Droga kształcenia naszych kolegów w wybranych krajach UE

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
GIMNAZJUM SPOŁECZNE MTE W MILANÓWKU `
Advertisements

Olimpiada Młodzieży.
Obecność Unii Europejskiej w naszym mieście - Poznaniu
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
Samorz ą dowa Szko ł a Podstawowa nr 3 im. Stefana Ż eromskiego w Suchedniowie W Ś WIECIE JANUSZA KORCZAKA.
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Z historii naszej szkoły…
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Jak efektywnie współpracować z rodzicami
CZYSTE POWIETRZE WOKÓŁ NAS
A B C POLSKIEJ PREZYDENCJI 2011.
Praca metodą projektu edukacyjnego
Sk ą d wzi ął si ę pomys ł zorganizowania biwaku? (wywiad dost ę pny na stronie internetowej szko ł y)
Projekt ICT w nauczaniu przedmiotów matematycznych i przyrodniczych w gimnazjach Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
PROJEKT COMENIUS PARTNERZY : Zespół Szkół Technicznych i Ogólnokształcących nr 1, Chorzów Lycée professionnel JULES VERNE, Grandvilliers Iskitler Teknik.
PREZENTACJA WYNIKÓW BADANIA PRZEPROWADZONEGO ZA POMOCĄ ANKIET CEL PRZEPROWADZONEGO BADANIA: INŻYNIER BUDOWNICTWA – ZAWÓD Z PRZYSZŁOŚCIĄ Projekt wsp ó łfinansowany.
Arkusz ankiety Cel ankiety Wyniki Wnioski
Z 7 szkolnych lat Wczoraj do ciebie nie należy. Jutro niepewne... Tylko dziś jest twoje. JP II.
PROGRAM AKTYWNOŚCI LOKALNEJ Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
PROJEKT PN: 'WSZECHSTRONNA EDUKACJA GWARANCJĄ SUKCESU ZAWODOWEGO' Projekt wspó ł finansowany przez Uni ę Europejsk ą w ramach Europejskiego Funduszu Spo.
NA TROPIE ELEKTROŚMIECI PODSUMOWANIE KAMPANII
Nasza drużyna projektowa to: Joanna Borzymek, Ewelina Kuligowska, Przemysław Soliwoda, Joanna Stalmach, Katarzyna Stalmach, Opiekun Pani Profesor Bożena.
PROJEKT EDUKACYJNY W GIMNAZJUM NR 16 informacje. Co to jest projekt edukacyjny? PROJEKT EDUKACYJNY JEST ZESPOŁOWYM, PLANOWYM DZIAŁANIEM UCZNIÓW, MAJĄCYM.
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
PRACA Z UCZNIAMI GIMNAZJUM METODĄ PROJEKTÓW
ROK KAROLA GODULI. Stowarzyszenia Przyjació ł Szkó ł im. Karola Goduli Rudzkie placówki o ś wiatowe, maj ą c na uwadze jak wa ż n ą rol ę odegra ł Karol.
Gazetki klasowe na temat partnerskich krajów
Od lepszej edukacji do lepszej przyszłości
PUBLICZNE GIMNAZJUM NR 3 W RADOMSKU
Sprawozdanie z realizacji działań podjętych w ramach programu
DZIEŃ BEZPIECZNEGO INTERNETU
Gesamtschule Sulzbachtal Saarbücken, Niemcy
IM. MIKOŁAJA KOPERNIKA W BURZENINIE Samorząd gminy burzenin
Ko ł o j ę zyka angielskiego. Opiekun: Renata Lewandowska CELE OGÓLNE: Rozwijanie zainteresowa ń i zdolno ś ci j ę zykowych uczniów Rozszerzanie wiadomo.
Klasa 3F mia ł a przyjemno ść uczestniczy ć w zaj ę ciach prowadzonych przez Pani ą Magd ę Ko ł b ę, zorganizowanych przez.
Szkolne Rowerowe Ko ł o Krajoznawczo – Turystyczne PTTK KWADRANS SP – maja 2004 r. odby ł o si ę w naszej szkole uroczyste spotkanie z Prezesem Oddzia.
O tym, że fundusze europejskie są doskonałym narzędziem, które pomagają podnosić poziom nauczania i kwalifikacji młodych ludzi, nie trzeba już dzisiaj.
Projekt TiK Grupa 2B, 2D, 2G, 2H 2012 Cel: program rewizyty.
Projekt edukacyjny w gimnazjum
Sprawozdanie z działań podjętych w Gimnazjum nr 1 im. Ojca Świętego Jana Pawła II w Rabie Wyżnej z okazji polskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej.
