Różne perspektywy postrzegania firmy Misja/wizjastrategie Spojrzenie zorientowane na procesy spojrzenie humanistyczne spojrzenie zewnętrzne spojrzenie.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
© SMWI, 2006 Konferencja UNDERSTAND, Poznań, czerwca 2006 Znaczenie badań nad rozwojem społeczeństwa informacyjnego w nowych regionach UE – perspektywa.
Advertisements

Definicja Benchmarking definiowany jest jako „nieprzerwany proces porównywania wyników przedsiębiorstwa, systemów zarządzania, procesów, produktów i usług.
Definicja Clienting to nowe pojęcie, które umożliwia odmiennie niż w tradycyjny sposób postrzeganie marketingu i klientów. Prekursorem tego nurtu jest.
Strategia rozwoju społeczeństwa informacyjnego w Polsce do roku 2013
Wsparcie zarządzania zmianą w przedsiębiorstwie
Charakterystyka systemów zarządzania w przedsiębiorstwie
Rola komputera w przetwarzaniu informacji.
Wdrożenie portalu korporacyjnego w oparciu o MOSS2007
PARTNERSTWO na rzecz rozwoju rynku pracy powiatu starogardzkiego Projekt 50+ doświadczenie.
Agenda Innowacyjność Wpływ innowacyjności na konkurencyjność
I FORUM FUNDUSZY EUROPEJSKICH Fundusze Europejskie – efekty, możliwości i perspektywy Program Bloku Finansowego PIENIĄDZ ROBI PIENIĄDZ… Czyli rola i wsparcie.
PROCES - baza systemu Jacek Węglarczyk.
SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
Struktura SYSTEMU Jacek Węglarczyk.
Węgiel jako wyrób Jacek Węglarczyk.
Studium przypadku KOPIARKI S.A.
Wydział Nauk Ekonomicznych Studia stacjonarne I stopnia, rok akademicki 2012/2013 Wybór specjalności na kierunku Zarządzanie.
Jakość systemów informacyjnych (aspekt eksploatacyjny)
KONCEPCJA DZIAŁALNOŚCI
Prof. dr hab.. Małgorzata – Piasecka Szkoła Główna Handlowa Warszawa
Unternehmenskommunikation Ludzie, jakość, design Innowacyjna strategia zarządzania i wdrażania nowych produktów.
Zarządzanie procesami transportowo-logistycznymi
Efektywne gospodarowanie czasem
Formalna definicja systemu informatycznego
Dalsze elementy metodologii projektowania. Naszym celem jest...
Zarządzanie 1. Zarządzanie
KONFERENCJA: Województwo Świętokrzyskie wobec wyzwań rozwojowych w świetle Krajowej Strategii Rozwoju Regionalnego oraz strategii zintegrowanych Kielce,
Produkujesz, sprzedajesz, zarządzasz? Zyskaj przewagę! Uniwersytet Ekonomiczny Wrocław, 10 czerwca 2008 Kontrola i analiza procesów biznesowych Mateusz.
Mirosław Grybalow Business Development Manager SAS Polska
Partnerstwo w logistycznym łańcuchu dostaw
Idea Klastra - korzyści z punktu widzenia przedsiębiorstw
Szkolenia, Coaching, PR.
Biznesplan.
Wymiana integracja ? oprogramowania dr Danuta Kajrunajtys.
Z wykorzystaniem z wykorzystaniem wirtualnego przedsiębiorstwa Greenpole Sp. z o. o. Blok Specjalnościowy ZINTEGROWANE ZARZĄDZANIE FIRMĄ
JAK SKUTECZNIE WDROŻYĆ SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
Zamek królewski w Warszawie – DZIŚ
Rynek tłumaczeń i lokalizacji w Polsce, Wrocław marca 2009r. Małgorzata Haas-Tokarska Maksymilian Nawrocki MORAVIA IT.
STRATEGIA ROZWOJU SYSTEMU TRANSPORTU WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO
Wprowadzenie teoretyczne
Aleksandra Popławska Marta Pawłowska
Poznawana przez uczniów rzeczywistość jest wieloraka, wielostronna. Skoro tak, to aby ją poznać trzeba podążać różnymi drogami. Proces kształcenia winien.
