System monitorowania poziomu satysfakcji klientów z jakości usług publicznych w 6 JST w ramach projektu „Profesjonalne Kadry – Sprawne Urzędy Powiatu.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Słabe strony administracji publicznej wg Narodowej Strategii Spójności 2007
Advertisements

Projekty systemowe wspierające kierunki zmian w kształceniu zawodowym
Projekt systemowy Rynek Pracy pod Lupą - realizacja zadań w 2011 i I kwartale 2012 r. Spotkanie robocze z pracownikami PUP odpowiedzialnymi za realizację.
Szkolenia dla pracowników Jednostek Samorządu Terytorialnego
Elementy systemu zarządzania urzędów
Bezpośrednie wsparcie rozwoju szkół poprzez wdrożenie zmodernizowanego systemu doskonalenia nauczycieli w Powiecie Średzkim Program Operacyjny Kapitał.
Nowoczesne narzędzia wykorzystywane w cyklu polityk publicznych
Strategia rozwoju społeczeństwa informacyjnego w Polsce do roku 2013
Dialog i partnerstwo szansą na rozwój zasobów ludzkich w powiecie kartuskim – edycja II Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet VII: Promocja integracji.
BENCHMARKING – NARZĘDZIE EFEKTYWNEJ KONTROLI ZARZĄDCZEJ
Rola FORUM w realizacji projektu Tworzenie i rozwijanie standardów jakości usług instytucji pomocy i integracji społecznej.
Elektroniczna baza danych monitoringu projektów indywidualnych Warszawa, 17 kwietnia 2008 r.
ŚLĄSKI ZWIĄZEK GMIN I POWIATÓW ul. Stalmacha 17 Katowice
EWALUACJA PROJEKTÓW SYSTEMOWYCH W RAMACH PODDZIAŁANIA
DOKUMENTOWANIE PROCESU ZINTEGROWANEGO
ISO 9001:2000 z perspektywy CMMI a poznańska rzeczywistość
DOBRY PRZEPIS NA SUKCES
Temat wystąpienia Optymalizacja Zarządzania Strukturą Oddziałową w Organizacjach Jolanta Cabaj.
Prezentacja projektu Bożena Ciechanowska Nowoczesne Urzędy – Kompetentne Kadry w Powiecie Lipnowskim Lipno,
Lubelskie Samorządy na 5 – wzmocnienie i poprawa jakości usług urzędów administracji samorządowej Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
Działanie 5.2 Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej Departament Administracji Publicznej Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji.
Model realizacji usług o określonym standardzie w miastach na prawach powiatu Zespół ekspercki ds. modelu realizacji usług w mieście na prawach powiatu.
2010 Benchmarking klastrów w Polsce Dr Aleksandra Nowakowska Zespół Konsultantów PARP Benchmarking jako instrument poprawy jakości zarządzania Warszawa,
15 kwietnia 2011 r. Alicja Kuźniar, Biuro Projektów Transferu Wiedzy
System zarządzania jakością PN-EN ISO 9001:2001 w Urzędzie Miasta Bielsk Podlaski.
System zarządzania jakością PN-EN ISO 9001:2001 w Starostwie Powiatowym w Hajnówce.
GRC.
TWORZENIE I ROZWIJANIE STANDARDÓW USŁUG POMOCY I INTEGRACJI SPOŁECZNEJ Konkurs na wykonanie pilotażowego wdrażania standardów usług i modeli instytucji.
Katedra Zarządzania Miastem i Regionem
Zarządzanie jakością projektu
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
Projekt systemowy 2009 r. Gmina Orla – Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w OrliAktywna rodzina w Gminie Orla Przygotowanie i opracowanie: Marta Osa Projekt.
Alina Karczewska WRZOS
Planowanie Rozwoju Instytucjonalnego
Wzmocnienie potencjału instytucjonalno – kadrowego Urzędu Gminy w Nowem Harmonogram realizacji projektu.
