Negocjacje w obrocie nieruchomościami

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
KOMPETENCJA SPOŁECZNA W ZESPOLE PROJEKTOWYM
Advertisements

PODSUMOWANIE II ETAPU PROJEKTU PIERWSZE UCZNIOWSKIE DOŚWIADCZENIA DROGĄ DO WIEDZY
Negocjacje handlowe Szymon Woźniak.
Negocjacje handlowe Szymon Woźniak.
Historia Koła Rok założenia: 1994 r. Opiekun: dr Iwona Pawlas.
Dlaczego mi miałoby się udać, skoro niektórym się nie udaje?
PODSTAWY MARKETINGU Ćwiczenia nr 1.
Komunikacja interpersonalna
Marketing Usług - WYKŁAD
Renata Gogulska Doświadczenia tutorskie z moimi uczniami
NEGOCJACJE jako proces komunikowania się
Modelowanie symulacyjne
KONFLIKTY W ORGANIZACJI
Zachowania organizacyjne
FUNDAMENTY PRACY W ZESPOLE
Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych między lekarzem a pacjentem
W JAKI SPOSÓB ZMIENIĆ NIEPRAWIDŁOWY ODBIÓR KOMUNIKATÓW WERBALNYCH I NIEWERBALNYCH W RELACJACH UCZEŃ – NAUCZYCIEL – RODZIC.
Anna Paszkowska-Rogacz
Wpływ kultury na komunikację w projektach eTwinning
Dwa sposoby komunikowania się: sposób werbalny 35% – słowa,
Małgorzata Bogdanowicz
"TRZEBA ROZMAWIAĆ" SPOTKANIE WARSZTATOWE Z RODZICAMI Kraków,15 marca 2006r. Szkoła Podstawowa Nr 113.
Dr Anna Okońska-Walkowicz
W PROGRAMIE KSZTAŁCENIA RATOWNIKÓW MEDYCZNYCH
Psychologia w zarządzaniu
Konflikt i negocjacje.
Podstawy przedsiĘbiorczoŚci
Psychologia w zarządzaniu
Konflikt – analiza wyników ankiety przeprowadzonej wśród uczniów Zespołu Medycznych Szkół Policealnych w Siedlcach. mgr Anna Szyszkowska.
Regulamin przedmiotów: Modelowanie symulacyjne Modelowanie i prognozowanie symulacyjne Wymagania. Sposób zaliczenia Dr inż. Bożena Mielczarek 311 B1
Regulamin przedmiotów: Modele Analizy Rynku Kapitałowego Wymagania
Jak porozumiewać się miedzy sobą by być rozumianym?
Rozwiązywanie konfliktów
KONFERENCJA „Społecznie odpowiedzialny biznes na Warmii i Mazurach” Olsztyn - 26 listopada 2013r. Komunikacja jako czynnik budowania i utrzymywania.
KATALOG KSIĄŻEK POLECANYCH DLA RODZICÓW
Negocjacje jako forma interakcji w sytuacjach społecznych
Sztuka negocjowania dziennikarstwo i komunikacja społeczna UŁ
Umiejętność komunikowania się i pracy zespołowej
PROCESY KOMUNIKACJI INTERPERSONALNEJ – MODELE ORAZ FORMY KOMUNIKACJI
Katedra Międzynarodowych Stosunków Ekonomicznych
Izba Celna w Toruniu Efektywne i skuteczne komunikowanie się z audytorami jako element wsparcia procesu osiągania celów kierownika jednostki. ul. Mazowiecka.
BARIERY W KOMUNIKACJI I SPOSOBY ICH PRZEZWYCIĘŻANIA
KOMUNIKOWANIE Z JEDNOSTKĄ I GRUPĄ.
Wychowywać to kochać i wymagać
THE LEADER IN ME KUBA TERKA. THE LEADER IN ME UMIEJĘTOŚĆ UWAŻNEGO SŁUCHANIA Wielu ludzi zapomina, że rozmowa z drugim człowiekiem to nie tylko mówienie,
KOMUNIKACJA MIĘDZYLUDZKA
Sposoby komunikacji.
Komunikacja.
Komunikacja.
Jerzy Cieslik, Przedsiębiorczość technologiczna
Bariery komunikacyjne
Metody komunikowania się
Metody komunikacji ludzi
Komunikacja interpersonalna to wymiana informacji między jej uczestnikami. Mogą to być słowa (komunikacja werbalna), gesty, teksty, obrazy, dźwięki czy.
Komunikacja.
Aleksandra Kiełbania I G
Porozumienie bez Przemocy w Przedszkolu.
The Leader in Me.
MARKETING MIĘDZYNARODOWY
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
PODSTAWY KOMUNIKOWANIA SPOŁECZNEGO
Psychologiczne Kompetencje Menedżera seminarium Dr Jolanta Babiak Semestr zimowy 2016/2017.
Wizerunek jako forma komunikacji publicznej
POZNANIE SPOSOBÓW ROZWIĄZYWANIA KONFLIKTÓW W GRUPIE
Zarządzanie ekspansją zagraniczną i rozwojem
PODSTAWY PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
Psychologia w Zarządzaniu
Psychologia w Zarządzaniu
Wykład I: Co to jest wizerunek i na czym polega jego kreowanie.
Zapis prezentacji:

