Uchwała nr 3/2012 Rady Nadzorczej PFRON z dnia 28 marca 2012 r.,

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wojewódzki program wyrównywania szans i przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu oraz pomocy w realizacji zadań na rzecz zatrudniania osób niepełnosprawnych.
Advertisements

Planowanie współpracy z partnerami społecznymi
Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie – Instytucja Wdrażająca komponent regionalny Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki
Slajd początkowy z animacją, animacja uruchamia się automatycznie po włączeniu trybu prezentacji 1.
Gmina Zawichost ul. Żeromskiego – 630 Zawichost tel. (015) fax. (015) ail: IV Spotkanie informacyjne.
Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego Departament Programów Rozwoju Obszarów Wiejskich.
Umowa ramowa - Nazwa UMOWA O WARUNKACH I SPOSOBIE REALIZACJI LOKALNEJ STRATEGII ROZWOJU OBSZARÓW RYBACKICH.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt „POMOC – AKTYWIZACJA – WSPARCIE” Miejski Ośrodek Pomocy.
Wytyczne Ministra Rozwoju Regionalnego w zakresie wyboru projektów w trybie konkursowym Szkolenie, maja 2007 r. Departament Koordynacji i Zarządzania.
POMOC TECHNICZNA Kwiecień 2004 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej.
INFORMACJA I PROMOCJA Kwiecień 2004 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej.
Wojewódzki Urząd Pracy w Lublinie w Lublinie Promocja Integracji Społecznej Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Rzeszów, 2 sierpnia 2006 r.. Tomasz Orczyk Departament Zarządzania EFS Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Doświadczenia wdrażania Europejskiego Funduszu.
Informacja dotycząca pierwszych miesięcy wdrażania Priorytetu VII Promocja integracji społecznej. Wiesława Przybysz Dyrektor Regionalnego Ośrodka Polityki.
Realizacja zadań w zakresie usuwania skutków klęsk żywiołowych w infrastrukturze komunalnej jednostek samorządu terytorialnego w ramach I transzy promes.
Monitoring i sprawozdawczość ZPORR
Słowniczek pojęć podstawowych związanych z funkcjonowaniem funduszy UE.
Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego CZŁOWIEK - NAJLEPSZA INWESTYCJA.
Krystyna BANDAU-PALKA gł. specjalista DWM – MN i Sz W
Prezentacja programu „Osoba niepełnosprawna w służbie publicznej” Ewa Kwiatkowska – Kierownik Projektu pn. „Pomagasz niepełnosprawnemu, pomagasz sobie”
Konferencja inaugurująca projekty realizowane przez Ośrodek Wsparcia w Lipniaku: „Stworzenie i wsparcie funkcjonowania Zakładu Aktywności Zawodowej w.
w Jednostce Wojskowej Nr i jednostkach wojskowych podporządkowanych
Moduł I – likwidacja barier utrudniających aktywizację społeczną i zawodową: Obszar AObszar A – likwidacja bariery transportowej: Zadanie 1 - pomoc w.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wydział Europejskiego Funduszu Społecznego Wrocław, 10 grudnia 2007r. INSTYTUCJA POŚREDNICZĄCA komponentu.
w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
1 Podsumowanie realizacji projektu Czas nowych możliwości na koniec 2008 roku Projekt Czas nowych możliwości współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
Program pilotażowy Aktywny samorząd. OBSZARY WSPARCIA A oprzyrządowanie samochodu B1 specjalistyczny sprzęt komputerowy B2 urządzenie lektorskie B3 urządzenie.
Dofinansowanie działalności Ośrodków Pomocy Społecznej – sposób podziału środków oraz rozliczanie dotacji Wydział Polityki Społecznej Małopolskiego Urzędu.
Służba Ochrony Zabytków
Celem głównym programu jest wyeliminowanie lub zmniejszenie barier ograniczających uczestnictwo beneficjentów programu w życiu społecznym, zawodowym i.
