Handel elektroniczny - definicja

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Polish Yellow Pages Operator Telekomunikacyjny Yellow Phone ,
Advertisements

niemiecki z ekonomią w tle
Wykład 1 Zagadnienia handlu elektronicznego
Definicja Benchmarking definiowany jest jako „nieprzerwany proces porównywania wyników przedsiębiorstwa, systemów zarządzania, procesów, produktów i usług.
WPROWADZENIE DO GOSPODARKI ELEKTRONICZNEJ
Amadeo Rapid Market System Szybkiej Sprzedaży Amadeo Rapid Market System szybkiej sprzedaży.
e-commerce jako efektywny rozwój dystrybucji
O metodach ustalania ceny za usługę WLR
Plan działań na rzecz rozwoju społeczeństwa informacyjnego
Zamówienia publiczne a małe i średnie przedsiębiorstwa
SYSTEMY HANDLU ELEKTRONICZNEGO
Polski e-commerce w dobie kryzysu okiem Skąpiec.pl Z tarczą czy na tarczy?
Studium przypadku KOPIARKI S.A.
W. Bartkiewicz Biznes elektroniczny Wykład 1. Wprowadzenie.
Strategia rozwoju systemu płatniczego i obrotu bezgotówkowego w Polsce
1 Investing in the New Europe Rozwój eCommerce w sektorze finansowym z perspektywy inwestora kapitałowego Krzysztof Kulig Partner Innova Capital Warszawa.
Internet 2006: rozwój e-commerce
Zastosowania Internetu
Współczesne systemy informacyjne
Zarządzanie projektami
Marketing elektroniczny w turystyce
Sieci oparte na architekturze Internetu
Elektronizacja współpracy pomiędzy Zakładem Ubezpieczeń Społecznych
INTERNET A KONKURENCYJNOŚĆ PRZEDSIĘBIORSTWA
Outsouring procesów e – commerce Wymierne korzyści dla właścicieli sklepów Cursor S.A. prezentacja przygotowana dla Klientów WellCommerce Warszawa, 2.
Bankowość Mobilna.
ANALIZA KLUCZOWYCH SEKTORÓW WOJEWÓDZTWA PODLASKIEGO
TRANSAKCJE HANDLOWE W INTERNECIE
Wykorzystanie nowoczesnych technik informatycznych w obsłudze ruchu turystycznego Konwersatorium III.
dr Michał Macierzyński Biuro Innowacji, PKO Bank Polski
R24 Maksimum korzyści z rezerwacji online
Zarządzanie kredytami i należnościami
Różnicowanie cen na rynku hotelarskim
OPRACOWANY PRZEZ FIRMĘ INFORMATYCZNĄ PIM
Biznes Online Mobile Solution Zdalny dostęp do sieci VPN.
Elementy gospodarki elektronicznej opartej na wiedzy
Bezpieczny Mobilny Podpis Elektroniczny
Komunikacja internetowa - kreowanie nowej wartości
Ogólnokrajowa karta miejska
Pieniądz Elektroniczny
Dawid Smoleń Zarządzanie Rok II, sem. III
Zaufany partner na rynku e-commerce
Planowanie przepływów materiałów
Internetowego Biura Rachunkowego
NASZE B2B B liżej wspólnego B iznesu. Tematy :  Konsorcjum Elmega – o nas  Projekt B2B  Założenia platformy SII  Praktyczne zastosowania SII  Korzyści.
„Nie ma nic łatwiejszego niż być zajętym i nic trudniejszego niż być efektywnym” R. Alec Mackenzie.
Przykłady analiza i projektowanie
Definicja konkurencji, jej formy i narzędzia.
Zakupy przez Internet – PRAWA Konsumenta
1 Wykład 4. Selekcja i dystrybucja informacji Wykładowca: Prof. Anatoly Sachenko Procesy informacyjne w zarządzaniu.
Dr Małgorzata Ganczar. ebiznes Model prowadzenia biznesu opierający się na szeroko rozumianych rozwiązaniach teleinformatycznych, w szczególności aplikacjach.
STRATEGIE LOGISTYCZNE
Analiza działalności przedsiębiorstwa aspekty finansowo-ekonomiczne oprac. mgr Karol Tarkowski.
Specyficzne funkcje banku. Bankiem nazywamy bank komercyjny (depozytowo-kredytowy), który: jest samodzielną jednostką organizacyjną; określa na podstawie.
Logistyk.
Regulacje prawne w UE dotyczące promocji. źródła prawa promocja (reklama)
Tendencje rozwojowe w dystrybucji
STAĆ CIĘ NA INNOWACJE Systemy Call Center Sp. z o.o.
Mój region w Europie Wsparcie dla nowoczesnych form świadczenia usług drogą elektroniczną w ramach Działania 4.3. RPO WK-P Rozwój komercyjnych e-usług.
Istota informacji w e - handlu Tomek Marszał Wsinf 2016.
STRATEGIA EUROCENY I JEJ ELEMENTY PLAN 1.Determinanty ceny na rynkach europejskich. 2.Dyferencjacja euroceny. 3. Standaryzacja euroceny.
Kowalski S.A. Oferta telekomunikacyjna. Wstęp Firma TELE jest firmą działającą na polskim rynku od 2013 roku Zajmujemy się usługami telekomunikacyjnymi.
Internet, jako narzędzie zarządzania firmą. Beata Klonowska Karolina Florkowska.
Global Ordering System - GOS
Zarządzanie sklepem internetowym
LOGISTYKA Punkt rozdziału.
eConnect Inteligentne centrum obsługi
Publiczne prawo konkurencji
Zarządzanie sklepem internetowym
Istota informacji w e - handlu
Zapis prezentacji:

Handel elektroniczny - definicja Handel elektroniczny (Electronic commerce-EC, e-commerce, commerce on-line) jest to proces kupna, sprzedaży i dostawy produktów, usług, informacji przez partnerów handlowych (indywidualnych i/lub grupowych oraz przedsiębiorstwa elektroniczne), na terenie tego samego kraju (handel krajowy) lub pomiędzy rezydentami dwóch lub więcej krajów (handel międzynarodowy lub globalny), zabezpieczany za pomocą środków płatności (tradycyjnych i elektronicznych), dokonywany przy pomocy głównie sieci komputerowych z Internetem, dla osiągnięcia określonych zysków.

E-commerce a e-biznes E- biznes jest pojęciem szerszym niż handel elektroniczny ponieważ swym zasięgiem obejmuje działania związane nie tylko z obsługą procesów sprzedażowych. E-commerce E-biznes

Typologia handlu elektronicznego Bezpośredni – gdzie cała transakcja handlowa od momentu złożenia zamówienia do realizacji płatności i dostawy towaru odbywa się wyłącznie przez sieć (dotyczy towarów i usług, które mogą być przesyłane w formie elektronicznej), Pośredni – poszukiwanie towarów, usług, nowych kontrahentów, przesyłanie dokumentów i płatności odbywa się przez sieć, natomiast dostawa zamówionego towaru lub usługi odbywa się bezpośrednio, w tradycyjny sposób (poczta kurierska, firmy spedycyjne, własna wysyłka, kontakt bezpośredni w magazynie lub firmie/biurze dostawcy itp.), Hybrydowy – w praktyce niedostatki rozwoju sieci lub usług telekomunikacyjnych powodują, ze stosuje się czasowo różne formy przejściowe np. wszystkie czynności za wyjątkiem płatności odbywają się przez sieć.

Relacja Klient – Sprzedawca w e-commerce Usługi elektroniczne w obszarze B2C (ang. Business-to-Consumer, między przedsiębiorstwem a konsumentem) obejmują wszystkie możliwe zastosowania nowoczesnych technologii informacyjnych i komunikacyjnych w świadczeniu usług przedsiębiorców dedykowanych dla konsumentów.