Urząd Miejski w Modliborzycach
Regionalna Platforma Współpracy - Pilotaż
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Zamojskie Centrum Dialogu Społecznego
Województwo Zachodniopomorskie Urząd Miejski w Koszalinie
„Nie ma nic łatwiejszego niż być zajętym i nic trudniejszego niż być efektywnym” R. Alec Mackenzie.
Ewaluacja konferencja 11 czerwca 2014 RODN „WOM” w Katowicach.
1 SYSTEM INFORMATYCZNY DLA FUNDUSZY POŻYCZKOWYCH ____________________________________________________________________ V ZJAZD PSFP czerwca 2006,
PROJEKTY: ISO, ZAUFANY URZĄD REALIZOWANE PRZEZ GMINĘ DOPIEWO
1 Targi Zarządzania Zasobami Ludzkimi 8-9 kwiecień 2008 r. Warszawa Wanda Powałka Zespół Wdrażania Instrumentów Instytucjonalnych PARP „Punkty Konsultacyjne.
Strategie e-marketingu i e-komunikacji JST
Dobre praktyki stosowane przez Urząd Gminy Sadki PROJEKT Pt.: „ NOWOCZESNY URZĄD GMINY W SADKACH”. NR UDA-POKL /09-00 DZIAŁANIE 5.2 WZMOCNIENIENIE.
Stan spełnienia i termin realizacji Czy realizacja nastąpi w terminie
Wskaźniki – raportowanie, monitorowanie Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Sylwia Makulec-Staszewska Departament Ochrony Klimatu Wydział.
„Budowa lub modernizacja dróg lokalnych” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji związanych z tworzeniem, ulepszaniem lub rozbudową wszystkich rodzajów.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli w powiecie ryckim”
Raport z realizacji Miejskiego Planu Wsparcia w ramach projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Konferencja dla dyrektorów szkół i.
Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej URZĄD PRACY System Informacyjny Publicznych Służb Zatrudnienia – podsumowanie wykonanych prac oraz określenie.
SYRIUSZ – KONFERENCJA PSZ 2011 Monika Zawadzka Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich Partner Konferencji.
PLAN MONITOROWANIA POZIOMU JAKOŚCI W PODMIOTACH, DLA KTÓRYCH ORGANEM TWORZĄCYM JEST SAMORZĄD WOJEWÓDZTWA ŁÓDZKIEGO.
Program Wiedza Edukacja Rozwój Wysokiej jakości usługi administracyjne
OBSŁUGA KLIENTA WYKŁAD POMIAR JAKOŚCI OBSŁUGI KLIENTA.
Sygnity.City Otwarty Ekosystem Inteligentnych Miast.
Wydział Zarządzania Informacją PJWSTK Narzędzia IT w rękach menedżera.
Krajowa Agencja Poszanowania Energii S.A.. Plan Gospodarki Niskoemisyjnej dla miasta: SPOTKANIE Z MIESZKAŃCAMI Miejski Ośrodek Kultury w Józefowie ul.
Faza 1: Faza zaprojektowania systemu monitoringu projektu: 1. Inwentaryzacja obietnic złożonych sponsorowi we wniosku - przegląd założeń projektu, opracowanie.
Zarządzanie projektami (Project management) planowanie, organizacja, monitorowanie i kierowanie wszystkimi aspektami projektu motywowanie jego wszystkich.
P OWIAT N OWOTARSKI – S TAROSTWO P OWIATOWE W N OWYM T ARGU Nowotarski- nowatorski. Samorząd zorientowany projektowo. Program Operacyjny Kapitał Ludzki-
Działanie 12.1 Edukacja przedszkolna Wymagania w zakresie wskaźników.
NARZĘDZIE ANALIZY WARTOŚCI KONTRAKTOWANYCH USŁUG SPOŁECZNYCH
„InnoGastro - Innovative Approach to Gastronomy in Vocational Schools"
Zapraszamy Państwa do wzięcia udziału w badaniu satysfakcji
Oferta badawczo-edukacyjna dla sektora zdrowia i pomocy społecznej
Wdrożenie systemu zarządzania jakością powietrza
Zapis prezentacji:

System monitorowania poziomu satysfakcji klientów z jakości usług publicznych w 6 JST w ramach projektu „Profesjonalne Kadry – Sprawne Urzędy Powiatu Żnińskiego” Marcin Król System monitorowania poziomu satysfakcji klientów z jakości usług publicznych w 6 JST w ramach projektu „Profesjonalne Kadry – Sprawne Urzędy Powiatu Żnińskiego” Marcin Król

Ciechocinek, dnia 13 stycznia 2011r. PLAN PREZENTACJI: Ciechocinek, dnia 13 stycznia 2011r. POJĘCIA ISTOTNE WE WDRAŻANYM SYSTEMIE PO CO MONITOROWAĆ JAKOŚĆ? ETAPY WDROŻENIA WSKAŹNIKI DO OSIĄGNIĘCIA ROLA LIDERA I PARTNERÓW

I. POJĘCIA ISTOTNE WE WDRAŻANYM SYSTEMIE JAKOŚĆ USŁUG SATYSFAKCJA KLIENTA

I. POJĘCIA ISTOTNE WE WDRAŻANYM SYSTEMIE JAKOŚĆ USŁUG "Jakość jest to pewien stopień doskonałości„ Platon "Jakość to zgodność z wymaganiami„ Crosby Jakość produktu czy usługi to zdolność do zaspokajania, a nawet przewyższania potrzeb klienta aktualnie

SATYSFAKCJA KLIENTA SATYSFAKCJA to pozytywne lub negatywne odczucie klienta w związku z wartością, którą otrzymał jako rezultat skorzystania z określonej oferty produktowej w specyficznej sytuacji. Trzy modele: model emocjonalny, model oparty na sprawiedliwości wymiany, model oczekiwanej niezgodności, dla pełnego zbadania satysfakcji klienta należy traktować je łącznie

SATYSFAKCJA KLIENTA JAKO WYZNACZNIK JAKOŚCI ŚWIADCZNYCH USŁUG Satysfakcja klienta jest odzwierciedleniem jego reakcji na otrzymaną usługę! Trzy sytuacje: pozytywna niezgodność, zgodność, negatywna niezgodność, WIĘKSZA SATYSFAKCJA KLIENTÓW = WYŻSZA JAKOŚĆ ŚWIADCZONYCH USŁUG

II. PO CO MONITOROWAĆ JAKOŚĆ ?

II. PO CO MONITOROWAĆ JAKOŚĆ ? „JAKOŚĆ TO NIE WSZYSTKO, ALE WSZYSTKO JEST NICZYM BEZ JAKOŚCI” Tom Peters, Robert Waterman Wysoka jakość to lojalni klienci, dlatego biznes ją monitoruje! Po co zatem monitorować jakość w administracji publicznej?

PO CO MONITOROWAĆ JAKOŚĆ W JST? Według Narodowej Strategii Spójności: niska jakość usług publicznych, brak nastawienia kadry na realizację służebnej roli administracji w stosunku do sektora biznesu i społeczeństwa, brak systemowego podejścia do zarządzania zasobami ludzkimi i angażowania pracowników w działania doskonalące JST, spowolnienie procesów rozwoju społeczno-gospodarczego

PO CO MONITOROWAĆ JAKOŚĆ W JST? poprawa zarządzania w JST Według POKL – system monitorowania jakości stanowi II Filar Dobrego Rządzenia: wdrożenie systemu oceny satysfakcji klienta – pozwoli na ocenę jakości świadczonych usług oraz, porównanie wyników badań z wynikami innych urzędów/wydziałów, co będzie można wykorzystać do poprawy jakości usług świadczonych przez JST i samodoskonalenia się organizacji, poprawa zarządzania w JST

PO CO MONITOROWAĆ JAKOŚĆ W JST? Według Urzędów – system monitorowania jakości stanowi zadanie nr 6 wniosku o dofinansowanie Projektu, które pozwoli na: ocenę jakości świadczonych usług w 6 Urzędach, dokonanie analiz porównawczych pomiędzy: 6 Urzędami, Wydziałami w 6 Urzędach, Wydziałami 1 Urzędu, wykorzystanie wyników do poprawy jakości usług; usatysfakcjonowani klienci = pewni wyborcy…