Podstawą prawną uruchomienia i realizacji programu jest art. 47 ust. 1 pkt 4 lit. a ustawy z dnia 27 sierpnia 1997r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej.
Program na rzecz poprawy warunków życia społecznego i zawodowego osób niepełnosprawnych w województwie podlaskim na lata Prezentacja założeń,
Planowanie współpracy z partnerami społecznymi
Działanie PFRON’u Oddział Świętokrzyski PFRON w Kielcach.
Możliwości wsparcia osób niepełnosprawnych ze środków PFRON
Współpraca z Instytucją Pośredniczącą przy realizacji projektów systemowych Ośrodków Pomocy Społecznej Lidia Lechocka Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego.
Kluczowe zagadnienia związane z wyborem LGD do realizacji LSR Łukasz Tomczak ,Rzeszów.
MINISTERSTWO ROLNICTWA I ROZWOJU WSIBIURO POMOCY TECHNICZNEJ Dziękuję za uwagę Pomoc Techniczna PROW 2014 – 2020 cz. I Grupa Robocza KSOW Radziejowice,
MINISTERSTWO ROLNICTWA I ROZWOJU WSIBIURO POMOCY TECHNICZNEJ Plan działania KSOW Plan operacyjny na lata
Zainwestujmy razem w środowisko Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Z a i n w e s t u j m y r a z e m w ś r o d o w i s k o Kontrole.
Sektorowe Rady ds. Kompetencji Ocena Strategiczna Warszawa, 1 grudnia 2015 roku.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
II Kongres Polski Cyfrowej, Warszawa, 3 listopada 2015 r. Możliwości finansowania projektów w zakresie rozwoju kompetencji cyfrowych w Programie Operacyjnym.
Podstawą prawną uruchomienia i realizacji programu jest art. 47 ust. 1 pkt 4 lit. a ustawy z dnia 27 sierpnia 1997r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej.
Zamykanie projektu realizowanego w ramach V Priorytetu POIiŚ Wola Ducka, 4 września 2013 r.
System oceny projektów w ramach RPO WP Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich Wsparcie przygotowawcze dla LGD Lublin Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Departament.
1 Dotacje na innowacjeInwestujemy w waszą przyszłość Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu.
W dniu 29 maja 2012 roku Rada Powiatu Tczewskiego podjęła uchwałę Nr XXIII/144/12 w sprawie przystąpienia do realizacji programu pn. „Aktywny samorząd”.
AKTYWNY SAMORZĄD POWIAT SĘPOLEŃSKI. ZAŁOŻENIA PROGRAMU Niezwykle ważną rolę w obszarze ochrony osób niepełnosprawnych przed wykluczeniem społecznym zgodnie.
Działanie 12.1 Edukacja przedszkolna Wymagania w zakresie wskaźników.
„ Procedury Urzędu Marszałkowskiego – mechanizmy funkcjonowania” Bartosz Szymański Naczelnik Wydziały Zarządzania PROW Urząd Marszałkowski Województwa.
Stan wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata w zakresie Europejskiego Funduszu Społecznego Toruń,
Pilotażowy program „Aktywny samorząd” realizacja w 2013 r.
Szkolenie dla Wnioskodawców
Szkolenie dla potencjalnych beneficjentów ostatecznych
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych,
Lekarska ambulatoryjna opieka rehabilitacyjna
Pytania Realizatorów zadane drogą elektroniczną dotyczące realizacji programu „Aktywny samorząd” w 2017 r. Opracowane na podstawie dokumentu pn.: „Kierunki.
Pilotażowy program „Aktywny samorząd” 2017 r.
Wsparcie dotacyjne w ramach
Europejskiego Funduszu Społecznego
Posiedzenie Komitetu Monitorującego RPO WK-P r.
Informacja w zakresie stanu wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego Toruń, 2 grudnia 2016 r.
Plan działania KSOW Plan operacyjny na lata
Europejskiego Funduszu Społecznego
Szkolenie dla Wnioskodawców
Realizacja projektów – etap podpisania umowy o dofinansowanie projektu
Zapis prezentacji:

Uchwała nr 3/2012 Rady Nadzorczej PFRON z dnia 28 marca 2012 r., Pilotażowy program „Aktywny samorząd” Uchwała nr 3/2012 Rady Nadzorczej PFRON z dnia 28 marca 2012 r., zmieniona uchwałą nr 5/2012 Rady Nadzorczej PFRON z dnia 15 czerwca 2012 r.   Warszawa Ostatnia aktualizacja 25.06.2012 r.

Program jest ważnym krokiem w kierunku wydajniejszego modelu polityki społecznej wobec osób niepełnosprawnych Formy wsparcia przewidziane w programie uzupełnią plany ujęte w powiatowych strategiach rozwiązywania problemów społecznych i programach działań na rzecz osób niepełnosprawnych Umożliwią samorządom aktywniejsze włączenie się w działania na rzecz inkluzji społecznej osób niepełnosprawnych

OBSZARY WSPARCIA A B1 B2 B3 B4 C D E F oprzyrządowanie samochodu B1 specjalistyczny sprzęt komputerowy B2 urządzenie lektorskie B3 urządzenie brajlowskie B4 szkolenie komputerowe C wózek elektryczny D sprawność techniczna wózka elektrycznego E prawo jazdy B F opłata za żłobek lub przedszkole

Likwidacja lub ograniczenie bariery transportowej CELE PROGRAMU CEL GŁÓWNY - wyeliminowanie lub zmniejszenie barier ograniczających uczestnictwo w życiu społecznym, zawodowym i w dostępie do edukacji CELE SZCZEGÓŁOWE: Likwidacja lub ograniczenie bariery transportowej A i E Przygotowanie do pełnienia różnych ról społecznych poprzez umożliwienie włączenia się do tworzącego się społeczeństwa informacyjnego B1- B4 Likwidacja lub ograniczenie bariery w poruszaniu się – umożliwienie uczestnictwa w aktywności społecznej albo wzrost lub utrzymanie istniejącej aktywności C i D Umożliwianie pełnienia różnych ról społecznych poprzez zastosowanie elementów wspierających zatrudnienie F

ADRESACI POMOCY A, B1- B4, C, D, E, F A, B1- B4, C, D Osoby w wieku aktywności zawodowej A, B1- B4, C, D, E, F Dzieci i młodzież do 18 roku życia A, B1- B4, C, D Osoby, które przekroczyły wiek aktywności zawodowej C – jeśli są zatrudnione D

ADRESACI POMOCY A, B1- B4, C, D, E, F A, E, F A, B1- B4, C, D Znaczny stopień niepełnosprawności A, B1- B4, C, D, E, F Umiarkowany stopień niepełnosprawności A, E, F Orzeczenie o niepełnosprawności (do 16 r. ż.) A, B1- B4, C, D Lekki stopień niepełnosprawności – brak możliwości uzyskania dofinansowania

ADRESACI POMOCY Dysfunkcja narządu ruchu A, B1, B4, C, D, E Dysfunkcja narządu wzroku B1- B4 Każdy rodzaj dysfunkcji F C – o ile osoba nie może poruszać się samodzielnie za pomocą wózka inwalidzkiego o napędzie ręcznym D – o ile osoba jest użytkownikiem wózka inwalidzkiego o napędzie elektrycznym

Tylko Beneficjenci pomocy w ramach obszarów: B1, B2 lub B3 ADRESACI POMOCY Dodatkowe wymagania B1 W zakresie osób z dysfunkcją narządu ruchu - tylko osoby z dysfunkcją obu kończyn górnych B4 Tylko Beneficjenci pomocy w ramach obszarów: B1, B2 lub B3 C Tylko osoby, które nie mogą poruszać się samodzielnie za pomocą wózka inwalidzkiego o napędzie ręcznym

