Cyfrowa Szkoła Rządowy Projekt Ministerstwa Edukacji Narodowej i Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
Advertisements

„E-podręczniki do kształcenia ogólnego”
Technologia informacyjna według MENiS
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM – NAUKA PRZEZ DZIAŁANIE
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Organizacja pracy w POWUZ Zadania nauczycieli POWUZ i opiekunów.
Kształcenie według nowej podstawy programowej kształcenia w zawodach Konferencja metodyczna dla nauczycieli przedmiotów zawodowych w roku szkolnym 2012/2013.
Wydział Funduszy Europejskich i Programów Pomocowych
Zakres Przedział wiekowy Cele Oprogramowanie Opis
Szkolenia przygotowujące nauczycieli gimnazjów
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Rządowy program rozwijania kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie stosowania technologii informacyjno–komunikacyjnych Cyfrowa szkoła Stan realizacji.
ETwinning narzędziem realizacji nowej podstawy programowej Warszawa, 18 marca 2010 Iwona Moczydłowska, MSCDN Wydział w Siedlcach Konferencja z okazji 5-lecia.
„Możliwości i ograniczenia w edukacji dzieci niepełnosprawnych”
Zajęcia pozalekcyjne oraz dla inicjatyw społeczności lokalnej w szkolnej pracowni informatycznej Szkoła Podstawowa nr 21 im. Królowej Jadwigi w Lublinie.
Podniesienie kompetencji nauczycieli z obszarów wiejskich Dolnego Śląska w zakresie innowacyjnych metod nauczania w obszarze ICT i nauk matematyczno-przyrodniczych.
Wykorzystanie leasingu w realizacji zadań publicznych -komputery dla szkół w gminie Jarocin Tomasz Hodakowski Intel Warszawa 20/09/2010 r.
Szkoła Podstawowa w Gostkowie w programie szkoła z klasą 2013/2014
Departament Społeczeństwa Informacyjnego
Szkoła Podstawowa nr 28 z oddziałami integracyjnymi w Lublinie Rok szkolny 2012/2013 Nasza szkoła rozpoczęła udział w programie Szkoła z klasą 2.0. Jednym.
Rządowy Program rozwijania kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych Cyfrowa szkoła Materiał panelowy.
Rządowy program rozwijania kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych „Cyfrowa szkoła”
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
Założenia PROJEKTU
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
DC Edukacja Centrum Szkoleń i Certyfikacji Komputerowych Innowacyjne formy oceniania z wykorzystaniem ICT Kartuzy, 12 listopada 2010.
Rok szkolny 2012/2013. Każda edycja programu trwa przez cały rok szkolny – od września do czerwca Pomoc w lepszym wykorzystaniu posiadanych zasobów (szkolnych.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
1. Ucz i ucz się z TIK! 2. Z informacji korzystaj samodzielnie i krytycznie. 3. Nie kradnij i nie daj się okraść! 4. Komunikujmy się! 5. Komputery pod.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
RAPORT KOŃCOWY Działanie 4.2. Rozwój usług i aplikacji dla ludności
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
ZAŁOŻENIA I REZULTATY PROJEKTU „KOMPETENTNY E- NAUCZYCIEL”
Dobre praktyki TIK. Dla kogo program? Program skierowany jest do wszystkich tych nauczycieli, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą.
Rządowy program rozwijania kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych Cyfrowa Szkoła - podsumowanie.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY.
Era-Entera – e-learning dla młodzieży Projekt realizowany w ramach Działania 3.5 Projekty innowacyjne.
 Program prowadzony od 2002 roku  Przeznaczony dla wszystkich poziomów i typów szkół  Zachęcający do lepszego wykorzystania w uczeniu technologii informacyjno.
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie.
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
Program „SZKOŁA Z KLASĄ 2.0” w Zespole Szkół Nr 3 w Lubinie II II edycja rok szkolny 2012/2013.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Szkoła Podstawowa nr 28 z oddziałami integracyjnymi w Lublinie Spotkanie podsumowujące.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Źródła finansowania projektów podnoszących kompetencje cyfrowe PO WER
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
Możliwości rozwoju szkolnictwa zawodowego i edukacji przedszkolnej RPO WŚ
Cyfrowa szkoła. O wykorzystywaniu technologii informacyjno-komunikacyjnych w szkołach powszechnych - na przykładzie projektu opracowania i udostępnienia.
Spotkanie z dyrektorami szkół i placówek oświatowych oraz przedstawicielami JST 1.Powitanie. 2.Wystąpienie Pani Aurelii Michałowskiej Mazowieckiego Kuratora.
W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć.
Propozycja cyfrowej edukacji w Chrześcijańskiej Szkole Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi „Uczeń”
na rzecz cyfryzacji szkół
„Programowanie czas zacząć”
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Obornikach Śląskich
Kalejdoskop wiedzy w Gminie Brochów
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Pilotażowe wdrażanie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach Pilotaż skierowany jest do każdej szkoły, która chce.
Poddziałanie Kształcenie ogólne w ramach ZIT
Projekt: Poprawa jakości kształcenia ogólnego w mieście Jaśle oraz gminach: Jasło, Dębowiec, Krempna, Nowy Żmigród i Osiek Jasielski Regionalny Program.
Sopocka Akademia Tenisowa
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Propozycja kryteriów wyboru projektów w trybie konkursowym
Propozycja kryteriów wyboru projektów w trybie konkursowym
Projekt Dolnośląska e-Szkoła (DeS)
Zapis prezentacji:

Cyfrowa Szkoła Rządowy Projekt Ministerstwa Edukacji Narodowej i Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji

Cel projektu Rozwijanie kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno - komunikacyjnych

Adresaci Wsparcie finansowe może być udzielone jednostkom samorządu terytorialnego prowadzącym szkoły. Oprzyrządowanie cyfrowe zostanie zakupione dla publicznych szkół podstawowych i ogólnokształcących szkół muzycznych I stopnia.

Kwalifikowalność środków finansowych Zakup środków dydaktycznych pozwoli uzyskać w szkole funkcjonalność w zakresie stosowania TIK w prowadzeniu zajęć edukacyjnych z różnych przedmiotów.

Wkład własny 20% wartości zadania objętego dofinansowaniem z budżetu państwa 50% w przypadku zakupów inwestycyjnych – sprzętu w cenie jednostkowej powyżej 3500,00 zł Środki wydatkowane przez organ prowadzący na sprzęt komputerowy nie wcześniej niż roku

Maksymalna kwota dofinansowania

Obszary działań Projektowane działania będą realizowane w ramach mającego charakter pilotażowy rządowego programu rozwijania kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych – Cyfrowa szkoła, i obejmą cztery obszary: 1) e-nauczyciel – rozwijanie umiejętności nauczycieli w zakresie nauczania z wykorzystaniem TIK, a ponadto komunikowania się z uczniami i rodzicami oraz prowadzenia dokumentacji szkolnej z wykorzystaniem TIK; 2) e-zasoby edukacyjne (w tym e-podręcznik) – uzupełnienie oferty publicznych elektronicznych zasobów edukacyjnych, w tym zapewnienie dostępu do bezpłatnych e-podręczników;

3) e-szkoła - zapewnienie szkołom niezbędnej infrastruktury w zakresie TIK, w szczególności nowoczesnych pomocy dydaktycznych; 4) e-uczeń – zapewnienie uczniom, w szczególności zagrożonym cyfrowym wykluczeniem, dostępu do nowoczesnych pomocy dydaktycznych.

Przedsięwzięcia w projektach systemowych Priorytetu III POKL W ramach projektu systemowego Wdrożenie podstawy programowej kształcenia ogólnego w przedszkolach i szkołach założono: przeszkolenie i zatrudnienie 40 e-trenerów i 1200 e- moderatorów, którzy będą wspierać szkoły w realizacji zadań z zakresu stosowania TIK w praktyce szkolnej, organizacja sieci współpracy i szkolenia dla około 19 tys. e- koordynatorów z zakresu stosowania TIK w nauczaniu przedmiotów, przygotowanie materiałów merytorycznych i szkoleniowych wspomagających nauczycieli w stosowaniu TIK;

Przedsięwzięcia w projektach systemowych Priorytetu III POKL W ramach projektu systemowego System doskonalenia nauczycieli oparty na ogólnodostępnym kompleksowym wspomaganiu szkół - przygotowanie i udostępnienie platformy informatycznej dla systemu wspomagania szkół, umożliwiającej organizację międzyszkolnych sieci współpracy nauczycieli oraz prowadzenie szkoleń z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość;

Przedsięwzięcia w projektach systemowych Priorytetu III POKL w ramach projektu systemowego Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli: a)rozbudowa multimedialnych zasobów edukacyjnych portalu Scholaris szczególnie w zakresie treści podstawy programowej kształcenia ogólnego, których nauczanie powinno być wsparte wizualizacją, b)udostępnienie narzędzi rozszerzających warsztat pracy nauczycieli, umożliwiających opracowywanie lekcji z wykorzystaniem TIK oraz zarządzanie szkołą (m.in. e-dziennik).

