Ewa Miłuch - Szewczyk konsultant Dzielenie się swoją wiedzą Wiedza jest podstawą zarządzania instytucjami, placówkami obecnego XXI wieku Pracownik i pracodawca.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekty systemowe wspierające kierunki zmian w kształceniu zawodowym
Advertisements

PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI
Zadania doradcy metodycznego zgodnie z Rozporządzeniem MEN i S o placówkach z dnia 23 kwietnia 2003r.
Milena Filipowska Unia Gospodarcza Regionu Śremskiego – Śremski Ośrodek Wspierania Małej Przedsiębiorczości.
1 ZAŁOŻENIA PROJEKTOWANYCH ZMIAN KSZTAŁCENIE ZAWODOWE I USTAWICZNE.
Ocena jakości pracy Doradcy zawodowego CEN w Białymstoku.
Nadzór pedagogiczny nad szkoleniem zawodowym
Oddziaływanie współczesnych przemian kulturowo-cywilizacyjnych na rozwój zasobów ludzkich w kontekście tworzenia społeczeństwa informacyjnego i gospodarki.
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Nowa rola placówek doskonalenia nauczycieli
Budowanie wspólnoty uczących się MODUŁ VIII Sesja 8.1 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PROGRAM.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
ETwinning narzędziem realizacji nowej podstawy programowej Warszawa, 18 marca 2010 Iwona Moczydłowska, MSCDN Wydział w Siedlcach Konferencja z okazji 5-lecia.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU z dnia 23 kwietnia 2004 r. w sprawie szczegółowych zasad sprawowania nadzoru pedagogicznego, wykazu.
OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI w SŁUPSKU
Analizuje się wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego.
MIĘDZYNARODOWY PROCES DYDAKTYCZNY CZYNNIKIEM WZROSTU KOMPETENCJI ZAWODOWYCH NAUCZYCIELA.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Program Operacyjny Rozwój Zasobów Ludzkich Nazwa projektu: Centrum Edukacji i Aktywizacji Okres realizacji projektu: –
Jako istotny czynnik zwiększający kapitał przedsiębiorstwa.
Pilotażowy Program LEADER+ Wsparcie tworzenia Lokalnej Grupy Działania i opracowania Zintegrowanej Strategii Rozwoju Obszarów Wiejskich w Dolinie Pilicy.
Projekt Zawodowo aktywni – kursy dla dorosłych osób pracujących z województwa lubelskiego współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
Sesja panelowa - Panel 1 i 2 Sesja panelowa - Panel 1 i 2 Korzyści wynikające z realizacji modułowych programów nauczania dla zawodu Konferencja System.
Wyniki badań dotyczące wdrożenia rozporządzenia o nadzorze pedagogicznym.
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
ZZDZ jest pozarządową organizacją oświatową skupiającą aż 24 Zakłady Doskonalenia Zawodowego.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
Projekt jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada.
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
1) diagnostyczna – polegająca na zgromadzeniu informacji wyjściowych o wewnętrznych i zewnętrznych warunkach działania placówki 2) twórcza – związana.
Zmiany ustawy o systemie oświaty
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Projekt „Nikogo nie zgubić, każdego rozwinąć” - perspektywa partnera realizującego działania i dyrektora szkoły.
Zagraniczna mobilność szkolnej kadry edukacyjnej w ramach projektów instytucjonalnych. Projekt jest finansowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał.
Wspomaganie pracy szkół i przedszkoli.  Doskonalenie nauczycieli jest kluczem do rozwoju szkół i podnoszenia jakości kształcenia.  Jednym z najważniejszych.
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
TECHNIK OBSŁUGI TURYSTYCZNEJ TECHNIK ORGANIZACJI REKLAMY
MOBILNOŚĆ SZKOLNEJ KADRY EDUKACYJNEJ… CZYLI JAK ZDOBYĆ „KASĘ” NA NAUKĘ W INNYCH KRAJACH… …I W JAKI SPOSÓB POZNAWAĆ INNE KULTURY NIE BĘDĄC ROCKEFELLEREM…
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
Priorytety Ministra Edukacji Narodowej i Sportu na rok szkolny 2005/2006.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Badanie potencjału województwa pomorskiego w zakresie zróżnicowania.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
Raport z realizacji Miejskiego Planu Wsparcia w ramach projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Konferencja dla dyrektorów szkół i.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
Paweł i Robert r. szk. 2012/2013. Czym zajmuje si ę Administrator Baz Danych? Zadania administratora polegają na zarządzaniu bazą danych, określaniu uprawnień.
WYKŁAD dr Krystyna Kmiotek
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Ewaluacja pracy szkoły – drogą do wszechstronnego rozwoju uczniów.
Ro Roczny Plan Wspomagania Roczny Plan Wspomagania – plan zbudowany na bazie oferty doskonalenia realizowanej w danej szkole/ przedszkolu. RPW obejmuje.
Dwa słowa o sobie … Dlaczego ja o tym opowiadam? Jestem nauczycielem- konsultantem WODN w Łodzi już od pand 17 lat i szkoleniami w zakresie stosowania.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2017/2018.
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
7 Nawyków – mapa wdrożenia
Erasmus + program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Zapis prezentacji:

Ewa Miłuch - Szewczyk konsultant Dzielenie się swoją wiedzą Wiedza jest podstawą zarządzania instytucjami, placówkami obecnego XXI wieku Pracownik i pracodawca dokonują wymiany transakcyjnej, której podstawą jest wiedza Pracownik oferuje wiedzę jawną i ukrytą oraz deklaruje chęć dzielenia się wiedzą z innymi Pracodawca deklaruje sposób dystrybucji i wykorzystania wiedzy oraz sposób gratyfikacji

