Młodzież Młodzież Przewodnik po programie. Cele programu: przezwyciężanie uprzedzeń i stereotypów zakorzenionych w mentalności i kulturze przezwyciężanie.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
w programie „Uczenie się przez całe życie”
Advertisements

Program Partnerstwa Transgranicznego podsumowanie dla projektów sfery pomocy społecznej Warszawa,
Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego Działanie 2.6 Regionalne Strategie Innowacyjne i transfer wiedzy Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju.
Dofinansowanie projektów z zakresu edukacji ekologicznej ze środków krajowych NFOŚiGW Polkowice r.
Program Młodzież w działaniu PROGRAM MŁODZIEŻ W DZIAŁANIU Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji program Uczenie się przez całe życie Comenius,
Program Partnerstwa Transgranicznego założenia i rezultaty Supraśl,
„Uczenie się przez całe życie”
WYJAZDY INDYWIDUALNE UCZNIÓW Program COMENIUS konkurs 2010 Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez całe życie.
Koordynator Programu Erasmus Wersja skrócona przez S.Salamon – BWZ UW
Regionalny Ośrodek EFS w Olsztynie prowadzony jest przez Elbląskie Stowarzyszenie Wspierania Inicjatyw Pozarządowych ul. Staromiejska 16/7, Olsztyn.
NOWE PERSPEKTYWY KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO W POLSCE.
Sieci Lifelong Learning Pomysł na …? Anna Atłas Gdańsk,
Priorytet II Wzmocnienie rozwoju zasobów ludzkich w regionach Działanie 2.6. Regionalne Strategie Innowacyjne i transfer wiedzy Departament Rozwoju Regionalnego.
COMENIUS WIELOSTRONNE PARTNERSKIE PROJEKTY SZKÓŁ.
Oferta programu Comenius Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez całe życie.
EWALUACJA PROJEKTU „STAŻE ZAGRANICZNE DROGĄ DO SUKCESU ZAWODOWEGO” ZSP NR 1 W JAWORZNIE wrzesień 2011 – wrzesień 2012.
SCENARIUSZ WARSZTATÓW DLA SZKOŁY GIMNAZJALNEJ W RAMACH CYKLU PRAWA OBYWATELSKIE – MOJE PRAWA Katarzyna Stępak, Scenariusz 2, Załącznik 2 PRAWO DOSTĘPU.
Fundusze unijne dla organizacji pozarządowych w latach Przykłady dobrych praktyk projektowych Opracował:
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
MIĘDZYNARODOWY PROCES DYDAKTYCZNY CZYNNIKIEM WZROSTU KOMPETENCJI ZAWODOWYCH NAUCZYCIELA.
Program Leonardo da Vinci. Program Leonardo da Vinci propaguje działania zmierzające do poprawy jakości systemów kształcenia i szkolnictwa zawodowego.
Program Comenius, jako jeden z czterech programów Unii Europejskiej Uczenie się przez całe życie, realizuje następujące akcje: – Dwustronne Partnerskie.
ABC FUNDUSZY EUROPEJSKICH © Mariola Ciborowska, 11 grudnia 2012.
Zewnętrzne źródła finansowania projektów o charakterze międzynarodowym Pracownia Projektów Europejskich Świętokrzyskie Centrum Doskonalenia Nauczyciel.
Razem dla Północnego Mazowsza Założenia oraz cele projektu.
Plansza tytułowa / tytuł prezentacji
WOLONTARIAT POCZĄTKIEM TWOJEJ KARIERY ZAWODOWEJ Masz problem ze znalezieniem satysfakcjonującej cię pracy lub też nigdy wcześniej nie pracowałeś i chciałbyś
PROGRAM LEONARDO DA VINCI Konferencja informacyjno-promocyjna Uczenie się przez całe życie. Comenius oraz Leonardo da Vinci Wrocław, 19 listopada 2010.
Prezentacja Programu Leonardo da Vinci
PROGRAM MŁODZIEŻ W DZIAŁANIU Program Młodzież w Działaniu Cele Programu Aktywne uczestnictwo młodzieży w życiu społecznym Europy Budowanie.
Polityka edukacyjna Unii Europejskiej
Współpraca z innymi szkołami Gimnazjum nr 12 w Tychach.
Nowy program UE wspierający edukację, szkolenia, młodzież i sport na lata
ERASMUS+ unijny program w dziedzinie kształcenia, szkoleń, młodzieży i sportu