Różnice pomiędzy handlem tradycyjnym i elektronicznym Kryterium Handel tradycyjny Handel elektroniczny Media Komunikacja bezpośrednia twarzą w twarz, za pomocą pośredników, bądź przy pomocy dokumentów przesyłanych przez pocztę, posłańców, pocztę pneumatyczną, telefon stacjonarny, telegraf, faks itp.. Dominującą formą komunikacji jest kontakt przez Internet: poczta elektroniczna, wyszukiwarki stron WWW, zawartość stron + odnośniki, portale, wortale i inne narzędzia komunikacji, ewentualnie przejściowo wspomagane przez media tradycyjne. Elastyczność działalności Niska elastyczność, problemy nie tylko z przestawieniem się na inny rodzaj działalności, ale również ze zmianą czy rozszerzeniem asortymentu, wzmocnione licznymi ograniczeniami administracyjnymi. Wysoka elastyczność wynikająca z roli pośrednika na rynku. Wiąże się to niestety z koniecznością dokonania również technicznych posunięć na rynku (szeroka reklama zmian, podłączenie się pod inne strony, utworzenie własnego portalu itp.) Logistyka działalności Towary wytwarzane na miejscu lub magazynowane, ograniczony zasięg działalności lub konieczność utrzymywania wielu punktów wytwarzania i dystrybucji. Dominującą formą jest oderwanie od procesu wytwórczego, możliwość przesyłania bezpośrednio z własnej lub obcej hurtowni do klienta.

Różnice pomiędzy handlem tradycyjnym i elektronicznym Kryterium Handel tradycyjny Handel elektroniczny Logistyka sprzedaży Struktura pionowa, łańcuch pośredników, konieczność dotarcia klienta do punktu sprzedaży, działającego w określonych godzinach Spłaszczenie struktur, wyposażony w odpowiednie urządzenia klient może transakcję przeprowadzać miejsca zamieszkania, teoretycznie w ciągu całej doby. Formy płatności Tradycyjne: gotówka, karta płatnicza, czek; anonimowość kupna i sprzedaży, powszechność użycia i akceptowalności różnych form sprzedaży, problemy z wymianą niektórych walut uznanych za obowiązujące na określonym terytorium, granulacja pieniądza, akceptowalny stopień zabezpieczenia. Odmienne od tradycyjnych formy płatności: za zaliczeniem pocztowym, przekaz pieniężny, karta płatnicza, karta inteligentna, mikropłatności, pieniądz elektroniczny, poddawana pod wątpliwość powszechność wymagająca odpowiedniej infrastruktury, poziom zabezpieczeń uznawany za mniejszy od tradycyjnego. Parametry sprzedaży Występuje zależność między położeniem punktu sprzedaży i gęstością realnej sieci, a ceną zakupu, co wynika z ograniczoności dostępu do towarów i usług. Różnice regionalne związane z położeniem geograficznym. Z powodu globalizacji konkurencyjność cenowa wymusza niewielkie różnice cenowe. Różnice mogą być niwelowane przez trudne warunki dostawy. Najniższe ceny osiągane w handlu wartościami intelektualnymi (brak ceł, kosztów transportu itp.).

Prawo regulujące funkcjonowanie e-commerce w USA Podstawy prawne handlu elektronicznego i bankowości elektronicznej w USA: Ustawa Electronic Signatures in Global and National Commerce Act – określa procedurę ustalenia czy konsument wyraża zgodę na otrzymywanie informacji handlowych w formie elektronicznej Uniform Electronic Transaction Act – odnosi się do płatności internetowych.

