Bogusława Dorota Gołębniak DSW we Wrocławiu

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Cele: 1. rozumienie podstaw relacji pomiędzy teorią a praktyką edukacyjną, 2. poznanie nowoczesnego procesu edukacji i jego uwarunkowań, 3. wyposażenie.
Advertisements

Projekty systemowe wspierające kierunki zmian w kształceniu zawodowym
E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
Od kompetencji do kwalifikacji
Nauczyciel jako przywódca edukacyjny
Nauka o informacji w XXI wieku
Metodyka pracy umysłowej -Sporządzanie bibliografii
Marketing Usług - WYKŁAD
Społeczno-ideologiczne konteksty edukacji Ćwiczenia 1-3
Metoda projektu Opracowała: Katarzyna Otorowska.
dydaktyka ogólna WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów i 15 godzin ćwiczeń
Poradnictwo zawodowe w resorcie edukacji w Polsce
Prezentacja przygotowana przez zespół badawczy przy CKE pod kierunkiem dr R.Dolaty PRIORYTETY POMORSKIEGO KURATORA OŚWIATY w roku szkolnym 2008/
Nowoczesne technologie w polskiej edukacji
WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI I ZARZĄDZANIA z siedzibą w Rzeszowie 1 sobota, 4 stycznia 2014sobota, 4 stycznia 2014sobota, 4 stycznia 2014sobota, 4 stycznia.
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Jolanta Misztal Kujawsko – Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli we Włocławku Program poprawy efektywności kształcenia - opracowanie, wdrożenie i ewaluacja.
Konteksty profesjonalnej odpowiedzialności nauczyciela
1 ZASADY OGÓLNE EGZAMINU POTWIERDZAJĄCEGO KWALIFIKACJE ZAWODOWE W ROKU SZKOLNYM 2010/2011 ZSM - NYSA 2010.
Technologie informacyjno-komunikacyjne w kształceniu ustawicznym
Metodyka pracy umysłowej -Sporządzanie bibliografii
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Człowiek – najlepsza inwestycja Uniwersytet im. Adama Mickiewicza.
XIX Konferencja Diagnostyki Edukacyjnej Gniezno września 2013 r.
Pedagogika ogólna.
Organizacja seminarium dyplomowego inżynierskiego
Psychologia społeczna kurs 024 – rok akad. 2002/2003
Pedagogika resocjalizacyjna - Program zajęć i literatura -
„A tu rzeczywistość skrzeczy” jak uczyć, by nie spadła efektywność przygotowania do egzaminu maturalnego 2015 Matura 2015 – jak dobrze już teraz przygotowywać.
ZMIANY W SYSTEMIE EGZAMINÓW ZAWODOWYCH
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
Dydaktyka ogólna.
Współpraca brokerów i ubezpieczycieli. Partnerstwo w interesie klienta reguły wymiany podstawą budowania partnerstwa w relacjach ubezpieczający – broker.
Pedagogika szkoły wyższej
Modele pracy edukacyjnej i wybrane teorie uczenia się dorosłych
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie studentów w treści teoretyczne, niezbędne.
PROGRAMY NAUCZANIA INNOWACJE PEDAGOGICZNE PROGRAMY AUTORSKIE
Teoria i praktyka kształcenia
Kompetencje nauczycieli 6 października 2014 r. Caroline Kearney Starszy Kierownik Projektu & Analityk ds. Edukacji.
Dydaktyka ogólna 30 godzin wykładów
teoretyczne podstawy kształcenia 2013/2014
Dydaktyka WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów. Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie.
Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie studentów w treści teoretyczne, niezbędne.
Cele: 1. wyposażenie studenta w umiejętności porównywania i wartościowania zamierzeń edukacyjnych w poszczególnych systemach oświatowych, 2. zrozumienie.
Sporządzanie bibliografii
Małe dziecko w systemie edukacji
Na bazie japońskiego modelu lekcji: stała współpraca dużej grupy nauczycieli w celu projektowania możliwie skutecznych lekcji, osadzonych w konkretnej.
Cel kursu Koszty jakości (prowadzący prof. nadzw. dr hab
Dydaktyka WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów. Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie.
Uczenie aktywne na „jałowym biegu” o (nie)dobrych praktykach w dobrej szkole Dr hab. Hanna Kędzierska (UW-M Olsztyn)
Technologia kształcenia zawodowego
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA ZAWODOWEGO.
Obowiązkowa matura z matematyki Co wiadomo o tym egzaminie na dwadzieścia miesięcy przed jego premierą? Piotr Ludwikowski.
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
Cele: 1. wyposażenie studenta w umiejętności porównywania i wartościowania zamierzeń edukacyjnych w poszczególnych systemach oświatowych, 2. zrozumienie.
dydaktyka WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów
Zachowania organizacyjne- ćwiczenia
Współczesna komunikacja naukowa wykład - studia podyplomowe Bibliotekarz dziedzinowy Dr Remigiusz Sapa.
Od historii wychowania przez dydaktykę do pedeutologii i pedagogiki szkoły wyższej.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
Metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI. celeprzedmiotu:celeprzedmiotu:
Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI
metodyka edukacji plastycznej w klasach IV-VI
NARZĘDZIA INFORMATYCZNE WSPOMAGAJĄCE WSZYSTKIE ETAPY PROJEKTU
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
podstawy dydaktyki 2018/2019 KONWERSATORIUM WYMIAR GODZIN: 30
Zapis prezentacji:

Bogusława Dorota Gołębniak DSW we Wrocławiu dorota.golebniak@dswe.pl Pedeutologia 2010/2011 Bogusława Dorota Gołębniak DSW we Wrocławiu dorota.golebniak@dswe.pl

Tematy zajęć Współczesne koncepcje nauczania Modele profesjonalizmu nauczycieli Edukacja do profesjonalizmu – całożyciowe uczenie się nauczycieli Trzy szkoły teoretyczno-metodologiczne w pedeutologii współczesnej

Wymagania egzaminacyjne Portfolio – zapis refleksji związanej z treściami wykładów – podstawą zaliczenia przedmiotu Egzamin – wykonanie zadań przedstawionych w kilkupoziomowym arkuszu egzaminacyjnym

Literatura Czerepaniak-Walczak (1997) Aspekty i źródła profesjonalnej refleksji nauczyciela, Toruń: Edytor. Day Ch. (2004) Rozwój profesjonalny nauczyciela. Uczenia się przez całe życie, Gdańsk: GWP. Kwiatkowska H. (2005) Tożsamość nauczycieli. Między anomią a autonomią, Gdańsk: GWP. Kwiatkowska H. (200?) Pedeutologia. Warszawa: WAiP. Gołębniak B.D. (1998) Zmiany edukacji nauczycieli. Wiedza – biegłość – refleksyjność, Poznań-Toruń: Edytor. Cervinkova H., Gołębniak B.D. (red.) (2010) Badania w działaniu. Pedagogika i antropologia zaangażowane, Wrocław: Wyd. Naukowe DSW. Wybrane artykuły z czasopism naukowych

Współczesne koncepcje nauczania Koncepcje scjentystyczne nauczanie jako rzemiosło nauczanie jako zarządzanie uczeniem się nauczanie jako wprowadzanie w dyscypliny naukowe Koncepcje nie-scjentystyczne wersja refleksyjna: koncepcja refleksyjnej praktyki (D. Schön); koncepcja artyzmu profesjonalnego (D. Fish); nauczanie jako badania w działaniu (J. Elliott) wersja emancypacyjna: nauczyciel radykalny pedagog (P. Freire); nauczyciel transformatywny intelektualista (H. Giroux); nauczyciel – tłumacz rzeczywistości (Z. Bauman)

Dychotomia: scjentyzm – nie-scjentyzm Podejście scjentystyczne: Neopozytywizm Praktyka aplikacją teorii: prawa, prawidłowości; standardy wykonań; ocenianie wyników, etc. Podejście niescjentystyczne w. refleksyjna: Nauki intepretatywne (fenomenologia, hermenutyka) Integracja teorii i praktyki: unikalność każdej sytuacji edukacyjnej, stałe elementy improwizacji i badań naukowych w poszukiwaniu adekwatnych „tu i teraz” scenariuszy działania (intencje, zaufanie, ogląd profesjonalny) w. emancypacyjna: Teorie krytyczne Jedność teorii i praktyki: jedność myślenia i działania, etyczność i dialogiczność relacji międzyosobowych, krytyczne wpisywanie działań edukacyjnych w zmianę społeczną