Program MŁODZIEŻ W DZIAŁANIU 2007 – Młodzież w Działaniu Podstawowe informacje (1) Program Młodzież w Działaniu czerpie z doświadczeń poprzednich.
Michał Tuszyński-Sikora
Internet pośrednikiem w zdobywaniu przez młodzież funduszy na rozwiązywanie problemów idealizacje marzeń Budowanie społeczeństwa informacyjnego w Częstochowie.
PROGRAM WSPIERAJĄCY EDUKACJĘ, SZKOLENIA, MŁODZIEŻ I SPORT NA LATA
MOBILNOŚĆ SZKOLNEJ KADRY EDUKACYJNEJ… CZYLI JAK ZDOBYĆ „KASĘ” NA NAUKĘ W INNYCH KRAJACH… …I W JAKI SPOSÓB POZNAWAĆ INNE KULTURY NIE BĘDĄC ROCKEFELLEREM…
EUROPEAN VOLUNTARY SERVICE (EVS) CZYLI WOLONTARIAT EUROPEJSKI
P ROGRAM : E RASMUS + A KCJA KLUCZOWA : M OBILNOŚĆ EDUKACYJNA A KCJA : M OBILNOŚĆ OSÓB UCZĄCYCH SIĘ I PRACOWNIKÓW T YP AKCJI : M OBILNOŚĆ OSÓB UCZĄCYCH.
Sprawozdanie z realizacji Planu działania Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich na lata Grupa robocza ds. KSOW Warszawa, r. „Europejski.
Erasmus+ Edukacja szkolna
Program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
Ogólne informacje o Funduszach Europejskich na lata Marzec, 2013 r.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet VII Promocja Integracji Społecznej Regionalne Centrum Rozwoju Społecznego w Toruniu.
MASZ POMYSŁ? ZREALIZUJ GO! - JAK ZNALEŹĆ FUNDUSZE NA REALIZACJĘ PROJEKTÓW EDUKACYJNYCH?
OBYWATEL EDI EDUKACJA, DZIAŁANIA INFORMACYJNE. LEKCJA 4 Wolontariat Europejski Wolontariat Europejski to forma wolontariatu zagranicznego oferowana w.
AKTUALNE EDUKACYJNE PROGRAMY POMOCOWE DLA SAMORZĄDÓW I ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH ZWIĄZANYCH Z SAMORZĄDEM LOKALNYM BARTŁOMIEJ KUSTOŃ.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata Wsparcie dla przedsiębiorstw: Działanie 5.5. Promocja i rozwój markowych.
CEL PROJEKTU Celem projektu jest zwiększenie kompetencji oraz jakości i efektywności działania 560 pracowników/czek instytucji odpowiedzialnych za kreowanie.
Pilotażowy Program Leader+ w Polsce.  Narodowy Plan Rozwoju  Sektorowy Program Operacyjny „Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz.
Budowa Lubuskiego Systemu Innowacji , Żary Współfinansowane ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego Program Operacyjny Współpracy.
PARTNERSHIP FOR GOOD PARTNERSTWO NA DOBRE Konferencja końcowa projektu Wrocław, 20 kwietnia 2011 roku Wsparcie udzielone przez Norwegię poprzez dofinansowanie.
Wsparcie lokalnego rynku pracy przy wykorzystaniu narzędzi Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja przygotowana przez Powiatowy Urząd Pracy w Chojnicach.
Podstawowe informacje o projekcie Nazwa projektu: „Europejskie kompetencje i jakość kształcenia osób dorosłych w dobie globalizacji” Okres realizacji:
WOLONTARIAT PRACOWNICZY SZANSA DLA NGO I BIZNESU.
 Erasmus+ to program Unii Europejskiej w dziedzinie kształcenia, szkoleń, młodzieży i sportu na lata  Jego całkowity budżet wynosi 14,7.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Zmienia życie, otwiera umysły
WYJAZDY INDYWIDUALNE UCZNIÓW
PROJEKTY UNIJNE W ZESPOLE SZKÓŁ W GÓRZE
Dobre praktyki w realizacji projektów w ramach programu Erasmus +
Centra Inicjatyw Lokalnych w Poznaniu
KOMPETENCJE I PERSPEKTYWY ZAWODOWE
„Szczęście sprzyja odważnym”
Potrzeby informacyjne ROT WŁ w kontekście monitorowania SRWŁ 2020 i RSI LORIS 2030 Maciej Bąk (BPPWŁ ROT)
CEL PROJEKTU Celem projektu jest zwiększenie kompetencji oraz jakości i efektywności działania 560 pracowników/czek instytucji odpowiedzialnych za.
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Akcja 3 Rozwój polityki młodzieżowej
Zapis prezentacji:

Młodzież Młodzież Przewodnik po programie

Cele programu: przezwyciężanie uprzedzeń i stereotypów zakorzenionych w mentalności i kulturze przezwyciężanie uprzedzeń i stereotypów zakorzenionych w mentalności i kulturze przygotowywanie młodzieży do aktywnego uczestnictwa w życiu społecznym zjednoczonej Europy przygotowywanie młodzieży do aktywnego uczestnictwa w życiu społecznym zjednoczonej Europy rozwój osobowości młodych ludzi rozwój osobowości młodych ludzi angażowanie w działania młodzieży z mniejszymi szansami angażowanie w działania młodzieży z mniejszymi szansami

Działania, które nie zostaną dofinansowane: wycieczki turystyczne wycieczki turystyczne wystawienie spektaklu i udział w festiwalach wystawienie spektaklu i udział w festiwalach udział w spotkaniach organizowanych przez inne instytucje udział w spotkaniach organizowanych przez inne instytucje wymiany realizowane w ramach współpracy między szkołami wymiany realizowane w ramach współpracy między szkołami spotkania organów statutowych organizacji i stowarzyszeń spotkania organów statutowych organizacji i stowarzyszeń kursy językowe kursy językowe obozy, kolonie, biwaki obozy, kolonie, biwaki

Zasady programu: program jest adresowany do młodych ludzi w wieku lat oraz do osób pracujących z młodzieżą program jest adresowany do młodych ludzi w wieku lat oraz do osób pracujących z młodzieżą wnioski o dofinansowanie projektów mogą składać organizacje prowadzące działalność niekomercyjną oraz młodzieżowe grupy nieformalne (formularze dostępne są na stronie internetowej Programu: wnioski o dofinansowanie projektów mogą składać organizacje prowadzące działalność niekomercyjną oraz młodzieżowe grupy nieformalne (formularze dostępne są na stronie internetowej Programu: wnioski należy składać co najmniej 3 miesiące przed realizacją projektu w terminach do: 1II, 1IV, 1VI, 1IX, 1XI wnioski należy składać co najmniej 3 miesiące przed realizacją projektu w terminach do: 1II, 1IV, 1VI, 1IX, 1XI

Kraje programu: 25 krajów Unii Europejskiej 25 krajów Unii Europejskiej kraje kandydujące do członkostwa w Unii Europejskiej: Bułgaria, Rumunia oraz Turcja kraje kandydujące do członkostwa w Unii Europejskiej: Bułgaria, Rumunia oraz Turcja kraje EFTA, czyli należące do Europejskiego Obszaru Gospodarczego: Islandia, Lichtenstein i Norwegia kraje EFTA, czyli należące do Europejskiego Obszaru Gospodarczego: Islandia, Lichtenstein i Norwegia

