Wsparcie dla dzieci i uczniów, którzy ucierpieli na skutek katastrof naturalnych debata 8 stycznia 2015 roku Projekt PO KL „Sprawne konsultacje społeczne.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
KLĘSKI ŻYWIOŁOWE ZASIŁKI CELOWE DLA POSZKODOWANYCH
Advertisements

„Zajęcia dodatkowe dziś-szansą na lepsze jutro”
Prezentacja na wywiadówkę
Generator przyszłości
Województwo Podkarpackie
Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie – Instytucja Wdrażająca komponent regionalny Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki
Realizacja programów rządowych Radosna Szkoła i Wyprawka szkolna.
Ministerstwo Edukacji Narodowej. Podstawy prawne Uchwała Rady Ministrów z dnia 7 lipca 2009 r. w sprawie Rządowego programu wspierania w latach
1 ZINTEGROWANA STRATEGIA DZIAŁAŃ PROMOCYJNYCH I SZKOLENIOWYCH INSTYTUCJI ZARZĄDZAJĄCEJ PODSTAWAMI WSPARCIA WSPÓLNOTY W POLSCE NA LATA
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Departament Wdrażania Programów Rozwoju Regionalnego Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Propozycje uproszczeń systemowych mających na celu usprawnienie.
Rządowy program pomocy uczniom w 2012 r. – Wyprawka szkolna.
Podkarpacki program stypendialny dla uczniów szczególnie uzdolnionych
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Ministerstwo Polityki Społecznej DEPARTAMENT POŻYTKU PUBLICZNEGO październik – listopad 2005 r.
Informacje 1.Rusza kolejna edycja Ogólnopolskiego Badania Trzecioklasistów OBUT 2012 – dobrowolnego badania wiadomości i umiejętności uczniów kl. III szkoły.
UPOWSZECHNIENIE EDUKACJI PRZEDSZKOLNEJ W ŚWIETLE REFORMY OŚWIATOWEJ
Prezentacja Projektu Różne formy terapii wspomagające rozwój uczniów Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego w Kątach Wrocławskich realizowanego w.
W klimacie fin de siec’le w Krakowie i Dąbrowie
Zajęcia wyrównawcze z języka angielskiego - Grupa 6 „Zajęcia dodatkowe dziś- szansą na lepsze jutro” Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
„Kompleksowe umiejętności – gwarantem przyszłości”
Ośrodek Pomocy Społecznej w Uściu Gorlickim
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
Rozwój kompetencji językowych uczniów z uszkodzonym słuchem Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Przygotowanie nauczycieli do prowadzenia zajęć edukacyjnych w ramach projektu Wstęp – zapoznanie z celami, uwarunkowaniami, realizacją i oczekiwanymi efektami.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego (NUMER PROJEKTU: POKL /09) Aktywizacja.
Zagrożenia naturalne.
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, ul. Wspólna 2/4, Warszawa, WIEDZA SPEŁNIA MARZENIA Projekt Unii Europejskiej.
Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkoły podstawowej w kontekście wdrażania nowej podstawy kształcenia ogólnego Projekt.
„Szkoła w Bejscach znana z tego, że się troszczy o każdego” że się troszczy o każdego”
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie „ ZACHODNIOPOMORSKIE TALENTY – REGIONALNY SYSTEM STYPENDIALNY” projekt realizowany przez Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie.
Bezpłatny dostęp do podręczników, materiałów edukacyjnych, materiałów ćwiczeniowych Wydział Finansów i Infrastruktury Oświatowej Urzędu Miejskiego Wrocławia.
Książki naszych marzeń
WIZJA Stworzenie dzięki odpowiedniemu programowi, metodom nauczania i środkom dydaktycznym, takich warunków nauczania i uczenia się, które umożliwią.
REWITALIZACJA A ROZWÓJ LOKALNY Katowice r. Katowice r.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich Przywracanie potencjału produkcji rolnej zniszczonego w wyniku klęsk żywiołowych i katastrof oraz wprowadzanie.
KONTROLE PLANOWE odbyły się pod kątem sprawdzenia: 1.Zgodności realizacji wybranych zajęć edukacyjnych z ramowymi planami nauczania w publicznym gimnazjum.
Kontrole planowe przeprowadzono w zakresie: 1.Zgodności realizacji wybranych zajęć edukacyjnych z ramowymi planami nauczania w publicznym gimnazjum (w.
KONTROLE DORAŹNE Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Polskie doświadczenia w mediacjach rówieśniczych Agnieszka Rękas sędzia w stanie spoczynku Społeczny Doradca Rzecznika Praw Dziecka Poznań, 23 września.
Kontrole planowe przeprowadzono w zakresie: 1.Realizacji przez szkołę obowiązku prowadzenia zajęć wychowania fizycznego (w 125 szkołach podstawowych).
Rządowy program wspomagania w latach 2015–2018 organów prowadzących szkoły w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i opieki w szkołach BEZPIECZNA+
Spotkanie informacyjne dot. konkursu nr POWR IP /16 Ogólne informacje o konkursie.
Pozyskane środki zewnętrzne przez placówki oświatowe w roku szkolnym 2007/2008 oraz do końca grudnia roku szkolnego 2008/2009 SZKOŁY I PORADNIE, DLA KTÓRYCH.
Kuratorium Oświaty w Lublinie Działania MEN. Kluczowe problemy edukacji 1 Lublin, r.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Jak przenieść diagnozę ujętą w koncepcji dotyczącej szkolnictwa zawodowego do wniosku o dofinansowanie w ramach Poddziałania Konkurs numer: RPPM IZ /16.
1 Nadzór pedagogiczny Lubelskiego Kuratora Oświaty w roku szkolnym 2014/2015.
Edukacja skuteczna, przyjazna i nowoczesna Reforma systemu oświaty Reforma systemu oświaty.
Małopolski Program Stypendialny dla uczniów szczególnie uzdolnionych ZAPLANUJ SWOJĄ PRZYSZŁÓŚĆ! Kraków, dnia 13 czerwca 2008 roku Rafał Solecki Dyrektor.
Departament Rozwoju Regionalnego Uwagi Komisji Europejskiej oraz autopoprawki IZ Poddziałanie Wsparcie outplacementowe Schemat: Łagodzenie negatywnych.
Spotkanie z dyrektorami szkół i placówek oświatowych oraz przedstawicielami JST 1.Powitanie. 2.Wystąpienie Pani Aurelii Michałowskiej Mazowieckiego Kuratora.
REALIZACJA BUDŻETU WOJEWODY LUBUSKIEGO W 2010 r.
2014–2020 ERASMUS+ AKCJA 1 AKCJA 2 AKCJA 3
w części dotyczącej wydatków
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 12 WE WROCŁAWIU   RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ WYMAGANIE Szkoła lub placówka wspomaga rozwój uczniów z uwzględnieniem ich indywidualnej.
wychowania i opieki w szkołach
„Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów LO Computer College”
Rządowy Program „Bezpieczna i Przyjazna Szkoła” na lata
Działania ewaluacyjne prowadzone przez IZ RPO WK-P w 2017 roku
Priorytety Ministerstwa Sportu i Turystyki SPORT POWSZECHNY
Finanse w oświacie Kwiecień, 2018 r..
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
Książki naszych marzeń
Projekt dofinansowany ze środków Rządowego Programu na Rzecz Aktywności Społecznej Osób Starszych na lata
Projekt realizowany pod nadzorem Ministerstwa Edukacji Narodowej VULCAN kompetencji w ŚLĄSKICH SAMORZĄDACH.
Zapis prezentacji:

Wsparcie dla dzieci i uczniów, którzy ucierpieli na skutek katastrof naturalnych debata 8 stycznia 2015 roku Projekt PO KL „Sprawne konsultacje społeczne w Ministerstwie Edukacji Narodowej” współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego.

Program spotkania 11: :15 Powitanie uczestników 11: :30 Prezentacja „Rządowego Programu pomocy dzieciom i uczniom w formie zasiłku losowego na cele edukacyjne oraz uczniom w formie wyjazdu terapeutyczno-edukacyjnego" realizowanego w 2014 roku Wstępne założenia realizacji programu w 2015 roku: źródła finansowania, wysokość planowanej pomocy, grupy odbiorców pomocy 11: :30 Prezentacja dobrych praktyk realizowanych przez organizacje pozarządowe, w przypadku występowania klęsk żywiołowych oraz niekorzystnych zjawisk atmosferycznych 13: :30 Przerwa obiadowa 13: :30 Dyskusja 14: :00 Podsumowanie

„Rządowy program pomocy dzieciom i uczniom w formie zasiłku losowego na cele edukacyjne oraz uczniom w formie wyjazdu terapeutyczno-edukacyjnego" w latach 2010 – 2014

Cele programu 1. pomoc uczniom poszkodowanym w wyniku negatywnych skutków klęski żywiołowej, nawałnic lub innych zdarzeń atmosferycznych, w szczególności huraganów, deszczy nawalnych, gradobicia lub powodzi 2. tworzenie warunków edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych, które będą zmniejszać negatywne przeżycia z nimi związane

Formy pomocy 1. zasiłek celowy – umożliwienie zakupu wyposażenia edukacyjnego ucznia w przypadku, gdy uległo ono zniszczeniu lub gdy jego nabycie jest, ze względów ekonomicznych wynikających ze zdarzeń losowych, utrudnione lub niemożliwe 2. zapewnienie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w czasie wyjazdów terapeutyczno – edukacyjnych ( od 2014 r. włączone do uregulowań zawartych w programie )

Finansowanie programu Rezerwa celowa, pozycja 26 budżetu państwa: 1.lata 2010 – 2013 „Dofinansowanie Narodowego Programu Stypendialnego, w tym wyprawki szkolnej” 2.rok 2014 „Środki na zadania w zakresie wyrównywania szans edukacyjnych dzieci i młodzieży oraz tys. zł na zadania związane z bezpieczną i przyjazną szkołą”

Finansowanie programu rok zasiłki losowe na cele edukacyjne zł zł zł zł

Finansowanie uczniów poza programem rokwyjazdy terapeutyczno - edukacyjne zł zł zł zł

Kierunek proponowanych zmian 1.przygotowanie programu wieloletniego, 2.włączenie innych form pomocy, 3.ewentualna weryfikacja kryteriów dostępu do pomocy, 4.inne ?

Prośba o wypełnienie ankiety ewaluacyjnej

Dziękujemy za uwagę! Kontakt: Cezary Zawistowski Ministerstwo Edukacji Narodowej Departament Analiz i Prognoz