ROLE I FUNKCJE NAUCZYCIELA

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Sześcioletnie dziecko zarówno w szkole jak i w przedszkolu pozostaje tym samym dzieckiem, ale w szkole ma szansę pójść o krok dalej.”
Advertisements

Legnica 4 października 2011r. Jelenia Góra 5 października 2011r. Wałbrzych 6 października 2011r. Wrocław 11 października 2011r. Opole 7, 12 października.
Kursy języka polskiego i niemieckiego dla dzieci
Nowa” Matura 2015 Języki obce
ELEMENTY OCENIANIA KSZTAŁTUJĄCEGO
ocenianie, które pomaga się uczyć
NOWA MATURA Z JĘZYKA ROSYJSKIEGO
Projekt dobry na wszystko! oprac. Grażyna Czetwertyńska 2006.
Metoda projektu Opracowała: Katarzyna Otorowska.
NASZ PROJEKT EDUKACYJNY
(na podstawie badań ankietowych)
Przykładowe formy oceny projektu oraz kontraktu z uczniami
JĘZYK POLSKI KLASY IV - VI
Egzamin maturalny z języka obcego nowożytnego Nowa forma części ustnej od 2012 roku.
Jak pisać pracę dyplomową?
Dr William F. Morrison Bowling Green State University
Jedynym narzędziem uskuteczniającym porozumiewanie się jest język. Filolog może pośredniczyć w tej komunikacji jako nauczyciel, doradca lub tłumacz. de.chat.
TRÓJJĘZYCZNE PIĘCIOLATKI
Jak pomagać dziecku w nauce?
warsztat dla rodziców uczniów klas I szkoły podstawowej
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
Analiza wyników próbnego egzaminu gimnazjalnego
Ocenianie Kształtujące
STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJACEGO
Realizacja podstawy programowej w klasach IV –VI szkoły podstawowej poprzez różne formy aktywności,cz.4 Małgorzata Tubielewicz.
NOWA FORMUŁA SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY
Raporty semestralne dotyczące efektywności wdrażanych programów nauczania.
Dlaczego warto uczyć małe dzieci języków obcych? Opracowała
Wsparcie psychologiczno - pedagogiczne
Co chcieliśmy osiągnąć?
Idea oceniania kształtującego
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
Jedynym narzędziem uskuteczniającym porozumiewanie się jest język. Filolog może pośredniczyć w tej komunikacji jako nauczyciel, doradca lub tłumacz.
Oferta edukacyjna dla nauczycieli historii i wiedzy o społeczeństwie SP i G na rok szkolny /201 5.
PRZYSPOSOBIENIE BIBLIOTECZNE ON-LINE Z doświadczeń e-learningu na Uniwersytecie Warszawskim Maria Wilkin, Marcin Skład Centrum Otwartej i Multimedialnej.
Termin sprawdzianu: 1 kwietnia 2015 r. (środa), godz
Wyniki próbnego egzaminu gimnazjalnego z języków obcych 2008.
System edukacji w Polsce
Metody sprawnego uczenia się.
Konferencja Procedury rozwijania uczenia i nauczania stycznia 2014 SPACER EDUKACYJNY Dobra Praktyka Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Szczodrzykowie.
SPRAWDZIAN Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO W KLASIE SZÓSTEJ Czy powinien wzbudzać nasze obawy?
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
Sprawdzian z języka angielskiego w klasie szóstej
Sprawdzian po klasie szóstej Informacje w pigułce Sprawdzian odbył się 4 kwietnia 2013r. Do sprawdzianu przystąpiło 42 uczniów Test składał się.
Zagraniczna mobilność kadry edukacji szkolnej TYTUŁ: Kompetencje kluczowe w nauczaniu szkolnym nr umowy PL01-KA Projekt „Zagraniczna mobilność.
Planowanie pracy nauczyciela. PODSTAWA PROGRAMOWA  1. Cele ogólne – czego mamy nauczyć  2. Treści programowe – realizując je mamy nauczyć umiejętności.
SPRAWDZIAN W KLASIE SZÓSTEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ OD ROKU SZKOLNEGO 2015/2016.
SPRAWDZIAN OD ROKU SZKOLNEGO 2014/15 Odbędzie się 1 kwietnia 2015 roku.
Natural Sciences, Natural English. Przemiany energii mechanicznej w rzucie pionowym.
Trochę informacji o nas. Nowoczesna szkoła języków obcych przez Internet Zajęcia z lektorem ‘na żywo’ Najnowsze technologie w nauczaniu Rewelacyjna i.
ANALIZA WYNIKÓW DIAGNOZY WSTĘPNEJ
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
Małgorzata Zub, IBE, 5 czerwca 2017 r.
Jak pomóc dziecku w nauce. pedagog: Halina Gromek
Rodzaj innowacji: innowacja pedagogiczna Czas realizacji: roczny cykl listopad 2015 –listopad 2016 Zakres innowacji – uczniowie szkoły podstawowej 2.
Program Erasmus + mobilność kadry edukacji szkolnej
PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Cele wprowadzania zasad i reguł zachowania
Dni otwarte Nazwa szkoły Data.
Szkoła Podstawowa nr 214 Ul. Fontany 1.
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
Co chcieliśmy osiągnąć?
DOSTOSOWANIE WARUNKÓW EGZAMINACYJNYCH DO INDYWIDUALNYCH POTRZEB UCZNIÓW rok szkolny 2018/2019.
Egzamin gimnazjalny. Instrukcja dla uczniów
Egzamin ósmoklasisty Język obcy nowożytny.
Wyniki próbnego egzaminu gimnazjalnego – język obcy nowożytny.
EGZAMIN GIMNAZJALNY Z JĘZYKA NIEMIECKIEGO
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego
Zapis prezentacji:

ROLE I FUNKCJE NAUCZYCIELA POMYSŁY NA PROWADZENIE LEKCJI

KIM JEST NAUCZYCIEL? dyrygentem orkiestry aktorem na scenie ogrodnikiem doglądającym swoich roślin doradcą, asystentem trenerem, aktywizatorem

CZYM JEST LEKCJA? wspinaczką pod górę wspólnym posiłkiem , spotkaniem wizytą u lekarza zakupami symfonią

ROLE NAUCZYCIELA 1 kontroler organizator oceniający prowokator uczestnik

ROLE NAUCZYCIELA 2 źródło wiedzy wychowawca obserwator dostarczyciel modelu języka

ROLE NAUCZYCIELA - UWAGI wpływ teorii humanistycznych i podejścia komunikatywnego na zmianę wizerunku nauczyciela nowe wymagania - uczyć uczenia się rola nauczyciela zmienia się w zależności od rodzaju lekcji, a nawet w czasie jej trwania role przyjmowane przez nauczyciela muszą być w zgodzie z jego osobowością i charakterem

PRZYKŁADOWE ZACHOWANIA NAUCZYCIELA PODCZAS RÓŻNYCH TYPÓW ZADAŃ GRA, ZABAWA - zachęcanie, angażowanie, ocenianie ODGRYWANIE RÓL - wyjaśnianie, wspieranie SŁUCHANIE - zwracanie uwagi, precyzyjne skupianie się GŁOŚNE CZYTANIE - informowanie, ogłaszanie, intrygowanie

NAUCZYCIEL JAKO MODEL JĘZYKA niedoceniana,choć użyteczna rola możliwość dostosowania trudności, tempa, długości tekstu do potrzeb i zainteresowań klasy rutynowe, organizacyjne komendy i polecenia (prawdziwa komunikacja ) przykładowe teksty do czytania (mówienia): historie, opowiadania, wiersze, scenki.

SPOSOBY UROZMAICANIA LEKCJI tempo organizacja pracy umiejętności trudność temat charakter

UKŁAD KOMPONENTÓW LEKCJI trudniejsze przed łatwiejszymi ciche przed głośnymi cała klasa/grupa wspólnie na początku i na końcu pomyśl o przejściach zakończ pozytywnym akcentem

RODZAJE INTERAKCJI (ORGANIZACJA PRACY) zadania w parach praca w grupach indywidualna nauka „studiowanie” pytania otwarte (do klasy lub do indywidualnych uczniów) pytania zamknięte (do klasy lub do indywidualnych uczniów) prezentacja,” wykład” nauczyciela

WSKAZÓWKI DOTYCZĄCE PLANOWANIA LEKCJI przygotuj więcej niż potrzebujesz zdecyduj wcześniej z czego zrezygnować dbaj o czytelność instrukcji (przed rozpoczęciem zadania) nie zostawiaj zadania domowego na ostatni moment zaangażuj uczniów do prac organizacyjnych

PRZYKŁADOWE KRYTERIA EFEKTYWNOŚCI LEKCJI materiał został zrozumiany /zapamiętany uczniowie byli zaangażowani w pracę uczniowie byli aktywni miała miejsce komunikacja lekcja odbyła się wg planu

GRAMATYCZNE GRY JĘZYKOWE- PRZYKŁADY stopniowanie przymiotników- quiz dla drużyn ( np. o sporcie, geografii ) okresy warunkowe- dokańczanie zdań( np..Jeśli pojadę do Indii............ ) Czas Przeszły Prosty- wymyślanie historii do nagłówków gazetowych określenia ilości - kółko i krzyżyk czasowniki nieregularne- wąż słowny

GRY JĘZYKOWE NA SŁOWNICTWO - PRZYKŁADY państwa/ miasta lub inne kategorie( występuje w parach, żyje w wodzie, porusza się szybko) dopasowywanie odpowiedzi do pytań (liczebniki) uzupełnianie brakujących liter (samogłosek) -pisownia zaznaczanie nie pasującego elementu zgaduj-zgadula (pytania) dopasuj zapożyczenia do krajów

PRAWDA CZY FAŁSZ ? podręczniki czasem przeszkadzają w nauczaniu zawsze najpierw wyjaśnienia potem działanie to JAK mówisz może być ważniejsze niż CO mówisz naturalna konwersacja nie jest możliwa na poziomie elementarnym nie można lekcji prowadzić zza biurka

PRAWDA CZY FAŁSZ ? trudność tekstu zależy od użytego słownictwa język ojczysty jest nieunikniony na lekcji powtórki są nieodzowną częścią nauki błędy zawsze trzeba poprawiać prawidłowa kolejność to:usłyszeć , powiedzieć zobaczyć

BIBLIOGRAFIA Harmer,J (2001): THE PRACTICE OF ENGLISH LANGUAGE TEACHING, Longman Scrivener,J (2005) LEARNING TEACHING, Mcmillan Seymour, D (2003) 700 CLASSROOM ACTIVITIES,Macmillan Ur,P (1996) A COURSE IN LANGUAGE TEACHING Cambridge

DO ZOBACZENIA NA WARSZTATACH DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