Kraje partnerskie : kraje priorytetu I kraje priorytetu II kraje Basenu Morza Śródziemnego kraje Basenu Morza Śródziemnego kraje Europy Wschodniej i regionu Kaukazu kraje Europy Wschodniej i regionu Kaukazu kraje Europy Południowo- Wschodniej kraje Europy Południowo- Wschodniej Kraje Ameryki Łacińskiej

Od czego należy zacząć działanie? Trzeba wpaść na pomysł a następnie zmienić go w projekt Dobry projekt zawiera określony: Dobry projekt zawiera określony: cel: czyli to co chcemy osiągnąć cel: czyli to co chcemy osiągnąć działania: czyli to co musimy zrobić by osiągnąć cel działania: czyli to co musimy zrobić by osiągnąć cel harmonogram: czyli program działań harmonogram: czyli program działań budżet: czyli plan wydatków budżet: czyli plan wydatków efekt: czyli to czego spodziewamy się po realizacji naszego projektu efekt: czyli to czego spodziewamy się po realizacji naszego projektu

Program Młodzież składa się z 5 części zwanych akcjami, są to: Akcja 1:wymiana młodzieży Akcja 2:wolontariat europejski Akcja 3:inicjatywy młodzieżowe Akcja 4:wspólne działania Akcja 5:działania wspierające

Akcja 1 Wymiana Młodzieży

Cele akcji 1: wsparcie dla projektów łączących zainteresowania młodzieży z krajów europejskich wsparcie dla projektów łączących zainteresowania młodzieży z krajów europejskich zapoznanie młodych ludzi z realiami społecznymi i kulturą innych państw i narodów zapoznanie młodych ludzi z realiami społecznymi i kulturą innych państw i narodów pomoc młodzieży w zdobywaniu nowych doświadczeń i umiejętności pomoc młodzieży w zdobywaniu nowych doświadczeń i umiejętności wspieranie działań służących rozwojowi społeczności lokalnych wspieranie działań służących rozwojowi społeczności lokalnych

Priorytety: projekty z udziałem młodzieży defaworyzowanej projekty z udziałem młodzieży defaworyzowanej projekty angażujące młodzież, która wcześniej nie uczestniczyła w wymianach międzynarodowych projekty angażujące młodzież, która wcześniej nie uczestniczyła w wymianach międzynarodowych projekty organizacji lokalnych nie mających doświadczenia we współpracy międzynarodowej projekty organizacji lokalnych nie mających doświadczenia we współpracy międzynarodowej projekty z udziałem młodzieży przynajmniej z trzech krajów projekty z udziałem młodzieży przynajmniej z trzech krajów projekty z krajami priorytetowymi projekty z krajami priorytetowymi

Zasady akcji 1: wiek uczestników: lat (liderzy czy opiekunowie grup mogą być starsi) wiek uczestników: lat (liderzy czy opiekunowie grup mogą być starsi) liczba uczestników: 16 do 60 osób liczba uczestników: 16 do 60 osób czas trwania wymiany: od 6 do 21 dni (bez podróży) czas trwania wymiany: od 6 do 21 dni (bez podróży) udział młodzieży przynajmniej z jednego z krajów Unii Europejskiej udział młodzieży przynajmniej z jednego z krajów Unii Europejskiej miejsce realizacji projektu: jeden z krajów uczestniczących w wymianie miejsce realizacji projektu: jeden z krajów uczestniczących w wymianie projekty mogą mieć charakter dwustronny lub wielostronny projekty mogą mieć charakter dwustronny lub wielostronny

