SPRAWDZIAN PO KLASIE SZÓSTEJ

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Nowa” Matura 2015 Języki obce
Advertisements

Kształcenie umiejętności pisania w świetle nowej podstawy programowej
Szkoła Podstawowa w Starych Bielicach
NOWA MATURA Z JĘZYKA ROSYJSKIEGO
Sprawdzian w szkole podstawowej
JĘZYK POLSKI KLASY IV - VI
Sprawdzian po klasie szóstej w szkole podstawowej
Sześciolatek w Szkole Podstawowej nr 65 w Bydgoszczy
NOWA PODSTAWA PROGRAMOWA
Sprawdzian dla uczniów kończących szóstą klasę szkoły podstawowej.
Kształcenie umiejętności redagowania pisemnych form wypowiedzi
STANDARDY SPRAWDZIANU PO KLASIE VI
Metodyka nauczania języka polskiego Wykład 2 Proces planowania w edukacji polonistycznej Dr Krzysztof Koc.
Pisanie-metody kształcenia tej umiejętności
OGÓLNOPOLSKI SPRAWDZIAN UMIEJĘTNOŚCI UCZNIÓW KLAS VI
na zakonczenie nauki w szkole podstawowej
ENCYKLOPEDIE I SŁOWNIKI
TIK w szkole podstawowej
SCENARIUSZ ZAJĘĆ ZINTEGROWANYCH KLASA 1
Analiza wyników próbnego egzaminu gimnazjalnego
CYKLU ZAJĘĆ DLA MŁODZIEŻY SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH
Analiza wyników sprawdzianu ‘2013
Podstawowe informacje o maturze dla gimnazjalistów.
Autor: Paweł Sandulski
Pisanie i modyfikowanie programów, pisanie innowacji i projektów edukacyjnych w edukacji wczesnoszkolnej Joanna Dembowa.
OPRACOWANIE NA PODSTAWIE MATERIAŁÓW CKE mgr Małgorzata Smul.
NOWA FORMUŁA SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE
MATURA 2010 Z MATEMATYKI Podstawowe informacje o egzaminie maturalnym z matematyki Prezentację opracowała: Iwona Kowalik.
Sprawozdanie z testu kompetencji klas szóstych październik 2012r.
Nowa podstawa programowa- proces dydaktyczny – egzamin Katowice 2009 Matura a podstawa programowa – nowe perspektywy dydaktyczne dr Kornelia Rybicka dr.
Nowa formuła sprawdzianu zewnętrznego w klasie VI od 2015 r.
 Uczeń posługuje się bardzo podstawowym zasobem środków językowych: leksykalnych,  gramatycznych, ortograficznych oraz fonetycznych, umożliwiającym.
Sprawdzian szóstoklasisty
Termin sprawdzianu: 1 kwietnia 2015 r. (środa), godz
 Uczeń posługuje się bardzo podstawowym zasobem środków językowych (leksykalnych, gramatycznych, ortograficznych oraz fonetycznych), umożliwiającym realizację.
Sprawdzian w klasie szóstej jest:  powszechny  obowiązkowy  warunkiem ukończenia szkoły podstawowej.
OPERON ZST MATURA PRÓBNA Język polski Średni wynik i zdawalność.
Egzamin maturalny z języka obcego - poziom podstawowy Renata Malejewska.
Sprawdzian z języka angielskiego w klasie szóstej
INFORMACJE O SPRAWDZIANIE SZÓSTOKLASISTY. Sprawdzian szóstoklasisty jest egzaminem powszechnym i obowiązkowym. W roku 2015 sprawdzian w klasie VI szkoły.
Sprawdzian po klasie szóstej Informacje w pigułce Sprawdzian odbył się 4 kwietnia 2013r. Do sprawdzianu przystąpiło 42 uczniów Test składał się.
18, 19, 20 kwietnia 2016 Podstawę prawną przeprowadzania egzaminu gimnazjalnego stanowią następujące akty prawne: 1. Ustawa z dnia 7 września 1991 r.
Sprawdzian szóstoklasisty
PRÓBNY EGZAMIN GIMNAZJALNY 2015
Język polski na sprawdzianie szóstoklasisty *. Zgodnie z nową formułą sprawdzianu szóstoklasiści przystępujący do sprawdzianu w 2016 roku będą musieli.
PRÓBNEGO SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY
Sprawdzian w klasie szóstej szkoły podstawowej w roku szkolnym 2015/2016.
SPRAWDZIAN W KLASIE SZÓSTEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ OD ROKU SZKOLNEGO 2014/2015.
Raport Analiza i interpretacja wyników próbnego egzaminu maturalnego z matematyki w województwie kujawsko-pomorskim w 2013 r. cz.1 Opracowanie Ewa Ludwikowska.
SPRAWDZIAN OD ROKU SZKOLNEGO 2014/15 Odbędzie się 1 kwietnia 2015 roku.
Sprawdzian został przeprowadzony 1 kwietnia 2015 r. Uczniowie, którzy z przyczyn losowych lub zdrowotnych nie przystąpili do sprawdzianu tego dnia, pisali.
Kształtowanie kompetencji komunikacyjnych wiedza o języku w szkole podstawowej i gimnazjum.
ANALIZA WYNIKÓW DIAGNOZY WSTĘPNEJ
Podstawowe informacje o egzaminie ósmoklasisty
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
ZESPÓŁ EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ
P. Świętochowska-Łaziuk, K. Łapa
RAPORT Z EGZAMINU GIMNAZJALNEGO W ROKU SZKOLNYM 2016/2017
Egzamin gimnazjalny z języka obcego nowożytnego
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
Wyniki egzaminu gimnazjalnego 2017
Wykorzystywanie wyników sprawdzianu w pracy dydaktycznej
Sprawdzian zewnętrzny po szkole podstawowej
Opracowanie: Agata Hachaj Danuta Zawadzka Bogusław Sitko
Wyniki projektu naukowego
Próbny egzamin ÓSMOKLASISTy 2018/2019
Próbny Egzamin Ósmoklasisty
Wyniki egzaminu próbnego
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego
Zapis prezentacji:

SPRAWDZIAN PO KLASIE SZÓSTEJ

INFORMACJE O SPRAWDZIANIE www.cke.edu.pl www.oke.gda.pl

TERMIN SPRAWDZIANU 3 KWIETNIA 2012 R TERMIN SPRAWDZIANU 3 KWIETNIA 2012 R. OBOWIĄZEK PRZYSTĄPIENIA DO SPRAWDZIANU KAŻDEGO UCZNIA KLASY SZÓSTEJ

STANDARDY WYMAGAŃ

I. CZYTANIE II. PISANIE III. ROZUMOWANIE IV. KORZYSTANIE I. CZYTANIE II. PISANIE III. ROZUMOWANIE IV. KORZYSTANIE Z INFORMACJI V. WYKORZYSTYWANIE WIEDZY W PRAKTYCE

I. CZYTANIE

Uczeń potrafi: odczytać różne teksty kultury, jak: teksty historyczne, teksty literackie /prozatorskie i poetyckie/, teksty użytkowe /np. instrukcja, przepis/, teksty publicystyczne i popularnonaukowe, przedstawienia teatralne i filmy, przekazy ikoniczne /np. dzieła malarskie, rzeźby/ rozpoznać ich cechy charakterystyczne, dostrzec znaczenia dosłowne i odkryć sensy przenośne, określić funkcje elementów charakterystycznych dla danego tekstu poprzez rozumienie pojęć i czynne posługiwanie się terminami związanymi z literaturą /np. fikcja literacka, narracja, epitet/,

zrozumieć znaczenie podstawowych symboli występujących w instrukcjach i w opisach: diagramów, map, planów, schematów, innych rysunków, odczytać dane z: tekstu źródłowego, tabeli, wykresu, planu, mapy, diagramu oraz odpowiedzieć na proste pytania z nimi związane.

II. PISANIE

Uczeń potrafi: napisać na temat i zgodnie z celem następujące formy wypowiedzi: opowiadanie; opis przedmiotu, krajobrazu, postaci rzeczywistej i literackiej, dzieła sztuki; sprawozdanie z uroczystości szkolnej, wycieczki; notatkę w formie planu, tabeli, wykresu, streszczenia; kartkę pocztową; list prywatny i oficjalny; telegram; zaproszenie; zawiadomienie; ogłoszenie; instrukcję; przepis, formułować wypowiedź ze świadomością celu /np. zachęcać lub zniechęcać, zapraszać, przepraszać/,

budować tekst poprawny kompozycyjnie (ok. 1 strony formatu A4), celowo stosując środki językowe i przestrzegając norm gramatycznych, ortograficznych i interpunkcyjnych, przedstawić w postaci graficznej dane zapisane w tabeli, np. w postaci diagramu słupkowego, czy prostego schematu, dbać o układ graficzny, czytelność i estetykę zapisu.