Prawo regulujące funkcjonowanie e-commerce w USA Regulacje e-commerce w celu ochrony prywatności konsumentów uchwalone przez FTC (Federal Trade Commission, Federalna Komisja Handlu) Trzy inicjatywy: Raport o prywatności (Privacy Raport, 2000) Ustawa The Children Online Privacy Protection Act (COPPA, 1998, weszła w życie 1 kwietnia 2000) Ustawa Gramm-Leach-Bliley Act (GLBA, 1999)

Prawo regulujące funkcjonowanie e-commerce w Unii Europejskiej Głównym dokumentem regulującym handel elektroniczny jest Dyrektywa 2000/31/WE Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie niektórych aspektów prawnych usług społeczeństwa informacyjnego, a w szczególności handlu elektronicznego w ramach rynku wewnętrznego (zwana Dyrektywą o handlu elektronicznym).

Zalety prowadzenia e-commerce dla klientów Oszczędność czasu Znaczna wygoda, czyli łatwy i szybki dostęp do informacji Możliwość porównywania konkurencyjnych ofert Możliwość lepszego zapoznania się z ofertą Dostęp do zdecydowanie szerszego asortymentu towarów Dostęp do oferty sklepów na całym świecie Bardziej szczegółowe opisy towarów Klient wybierając określony towar może, przy pomocy zamieszczonych linków, przenieść się bezpośrednio na stronę producenta tego towaru

Zalety prowadzenia e-commerce dla klientów Możliwość stałej kontroli przez klienta wysokości kwoty do wydania w sklepie Niższe ceny Pewne towary, które można otrzymać bezpośrednio przez Sieć, jak na przykład oprogramowanie są znacznie korzystniejsze cenowo, gdyż pominięte zostają koszty transportu, czy opłat celnych Możliwość przeglądania oferty oraz obsługa klienta 24 godziny na dobę, 365 dni w roku Możliwość wyszukiwania towarów według dowolnego zadanego kryterium, na przykład ceny, rodzaju, koloru itp. Nowe możliwości niedostępne w tradycyjnych sklepach, na przykład: Możliwość wysłuchania części utworu z wirtualnym sklepie sprzedającym płyty CD Przeczytanie recenzji książki w wirtualnej księgarni Obniżenie kosztów połączeń telekomunikacyjnych

Zalety prowadzenia e-commerce dla firm Niski koszt, redukcja kosztów, oszczędności Elastyczność – możliwość ciągłej i natychmiastowej aktualizacji oferty Bardziej szczegółowe opisy towarów Uatrakcyjnienie oferty poprzez organizowanie licytacji Dostęp do nowych klientów Przyspieszenie procesów biznesowych Uzyskanie przewagi konkurencyjnej Anonimowość - skuteczna konkurencja z dużymi firmami Dostęp do rynku światowego Skrócenie czasu dostępu do rynku towarów i usług

Zalety prowadzenia e-commerce dla firm Eliminacja negatywnego zjawiska sezonowości na rynku lokalnym Możliwości multimedialne Efektywność Interaktywność Na otwarcie sklepu internetowego nie są wymagane żadne zezwolenia Obniżenie kosztów połączeń telekomunikacyjnych Wzrost poziomu sprzedaży Wzrost wartości firmy, wzmocnienie jej pozycji Lepsze wykorzystanie możliwości produkcyjnych Szybki i łatwy dostęp do informacji gospodarczych, informacji o potencjalnych klientach i konkurencji.

Zagrożenia i wady prowadzenia e-commerce dla klientów Zapewnienie bezpieczeństwa płatności przez Sieć Niepewność, co do rzetelności sprzedawcy Brak możliwości wypróbowania, czy oględzin zakupywanego towaru W Polsce - stosunkowo mała liczba wydanych kart płatniczych (około 1.5 mln) W przypadku słabo opracowanych serwisów odczuwalny jest brak fizycznie istniejącego sprzedawcy, z którym można skonsultować pewne pilne kwestie

Zagrożenia i wady prowadzenia e-commerce dla firm Zbyt wysoki koszt dostarczenia towaru do klienta Brak efektywnego i rozbudowanego systemu spedycyjnego i dostawczego Brak efektywnej obsługi płatności kartami kredytowymi

DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