Debata szkolna w ramach projektu Szko ł a Demokracji - Sejm Dzieci i M ł odzie ż y Przygotowa ł y: Anna K ą siel i Kamila Osóbka.
Gimnazjum nr 2 im. KEN w Lublinie
PREZENTACJA WYNIKÓW BADANIA PRZEPROWADZONEGO ZA POMOCĄ ANKIET INŻYNIER BUDOWNICTWA – ZAWÓD Z PRZYSZŁOŚCIĄ Projekt wsp ó łfinansowany jest ze środk ó w.
CEL PRZEPROWADZONEGO BADANIA: SPRAWDZENIE POZIOMU DOPASOWANIA KOMPETENCJI ABSOLWENTÓW DO POTRZEB PRACODAWCÓW.
GIMNAZJUM W PIECKACH Zebranie Rodziców 05. listopada 2010 r
Wybory parlamentarne 2011 w Gimnazjum im. Jana Pawła II w Zręcinie.
Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych. Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet. Politycy.
Dnia roku 9 wybranych uczniów klasy 3AB TZ pod opieką Pani Sylwii Samson wyjechało na praktykę do Niemiec, aby reprezentować szkołę oraz ojczyznę.
- potrzeba czy balast w naszej szkole?
Rola opiekuna w Samorządzie Uczniowskim
Prezydencja Polski w Unii Europejskiej. Temat projektu oraz zdefiniowany problem. Tematem projektu jest zagadnienie związane o zbliżającej się prezydencji.
Gimnazjum nr 1 w Reszlu w roku szkolnym 2007/2008.
 Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych.  Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet.
Młodzi Aktywiści Prezydencji Prezydencja Polski w Unii Europejskiej Gimnazjum nr 6 im. Wł. Szafera w Płocku Centrum Edukacji Obywatelskiej.
Gimnazjum w Nowym Dworze
„ Od Grosika do złotówki” Prezentacja zaj ęć Projektu edukacji finansowej realizowanych w klasach drugich w Szkole Podstawowej w Górnie czerwiec 2013 rok.
MODU Ł Klasa I „Kszta ł cenie ponadgimnazjalne”
Szko ł a demokracji Martyna Pankowska 3c Zuzanna G ł ogowska 3c.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
Polska Prezydencja w Oleśnicy! Czyli co Oleśniczanie wiedzą na temat polskiej Prezydencji w Radzie UE?
Podsumowanie programu Młodzi Aktywiści Prezydencji.
Comenius w Zespole Szkół w Siedlcu W ramach programu „Uczenie się przez całe życie” Prezentację przygotowała Jowita Kalitka Siedlec 2014.
Debata odbyła się r. w godz w trakcie spotkania przewidziano przerwę. Miejscem debaty była sala lekcyjna. Moderatorami debaty.
Koordynatorzy: Magdalena Gaweł, Ewa Martu ż alska, Renata Janicka- Szcze ś niak ZS w Iwanowicach Kwiecie ń, 2016r. Sprawozdanie z całorocznego projektu.
Prezentacja lekcji przeprowadzonej w klasie IVD w Szkole Podstawowej nr 85 w Warszawie im. Benito Juareza Rośliny Się Rumienią Beata Krysiak.
R. Gromada – Kaleńska M. Wiercimak. Uczniowie gimnazjum mają obowiązek realizować jeden projekt edukacyjny w cyklu kształcenia. (na podstawie rozporządzenia.
Praca metodą projektu edukacyjnego
Szkoła współpracuje ze społecznością lokalną Fundacja Civis Polonus
Nasza szkoła w procentach
Co to jest logistyka? Logistyka jest terminem opisuj ą cym wszelkie dzia ł ania zwi ą zane z : procesem planowania, organizowania, realizowania, kontrolowania.
Zapis prezentacji:

Droga kształcenia naszych kolegów w wybranych krajach UE

Droga kształcenia naszych kolegów w wybranych krajach UE Chcieliśmy się dowiedzieć jak przebiega proces edukacji w wybranych krajach UE. Czy nauka jest podobna do edukacji w polskich szkołach. W jakim wieku zaczyna się obowiązkowa nauka. Jak wygląda rok szkolny, jakie mają przerwy w nauce i jak długo one trwają.