ADRESACI POMOCY Dodatkowe wymagania D E F Tylko osoby użytkujące wózek inwalidzki o napędzie elektrycznym E Tylko osoby pełnoletnie, wobec których nie ma przeciwwskazań zdrowotnych do kierowania pojazdami F Tylko osoby aktywne zawodowo, mające pod swoją opieką dziecko

ADRESACI POMOCY Dodatkowe wymagania w ramach obszarów: A–D mogą ubiegać się o dofinansowanie stosownie do potrzeb wynikających z rodzaju i zakresu niepełnosprawności

w orzeczeniu dot. niepełnosprawności w zaświadczeniu lekarskim ADRESACI POMOCY Dodatkowe wymagania Rodzaj niepełnosprawności uprawniający do uczestnictwa w programie musi być potwierdzony: w orzeczeniu dot. niepełnosprawności oraz gdy PFRON określa dodatkowe wymagania w zakresie rodzaju niepełnosprawności w zaświadczeniu lekarskim (lekarz specjalista o specjalizacji związanej z rodzajem niepełnosprawności adresata programu)

ADRESACI POMOCY WYKLUCZENIA A-F C A-E D Posiadanie wymagalnych zobowiązań wobec PFRON lub Realizatora programu C Uzyskanie dofinansowania na cele przewidziane w obszarze D (2 lata) A-E Uzyskanie dofinansowania na analogiczne cele (3 lata) D Trwająca gwarancja na użytkowany wózek lub jego elementy

Pozostałe warunki udzielania pomocy osobom niepełnosprawnym określane są przez Zarząd PFRON w dokumencie pn. Kierunki działań programu oraz warunki brzegowe obowiązujące realizatorów programu w danym roku publikowanym - do dnia 31 grudnia każdego roku (w 2012 roku – do dnia 31 maja)

Kierunki działań programu ... ZAWSZE: wskazanie obszarów programu, które będą realizowane w danym roku wysokość maksymalnej kwoty dofinansowania wysokość minimalnego udziału własnego sposób zabezpieczenia udzielonego dofinansowania zakres pojęć dotyczących przedmiotu dofinansowania i kryteriów uczestnictwa ALTERNATYWNIE: dodatkowe wymagania w zakresie weryfikacji formalnej i merytorycznej wniosków preferencje przysługujące Wnioskodawcom w trakcie rozpatrywania wniosków

REALIZACJA PROGRAMU SAMORZĄD POWIATOWY ODDZIAŁY PFRON jeden raz corocznie POROZUMIENIE w celu skoordynowania działań realizowanych w ramach programu (na podstawie wystąpienia i oświadczenia samorządu powiatowego) UMOWA w sprawie realizacji programu w danym roku (na podstawie wystąpienia Realizatora programu)

Przyjmowanie wniosków osób niepełnosprawnych: TRYB POSTĘPOWANIA Przyjmowanie wniosków osób niepełnosprawnych: we wskazanej w Porozumieniu jednostce organizacyjnej samorządu powiatowego (np. PCPR), która realizuje program na terenie samorządu powiatowego/samorządów powiatowych właściwość ze względu na miejsce zamieszkania Wnioskodawcy w trybie ciągłym - do dnia 30 września w 2012 roku – nie wcześniej niż w lipcu 2012 r. kolejne lata – nawet od 1 stycznia

TRYB POSTĘPOWANIA W przypadku, gdy samorząd powiatowy nie przystąpi do realizacji programu, dopuszcza się możliwość zawarcia porozumienia i umowy w sprawie realizacji programu na rzecz beneficjentów z terenu działania tego samorządu, z innym realizatorem programu. (uchwała nr 5/2012 Rady Nadzorczej PFRON z dnia 15 czerwca 2012 r.)

