Podniesienie kompetencji nauczycieli z obszarów wiejskich Dolnego Śląska w zakresie innowacyjnych metod nauczania w obszarze ICT i nauk matematyczno-przyrodniczych.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Wszechstronne Wykształcenie – Lepsza Przyszłość”
Advertisements

„Zajęcia dodatkowe dziś-szansą na lepsze jutro”
Generator przyszłości
Projekty systemowe wspierające kierunki zmian w kształceniu zawodowym
„E-podręczniki do kształcenia ogólnego”
Województwo Podkarpackie
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
PRZEZ NAUK Ę I PRAKTYK Ę NA POLITECHNIK Ę Człowiek – najlepsza inwestycja Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI
Konferencja dla przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego Tworzenie sieci Powiatowych Ośrodków Wspierania Uczniów Zdolnych w województwie małopolskim.
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Z.Tagowski, V2009, slide 1 Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wybrzeże Słowackiego 12-14, Wrocław tel. ( ) ZENON TAGOWSKI.
Oferta szkoleniowa Ośrodka rok szkolny 2009/10 semestr letni Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
PZS 3 w Sobótce Projekt Dolnośląska e-Szkoła (DeS) Sobótka 6 czerwca 2009.
INTERdyscyplinarny program nauczania BLOKowego przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i informatyki w gimnazjum Biologia, Chemia, Fizyka, Geografia, Informatyka.
IX. Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach
Konferencja inaugurująca projekty realizowane przez Ośrodek Wsparcia w Lipniaku: „Stworzenie i wsparcie funkcjonowania Zakładu Aktywności Zawodowej w.
Zespół Szkół im. ks. dra Jana Zwierza w Ropczycach Podkarpacie stawia na zawodowców.
SZKOŁA MOJĄ SZANSĄ PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY Z FUNDUSZY UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH PROGRAMU OPERACYJNEGO KAPITAŁ LUDZKI.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
POKL /12. GRUPA DOCELOWA Do udziału w projekcie zapraszamy nauczycieli kształcenia zawodowego zamieszkałych lub zatrudnionych na terenie.
Gimnazjum Nr 1 w projekcie „Mały Archimedes”
Szkoła Podstawowa im. św. Franciszka z Asyżu w Poskwitowie
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki KOMPONENT REGIONALNY Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wydział Europejskiego Funduszu Społecznego Wrocław,
DC Edukacja Centrum Szkoleń i Certyfikacji Komputerowych Innowacyjne formy oceniania z wykorzystaniem ICT Kartuzy, 12 listopada 2010.
Podsumowanie realizacji projektu Czym skorupka za młodu nasiąknie… Indywidualizacja procesu nauczania w klasach I, II, III szkół podstawowych w Gminie.
Oferta na rok szkolny 2007/08 Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów.
„Szkolne Centrum Nauki”
Projekt „Fizyka jest ciekawa” jest realizowany w ramach programu POKL
E-Akademia Przyszłości to projekt realizowany przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. Jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Wiedza i umiejętności drogą do kariery uczniów Zespołu Szkół z Ukraińskim Językiem Nauczania w Górowie Iławeckim Górowo Iławeckie 27 października 2013roku.
Priorytet IX PO KL Podkarpacie stawia na rozwój Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Województwo Podkarpackie.
Wsparcie systemu edukacji w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie lubuskim.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im. Józefa Nojego w Czarnkowie
Nauka kluczem do sukcesu program rozwojowy liceów ogólnokształcących Miasta Opola.
Warszawa, 14 listopada 2012 r. Warszawa, 14 listopada 2012 r. Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego.
ZAŁOŻENIA I REZULTATY PROJEKTU „KOMPETENTNY E- NAUCZYCIEL”
Spotkanie informacyjne projektu: E -fektywne F -unkcjonalne S -zkoły.
Zespół Administracyjny Oświaty ul. Akademicka Słubice Tel
WSPÓŁPRACA KANY Z WOJEWÓDZTWEM MAŁOPOLSKIM W DZIEDZINIE DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Stanisława Klimczak Dyrektor Małopolskiego Ośrodka Szkoleniowego w Krakowie.
Działania Samorządu Województwa Dolnośląskiego na rzecz wsparcia nauczycieli przedmiotów przyrodniczych Komplemantarne projekty unijne Samorządu Województwa.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt systemowy „Klucz do uczenia II edycja – Profesjonalny.
PRACOWNIE MARZEŃ Projekt finansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX Rozwój Wykształcenia.
Wydział Rolnictwa i Biologii Wydział Zastosowań Informatyki i Matematyki Centrum Informatyczne Centrum Edukacji Multimedialnej Szkoły Głównej Gospodarstwa.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie.
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
INTERAKTYWNA MATEMATYKA
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Stan wdrażania Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki listopada 2008 r.
Cel oraz wskaźniki dla naboru wniosków o dofinansowanie w trybie konkursowym dla Osi Priorytetowej 10 Edukacja Działania 10.4 Dostosowanie systemów kształcenia.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
Lider Projektu: 2 Partner projektu: Projekt „SZKOŁA SUKCESU” współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Beneficjent:
Urząd Miasta Lublin Projekt „MOJA FIRMA. Będę przedsiębiorcą” jest realizowany od 4 sierpnia 2010 r. jest realizowany od 4 sierpnia 2010 r. do 29 lutego.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Projekt edukacyjny „Kompetencje kluczowe”
Projekt: Poprawa jakości kształcenia ogólnego w mieście Jaśle oraz gminach: Jasło, Dębowiec, Krempna, Nowy Żmigród i Osiek Jasielski Regionalny Program.
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Propozycje dla nauczycieli przedmiotów przyrodniczych
E-fektywne F-unkcjonalne S-zkoły
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
Projekt Dolnośląska e-Szkoła (DeS)
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Zapis prezentacji:

Podniesienie kompetencji nauczycieli z obszarów wiejskich Dolnego Śląska w zakresie innowacyjnych metod nauczania w obszarze ICT i nauk matematyczno-przyrodniczych

Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach Działanie 9.4. Wysoko wykwalifikowane kadry systemu oświaty

Beneficjent systemowy Samorząd Województwa Dolnośląskiego Wydział Edukacji i Nauki Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego Realizator Dolnośląski Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli we Wrocławiu Termin realizacji 1 września 2012 r. ÷ 31 sierpnia 2014 r.

