Metoda projektu w projekcie spotkania i nauka z komputerem

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
METODYKA PROJEKTÓW EDUKACYJNYCH
Advertisements

Informacje o projekcie
>>MoJa SzKoŁa I Ja<<
Analiza potrzeb szkoleniowych nauczycieli na przykładzie III Liceum Ogólnokształcącego im. Unii Lubelskiej w Lublinie Adam Prus.
Samorząd uczniowski a podstawa programowa
Jak wybrać zawód? Przygotowujemy się do podjęcia
Sale 3D: Serwer 1 Strona projektu Film - ankieta Serwer 2
Projekt dobry na wszystko! oprac. Grażyna Czetwertyńska 2006.
Metoda projektu Opracowała: Katarzyna Otorowska.
PROJEKT EDUKACYJNY.
Poznawanie metody projektu
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt realizowany przez Uniwersytet.
METODA PROJEKTU Metoda ta polega na samodzielnym realizowaniu przez uczniów zadania przygotowanego przez nauczyciela na podstawie wcześniej ustalonych.
Przykładowe formy oceny projektu oraz kontraktu z uczniami
Wydział Kształcenia, Wychowania i Opieki. Projekt – co to jest? generowanie pomysłów, rozważanie propozycji działania, promowanie pomysłu; wyobrażanie.
DZIAŁANIA NA UŁAMKACH ZWYKŁYCH
Zespół szkolny w Cegłowie
Spośród 80 szkół, które przystąpiły do realizacji projektu, znalazła się również nasza szkoła – Zespół Szkół nr 3 w Kędzierzynie-Koźlu.
Przegląd projektu Plan działań nauczyciela Przykłady prac i opinie Materiały dydaktyczne Ocenianie i standardy Przewodnik nauczyciela Przewodnik początkującego.
Projekt edukacyjny – królowa metod aktywnych
Projekt edukacyjny – królowa metod aktywnych
PRZYKŁADY METOD AKTYWIZUJĄCYCH
Działalność Biblioteki Szkolnej przy Publicznej Szkole Podstawowej
Projekty edukacyjne w szkole
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Iwona Budrewicz PZ i OZ PSSE Kamień Pomorski
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
METODA PROJEKTU SZKOLENIOWA RADA PEDAGOGICZNA
Praca metodą projektu edukacyjnego
„Plant a Future” metoda projektu w bibliotece szkolnej
METODA PROJEKTU Opracowanie: Marta Madura.
CENTRUM SZKOLENIOWE EDUSKRYPT.PL METODA PROJEKTU W NAUCZANIU
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
opracowanie: Marlena Kowalska
PODSTAWY PRAWNE. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 20 sierpnia 2010 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania,
BEZ BARIER DO KARIER ! Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Pozyskujemy Fundusze z Unii Europejskiej w projektach edukacyjnych.
OCENA KSZTAŁTUJĄCA ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 94.
PRACA Z UCZNIAMI GIMNAZJUM METODĄ PROJEKTÓW
Publiczne Gimnazjum im. św. Jadwigi Królowej w Annopolu
Organizacja nadzoru pedagogicznego Sprawny system przepływu informacji Prawidłowość doboru pracowników do charakteru realizowanych zadań Terminowość zadań
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
Dyrektor szkoły powierza kierownikom zespołów przedmiotowych opracowanie listy tematów projektów edukacyjnych (po 5 z każdego przedmiotu) do 30 kwietnia.
Patrz i zmieniaj Realizacja uczniowie ze Szkolnego Klubu Europejskiego pod kierunkiem p.Marzeny Pytel.
Przegląd Projektu Zakres nauczania Przedział wiekowy Cele
Opracowała: Monika Zając, Szkoła Podstawowa nr 23.
Szkoła z klasą 2.0. Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i„Gazetę Wyborczą”. Od.
Czyli co i jak.  wspólna praca na określony temat  sposób na rozwiązanie problemu  praca określona czasem Są jakieś rodzaje?  Przedmiotowe  Międzyprzedmiotowe.
Zasady pracy metodą projektu
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Warszawski System Doradztwa Zawodowego jako forma wsparcia karier uczniów w obliczu współczesnej rzeczywistości Kraków, r.
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA ZAWODOWEGO.
Młody Fizyk Eksperymentuje – I Pracownia Fizyczna dla Licealistów
Nauczanie z pomocą technologii informacyjnej Ewa Kołczyk Instytut Informatyki Uniwersytetu Wrocławskiego.
Samouczenie się (self-directed learning) w edukacji demokratycznej
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
ARTUR: Obszar 1. Wybory reprezentacji w tej ankiecie sprawdzamy, czy w naszej szkole wybory do samorządu uczniowskiego są zgodne z demokratycznymi zasadami.
Projekt edukacyjny w gimnazjum opracowanie: Elżbieta Kleczyk na potrzeby Zespołu Szkół w Rzeczenicy 2 Dlaczego projekt edukacyjny? nowa podstawa.
1 Metoda projektów Praktyka w edukacji 2 Metoda projektów – praktyka w edukacji Metoda projektów jest formą pracy uczniów łączącą wiedzę teoretyczną.
Zarządzanie projektami (Project management) planowanie, organizacja, monitorowanie i kierowanie wszystkimi aspektami projektu motywowanie jego wszystkich.
R. Gromada – Kaleńska M. Wiercimak. Uczniowie gimnazjum mają obowiązek realizować jeden projekt edukacyjny w cyklu kształcenia. (na podstawie rozporządzenia.
WEBQUEST JAKO METODA Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Modelowy program praktyk podnoszący jakość.
Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.
Doradcy zawodowi : mgr Agnieszka Pątek – Gołębiowska
Praca metodą projektu edukacyjnego
Praca w zespole jest OK. Ocenianie kształtujące w pracy grupowej.
Ocenianie kształtujące , jest to ocenianie , które polega na pozyskiwaniu przez nauczyciela i ucznia w trakcie nauczania potrzebnych informacji. Pozwalają.
Program eTwinning Planowanie projektów
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Szkoła z pomysłem na uczenie
Zapis prezentacji:

Metoda projektu w projekcie spotkania i nauka z komputerem E.Gurbiel, G.Hardt-Olejniczak, E. Kołczyk, H. Krupicka, M.M. Sysło

Projekt edukacyjny znane są cele i metody pracy, są wyznaczone terminy realizacji całości oraz poszczególnych etapów, znane są osoby odpowiedzialne za realizację, zostały podane kryteria oceny poszczególnych etapów pracy, uczniowie pracują indywidualnie lub w zespołach, rezultaty pracy są prezentowane publicznie.

Projekt edukacyjny Dotyczy: jednego przedmiotu, ścieżki międzyprzedmiotowej, kilku przedmiotów. Rodzaje projektów: projekt badawczy, projekt działania lokalnego.

Projekt jako metoda pracy Istotne jest planowanie monitorowanie ocenianie całego procesu wykonywania zadania, czyli ważny jest nie tylko efekt końcowy.

Projekt jako metoda pracy Instrukcja do projektu temat i cele zadania, do realizacji tematu źródła do poszukiwania informacji termin konsultacji i prezentacji sposoby prezentacji i jej czas kryteria oceny projektu

Ocena projektu Etap realizacji - formułowanie tematu Oceniane umiejętności precyzyjne formułowanie tematu jasne określenie celów projektu

Ocena projektu Etap realizacji projektu - zbieranie i opracowywanie materiałów Oceniane umiejętności selekcja informacji krytyczna ocena informacji „przetwarzanie” informacji - nadanie im nowej formy

Ocena projektu Etap realizacji projektu - prezentacja wyników Oceniane umiejętności wykorzystanie czasu prezentacji zainteresowanie innych uczniów sposób prezentowania (precyzja wypowiedzi, akcentowanie)

Ocena projektu Etap realizacji projektu - praca w grupie Oceniane umiejętności udzielanie sobie informacji podejmowanie decyzji słuchanie się nawzajem rozwiązywanie konfliktów zaangażowanie innych osób w pracę samoocena postępów pracy

Szkoła podstawowa Prezentujemy swoje prace (aspekty techniczne) - rozdz. 4 Przygotowujemy prezentację na zadany temat (planowanie pracy) - rozdz. 9 Organizujemy biwak (projekt działania lokalnego) - rozdz. 12 - 18 Wydajemy gazetkę (praca zespołowa jako podsumowanie wyników działania) - rozdz. 19

Gimnazjum przykład: Nasz projekt (rezultat - kilkustronicowy dokument tekstowy) zadanie: Wycieczka do Wrocławia (projekt zespołowy - dokument tekstowy) zadanie: Moja strona WWW (indywidualny projekt) przykład: Gimnazjum w Błędowie - strony klas zadanie: Klasowa strona WWW (projekt zespołowy)

Podsumowanie Wykonywanie wysokiej jakości materiałów dydaktycznych. Bezpośrednia użyteczność umiejętności zdobywanych na informatyce. Przygotowanie do wykonania projektów międzyprzedmiotowych.