Metoda projektu w projekcie spotkania i nauka z komputerem E.Gurbiel, G.Hardt-Olejniczak, E. Kołczyk, H. Krupicka, M.M. Sysło
Projekt edukacyjny znane są cele i metody pracy, są wyznaczone terminy realizacji całości oraz poszczególnych etapów, znane są osoby odpowiedzialne za realizację, zostały podane kryteria oceny poszczególnych etapów pracy, uczniowie pracują indywidualnie lub w zespołach, rezultaty pracy są prezentowane publicznie.
Projekt edukacyjny Dotyczy: jednego przedmiotu, ścieżki międzyprzedmiotowej, kilku przedmiotów. Rodzaje projektów: projekt badawczy, projekt działania lokalnego.
Projekt jako metoda pracy Istotne jest planowanie monitorowanie ocenianie całego procesu wykonywania zadania, czyli ważny jest nie tylko efekt końcowy.
Projekt jako metoda pracy Instrukcja do projektu temat i cele zadania, do realizacji tematu źródła do poszukiwania informacji termin konsultacji i prezentacji sposoby prezentacji i jej czas kryteria oceny projektu
Ocena projektu Etap realizacji - formułowanie tematu Oceniane umiejętności precyzyjne formułowanie tematu jasne określenie celów projektu
Ocena projektu Etap realizacji projektu - zbieranie i opracowywanie materiałów Oceniane umiejętności selekcja informacji krytyczna ocena informacji „przetwarzanie” informacji - nadanie im nowej formy
Ocena projektu Etap realizacji projektu - prezentacja wyników Oceniane umiejętności wykorzystanie czasu prezentacji zainteresowanie innych uczniów sposób prezentowania (precyzja wypowiedzi, akcentowanie)
Ocena projektu Etap realizacji projektu - praca w grupie Oceniane umiejętności udzielanie sobie informacji podejmowanie decyzji słuchanie się nawzajem rozwiązywanie konfliktów zaangażowanie innych osób w pracę samoocena postępów pracy
Szkoła podstawowa Prezentujemy swoje prace (aspekty techniczne) - rozdz. 4 Przygotowujemy prezentację na zadany temat (planowanie pracy) - rozdz. 9 Organizujemy biwak (projekt działania lokalnego) - rozdz. 12 - 18 Wydajemy gazetkę (praca zespołowa jako podsumowanie wyników działania) - rozdz. 19
Gimnazjum przykład: Nasz projekt (rezultat - kilkustronicowy dokument tekstowy) zadanie: Wycieczka do Wrocławia (projekt zespołowy - dokument tekstowy) zadanie: Moja strona WWW (indywidualny projekt) przykład: Gimnazjum w Błędowie - strony klas zadanie: Klasowa strona WWW (projekt zespołowy)
Podsumowanie Wykonywanie wysokiej jakości materiałów dydaktycznych. Bezpośrednia użyteczność umiejętności zdobywanych na informatyce. Przygotowanie do wykonania projektów międzyprzedmiotowych.