Katarzyna Szypuła-Sajon Platforma Moodle jako e-learningowe narzędzie w komplementarnym nauczaniu języka angielskiego w Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu Katarzyna Szypuła-Sajon
B-(lended) learning
B-(lurred) learning blurred
3 strony STUDENT INSTYTUCJA LEKTOR
Instytucja edukacyjna koszty: sale sprzęt kadra dydaktyczna
Instytucja edukacyjna korzyści: przewaga konkurencyjna lepsze wykorzystanie istniejącej infrastruktury w perspektywie redukcja kosztów
Student koszty: komputer dostęp do Internetu
Student korzyści: znane i lubiane narzędzie dostęp – 24h na dobę więcej ćwiczeń dla każdego coś dobrego:
Lektor problemy: obsługa komputera po co? czasochłonność
Lektor korzyści: automatyczne sprawdzanie testów ksero ciekawsze zajęcia – więcej czasu na komunikację
System nauczania języków obcych – lektorat 8 modułów (poziomów zaawansowania) moduły A-D – obowiązkowe moduły E-H – nadobowiązkowe moduł fachowy każdy moduł 1 semestr wspólny egzamin modułowy dla danego poziomu
System nauczania języków obcych – zajęcia dodatkowe Centrum Językowe Forward Uniwersytet Każdego Wieku
Platforma Moodle zastosowanie: diagnostyka prezentacja programów nauczania kursy on-line komunikacja
Platforma Moodle dawniej: dziś: dowolność kursy wprowadzające 50% kosztów uzyskania przychodu kursy dla lektorów
Platforma Moodle diagnostyka: studia niestacjonarne – testy diagnostyczne w domu studia stacjonarne – testy diagnostyczne na terenie uczelni
diagnostyka – korzyści: Platforma Moodle diagnostyka – korzyści: mniej osób do obsługi studentów wyniki dostępne od razu redukcja kosztów
Program nauczania 8 e-Syllabusów studenckich 8 e-Syllabusów nauczycielskich dodatkowe ćwiczenia listy słówek egzamin próbny on-line i w wersji papierowej
e-Syllabus
egzamin próbny
egzamin próbny
kurs on-line
Quizy data zamknięcia zmiana kolejności pytań poziom zaliczenia okna z wynikami
wyniki quizów
Korzyści student: monitorowanie postępów możliwość wielokrotnego wykonania tego samego ćwiczenia w innym układzie ułatwione przygotowanie do kolokwiów i egzaminów wynik od razu
Korzyści lektor: możliwość monitorowania postępów studentów zamieszczanie komentarzy do pojedynczych pytań analiza błędów dodatkowe ćwiczenia na rozumienie ze słuchu ograniczenie ściągania przeprowadzanie testów (nie trzeba ich kserować i sprawdzać)
Podsumowanie kursy na platformie wydatnie wspomagają proces dydaktyczny – dobre wyniki na egzaminie dobre składniki właściwe proporcje instrukcje dla studentów
przyszłość w b-learningu? – TAK I co dalej? przyszłość w b-learningu? – TAK zwiększenie kontaktu z językiem stymulowanie różnych kanałów poboru informacji narzędzie przyjazne studentowi możliwość zamieszczanie wielorakich typów ćwiczeń możliwość tworzenia słowników możliwość przenoszenia treści z kursu do kursu i dzielenia się z innymi lektorami
problemy do rozwiązania: I co dalej? problemy do rozwiązania: więcej sal komputerowych słuchawki i mikrofony większa zachęta dla lektorów system szkoleń z podstaw obsługi komputera i działania platformy Moodle
Blended learning nie tylko kursy on-line inne technologie: dyktafony kamery video tablice interaktywne wykorzystanie badań nad mózgiem aktywacja prawej półkuli mind-mapping
Dziękuję Państwu za uwagę Katarzyna Szypuła-Sajon katarzyna.szypula@wsb.poznan.pl