Wykaz sprzętu na które może być udzielone wsparcie 1.przenośny komputer dla ucznia, wraz z oprogramowaniem, lub inne mobilne urządzenie mające funkcje komputera, wyposażone w zainstalowany system operacyjny oraz oprogramowanie do zarządzania zestawem przenośnych komputerów dla potrzeb przeprowadzenia zajęć dydaktycznych, zwane dalej przenośnym komputerem dla ucznia; 2.przenośny komputer dla nauczyciela, wraz z oprogramowaniem, lub inne mobilne urządzenie mające funkcje komputera, wyposażone w zainstalowany system operacyjny oraz oprogramowanie do zarządzania zestawem przenośnych komputerów dla potrzeb przeprowadzenia zajęć dydaktycznych, zwane dalej, przenośnym komputerem dla nauczyciela;

Wykaz sprzętu na które może być udzielone wsparcie 3.szafka do przechowywania i bezpiecznego przemieszczania pomiędzy salami lekcyjnymi przenośnych komputerów dla uczniów z funkcją ładowania baterii; 4.sieciowe urządzenie wielofunkcyjne umożliwiające co najmniej drukowanie, kopiowanie i skanowanie; 5.drukarka; 6.skaner; 7.tablica interaktywna z systemem mocowania; 8.urządzenia i oprogramowanie do przeprowadzania wideokonferencji;

Wykaz sprzętu na które może być udzielone wsparcie 9.system do zbierania i analizowania odpowiedzi; 10.projektor krótkoogniskowy; 11.głośniki; 12.kontroler WLAN zarządzający szkolną siecią bezprzewodową; 13.punkt dostępowy będący elementem szkolnej sieci bezprzewodowej; 14.ruter z wbudowanymi lub zewnętrznymi modułami zapory sieciowej i systemem blokowania włamań (IPS); 15.projektor multimedialny; 16.ekran projekcyjny; 17.wizualizer.

W ramach udzielonego wsparcia finansowego na zakup pomocy dydaktycznych, o których mowa w pkt 1, 2, 7-10, 15 i 17, należy zapewnić techniczne szkolenia nauczycieli z obsługi sprzętu. 1.przenośny komputer dla ucznia, … 2.przenośny komputer dla nauczyciela, … 7.tablica interaktywna … 8.urządzenia i oprogramowanie do przeprowadzania wideokonferencji; 9.system do zbierania i analizowania odpowiedzi; 10.projektor krótkoogniskowy 15.projektor multimedialny, 17.wizualizer. Zapewnienie technicznych szkoleń

Zakupione w ramach programu pomoce dydaktyczne spełniają następujące warunki: 1) posiadają deklarację CE; 2) posiadają certyfikat ISO9001 dla producenta sprzętu; 3) w przypadku komputerów przenośnych – spełniają wymogi normy Energy Star 5.0; 4) są wyprodukowane w 2012 r., fabrycznie nowe i wolne od obciążeń prawami osób trzecich; 5) posiadają dołączone niezbędne instrukcje i materiały dotyczące użytkowania w języku polskim; 6) posiadają okres gwarancji udzielonej przez dostawcę nie krótszy niż 3 lata, a w przypadku tablic interaktywnych – nie krótszy niż 5 lat.

Funkcjonalności szkoły cyfrowej 1) stały dostęp do Internetu o przepustowości przynajmniej: a) prędkość pobierania danych z sieci Internet 8 Mb/s, b) prędkość wysyłania danych do sieci Internet 2 Mb/s;

2) w zależności od liczby uczniów, tj. do 300 uczniów albo powyżej 300 uczniów, szkoła posiada odpowiednio, co najmniej, jeden albo dwa zestawy przenośnych komputerów składające się co najmniej z: a) przenośnego komputera dla nauczyciela i przenośnych komputerów dla uczniów (liczba komputerów przenośnych dla uczniów nie może być mniejsza od liczby uczniów uczestniczących w zajęciach lekcyjnych) wraz z: zainstalowanym systemem operacyjnym, oprogramowaniem biurowym - w zależności od rodzaju wybranego przenośnego komputera, oprogramowaniem antywirusowym, jeżeli istnieje dla danego urządzenia, oprogramowaniem zabezpieczającym komputer w przypadku kradzieży - w zależności od rodzaju wybranego przenośnego komputera, Funkcjonalności szkoły cyfrowej