III. ETAPY WDROŻENIA

III. ETAPY WDROŻENIA WDROŻENIE SYSTEMU MONITOROWANIA POZIOMU SATYSFAKCJI KLIENTÓW BĘDZIE PRZEBIEGAŁO W 8 ETAPACH! Okres - od stycznia 2011r. do sierpnia 2011r. Podmioty biorące udział – wszystkie 6 urzędów objętych Projektem: Powiat Żniński – Starostwo Powiatowe w Żninie (LIDER), Gmina Gąsawa – Urząd Gminy w Gąsawie, Gmina Janowiec Wielkopolski – Urząd Miejski w Janowcu Wielkopolskim, Gmina Łabiszyn – Urząd Miejski w Łabiszynie, Gmina Rogowo – Urząd Gminy w Rogowie, Gmina Żnin – Urząd Miejski w Żninie,

OPRACOWNIE METODYKI BADAWCZEJ ETAP I OPRACOWNIE METODYKI BADAWCZEJ styczeń-luty 2011r. Wykorzystane zostaną 2 podejścia: model SERVQUAL - punktowy model stosowany do oceny jakości usług ; metodyka Europejskiego Indeksu Satysfakcji Klientów; Realizacja zadania wymagać będzie pozyskania informacji na temat: struktury organizacyjnej, zakresu działalności, oferty i specyfiki funkcjonowania JST, W rezultacie prac zostaną rozpoznane wyznaczniki satysfakcji klientów (wyznaczniki wartości oferty) JST niezbędne do opracowania kwestionariusza pomiarowego

OPRACOWNIE INSTRUMENTU POMIAROWEGO ETAP II OPRACOWNIE INSTRUMENTU POMIAROWEGO luty 2011r. zostanie zaprojektowany instrument pomiarowy w oparciu o przyjętą metodykę badawczą i rozpoznane wyznaczniki satysfakcji klientów (wyznaczniki wartości oferty) JST etapu I, instrument pomiarowy zostanie wyskalowany w sposób umożliwiający generowanie wskaźnika (Indeksu) satysfakcji klientów JST w toku systematycznych pomiarów (np. kwartalnych lub rocznych), kwestionariusz powstanie w formie: ankiety internetowej , ankiety wykładanej, narzędzie pomiarowe zostanie przetestowane w ramach badania pilotażowego w wybranych JST

ETAP III OPRACOWNIE GRAFICZNE ORAZ DRUK PLAKATÓW I ANKIET DO BADANIA luty-marzec 2011r. Stworzenie projektu graficznego oraz wykonanie roller-banerów i kwestionariuszy badawczych w pełnym kolorze (podwykonawca): 6 roller-banerów, 2000 kwestionariuszy badawczych,

PRZYGOTOWANIE BAZY DANYCH I KWESTIONARIUSZA INTERNETOWEGO ETAP IV PRZYGOTOWANIE BAZY DANYCH I KWESTIONARIUSZA INTERNETOWEGO marzec 2011r . przygotowanie bazy danych i kwestionariusza on-line umożliwi zbieranie danych za pomocą ankiety internetowej dostępnej na serwerach JST i zostanie zlecone firmie informatycznej, kwestionariusz internetowy zbierać będzie wyniki pomiarów do bazy danych (uzupełnianej również danymi z ankiety wykładanej), na których przeprowadzane będą analizy, link do elektronicznej formy kwestionariusza zostanie zamieszczony na stronach BIP poszczególnych JST biorących udział w Projekcie

OPRACOWNIE NARZĘDZIA OBLICZAJĄCEGO WYNIKI POMIARU ETAP V OPRACOWNIE NARZĘDZIA OBLICZAJĄCEGO WYNIKI POMIARU marzec-kwiecień 2011r . opracowanie narzędzia generującego zbiorcze wyniki pomiaru satysfakcji klientów, umożliwi automatyczne wykonanie operacji obliczeniowych z zaprojektowanych baz danych,

