Metody i narzędzia pracy na platformie Moodle Tomasz Andrzejczak.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Tłumaczenie na język polski i adaptacja: Lechosław Hojnacki,
Advertisements

Metody i narzędzia pracy na platformie Moodle
Stanisław Waberski, CKU Siedlce Kowno, 30 Marca 2011
Języki obce online - oczami studentów WSG.
Wykorzystanie Platformy Moodle w dydaktyce języków obcych
KODEKS 2.0.
Gimnazjum nr 4 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Tychach
Systemy zarządzania treścią CMS
E-learning jako element warsztatu informacyjnego współczesnej biblioteki Joanna Rudna Biblioteka WydziałuTechniki Morskiej ZUT.
Platforma Edukacyjna INES. Platforma Edukacyjna – INES Platforma e-learningowa była wdrażana i rozbudowywana w Wyższej Szkole Zarządzania od roku 2002.
MOODLE Platforma do zdalnej komunikacji dla Kierunku Ekonomia informacje dla Studentów Studentów I Roku Ciechanów, 2013 rok.
Microsoft Learning Gateway - SLK SharePoint Learning Kit Warsztat: Microsoft W2 Dominik Goss Artur Nowak.
Projekt LOG-IN Wspólne działania szkoleniowe z zakresu zastosowania nowych mediów i technologii w nauczaniu języków obcych ukierunkowane na tworzenie innowacyjnych.
Prezentacja aplikacji do zarządzania projektami Szkoła Główna Handlowa w Warszawie,
INNOWACJA W LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Prezentacja funkcjonalności dziennika e-klasa
ABC e-learningu.
Autor prezentacji: Grażyna Bochenkiewicz RODN „WOM” w Częstochowie
Istota i zastosowanie platformy e-learningowej Moodle
Softeris Portal System CMS. System CMS System Zarządzania Treścią umożliwiający łatwe tworzenie elastycznych stron internetowych oraz portali intranetowych.
iDziennik – prezentacja dla rodziców
Tworzenie sylabusa kursu e-learningowego
Instrukcja logowania do Platformy E-Learningowej WSFiZ Instrukcja dla nauczycieli.
Prezentacja funkcjonalności dziennika e-klasa Moduł Rodziców ZAPRASZAMY!
Prezentacja funkcjonalności dziennika e-klasa
Informatyczny system edukacyjny do przedmiotu „Multimedia”
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Obsługa platformy dla nauczycieli prowadzących Jako nauczyciel prowadzący musisz wpisać studentów na kurs który nadzorujesz.
1 PREZENTACJA FUNKCJONALNOŚCI DZIENNIKA UCZNIA Moduł Dyrektora ZAPRASZAMY ZAPRASZAMY O&S Computer-Soft ul. Żwirki i Wigury 8-12, Wałbrzych, woj.
Platforma MOODLE jako narzędzie zdalnej edukacji
Prezentacja funkcjonalności dziennika e-klasa Moduł Wychowawcy ZAPRASZAMY!
Systemy informatyczne w zarządzaniu e-learning
Platforma e-learningowa
System raportowania, ewaluacji oraz badania satysfakcji Klienta.
E-learning? Prosta sprawa!
K REOWANIE E-LEARNING W E DUKACJI S ZKOŁY W YŻSZEJ W S YSTEMIE M OODLE dr inż. Zbigniew Lis dr Zbigniew E. Zieliński
Instrukcja USOSweb Wersja: Opracował: Sebastian Sieńko Plany zajęć dodatkowych pracownika.
Instrukcja USOS Ankiety wersja by Marek Opacki.
1 PREZENTACJA FUNKCJONALNOŚCI DZIENNIKA UCZNIA Moduł Nauczyciela ZAPRASZAMY ZAPRASZAMY O&S Computer-Soft ul. Żwirki i Wigury 8-12, Wałbrzych, woj.
Prezentacja funkcjonalności dziennika e-klasa Moduł Nauczyciela ZAPRASZAMY!
POLSKA AKADEMIA OTWARTA Rozpoczęcie roku akademickiego 2007/2008.
Platforma Edukacyjna Szkoły Podstawowej nr 67 w Krakowie Z tej krótkiej prezentacji dowiemy się, do czego będzie służyć uczniom platforma edukacyjna, jak.
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
Aby wejść na stronę główną Centrum Kształcenia Ustawicznego w Białymstoku, wpisz adres strony: (Rys.1.)
Aktualizacja: To nowoczesny i prosty w obsłudze system kontroli frekwencji i ocen uczniów. Dzięki niemu każdy rodzic ma bieżący dostęp z dowolnego.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
E-learning (kurs dla uczniów)
Narzędzie wspierające zarządzanie organizacj Parentis Sp. z o. o
SPOTKANIE ORGANIZACYJNE SIECI DYREKTORÓW POWIATU ŚWIDNICKIEGO Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Nauczanie na odległość na platformie „moodle”
PRZYSPOSOBIENIE BIBLIOTECZNE ON-LINE Z doświadczeń e-learningu na Uniwersytecie Warszawskim Maria Wilkin, Marcin Skład Centrum Otwartej i Multimedialnej.
Tworzenie ankiet online
Zmiany w kursie.. Dodawanie zasobu czy składowej.
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Szkolenie Moodle Tworzenie testów Anna Mandzewska.
Narodowe Biuro Kontaktowe eTwinning Portal europejski i narzędzia internetowe Warszawa, 5 listopada 2010 r.
Zaawansowane metody wykorzystania platformy e-learningowej w prowadzeniu szkoleń on-line PODSUMOWANIE.
„ Platforma edukacji zdalnej ”. Czym jest edukacja zdalna? "Nauczanie na odległość jest to metoda prowadzenia procesu dydaktycznego w warunkach, gdy nauczyciele.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Kazimierz Wiatr, Marek Kwaśniewski, Maria Wielgus ACK CYFRONET AGH Iwona Wendel Urząd.
E-Learning. Co to jest e-learning? E-learning jest to metoda nauczania na odległość z wykorzystaniem technologii komputerowych i Internetu. Pozwala na.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Dariusz Kessel OFEK. OFEK od trzech lat konsekwentnie rozwija program e-Szkoła Wielkopolska, mający na celu wspomaganie systemu oświaty poprzez wprowadzanie.
Czym jest rozwiązanie LIBRUS Synergia? Jest to innowacyjne rozwiązanie, które pozwala Rodzicom na kontrolę ocen oraz frekwencji Uczniów, jednak zakres.
Jak poruszać się po TwinSpace?
Wyszukiwanie partnerów do projektów międzynarodowych Możliwość wspólnej pracy nad wnioskiem i współpracy projektowej w ramach tzw. Collaborative.
Materiały dla nauczyciela Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo
T. 18. E Proces DGA - Działania (operatorka).
Komunikacja ze szkołą i nauczycielami - dziennik elektroniczny
Sopocka Akademia Tenisowa
Zapis prezentacji:

Metody i narzędzia pracy na platformie Moodle Tomasz Andrzejczak

Zadania Moodle Rolą Moodle jest gromadzenie, wspomaganie tworzenia oraz organizowanie w postaci kursów materiałów dydaktycznych. Następnie zadaniem tego systemu jest udostępnianie kursów i monitorowanie działań użytkowników w kursach. W zależności od swoich uprawnień, użytkownicy Moodle mają różne zadania do wykonania w tym systemie i dostęp do różnych funkcji.

Moodle od strony technicznej

Logowanie do systemu Login i hasło (pierwsze) nadaje dla uczniów i nauczycieli administrator. Strona:

Po zalogowaniu istnieje możliwość zmiany hasła, profilu użytkownika, wyboru kursu …

Użytkownicy Moodle

Rodzaje kursów Kursy otwarte Na kursy otwarte użytkownicy zapisują się sami. Wystarczy kliknąć na nazwę kursu widoczną na stronie Moodle potwierdzając chęć uczestnictwa. Kursy na hasło Dostęp do kursu może być zabezpieczony hasłem. Hasło trzeba dostać (np. przez lub na zajęciach) od prowadzącego. Po podaniu hasła użytkownik zostaje zapisany na kurs i ma już do niego swobodny dostęp bez podawania hasła przy kolejnych wejściach. Zapisy przez nauczyciela Zapisu na kurs może dokonywać nauczyciel lub administrator. To on wybiera z listy wszystkich uczestników Moodle tych, którzy będą w jego kursie uczniami.

Kursy w Moodle Kurs to podstawowa "jednostka dydaktyczna w Moodle. Materiały dydaktyczne w Moodle są przydzielone do kursów, uczestnicy zapisują się na kursy i wszelkie działania dydaktyczne odbywają się w ramach kursów.

Zarządzanie kursem Treść kursu podzielona jest na moduły, które stanowią kolejne etapy zajęć. Kurs tworzymy dodając odpowiednie zasoby i składowe. Kurs może mieć układ: Tematyczny, Tygodniowy, Towarzyski.

MOODLE – strona główna kursu Strona główna kursu podzielona jest na bloki: Aktywności zawartości kursu wiadomości

Aktywności Głosowania Zasoby Czaty Fora dyskusyjne Quizy Zadania Administracja: oceny uczestnika kursu

Przegląd elementów Moodle Elementy, z których składa się zawartość kursu dzielimy w Moodle na: zasoby (materiały, z którymi uczeń może się zapoznać) składowe (aktywności, w których uczeń może brać udział). W kursie można także zamieścić wejścia do różnych ciekawych aplikacji pozwalających ilustrować i ćwiczyć omawiane zagadnienia (na przykład gier edukacyjnych, filmów instruktażowych itp.).