Negocjacje w obrocie nieruchomościami Ewa Jerzyk e.jerzyk@ue.poznan.pl

Literatura Dawson R., Sekrety udanych negocjacji, Zysk i S-ka Wydawnictwo Wamex, Poznań 2000. Fisher R., Ury W., Patton B., Dochodząc do tak. Negocjowanie bez poddawania się, PWE, Warszawa 1994. Gesteland R.R., Różnice kulturowe a zachowania w biznesie, PWN, Warszawa 2000. SteeleP., MurphyJ., RussillR., Ja odnieść sukces w negocjacjach, Oficyna, Kraków 2007 Kennedy G., Negocjacje. Jak osiągnąć nową przewagę negocjacyjną. Business Press, Warszawa 1999. Mastenbroek W., Negocjowanie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1996. Ury W., Odchodząc od nie. Negocjowanie od konfrontacji do kooperacji, PWE, Warszawa 1995. Ertel D., Gordon M. Negocjacje Fair play, Budowanie zdrowego partnerstwa zamiast wymuszania tak, MT BIZNES, Warszawa 2008

Warunki zaliczenia Aktywne uczestnictwo w zajęciach – gry negocjacyjne, studia przypadków (50% oceny) Obecność Kolokwium zaliczeniowe na podstawie literatury i treści wykładowych (50% oceny)

Tematyka zajęć Negocjacje jako proces komunikowania się. Bariery w komunikacji. Skuteczność w komunikacji Komunikacja werbalna: mówienie i słuchanie jako podstawowe umiejętności negocjatora. Umiejętność zadawania pytań. Niebezpieczne zwroty Komunikacja niewerbalna negocjatora Metody negocjacji i ich praktyczne wykorzystanie: kompromis, układy, przymus, emocje, logiczne rozumowanie Fazy negocjacji. Manipulacje i „chwyty poniżej pasa” Mocne i słabe strony negocjatora Negocjacje telefoniczne Różnice międzykulturowe w negocjacjach

NEGOCJACJE terminy rodem z Włoch: il negoziante – kupiec, handlowiec negoziare – prowadzić transakcje handlowe negoziatore – negocjator il negozio – sklep, dom handlowy, interes, sprawa negoziati – rokowania, pertraktacje, negocjacje

Negocjacje – schematy rozwiązań między ludźmi rozmowy sprzedażowe, handlowe sposoby (metody) rozwiązywania konfliktów zawieranie umów, porozumień Negocjacje – schematy rozwiązań między ludźmi wygrany – wygrany (win – win) wygrany – przegrany (win – loose) przegrany – wygrany (loose – win) przegrany – przegrany (loose – loose)

Negocjacje dwustronny proces komunikowania się, którego celem jest osiągnięcie porozumienia, gdy przynajmniej niektóre interesy zaangażowanych stron są konfliktowe

Komunikowanie z łac. communis (wspólny) oznacza dążenie do stanu łączności (wspólnoty ) z kimś Komunikowanie się to wzajemne przekazywanie informacji, umiejętności, pojęć, idei, uczuć itp. za pomocą symboli tworzonych przez słowa, dźwięki, obrazy czy dotyk

Komunikowanie się to Negocjacje to komunikacja dwukierunkowa Proces wysyłania i odbierania wiadomości Proces, w trakcie którego odbiorca rozumie informację tak, jak nadawca zamierzył Proces, w którym pojawiają się zakłócenia po stronie nadawcy i odbiorcy Komunikacja jednokierunkowa i dwukierunkowa Negocjacje to komunikacja dwukierunkowa

Kolejne zajęcia Podstawowe umiejętności negocjatora Istota negocjacji Style i taktyki negocjacji Chwyty poniżej pasa Różnice międzykulturowe Gry negocjacyjne