Modele zarządzania jakością

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
OSIEM ZASAD ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ.
Advertisements

Juan Pablo Concari Anzuola
MODEL DOSKONAŁOŚCI A SEKTOR PUBLICZNY Diane Dibley 18 kwietnia 2002.
Słabe strony administracji publicznej wg Narodowej Strategii Spójności 2007
SKUTECZNOŚĆ i EFEKTYWNOŚĆ SYSTEMU
Elementy systemu zarządzania urzędów
HUMAN PERFORMANCE IMPROVEMENT
PROGRAM WYKŁADU WSTĘP ORGANIZACJA PRODUKCJI STEROWANIE PRODUKCJĄ
JAKOŚĆ & Metody Jej Pomiaru
Agenda Innowacyjność Wpływ innowacyjności na konkurencyjność
Zarządzanie projektami – pojęcia
PROCES - baza systemu Jacek Węglarczyk.
SYSTEMY ZARZĄDZANIA - GENEZA
SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
PLANOWANIE w QMS zgodnym z ISO 9001 Jacek Węglarczyk.
DOKUMENTOWANIE PROCESU ZINTEGROWANEGO
ZASADY AUDITOWANIA ZARZĄDZANIE PROGRAMEM AUDITÓW
Węgiel jako wyrób Jacek Węglarczyk.
Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa PL Marketing Sp. z o.o. Zespół konsultantów: Michał Kłos Robert Lewicki Michał Jędrzejczak Władysława.
Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa ROD-LOCK Sp. z o
Zespół konsultantów: Michał Kłos Robert Lewicki Michał Jędrzejczak
Zespół konsultantów: Robert Lewicki Michał Kłos Michał Jędrzejczak
Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa Spółdzielnia Usługowo Produkcyjna Kółek Rolniczych „PROAGRO” ul. Polna Chrzypsko Wielkie.
Ul. Juliana Tuwima 9 Turek Zespół konsultantów: Robert Lewicki
Zespół konsultantów: Robert Lewicki Michał Kłos Jarosław Piszczek
Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa P. P. H. U
Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa Przedsiębiorstwo Wielobranżowe PA-CO Paweł Minkwitz Głażewo Łowyń Zespół konsultantów:
Ul. Rolna 14 Wronki Zespół konsultantów: Robert Lewicki
Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa ALBA THYMENT Sp
Prof. dr hab.. Małgorzata – Piasecka Szkoła Główna Handlowa Warszawa
Zarządzanie 1. Zarządzanie
Adam Walicki - 30 września 2010
Strategia innowacyjności i efektywności gospodarki
2010 Benchmarking klastrów w Polsce Dr Aleksandra Nowakowska Zespół Konsultantów PARP Benchmarking jako instrument poprawy jakości zarządzania Warszawa,
Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka
Politechnika Łódzka Instytut Chemicznej Technologii Żywności
Rynek usług medycznych
Wewnętrzny system zapewniania jakości PJWSTK - główne założenia i kierunki działań w ramach projektu „Kaizen - japońska jakość w PJWSTK” Projekt współfinansowany.
Szkolenia, Coaching, PR.
Model referencyjny łańcucha dostaw
JAK SKUTECZNIE WDROŻYĆ SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
Najlepsze wykorzystanie Europejskich Ram Odniesienia na rzecz Zapewniania Jakości w Kształceniu i Szkoleniu Zawodowym Drogowskazy Jolanta Podłowska MIĘTNE,
Customer Experience ubezpieczonych Czy jest sens się troszczyć
Mechanizm komunikacji wewnętrznej jako integralny element doskonalenia systemu zarządzania jednostką. Doświadczenia Urzędu Miejskiego w Gliwicach Warszawa,
Zmiany w wymaganiach normy ISO (w kontekście EMAS)
WSPARCIE POTENCJAŁU ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH
Mateusz Stefański. Zgodnie z badaniami firmy Forrester około 57% organizacji jest względnie usatysfakcjonowanych współpraca z dostawcą, 22% jest bardzo.
Doskonalenie podstawą sukcesu organizacji Doskonalenie podstawą sukcesu organizacji Prof. nadzw. PG Dr hab. inż. Piotr Grudowski Politechnika Gdańska Wydział.
SYSTEM FUNKCJI, PROCESÓW I PRZEDSIĘWZIĘĆ W ORGANIZACJI.
Cel wykładu Podstawy zarządzania jakością (Elektronika) (prowadzący: prof.nadzw.dr hab.Zofia Zymonik) Zdobycie przez studenta podstawowych umiejętności.
Koncepcje zarządzania jakością (prof. nadzw. dr hab. Zofia Zymonik)
Dodatkowe slajdy (Koszty jakości)
Wdrażanie SYSTEMU Jacek WĘGLARCZYK.
Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy.
LEAN MANAGEMENT Jacek WĘGLARCZYK.
SYSTEM ZARZĄDZANIA BEZPIECZEŃSTWEM INFORMACJI- wymagania normy ISO 27001:2007 Grażyna Szydłowska.
Sektorowe Rady ds. Kompetencji Ocena Strategiczna Warszawa, 1 grudnia 2015 roku.
OCENA INSTYTUCJONALNA W ŚWIETLE AKTUALNYCH KRYTERIÓW OCENY JAKOŚCI Stanisław Kondracki Ekspert Polskiej Komisji akredytacyjnej Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny.
Al. Gen. Józefa Hallera 126, Gdańsk, tel Pomorska Nagroda Jakości 2010 Michał Gałecki.
Faza 1: Faza zaprojektowania systemu monitoringu projektu: 1. Inwentaryzacja obietnic złożonych sponsorowi we wniosku - przegląd założeń projektu, opracowanie.
GROUP Systemy zarządzania wg norm ISO w placówkach medycznych – skuteczne narzędzie zarządzania Prof. dr hab. Marek Bugdol – Auditor Wiodący IMQ Dorota.
Ewa Dziedzic Katedra Turystyki SGH Potrzeby i luki informacyjne u podmiotów zarządzających turystyką.
Społeczna odpowiedzialność organizacji Zmiany zachodzące w otoczeniu współczesnych organizacji powodują, że ulegają zmianie społeczne oczekiwania wobec.
Podstawowe informacje o projekcie Nazwa projektu: „Europejskie kompetencje i jakość kształcenia osób dorosłych w dobie globalizacji” Okres realizacji:
 Erasmus+ to program Unii Europejskiej w dziedzinie kształcenia, szkoleń, młodzieży i sportu na lata  Jego całkowity budżet wynosi 14,7.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Klaster Logistyczno-Transportowy „Północ-Południe”
Proces kontroli w zarządzaniu przedsiębiorstwem
Stowarzyszenie Klubu Polskie Forum ISO – INEM Polska, istnieje od 1996
MARKETING INTERNETOWY
Zapis prezentacji:

Modele zarządzania jakością Jacek WĘGLARCZYK

W dążeniu do uzyskania jakości odpowiadającej klientowi i w wyniku konkurencji na tym rynku, opracowano metody porównywania efektów tych działań / a więc i firm /, a co dalej, promowania firm mających osiągnięcia w dziedzinie zarządzania jakością. Poniżej przedstawiono główne modele oceny stosowane na świecie w omawianym zakresie.

Deming Prize Najstarsza nagroda dot. jakości ; Japonia ; przyznawana od roku 1950 ; dot. osiągnięć we wdrażaniu zasad zarządzania i kontroli jakości na wszystkich szczeblach przedsiębiorstwa. Mogą się o nią ubiegać również firmy zagraniczne / osoby indywidualne nie ! /. UWAGA : ogromny nacisk w Deming Prize kładziony jest na wykorzystanie metod statystycznych.

Kryteria Kryterium Charakterystyka Organizacja i jej działania operacyjne Udokumentowane procesy i odpowiedzialności, delegowanie władzy, współpraca struktur i procesów Kształcenie i upow-szechnianie wiedzy Plany i osiągnięcia dot. kształcenia i szkolenia pracowników i dostawców ; innowacyjność pracowników Gromadzenie danych komunikacja Transmisja informacji, / wewnętrznych i zewnętrznych /, szybkość ich przepływu i przetwarzania Analiza Metodyka analizy, prowadzenie analizy jakościowej i procesowej Normalizacja Udokumentowanie stosowania odpowiednich i aktualnych standardów Kontrola Udokumentowanie stosowania odpowiednich / statystycznych / narzędzi kontroli firmy, systemu i wyrobu Zapewnianie jakości Tak naprawdę tu tkwi zasadniczo system zarządzania jakością wg ISO 9001 / częściowo okrojony o elementy, znajdujące się w innych kryteriach Efekty / wyniki / Głównie chodzi o analizę porównawczą celów i efektów, czyli skuteczność działania Plany na przyszłość Umacnianie i aktualizacja polityki, długoterminowa strategia rozwoju

Malcolm Balridge National Quality Award Stany Zjednoczone ; od roku 1987 ; przyznawana przez Narodową Radę Doradczą / formalnie przez Prezydenta i Senat USA / dla liderów jakości – firm amerykańskich. Kryteria w dużej części oparte są na zasadach nagrody Deminga. M. Balridge był sekretarzem handlu USA w latach 1980 – 1987.

Kryteria Kategoria Charakterystyka Pkt. Przywództwo Sposób formułowania wartości i oczekiwań, potrzeby interesariuszy, zobowiązania wobec społeczeństwa. 120 Planowanie strategiczne Rozwój strategii, cele strategiczne, plany akcji i przebieg ich realizacji ; także stopień realizacji 85 Koncentracja na kliencie i rynku Ustalanie potrzeb, oczekiwań i preferencji klientów ; także badanie ich zadowolenia Informacja i zarzą-dzanie wiedzą Sposób pomiaru i analizy danych, pozyskiwanie i metoda zarządzania wiedzą 90 Koncentracja na zasobach ludzkich Umożliwienie pracownikom rozwijania swoich kompetencji oraz pełne wykorzystanie ich potencjału. Zarządzanie procesami Tak jak poprzednio – zarządzanie procesowe realizowane w ramach QMS wg ISO 9001 Wyniki działalności biznesowej Sprawność funkcji, takich jak : badanie satysfakcji klienta, jakości wyrobu, wyników finansowych, wykorz. zasobów, współpracy z dostawcami – do 45 % punktacji 450 Suma punktów 1000

European Quality Award Unia Europejska ; od roku 1992 ; ustanowiona i przyznawana przez European Foundation for Quality Management. Na założeniach EQA bazuje wiele narodowych i branżowych modeli oceny poziomu doskonałości osiągniętego przez organizacje. Zasady i kryteria oceny w EQA przedstawiono w wykładzie 7 – Normy serii ISO 9000.

Krajowe nagrody jakości – wybór Nazwa nagrody Organizacja przyznająca Model Polska Polska Nagroda Jakości KIG, PCBC, Fundacja TERAZ POLSKA EQA Czechy Czech Quality Award Stowarzyszenie Czeskiej Nagrody Jakości Niemcy Ludwig – Erhard - Preis Niemiecki Związek na Rzecz Jakości Rosja Russian National Quality Award Rząd Federacji Rosyjskiej Chiny Shanghai Quality Mngmt Award Szanghajska Akade-mia Zarządzania Jakością Rozw. własne

Wykład opracowano na podstawie artykułu R. Karaszewskiego, PJ, luty 2006.