Lekcja w Moodle – schemat 1 Wiadomości wstępne Zagadnienie 1 Pytania Zagadnienie 2 Pytania Podsumowanie i wnioski Test DZ D Z Z Zakończenie D

Lekcja – schemat 2 Wiadomości wstępne Zagadnienie 1 Zagadnienie 2 Zagadnienie 3 Test sprawdzający Zakończenie D Z

Elementy kursu Różnorodność zasobów edukacyjnych: materiały dydaktyczne: teksty pisane (.doc,.pdf), Pliki audio, animacje, filmy, prezentacje (.ppt,.pps), osadzony dźwięk MP3, hiperłącza do sieci, ćwiczenia, zadania, fora dyskusyjne, testy…

Quizy, testy, zadania Testy, quizy, zadania – to obok zasadniczych treści oraz środków komunikacji i wymiany informacji między uczestnikami - najważniejsza część procesu naucznia. Formaty testów, quizów w Moodle: wielokrotnego wyboru, typu - prawda-fałsz, dopasuj odpowiedź, zadanie numeryczne, krótka odpowiedź, wstaw brakujące słowo.

Ankiety Ten element może zostać wykorzystany przy badaniu uczniów przed, w toku lub na końcu kursu. Ankieta może zawierać pytania różnych typów.

Forum i chat FORUM Fora dyskusji grupowanych w wątki, do asynchronicznej komunikacji w grupach lub dzielenia się wiedzą merytoryczną. Uczestniczenie w forach może być integralną częścią procesu kształcenia, pomagającą uczestnikom w ewolucji rozumienia wiedzy merytorycznej. CZAT (Chat) Pozwala na synchroniczną komunikację uczestników.

Zarządzanie uczniami Tworzenie treści merytorycznych jest tylko częścią zadań dobrego systemu zarządzania kursami (CMS). CMS musi zarządzać uczestnikami kursów na wiele sposobów. Zarządzanie studentami obejmuje: Dostęp do informacji o uczestnikach kursu. Możliwość dzielenia uczestników na grupy. Kalendarz - organizer platformy, kursu i uczestnika. Dostosowywanie skal ocen, zarządzanie ocenami, śledzenie logów użytkowników, przesyłanie plików z zewnątrz do kursu etc.

Zarządzanie uczniami Jedno kliknięcie pozwala obejrzeć aktywność wszystkich uczestników konkretnego kursu. Uczniowie tworzą profile osobiste, które mogą zawierać dane osobiste oraz grafikę (zdjęcie) pomagającą w nawiązywaniu kontaktów i formowaniu się społeczności online.

Zarządzanie uczniami - grupy Przyporządkowywanie uczestników do grup jest powszechną praktyką i w edukacji, i w biznesie. Moodle pozwala nauczycielowi na łatwe tworzenie kategorii grup oraz określanie, w jaki sposób ich członkowie będą wchodzić ze sobą w interakcje w różnych sytuacjach kursu.

Zarządzanie uczniami - kalendarz Utrzymywanie kalendarza zdarzeń jest ważne i dla nauczyciela, i dla ucznia. Zdarzenia mogą być tworzone dla różnych kategorii, w tym: Zdarzenia globalne, pojawiające się we wszystkich kursach (Administrator). Zdarzenia całego kursu (Nauczyciel). Zdarzenia kursu odnoszące się do konkretnych grup (Nauczyciel). Zdarzenia własne uczestnika (osobiste daty etc.). Nadchodzące wydarzenia pojawiają się na głównej stronie kursu, przypominając uczestnikom różnych kursów o zdarzeniach, które ich dotyczą z różnych tytułów. Alarmy kalendarza mają przyporządkowane kolory kategorii.

Zarządzanie uczniami – skale ocen Nauczyciele mogą definiować własne skale do oceniania Forów, Zadań i Dzienników. Standardowe skale obejmują przyporządkowywanie wartości 1-100% każdej odpowiedzi (albo brak oceny) oraz wskazywanie, czy uczestnik zaprezentował jedną z trzech charakterystyk aktywności Własne skale pozwalają nauczycielowi dostosować ocenianie do specyfiki treści. Różne skale łatwo się tworzy i wiąże z różnymi formami aktywności dodawanych do kursu. Można łatwo zdefiniować np. standardową w Polsce skalę ocen od niedostatecznej do celującej

Zarządzanie uczniami - oceny Ekran Oceny dostarcza szybkiego podglądu wszystkich ocen Forów, Zadań, Dzienników, Quizów, Lekcji i Warszatatów. Skala ocen użyta w konkretnym komponencie jest pokazywana na wspólnej stronie z podsumowaniem.

Zarządzanie uczniami - oceny Przeglądanie przesłanych odpowiedzi (prac) w Zadaniach i Dziennikach oraz wystawianie ocen i udzielanie informacji zwrotnych odbywa się z jednej strony wyświetlającej wszystkich studentów zapisanych na dany kurs.

Zarządzanie uczniami - logi Logi pozwalają szczegółowo monitorować kiedy i z jakich zasobów kursu korzystał uczestnik. Logi Moodlea dostarczają drobiazgowego opisu aktywności użytkowników

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