III. ROZUMOWANIE

Uczeń potrafi: określić czas trwania i miejsce danego wydarzenia, zapisać datę wydarzenia i umieścić ją we właściwym okresie (np. wieku, epoce, erze), uporządkować wydarzenia chronologicznie, wyjaśnić przyczyny wydarzeń i zjawisk ze swojego otoczenia i ważnych wydarzeń z historii Polski oraz wskazać ich skutki, wytłumaczyć zmiany zachodzące w środowisku naturalnym pod wpływem działalności człowieka, podać i opisać przykłady zmian, będących wynikiem osiągnięć człowieka dla rozwoju cywilizacji, wyrazić i odpowiednio uargumentować własne opinie,

wybrać z treści zadania informacje potrzebne do jego rozwiązania i zapisać je za pomocą np. liczb, liter, symboli, rysunków, rozpoznać cechy charakterystyczne liczb, figur, zjawisk, obiektów, elementów środowiska, wskazać podobieństwa i różnice między nimi oraz je uporządkować, ustalić sposób rozwiązania zadania i poprawnie go zapisać, sprawdzić sensowność swojego rozwiązania w odniesieniu do warunków zadania.

IV. KORZYSTANIE Z INFORMACJI

Uczeń potrafi: wskazać źródła i odszukać w nich potrzebne mu informacje, wybrać z oferty mediów skierowanej do dzieci i młodzieży potrzebne i wartościowe propozycje.

V. WYKORZYSTYWANIE WIEDZY W PRAKTYCE

Uczeń potrafi: opisać zjawiska i sytuacje występujące w środowisku przy użyciu właściwego słownictwa, wybrać odpowiednie przyrządy służące do obserwacji i pomiaru tych zjawisk oraz posługiwać się nimi, zapisywać wyniki swoich obserwacji, wykonywać obliczenia dotyczące długości, masy, czasu, powierzchni, objętości, temperatury, pieniędzy, sprawnie zamieniać w.w. jednostki,

zastosować swoją wiedzę w sytuacjach dotyczących życia codziennego, wyjaśnić i stosować zasady używania urządzeń technicznych, materiałów chemicznych oraz leków, rozpoznać oznakowanie substancji szkodliwych i niebezpiecznych, korzystać z prostych urządzeń technicznych na podstawie ich instrukcji obsługi, dbać o zdrowie i bezpieczeństwo swoje i innych, unikać zagrożeń.

TYPY ZADAŃ NA SPRAWDZIANIE

Forma zadania Czynność ucznia wyboru wielokrotnego (skrót: WW) Uczeń wybiera prawidłową lub najlepszą odpowiedź spośród kilku podanych propozycji. rozszerzonej odpowiedzi (skrót: RO) Uczeń pisze dłuższy tekst na zadany temat lub rozwiązuje zadanie wymagające wielu różnych czynności, zapisuje kolejne kroki, przedstawiając swoje rozumowanie. krótkiej odpowiedzi (skrót: KO) Uczeń podaje rozwiązanie zadania, problemu w formie pojedynczego słowa, liczby, zdania lub wyrażenia matematycznego.

Forma zadania Czynność ucznia z luką (skrót: L) Uczeń uzupełnia zdanie brakującym wyrazem, zwrotem lub wyrażeniem. na dobieranie (skrót: D) Uczeń dobiera pary wyrazów, zwrotów lub wyrażeń według podanych kryteriów. prawda – fałsz (skrót: PF) Uczeń ocenia prawdziwość podanych zdań lub wyrażeń matematycznych.

PLAN PRACY NA ROK SZKOLNY 2011/2012

PRZEPROWADZENIE ZAJĘĆ Z UCZNIAMI na temat standardów wymagań /objaśnienie standardów, uświadomienie ważności sprawdzianu/. OBOWIĄZKOWY UDZIAŁ UCZNIÓW KLAS VI W ZAJĘCIACH PRZYGOTOWUJĄCYCH DO SPRAWDZIANU w zakresie j. polskiego, matematyki i przyrody. UDZIAŁ UCZNIÓW KLAS VI W SPRAWDZIANACH PRÓBNYCH /listopad, luty/. OPRACOWANIE WYNIKÓW PRÓBNYCH SPRAWDZIANÓW ORAZ WNIOSKÓW DO DALSZEJ PRACY. PODSUMOWANIE PRACY W I OKRESIE: po wystawieniu ocen proponowanych określenie przez uczniów swoich mocnych i słabych stron oraz sposobów ich poprawy w formie tabeli. ANKIETA DLA UCZNIÓW KLAS V - VI: CZY POTRAFIĘ SIĘ UCZYĆ? Zajęcia z uczniami nt. Jak skutecznie się uczyć? – podsumowanie wyników ankiety.