Akcja 2 Wolontariat Europejski

Cele akcji 2: pomoc młodym ludziom w wykorzystaniu posiadanych umiejętności, zdobywaniu wiedzy i nowych doświadczeń pomoc młodym ludziom w wykorzystaniu posiadanych umiejętności, zdobywaniu wiedzy i nowych doświadczeń zwiększanie szans młodzieży na rynku pracy zwiększanie szans młodzieży na rynku pracy wsparcie polskich organizacji młodzieżowych wysyłających wolontariuszy do pomocy przy projektach zagranicznych wsparcie polskich organizacji młodzieżowych wysyłających wolontariuszy do pomocy przy projektach zagranicznych pomoc polskim organizacjom niekomercyjnym w korzystaniu z pomocy wolontariuszy z krajów Unii Europejskiej pomoc polskim organizacjom niekomercyjnym w korzystaniu z pomocy wolontariuszy z krajów Unii Europejskiej

Zasady formalne: wiek uczestników: od 18 do 25 lat wiek uczestników: od 18 do 25 lat czas trwania: od 6 do 12 miesięcy ( projekt długoterminowy) lub w niektórych przypadkach od 3 tygodni do 6 miesięcy( projekt krótkoterminowy) czas trwania: od 6 do 12 miesięcy ( projekt długoterminowy) lub w niektórych przypadkach od 3 tygodni do 6 miesięcy( projekt krótkoterminowy) praca wolontariuszy nie może przynosić zysku praca wolontariuszy nie może przynosić zysku wolontariusze nie ponoszą żadnych kosztów związanych z realizacją projektu wolontariusze nie ponoszą żadnych kosztów związanych z realizacją projektu po zakończeniu pracy wolontariusze otrzymują certyfikaty potwierdzające udział w Programie oraz informujące o doświadczeniach i umiejętnościach zdobytych w czasie wolontariatu po zakończeniu pracy wolontariusze otrzymują certyfikaty potwierdzające udział w Programie oraz informujące o doświadczeniach i umiejętnościach zdobytych w czasie wolontariatu

Akcja 3 Inicjatywy młodzieżowe

Cele akcji 3: pobudzenie młodzieży do aktywnego i kreatywnego działania na rzecz społeczności lokalnej pobudzenie młodzieży do aktywnego i kreatywnego działania na rzecz społeczności lokalnej rozwój zdolności organizacyjnych i umiejętności współpracy młodych ludzi rozwój zdolności organizacyjnych i umiejętności współpracy młodych ludzi przygotowanie do realizacji projektów międzynarodowych przygotowanie do realizacji projektów międzynarodowych wykorzystanie umiejętności i doświadczeń uczestników projektów z Akcji 1 i 2 do działania na rzecz środowiska lokalnego wykorzystanie umiejętności i doświadczeń uczestników projektów z Akcji 1 i 2 do działania na rzecz środowiska lokalnego

Akcja 3 składa się z trzech niezależnych części: inicjatywy grupowe inicjatywy grupowe współpraca w sieci współpraca w sieci kapitał przyszłości kapitał przyszłości

Zasady formalne Inicjatyw Grupowych: wiek realizatorów: lat wiek realizatorów: lat grupa: co najmniej 4 osoby grupa: co najmniej 4 osoby czas trwania projektu: od 3 do 12 miesięcy czas trwania projektu: od 3 do 12 miesięcy projekty mają charakter lokalny i są realizowane bez udziału partnera zagranicznego projekty mają charakter lokalny i są realizowane bez udziału partnera zagranicznego

Zasady formalne Współpracy w Sieci: wiek realizatorów: lat wiek realizatorów: lat partnerzy: projekt musi być przygotowany wspólnie przez minimum 2 grupy z dwóch różnych Krajów Programu partnerzy: projekt musi być przygotowany wspólnie przez minimum 2 grupy z dwóch różnych Krajów Programu grupa: co najmniej 4 osoby z każdego kraju grupa: co najmniej 4 osoby z każdego kraju czas trwania projektu: od 3 do 12 miesięcy czas trwania projektu: od 3 do 12 miesięcy