oprogramowaniem do zarządzania zestawem przenośnych komputerów dla potrzeb przeprowadzania zajęć lekcyjnych - w zależności od rodzaju wybranego przenośnego komputera, oprogramowaniem zabezpieczającym uczniów przed dostępem do treści niepożądanych w rozumieniu art. 4a ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty; w przypadku wariantu I wykorzystania przenośnych komputerów dla uczniów oprogramowanie zabezpieczające może być zainstalowane na szkolnych urządzeniach sieciowych, Funkcjonalności szkoły cyfrowej

b) rutera z wbudowanymi lub zewnętrznymi modułami zapory sieciowej i systemem blokowania włamań (IPS), c) szafki do przechowywania i bezpiecznego przemieszczania pomiędzy salami lekcyjnymi przenośnych komputerów dla uczniów, posiadającej funkcję ładowania baterii - w zależności od rodzaju wybranego przenośnego komputera; Funkcjonalności szkoły cyfrowej

3) w zależności od liczby uczniów, tj. do 300 uczniów albo powyżej 300 uczniów, szkoła posiada odpowiednio, co najmniej, jedną albo dwie sale lekcyjne z dostępem do Internetu, dostosowane do potrzeb funkcjonowania zestawu przenośnych komputerów; 4) w sali lekcyjnej, w której uczniowie korzystają z zestawu przenośnych komputerów, jest możliwa prezentacja treści edukacyjnych z wykorzystaniem projektora multimedialnego; Funkcjonalności szkoły cyfrowej

5) szkoła zapewnia komputery przenośne do użytku służbowego nauczycielom uczącym w klasach IV-VI i prowadzącym w ramach programu zajęcia edukacyjne z wykorzystaniem TIK; 6) szkoła posiada co najmniej jedno miejsce, w którym uczniowie mają możliwość korzystania z dostępu do Internetu w czasie wolnym od zajęć dydaktycznych. Funkcjonalności szkoły cyfrowej

W celu uzyskania powyższych funkcjonalności szkoła może wykorzystać sprzęt komputerowy i inne urządzenia wykorzystywane w szkole jako pomoce dydaktyczne przed złożeniem wniosku o udział w programie, uzupełniając w ramach programu stan wyposażenia szkoły w pomoce dydaktyczne określone w pkt VI.1. programu. Te pomoce dydaktyczne nie muszą spełniać warunków wymaganych dla pomocy dydaktycznych zakupionych w ramach programu.

Obowiązki organu prowadzącego zapewnienie: zainstalowania, uruchomienia i zintegrowania zakupionego sprzętu, technicznego szkolenia nauczycieli w zakresie obsługi zakupionego sprzętu, usługi administrowania sprzętem i urządzeniami zakupionymi w ramach wsparcia finansowego.

Warianty wdrożenia wariant II – przenośne komputery dla uczniów są wykorzystywane w szkole na zajęciach lekcyjnych i w czasie wolnym od zajęć dydaktycznych oraz są udostępniane uczniom oddziałów klas IV do korzystania w domu. wariant I – przenośne komputery dla uczniów są wykorzystywane wyłącznie w szkole na zajęciach lekcyjnych i w czasie wolnym od zajęć dydaktycznych;

Zadania dotyczące wdrożenia TIK w proces nauczania w szkołach powołanie szkolnego e-koordynatora, którego rolą jest wspieranie nauczycieli w zakresie doskonalenia umiejętności pracy z wykorzystaniem TIK, uczestnictwo e-koordynatora w kursach z zakresu stosowania TIK w kształceniu, również w formie na odległość organizowanych przez ORE uczestnictwo nauczycieli klas IV-VI w organizowanym przez e-koordynatora doskonaleniu uczestniczenie 20% nauczycieli w kursach finansowanych przez organy prowadzące

5) uczestnictwo co najmniej 50% nauczycieli klas IV-VI w koordynowanych przez e-moderatorów w ramach projektu systemowego Wdrożenie podstawy programowej kształcenia ogólnego w przedszkolach i szkołach, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, międzyszkolnych sieciach współpracy nauczycieli stosujących TIK w nauczaniu, obejmujące: a) udział nauczycieli klas IV-VI w co najmniej 4 spotkaniach zorganizowanych w ramach międzyszkolnych sieci współpracy, b) zorganizowanie w szkole w ramach międzyszkolnych sieci współpracy lekcji otwartych z wykorzystaniem TIK w nauczaniu różnych przedmiotów, z zastosowaniem metod pracy aktywizujących uczniów: w szkołach małych - co najmniej 2 lekcje otwarte, w szkołach średnich – co najmniej 4 lekcje otwarte, w szkołach dużych – co najmniej 6 lekcji otwartych,

