Arkusz kalkulacyjny Excel Wykład przygotowany przez Monikę Izydor
Pojęcie arkusza kalkulacyjny to program służący do przechowywania, manipulowania, kalkulowania i analizowania danych takich jak: liczby, teksty i formuły oraz do ich prezentacji graficznej w formie wykresów i tabel.
Elementy Ekranu Excela
Dokument Excela Dokument Excela jest nazywany zeszytem (a czasem skoroszytem lub książką) dlatego, że składa się z wielu arkuszy kalkulacyjnych
Budowa Arkusza Kalkulacyjnego Arkusz kalkulacyjny to wielka pokratkowana tablica komórek ułożonych w kolumnach i wierszach. Kolumny mają oznaczenia literowe a wiersze są ponumerowane. Jeden arkusz w Excelu ma 256 kolumn oraz tysiące wierszy . Każda komórka ma adres wynikający z oznaczenia kolumny i wiersza na których przecięciu się znajduje. Na przykład komórka D68 jest w kolumnie D i wierszu nr 68.
Zawartość komórki Do pojedynczej komórki można wpisać: albo tekst albo wartość liczbową - również daty i czas są wartościami liczbowymi albo znak = i po nim formułę czyli wzór matematyczny według którego będzie wyliczona wartość w tej komórce na podstawie wartości innych komórek, których adresy użyto w tej formule.
Kursory Excela Służy do do zaznaczania komórki lub obszaru Służy do kopiowania z "inteligentnym" modyfikowaniem oraz generowania ciągów Służy do edycji czyli poprawiania zawartości komórki Służy do zmiany szerokości kolumny lub wierszy (przez ciągnięcie myszką) lub autodopasowania (przez podwójne kliknięcie)