Ewa Miłuch - Szewczyk konsultant Współczesne zarządzanie kadrą P. Drucker w swoich badaniach nad jakością wyznacza nową filozofię zarządzania współcze - sną kadrą organizacji, min: mówi Nie można zarządzać ludźmi, kierowanie polega na przewodzeniu ludziom Należy zarządzać wiedzą i zdolnościami każdego pracownika Wykształcony pracownik jest właścicielem środków produkcji – zasobów posiadanej wiedzy

Ewa Miłuch - Szewczyk konsultant Znaczenie ludzkiej wiedzy Posiadana wiedza jest ważniejsza niż tytuł, zajmowane stanowisko Odejście od mechanicznego zatrudniania pracowników tylko ze względu na tytuł, zawód Określa się mapę kompetencji kluczowych dla danego stanowiska Stawia się na rozwój wiedzy, tworząc warunki do jej pogłębiania i dystrybuowania

Ewa Miłuch - Szewczyk konsultant Dzielenie się wiedzą Czynniki sprzyjające dzieleniu się wiedzą: atmosfera panująca w placówce zintegrowany zespół pracowników uczące się zespoły, organizacje kultura firmy, placówki sposoby, programy gromadzenia wiedzy ludzkiej promocja i udostępnianie wiedzy i osiągnięć innym instytucjom, ludziom

Ewa Miłuch - Szewczyk konsultant Rodzaje transferu wiedzy Technologiczny – polega na pracy z dokumentacją papierową czy archiwum, a zwłaszcza z elektronicznymi bazami danych, na wykorzystaniu sieci lokalnych, Internetu Społeczny – polega na rozwoju bezpośre- dniej współpracy i osobistych kontaktach między pracownikami, wymianie doświadczeń prowadzonych szkoleniach.....

Ewa Miłuch - Szewczyk konsultant Warunki do transferu wiedzy Specjalne miejsca na rozmowy między pracownikami Obowiązkowe spotkania robocze, szkoleniowe pracowników placówki (zespoły) Wprowadzenie sesji dzielenia się swoją wiedzą po odbytych kursach, warsztatach... Spotkania pracowników nie kontaktujących się ze sobą na co dzień: seminaria, targi wiedzy... Specjalne programy dla pracowników nowo zatrudnionych

Ewa Miłuch - Szewczyk konsultant Wartości w zarządzaniu wiedzą wiedza i doświadczenie pracowników praca w imię celów wynikających z wizji, misji placówki dbałość o dobro placówki wspieranie się i dzielenie się swoją wiedzą wspólne podejmowanie wyzwań partnerstwo, podejmujemy pracę w oparciu o wyznaczone przez siebie cele

Ewa Miłuch - Szewczyk konsultant Znaczenie pracowników Małe – użytkowe podejście do pracowników ludzie jako koszty brak wiary w zalety pracowników personel ma mniejsze znaczenie niż inne zasoby inwestycje w ludzi nie są opłacalne

Ewa Miłuch - Szewczyk konsultant Znaczenie pracowników Kluczowe – pracownicy to wartość ludzie jako dobro inwestycyjne umiejętność pomiaru opłacalności programu inwestowania w ludzi zrozumienie źródeł wartości będących kluczową bazą kultury organizacji nastawienie na wiedzę i dzielenie się wiedzą

Ewa Miłuch - Szewczyk konsultant Doskonalenie pracowników Planowanie doskonalenia: analiza potrzeb współczesnego rynku potrzeby i oczekiwania szkoły wynikające z wizji szkoły i kierunków rozwoju potrzeby i oczekiwania szkoły/placówki z pomiaru wewnętrznego potrzeby i oczekiwania nauczycieli oraz pracowników w doskonaleniu kompetencji potrzeby wynikające z oceny zewnętrznej szkoły/placówki

Ewa Miłuch - Szewczyk konsultant Doskonalenie pracowników Wnioski badań zewnętrznych: wyniki sprawdzianów i egzaminów zewnętrznych wskazują słabe obszary aktywności uczniów: rozumowanie, korzystanie z informacji, wykorzystanie wiedzy w praktyce, samodzielne, analityczne i twórcze myślenie zewnętrzne egzaminy potwierdzające kwalifikacje zawodowe zdało 63% uczniów

Ewa Miłuch - Szewczyk konsultant Doskonalenie pracowników Kwalifikacje nauczycieli/pracowników : liczba nauczycieli posługuje się płynnie drugim językiem, językiem przedmiotu liczba klas w których prowadzone są lekcje w języku angielskim, niemieckim na innych przedmiotach liczba nauczycieli posiadających kwalifikacje do nauczania innych przedmiotów diagnoza priorytetów: nauczanie czy uczenie, aktywność uczniów, metody aktywne ilość godzin wykorzystania pracowni komputerowej na inne przedmioty w szkole

Ewa Miłuch - Szewczyk konsultant Doskonalenie pracowników wewnętrzne mierzenie jakości pracy szkoły/placówki, ewaluacja programów pomiar, badanie umiejętności i przyrostu wiedzy uczniów oraz kluczowych kompetencji budowanie i standaryzacja wewnętrznych narzędzi do pomiaru i mierzenia interpretacja i wykorzystywanie wyników do wdrażania zmiany, budowy programów ewaluacja prowadzonych eksperymentów i innowacji