PRZEPROWADZENIE BADAŃ JAKOŚCIOWYCH ETAP VI PRZEPROWADZENIE BADAŃ JAKOŚCIOWYCH maj-lipiec 2011r. pomiary koordynowane będą przez Wykonawcę i pracowników JST, dane pochodzące z kwestionariuszy ankiety wykładanej zostaną wprowadzone do bazy danych zawierającej wyniki pomiarów internetowych, obliczenia zostaną przeprowadzone dla poszczególnych JST oraz dla poszczególnych wydziałów każdej jednostki, uzyskane wyniki pomiaru satysfakcji klientów pozwolą na określenie Indeksu wskaźnika satysfakcji klientów poszczególnych JST : 6 raportów po jednym dla każdego JST, 1 raport zbiorczy zawierający analizy porównawcze

OPRACOWNIE RAPORTU ZAWIERAJĄCEGO ANALIZY PORÓWNAWCZE POMIĘDZY 6 JST ETAP VII OPRACOWNIE RAPORTU ZAWIERAJĄCEGO ANALIZY PORÓWNAWCZE POMIĘDZY 6 JST lipiec 2011r. powstaną raporty umożliwiające przeprowadzenie analiz porównawczych: 6 raportów cząstkowych dla każdego Urzędu osobno, 1 zbiorczy -porównawczy 6 Urzędów,

ETAP VIII PRZEPROWADZENIE KONSULTACJI DLA PRCOWNIKÓW 6 JST lipiec-sierpień 2011r. konsultacje odbędą się w celu przeszkolenia pracowników każdej z JST w zakresie stosowania instrukcji posługiwania się systemem pomiaru i monitorowania satysfakcji klientów JST, szkolenie obejmować więc będzie : pobieranie danych z kwestionariusza internetowego , generowanie zbiorczych wyników pomiaru (raportów) w oparciu o pliki poleceń umożliwiające wykonanie operacji obliczeniowych na otrzymanej z pomiaru bazie danych

IV. WSKAŹNIKI DO OSIĄGNIECIA W PROJEKCIE

IV. WSKAŹNIKI DO OSIĄGNIECIA W PROJEKCIE Efektem zakończenia poszczególnych etapów wdrożenia będzie osiągnięcie wskaźników, tj. produktów, rezultatów twardych i miękkich. produkty: 1 metodyka badawcza w oparciu o Model SERVQUAL (etap 1); 1 raport w wersji papierowej i elektronicznej, 1 instrument pomiarowy (ankieta wykładana) dla 6 JST (etap 2); 1 kwestionariusz ankietowy; 1 karta akceptacji instrumentu pomiarowego przez 6 JST, 6 raportów z oceny pomiaru satysfakcji klienta w 6 JST (etap 6 i 7); 6 raportów w wersji papierowej i elektronicznej; karta akceptacji raportu przez Partnerów x 2 badania, 8h konsultacji w zakresie posługiwania się systemem x 6 JST (etap 8); Karty konsultacji,

IV. WSKAŹNIKI DO OSIĄGNIECIA W PROJEKCIE c.d. rezultat twardy: wdrożenie systemu pomiaru i monitorowania poziomu satysfakcji klientów z jakości usług publicznych w 6 JST, rezultaty miękkie poprawa wskaźnika satysfakcji klientów z jakości usług w 2012r. w stosunku do 2011r. w 6 JST o 25% - Porównanie dwóch raportów zbiorczych z przeprowadzonych badań (pierwsze badanie: kwiecień – maj – czerwiec 2011r.; drugie badanie: kwiecień-maj – czerwiec 2012r.),

V. ROLA LIDERA I PARTNERÓW

V. ROLA LIDERA I PARTNERÓW wyznaczenie osoby do kontaktów w sprawie: tworzenia narzędzia ankietowego, monitorowania ankiety elektronicznej BIP, agregowania danych i tworzenia raportów,

Dziękuję za uwagę ! Dziękuję za uwagę ! Marcin Król