Zasady formalne Kapitału Przyszłości: uczestnicy: osoby, które zakończyły projekt w ramach Akcji 2- Wolontariatu Europejskiego uczestnicy: osoby, które zakończyły projekt w ramach Akcji 2- Wolontariatu Europejskiego wiek: lat wiek: lat czas trwania: do 1 roku, rozpoczęcie projektu nie powinno nastąpić później niż 2 lata po zakończeniu projektu Wolontariatu Europejskiego czas trwania: do 1 roku, rozpoczęcie projektu nie powinno nastąpić później niż 2 lata po zakończeniu projektu Wolontariatu Europejskiego miejsce realizacji: każdy z 31 Krajów Programu miejsce realizacji: każdy z 31 Krajów Programu

Akcja 4 Wspólne Działania

Cele akcji 4: rozpowszechnianie rozwiązań umożliwiających zdobywanie wiedzy rozpowszechnianie rozwiązań umożliwiających zdobywanie wiedzy opracowanie wspólnego systemu informacji i monitoringu działań poświęconych edukacji opracowanie wspólnego systemu informacji i monitoringu działań poświęconych edukacji współpraca między krajami uczestniczącymi w Programie współpraca między krajami uczestniczącymi w Programie

Zasady formalne: projekty realizowane są wspólnie z dwoma innymi edukacyjnymi programami wspólnotowymi: SOKRATES i LEONARDO DA VINCI projekty realizowane są wspólnie z dwoma innymi edukacyjnymi programami wspólnotowymi: SOKRATES i LEONARDO DA VINCI akcja ma charakter scentralizowany- wnioski należy składać bezpośrednio do Komisji Europejskiej akcja ma charakter scentralizowany- wnioski należy składać bezpośrednio do Komisji Europejskiej

Akcja 5 Działania Wspierające

Cele akcji 5: pomoc pracownikom młodzieżowym w przygotowaniu i realizacji projektów poprzez umożliwienie im wymiany doświadczeń, poglądów i nawiązywania kontaktów międzynarodowych pomoc pracownikom młodzieżowym w przygotowaniu i realizacji projektów poprzez umożliwienie im wymiany doświadczeń, poglądów i nawiązywania kontaktów międzynarodowych poprawa jakości projektów realizowanych w ramach Programu Młodzież poprawa jakości projektów realizowanych w ramach Programu Młodzież zachęcanie do poszukiwania nowych metod pracy z młodzieżą zachęcanie do poszukiwania nowych metod pracy z młodzieżą promocja Programu Młodzież promocja Programu Młodzież

Zasady akcji 5: w programie mogą wziąć udział organizacje pozarządowe i instytucje publiczne nie nastawione na zysk oraz liderzy i grupy młodzieżowe w programie mogą wziąć udział organizacje pozarządowe i instytucje publiczne nie nastawione na zysk oraz liderzy i grupy młodzieżowe najważniejszymi zagadnieniami są: najważniejszymi zagadnieniami są: potrzeby lokalne potrzeby lokalne wspólna praca wspólna praca partnerstwo partnerstwo uczenie międzykulturowe uczenie międzykulturowe potencjał multiplikacyjny potencjał multiplikacyjny

Przykładowe formy działań: staż - „job shadowing” staż - „job shadowing” wizyta przygotowawcza wizyta przygotowawcza seminarium służące nawiązywaniu kontaktów seminarium służące nawiązywaniu kontaktów krótka wizyta studyjna krótka wizyta studyjna seminarium seminarium kurs szkoleniowy kurs szkoleniowy informacja młodzieżowa informacja młodzieżowa międzynarodowe grupy i sieci partnerskie międzynarodowe grupy i sieci partnerskie działania służące budowaniu potencjału organizacji i innowacyjności projektów działania służące budowaniu potencjału organizacji i innowacyjności projektów

Kontakt Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Młodzież Narodowa Agencja Programu Młodzież ul. Mokotowska 43, Warszawa ul. Mokotowska 43, Warszawa tel. +48/ tel. +48/ fax. +48/ fax. +48/

Kontakt Kujawsko-Pomorski Ośrodek Regionalny ul. Sielanka 8a, Bydgoszcz ul. Sielanka 8a, Bydgoszcz tel. (0-52) tel. (0-52)