Związku Miast Polskich

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zasady i problemy koordynacji polityki regionalnej
Advertisements

Słabe strony administracji publicznej wg Narodowej Strategii Spójności 2007
Obowiązująca Strategia Rozwoju Powiatu Goleniowskiego na lata
Wsparcie dla organizacji pozarządowych w ramach Priorytetu V Dobre rządzenie PO KL (Działanie 5.4 Rozwój potencjału trzeciego sektora) Ministerstwo Pracy.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007 – 2013 w Małopolsce
Miejski obszar funkcjonalny – Puławy
STRATEGIA ROZWOJU GOSPODARCZEGO MIASTA PABIANICE
STRATEGIA ROZWOJU GOSPODARCZEGO MIASTA PABIANICE
Ocena procesów zachodzących na obszarze Euroregionu
Myślenie innowacyjne w obszarze polityki społecznej a projekty finansowane ze środków Unii Europejskiej.
Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Kraków
Strategia rozwoju społeczeństwa informacyjnego w Polsce do roku 2013
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata
Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego
Polityka Spójności ___________ Maciej Nowicki
Polityka rozwoju obszarów wiejskich na lata /5
1. 2 Możliwości finansowania rozwoju nowoczesnych technologii edukacyjnych ze środków UE w latach 2007 – 2013 Marek Szczepański Zastępca Prezesa PSDB.
Polityka regionalna Unii Europejskiej szansa i wyzwanie dla Polski
Priorytety polskiej polityki innowacyjności
Konferencja informacyjna na temat na temat konkursu dotacji dla partnerstw samorządowych w ramach Programu Regionalnego MF EOG Warszawa 28 stycznia.
1 Stan rozwoju Systemu Analiz Samorządowych czerwiec 2009 Dr Tomasz Potkański Z-ca Dyrektora Biura Związku Miast Polskich Warszawa,
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Ocena programów i projektów rewitalizacji
Krajowa Strategia Rozwoju Regionalnego
Ministerstwo Polityki Społecznej DEPARTAMENT POŻYTKU PUBLICZNEGO październik – listopad 2005 r.
Doskonalenie zarządzania usługami publicznymi i rozwojem w jednostkach samorządu lokalnego Warsztaty Zarządzania Strategicznego moderator: Robert Żarkowski.
Grupa Wymiany Doświadczeń : efektywność energetyczna miast moderator : Zbigniew Michniowski Doskonalenie zarządzania usługami publicznymi i rozwojem w.
WYZWANIA STRATEGICZNE REGIONALNEGO SYSTEMU INNOWACJI Śląskie Forum Innowacji 2011 Innowacyjny Śląsk.
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi Nowa koncepcja polityki regionalnej państwa Warszawa, 4 sierpnia 2008 r.
KATEDRA EKONOMII Obszary badawcze Przykładowe tematy prac dyplomowych
Konferencja Konsultacyjna Umowy Partnerstwa
Wymiar miejski polityki spójności Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Piotr Siewierski Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Łódź, 7 grudnia 2012.
Wyzwania rozwojowe miast w kontekście krajowej polityki miejskiej
Działanie 5.2 Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej Departament Administracji Publicznej Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji.
Odnowiona Strategia Lizbońska jako podstawa założeń Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
UWZGLĘDNIENIE DZIAŁAŃ ADAPTACYJNYCH W POLITYCE SPÓJNOŚCI 11 kwietnia 2013 r.
2010 Benchmarking klastrów w Polsce Dr Aleksandra Nowakowska Zespół Konsultantów PARP Benchmarking jako instrument poprawy jakości zarządzania Warszawa,
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
Adam Lewandowski. Coraz bardziej potrzebujemy całościowych strategii i skoordynowanych działań ze strony wszystkich instytucji i osób zaangażowanych w.
Rozwój, koordynacja, monitoring i ewaluacja dolnośląskiego systemu innowacji współfinansowany z EFS w ramach poddziałania POKL Rozwój, koordynacja,
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata Możliwości wsparcia dla przedsiębiorców.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Mazowieckiego
Społeczne partnerstwo na rzecz zdrowia środowiskowego
Uniwersytet Medyczny im
Czesław Noworol Narodowe Forum Doradztwa Kariery
V Konferencja Ewaluacyjna Warszawa, Ewaluacja jako instrument budowy sprawnego państwa Cele ewaluacji: Ewaluacja polityk publicznych powinna.
Specjalność: „Zarządzanie w Administracji Publicznej”
Wspieranie współpracy metropolitalnej w nowej perspektywie finansowej
Konferencja Gospodarka odpadami w gminie - dokąd zmierzamy
ROLĄ SAMORZĄDU JEST INTEGRACJA DZIAŁAŃ I STWORZENIE WARUNKÓW DO BUDOWY SYSTEMU INNOWACJI.
Projekt realizowany w ramach Programu Regionalnego MRR „Rozwój miast poprzez wzmocnienie kompetencji jednostek samorządu terytorialnego, dialog społeczny.
WSPARCIE POTENCJAŁU ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH
Kołobrzeg, 27 października 2014 roku
Nowoczesny Uniwersytet XXI wieku na Mazowszu ks. prof. dr hab. Stanisław Dziekoński Rektor Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
ZAŁOŻENIA STRATEGII ZAOPATRZENIA W WODĘ WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO dr Krzysztof Wrana – Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, Katedra Badań Strategicznych i.
LOKALNY PROGRAM REWITALIZACJI DLA MIASTA OLSZTYNA
Pomorski System Wsparcia i Współpracy Organizacji Pozarządowych cele, narzędzie.
Metoda partycypacyjnego planowania zintegrowanego rozwoju w SOM.
Znaczenie innowacji w kontekście Programu Rozwoju Innowacji Sylwia Pedzińska Dyrektor Departamentu Zarządzania Regionalnym Programem Operacyjnymia 2015.
1 Zintegrowane Inwestycje Terytorialne (ZIT). 2 Zintegrowane Inwestycje Terytorialne to nowy instrument: - rozwoju terytorialnego, - wdrażania zintegrowanych.
Plan konsultacji społecznych I część – prezentacja zakresu prac nad Strategią, celów strategicznych I i II rzędu II część – pytania skierowane do uczestników.
Specjalność: „Zarządzanie w Administracji Publicznej” studia I stopnia kierunek: „Zarządzanie”
Rola obserwatoriów we wspieraniu polityki regionalnej
Wyzwania rozwojowe Gdańsk 2030+
m.st. Warszawa | Aktualizacja strategii rozwoju Warszawy
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Jarosław Komża Konferencja podsumowująca projekt
Specjalność: „Zarządzanie w Administracji Publicznej”
Regionalny Program Operacyjny Województwa Mazowieckiego Podzespół II
Zapis prezentacji:

Związku Miast Polskich Wyzwania rozwoju miast i rozwoju terytorialnego w Polsce w świetle Karty Lipskiej i Agendy Terytorialnej UE Tomasz Potkański Z-ca Dyrektora Biura Związku Miast Polskich

Wyzwania w zakresie rozwoju społecznego na obszarach miast integracja sektorowych polityk społecznych w strategię zrównoważonego rozwoju społecznego; uwzględnienie kontekstu społecznego w przestrzeni, infrastrukturze i gospodarce miejskiej; przeorientowanie strategii rozwoju miast z prymatu atrakcyjności dla inwestorów i turystów na prymat atrakcyjności dla mieszkańców; zwiększenie udziału mieszkańców - społeczności osiedlowych, zawodowych, środowiskowych itp. w życiu publicznym miasta – konieczna jest decentralizacja „wewnętrzna”.

Wyzwania w zakresie rozwoju gospodarczego na obszarach miast „nowa gospodarka” ograniczone zdolności dochodowe migracje ludzi i firm suburbanizacja wykluczenie społeczne potrzeba edukacji do nowej gospodarki potrzeba sposobu realizacji funkcji przez administrację samorządową: integracja zarządzania w skali miasta - nie sektorowo, budowanie partnerstwa między sektorami, koordynacja współpracy wielu partnerów, mądre regulacje, przywództwo

Filary rozwoju w dobie „nowej gospodarki” rozpoznanie roli w globalnej gospodarce kreowanie wysoko kwalifikowanej siły roboczej inwestowanie w infrastrukturę dla innowacji pielęgnowanie klimatu dla innowacyjnej gospodarki poprawa jakości życia sprawna administracja publiczna (samorządowa) Sprawna administracja, która zarządza w sposób zintegrowany, która ma narzędzia do tego, która buduje partnerstwo między sektorami

Rola Związku Miast Polskich Udział w przygotowaniu polskiej polityki miejskiej Doskonalenie narzędzi monitoringu rozwoju jednostek samorządu i jakości świadczonych usług publicznych Identyfikacja i szerokie upowszechnienie dobrych praktyk zarządzania rozwojem miast

Nowa rola monitoringu Nie tylko ocena „w tył”, ale przede wszystkim mechanizm „zorientowany na przyszłość” - mający identyfikować dynamicznie zmieniające się kluczowe wyzwania, pojawiające się szanse i pozwalający definiować możliwe działania realizujące najpełniej priorytety polityki rozwoju. Monitoring powinien pozwalać na pomiar i ocenę: zmian zachodzących w otoczeniu alokacji nakładów na realizowane zadania (czy na priorytety?) efektów naszych działań, takich jak: dostępność i jakość świadczonych usług i infrastruktury efektywność i skuteczność realizowanych usług, projektów, programów rozwoju czy polityk rozwoju

System Analiz Samorządowych jako narzędzie monitoringu Cele SAS: Dostarczenie decydentom samorządowym (różnych poziomów!) syntetycznej informacji o: podstawowych parametrach dostarczanych usług – w ujęciu porównawczym stanie rozwoju jednostki samorządu, z punktu widzenia zrównoważonego rozwoju i jakości życia mieszkańców, oraz innych uwarunkowań: np. finansowych, demograficznych.

System Analiz Samorządowych: 1999-2006 i od 2007 MIASTA GMINY WIEJSKIE POWIATY Usługi społeczne: Demografia (ruchy ludnościowe) Finanse JST Kultura Pomoc Społeczna Wskaźniki zrównoważonego rozwoju oraz wskaźniki jakości życia Oświata Usługi techniczne: Transport (drogi, ko- munikacja publiczna) Komunalna gospodarka mieszkaniowa Gospodarka komunalna (wod-kan, odpady stałe)

www.sas.zmp.poznan.pl