Zespół realizujący projekt Katarzyna Tkaczyk Paulina Osińska Kinga Kołacz Kamil Jagielski Wioletta Gańko Tobiasz Dmowski Katarzyna Dąbrowska

Cele projektu 1.Zbadanie wiedzy na temat kształcenia w wybranych krajach UE wśród dzieci i młodzieży. 2.Zapoznanie grup na temat funkcjonowania szkół w UE. 3.Aktywizacja uczniów w ramach pracy w projekcie. 4.Rozwijanie umiejętności pracy w zespole.

Źródła informacji www.wikipedia.pl www.europa.eu www.superkid.pl www.prezydencjaue.gov.pl www.portalwiedzy.onet.pl www.study4u.eu

Zaplanowane działania i organizacja pracy zespołu Opracowanie oraz przeprowadzenie ankiety – Wioletta Gańko i Paulina Osińska Przeprowadzenie lekcji na temat UE – Katarzyna Tkaczyk, Kinga Kołacz i Katarzyna Dąbrowska Wykonanie gazetki ściennej – Kinga Kołacz i Katarzyna Dąbrowska Wykonanie ulotek – Kinga Kołacz Artykuł do lokalnej gazety – Katarzyna Tkaczyk Prezentacja publiczna – Kinga Kołacz i Katarzyna Dąbrowska Fotoreporterzy – Kamil Jagielski i Tobiasz Dmowski

Rezultaty pracy uczniów

Wyniki przeprowadzonej ankiety

Lekcje z uczniami klas I-II na temat UE Przeprowadziliśmy lekcje z uczniami klasy I oraz II na temat Unii Europejskiej. Przygotowaliśmy im prezentację, która bardzo im się podobała oraz karty pracy związane z tematem prezentacji. Lekcje przeprowadziliśmy pod opieką Pani Anety Gontarskiej.

Gazetka ścienna

Artykuł do lokalnej gazety „… Kałuszyńskie” nr 1/2011 „Rozkręcamy polską prezydencję”   Od 1 lipca do 31 grudnia 2011r. nasze państwo będzie przewodniczyć Radzie UE. W związku z kompetencjami Rady kraj sprawujący w niej Prezydencję ma możliwość bezpośredniego wpływu na politykę Unii Europejskiej. Jednym z priorytetów polskiej Prezydencji jest informowanie o Prezydencji oraz promocja naszego kraju w UE. W związku z tym wydarzeniem uczniowie klasy II a i II d gimnazjum przystąpili do programu Młodzi Aktywiści Prezydencji organizowanym przez Centrum Edukacji Obywatelskiej w Warszawie. W ramach tego programu uczniowie realizują dwa projekty. Pierwszy projekt to „Drogi kształcenia naszych kolegów w wybranych krajach UE”, drugi – „Korzyści polskiej prezydencji dla naszego kraju”. Wszystkie działania, które zaplanowali uczniowie mają na celu przybliżenie powyższych zagadnień. Uczestnicy projektów oraz opiekun przeszli kurs internetowy dotyczący realizacji projektów gimnazjalnych. Opiekunem projektów jest pani Aneta Gontarska nauczycielka historii i wos-u.

Prezentacja publiczna Prezentacja publiczna odbyła się 2 czerwca 2011 r. Naszą prezentację obejrzały dwie klasy. Rozdaliśmy także ulotki o kształceniu w innych krajach UE.

Wnioski Poszerzenie wiedzy na temat kształcenia w innych krajach Unii Europejskiej. Zdobycie nowej umiejętności – prowadzenie bloga. Nawiązanie nowych znajomości poprzez e-mailowanie. Zdobycie nowych informacji o UE oraz nowych pojęć. Zacieśnianie więzi pomiędzy uczniami, a nauczycielem. Wymiana doświadczeń

Zdjęcia z realizacji projektu