługa, czyli możliwość dokonania wszystkich czynności niezbędnych do załatwiania danej sprawy urzędowej drogą elektroniczną – od uzyskania informacji, poprzez pobranie odpowiednich formularzy, ich odesłanie po wypełnieniu i złożeniu podpisu elektronicznego, aż do uiszczenia wymaganych opłat oraz otrzymania oficjalnego pozwolenia, zaświadczenia lub innego dokumentu, o który dana osoba/firma występuje, 5. spersonalizowana usługa - pełna elektroniczna obsługa administracyjna z uwzględnieniem mechanizmów indywidualizacji polegających między innymi na prewypełnianiu formularzy Odpowiedzialny za realizację TAK NIE Departament Informatyzacji MAiC

ATRYBUTY OPISU USŁUGI (4/4) L.P. Atrybut Opis Przygotowuje Widoczny dla użytkownika Techniczny 16 Identyfikator Unikalny identyfikator usługi nadawany centralnie, obowiązujący na terenie całego kraju MAiC NIE TAK 17 Właściwość miejscowa Opis sposobu wyznaczania organu właściwego do realizacji usługi Odpowiedzialny za opis 18 Słowa kluczowe Słowa i określenia bliskoznaczne, pozwalające wyszukać daną usługę 19 Data początku obowiązywania Data początku obowiązywania usługi wynikająca z regulacji prawnych (opcjonalne) 20 Data końca obowiązywania Data końca obowiązywania usługi wynikająca z regulacji prawnych (opcjonalne) 21 Informacje dodatkowe Ważne informacje, które nie zostały ujęte w pozostałych polach 22 … Pozostałe pola z karty usługi ePUAP doprecyzowujące dane teleadresowe organu realizującego daną usługę Odpowiedzialny z realizację Departament Informatyzacji MAiC

Departament Informatyzacji MAiC Dziękuję za uwagę Marek.Gajewski@mac.gov.pl Departament Informatyzacji MAiC