Grupa docelowa 1012 nauczycieli, zatrudnionych poprzez mianowanie lub na umowę o pracę, w szkołach położonych na obszarach wiejskich Dolnego Śląska, w tym: 500 nauczycieli przyrody ze szkół podstawowych 512 nauczycieli matematyki ze szkół podstawowych oraz matematyki, biologii, fizyki i chemii z gimnazjów

Adresaci Projektu nauczyciele, którzy nie byli dotychczas objęci wsparciem z projektów realizowanych ze środków Europejskiego Funduszu Europejskiego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Priorytet IX. Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.4. Wysoko wykwalifikowane kadry systemu oświaty

Cel główny projektu podniesienie kwalifikacji zawodowych 1012 nauczycieli ze szkół podstawowych i gimnazjów z obszarów wiejskich Dolnego Śląska w zakresie nauczania przedmiotów matematyczno-przyrodniczych z wykorzystaniem ICT

Cele szczegółowe projektu podniesienie kompetencji 1012 nauczycieli przedmiotów matematyczno-przyrodniczych do pracy z uczniami metodą obserwacji, doświadczeń i eksperymentów rozwinięcie umiejętności 1012 nauczycieli w zakresie konstruowania projektu edukacyjnego z wykorzystaniem pracowni przyrodniczej podniesienie umiejętności 1012 nauczycieli przedmiotów matematyczno-przyrodniczych w zakresie planowania i realizacji zadań z uczniami z wykorzystaniem platformy Fronter

Zaplanowane w Projekcie formy doskonalenia kurs 40-godzinny pn. „Obserwacja, doświadczenie, eksperyment w nauczaniu przyrody z wykorzystaniem ICT” dla 200 nauczycieli przyrody ze szkół podstawowych, wyposażonych w pracownie przyrodnicze zakupione w ramach zakończonego przez SWD projektu współfinansowanego ze środków RPO pn. „Pracowania przyrodnicza w każdej gminie” • kurs 100-godzinny pn. „Praca badawcza i myślenie naukowe w nauczaniu przyrody”, dla 300 nauczycieli przyrody z pozostałych szkół podstawowych

kurs 60-godzinny pn. „Myślenie naukowe i matematyczne w naukach przyrodniczych” dla 512 nauczycieli matematyki ze szkół podstawowych oraz biologii, chemii, fizyki i matematyki w gimnazjach

Miejsce realizacji kursów 3 pracownie komputerowe zlokalizowane w DODN we Wrocławiu, Filii DODN w Jeleniej Górze oraz Filii DODN w Legnicy 2 pracownie przyrodnicze zlokalizowane w DODN we Wrocławiu (pracownia zakupiona ze środków projektowych) oraz w Filii DODN w Legnicy (pracownia zakupiona ze środków własnych Samorządu Województwa Dolnośląskiego) platforma edukacyjna Fronter (do szkoleń w systemie on-line)

Korzyści z udziału w projekcie podniesienie umiejętności konstruowania projektu edukacyjnego z wykorzystaniem pracowni przyrodniczej doskonalenie umiejętności pracy z uczniami metodą obserwacji, doświadczeń i eksperymentu zwiększenie kompetencji do planowania i realizacji zadań z uczniami z wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi ICT wyposażenie w zestawy edukacyjne niezbędne do prowadzenia zajęć z wykorzystaniem nabytej wiedzy i umiejętności

publikacja w przewodniku metodycznym autorskich projektów edukacyjnych opracowanych w czasie kursów uzyskanie certyfikatu potwierdzające ukończenie kursu

Co warto wiedzieć o Pracowni Przyrodniczej …

Pracownia przyrodnicza to przestrzeń, w której nauczyciel – przewodnik może pokazać uczniowi warsztat badacza i odkrywcy oraz zainspirować do samodzielnej pracy z wykorzystaniem nowoczesnych pomocy dydaktycznych. Działania w pracowni przyrodniczej sprzyjają realizacji projektów, które mają charakter interdyscyplinarny oraz pozwalają uczniom rozpatrywać różnorodne zjawiska i problemy z perspektywy wielu dyscyplin naukowych.

Praca w pracowni przyrodniczej nie jest oparta na gotowych, narzuconych zestawach doświadczeń, czy eksperymentów. Sprzęt i oprogramowanie, w które zaopatrzona jest pracownia, pozwalają uczniom obserwować i interpretować otaczający ich świat, badać podstawowe elementy środowiska oraz zjawiska w nim zachodzące.

Wyposażenie Pracowni Przyrodniczej nowoczesny sprzęt (m.in. tablice multimedialne, wizualizery, projektory krótkiej projekcji) oprogramowanie typu Coach 6 zestawy do przeprowadzania badań, doświadczeń i eksperymentów pomoce dydaktyczne (m.in. interfejsy - umożliwiające dokonywanie pomiarów wspomaganych komputerowo, analizę i przetwarzanie danych, modelowanie oraz animację zjawisk i procesów, wideopomiary, a także sterowanie)

Zapraszamy do obejrzenia Pracowni Przyrodniczej …