TRYB POSTĘPOWANIA - ZADANIA ZARZĄD PFRON zatwierdzenie wzorów obowiązujących dokumentów kierunki działań programu oraz warunki brzegowe obowiązujące realizatorów programu w danym roku podział środków finansowych na obszary programu wytyczne związane z realizacją programu ustalanie zasad oceny efektywności programu projekty modyfikacji programu

TRYB POSTĘPOWANIA - ZADANIA ODDZIAŁY PFRON promocja programu przyjmowanie oświadczeń o przystąpieniu do realizacji programu zawieranie porozumień i umów w sprawie realizacji programu nadzorowanie realizacji programu przez samorządy powiatowe ustalanie wysokości docelowego zapotrzebowania na środki monitorowanie prawidłowości wykorzystania środków PFRON kontrola wydatkowania środków przez samorząd powiatowy sprawozdawczość na potrzeby Biura PFRON

TRYB POSTĘPOWANIA - ZADANIA REALIZATOR PROGRAMU nabór oraz weryfikacja formalna i merytoryczna wniosków podejmowanie decyzji, zawieranie umów dofinansowania obsługa administracyjno – finansowa zawartych umów monitorowanie prawidłowości wykorzystania środków monitorowanie realizacji celów programu przez Beneficjentów współpraca z Oddziałami PFRON w zakresie promocji i ewaluacji programu sprawozdawczość z realizacji programu na potrzeby PFRON

TRYB POSTĘPOWANIA - ZADANIA BIURO PFRON zarządzanie i koordynacja realizacji programu przyznawanie limitów środków finansowych dla realizatorów programu monitorowanie realizacji programu przygotowywanie sprawozdań z realizacji programu na potrzeby Zarządu PFRON okresowa i końcowa ewaluacja programu

TRYB POSTĘPOWANIA W sprawach nieuregulowanych w programie i przez Zarząd PFRON dotyczących trybu postępowania i zasad dofinansowania stosuje się odpowiednio przepisy określone w rozporządzeniu Ministra Pracy o Polityki Społecznej z dnia 25 czerwca 2002 r. w sprawie określenia rodzajów zadań powiatu, które mogą być finansowane ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych (Dz. U. Nr 96, poz. 861, z późn. zm.)

TRYB POSTĘPOWANIA ścieżka: PFRON - REALIZATOR Zaproszenie do realizacji programu JST Oświadczenie o przystąpieniu do realizacji programu PFRON-JST Porozumienie Wystąpienie w sprawie przyznania środków Umowa w sprawie realizacji programu  Zaliczka na realizację programu (GUS) Zakończenie przyjmowania wniosków (30.09.2012) Informacja dot. danych rzeczowych i finansowych – zapotrzebowanie   II transza środków Wg stanu na 30.09 (do 15.10) SPRAWOZDAWCZOŚĆ Wg stanu na 30.12 (do 15.01)

TRYB POSTĘPOWANIA ścieżka: WNIOSKODAWCA - REALIZATOR ZŁOŻENIE WNIOSKU O DOFINANSOWNIE WERYFIKACJA FORMALNA WNIOSKU WERYFIKACJA MERYTORYCZNA WNIOSKU UMOWA DOFINANSOWANIA PRZEKAZANIE ŚRODKÓW ROZLICZENIE ŚRODKÓW EWALUACJA (CELE PROGRAMU) ZAMKNIĘCIE UMOWY ARCHIWIZACJA

Na promocję programu przeznacza się nie więcej niż 1% środków FINANSOWANIE PROGRAMU Wysokość środków finansowych PFRON na realizację programu ustalana jest corocznie w planie finansowym PFRON (w 2012 roku 115 mln zł) Podstawą przekazania środków na realizację programu jest roczna umowa zawarta z Realizatorem programu Na promocję programu przeznacza się nie więcej niż 1% środków Na ewaluację programu przeznacza się rocznie nie więcej niż 0,5% Koszty obsługi realizacji programu przez Realizatora są pokrywane do wysokości 3% środków wykorzystanych na realizację programu

Dziękuję za uwagę ! www.pfron.org.pl