ARCHITEKTURA SYSTEMU ZARZĄDZANIA ORGANIZACJĄ
SYSTEM FUNKCJI, PROCESÓW I PRZEDSIĘWZIĘĆ W ORGANIZACJI.
Młodzi Przedsiębiorczy – program nauczania Ekonomii w praktyce w szkole ponadgimnazjalnej Wybór strategii marketingowej Projekt jest współfinansowany ze.
Termin zawsze ten sam: 12:15 – 13:45
Katedra Zarządzania Jakością Procesów i Produktów Politechnika Śląska w Gliwicach Wydział Organizacji i Zarządzania Katedra Zarządzania Jakością Procesów.
Business Consulting Services © 2005 IBM Corporation Confidential.
Efektywność systemu Jacek Węglarczyk
Modele zarządzania jakością
1 STRATEGIA INNOWACJI Ewa Postolska Akcelerator i Inkubator Technologii Uniwersytetu Łódzkiego Przedsięwzięcie współfinansowane przez Unię Europejską.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Inteligentna droga do miasta przyszłości
Zintegrowane systemy informatyczne
Istota elastyczności organizacji Jacek Pasieczny na podst. G.Ozbert- Pociecha 2004.
PAŹDZIERNIK  INDYWIDUALNY – samodzielna lub zaprojektowana dla pracownika ścieżka rozwoju kompetencji  ZESPOŁOWY – inicjowana przez menedżera.
KONTROLA I AUDYT WEWNĘTRZNY. AUDYT WEWNĘTRZNY - AUDIT WEWNĘTRZNY AUDYT WEWNĘTRZNY - KONTROLA WEWNĘTRZNA AUDYT WEWNĘTRZNY - AUDYT ZEWNĘTRZNY.
BIZNESPLAN OPRACOWAŁA: DOROTA PIEKARSKA
W1. Niewystarczające wsparcie nauczycieli w realizacji zadań wychowawczych i organizowaniu współpracy z rodzicam i. W2. Mała promocja ucznia uzdolnionego.
Wsparcie zarządzania strategicznego mikro, małych i średnich przedsiębiorców Działanie 2.2 POWER.
Wsparcie zarządzania strategicznego mikro, małych i średnich przedsiębiorców Działanie 2.2 POWER.
Raport z audytu systemu logistycznego i łańcucha dostaw Firmy X Grudzień 2014 Firma X chce zwiększyć udział w rynku, a bazą konkurencji na której opiera.
Plan ćwiczeń: Identyfikacja procesów: podstawowe cele identyfikacji procesów, podział procesów, przykłady procesów. Mapowanie: korzyści płynące z mapowania,
Tożsamość nauk o zarządzaniu
Jak organizować społeczne środowisko uczenia się dzieci w klasie I?
PRZEKONANIA KOBIET DOSWIADCZAJĄCYCH PRZEMOCY
T5. Reengineering - restrukturyzacja procesów
Struktura Organizacyjna mBanku
Projekt sfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego
Zapis prezentacji:

Różne perspektywy postrzegania firmy Misja/wizjastrategie Spojrzenie zorientowane na procesy spojrzenie humanistyczne spojrzenie zewnętrzne spojrzenie wewnętrzne Perspektywa finansowa (punkt widzenia udziałowców) Perspektywa procesów wewnętrznych Perspektywa klienta (punkt widzenia klienta) Perspektywa pracownika (rozwój, uczenie się) Perspektywa dostawcy Perspektywa shareholder Perspektywa publiczna Perspektywa komunikacyjna Perspektywa wdrażania Perspektywa organizacyjna

"Teoria Z" "Teoria Z" jako podstawa tworzenia mapy strategii projektowania systemu informacyjnego

Na proces projektowania systemu informacyjnego trzeba spojrzeć także właściwie lokując poszczególne perspektywy w ujęciu czasowym Wizjaistrategia Perspektywa operacyjna Perspektywa finansowa Perspektywa klienta Perspektywa dynamiczna PRZESZŁOŚĆ TERAŹNIEJSZOŚĆ PRZYSZŁOŚĆ

Przy projektowaniu trzeba brać pod uwagę cztery „światy”

Poznamy teraz „warsztat” służący do tworzenia systemów informacyjnych