c) udostępnienie w międzyszkolnych sieciach współpracy scenariuszy zajęć lekcyjnych z różnych przedmiotów z wykorzystaniem TIK w nauczaniu lub przykładów dobrych praktyk co najmniej w ilości: 3 w szkołach małych, 6 w szkołach średnich, 9 w szkołach dużych, d) wykonanie projektów edukacyjnych rozwijających kompetencje społeczne i twórcze uczniów w liczbie co najmniej: 2 w szkołach małych, 4 w szkołach średnich, 6 w szkołach dużych

Warunki wyboru wariantu I 6) w okresie od dnia zainstalowania, … do dnia 31 maja 2013 r., wykorzystywanie TIK na zajęciach lekcyjnych z różnych przedmiotów, średnio w każdym tygodniu nauki: a) prowadzonych w oddziałach klas IV-VI – w przypadku wariantu I wykorzystania sprzętu komputerowego przez uczniów: w szkołach małych - na co najmniej 3 godziny zajęć lekcyjnych, w szkołach średnich - na co najmniej 6 godzin zajęć lekcyjnych, w szkołach dużych - na co najmniej 9 godzin zajęć lekcyjnych,

b) wykorzystywanie TIK na zajęciach lekcyjnych z różnych przedmiotów, średnio w każdym tygodniu nauki prowadzonych w oddziałach klas IV - w przypadku wariantu II wykorzystania sprzętu komputerowego przez uczniów: w szkołach małych - na co najmniej 3 godziny zajęć lekcyjnych, w szkołach średnich - na co najmniej 6 godzin zajęć lekcyjnych, w szkołach dużych - na co najmniej 9 godzin zajęć lekcyjnych. Warunki wyboru wariantu II

Ponadto szkoły i organy prowadzące są obowiązane do: 1)przedstawienia, odpowiednio, przez szkołę - organowi prowadzącemu oraz przez organ prowadzący – wojewodzie, sprawozdania z realizacji zadań polegających na wdrożeniu stosowania TIK w proces nauczania; 2)uczestniczenia w badaniach na potrzeby przeprowadzenia ewaluacji programu. Działania sprawozdawcze

Harmonogram

Ewaluacja Będzie prowadzona przez Instytut Badań Edukacyjnych w Warszawie Obejmować będzie: –ewaluację wstępną (w fazie programowania), –bieżącą i końcową (po zakończeniu realizacji programu). Dotyczyć będzie przede wszystkim sposobów i efektywności wykorzystania TIK w szkołach i będzie koncentrować się na wykorzystaniu TIK w podnoszeniu kompetencji podstawowych uczniów i kompetencji nauczycieli.

Cel przeprowadzanych badań sposobów wykorzystania TIK w edukacji, intensywności (częstotliwości) wykorzystywania TIK na zajęciach z poszczególnych przedmiotów, skuteczności wykorzystywania TIK w edukacji dla rozwoju kompetencji uczniów, skuteczności wykorzystywania TIK dla rozwoju kreatywności nauczycieli w pracy z uczniem. Badania będą miały na celu określenie:

Informacje we wniosku nazwa i adres szkoły, numer telefonu i adres mailowy położenie: miasto, czy wieś liczba uczniów według danych z przewidywana liczba uczniów w roku szkolnym 2012/2013 Przewidywana liczba nauczycieli klas IV-VI, która będzie prowadzić zajęcia z wykorzystaniem TIK aktualna wyposażenie w sprzęt komputerowy oraz inne urządzenia wykorzystywane do celów dydaktycznych,

Informacje we wniosku wykorzystywane narzędzia informatyczne do celów edukacyjnych i zarządzania szkołą (np. platforma edukacyjna, e-podręczniki, interaktywne zasoby dydaktyczne, elektroniczny dziennik) oraz plany wdrożenia tych rozwiązań, planowane sposoby korzystania z zakupionych pomocy dydaktycznych w celu zmiany sposobu nauczania-uczenia się, informację o wybranym wariancie wykorzystania przenośnych komputerów dla uczniów (wariant I lub wariant II);

Informacje we wniosku informacja o wyborze drugiego wariantu albo o odstąpieniu od udziału w programie w przypadku, gdyby wniosek szkoły dotyczący wybranego wariantu nie został zakwalifikowany do udziału w programie, kalkulacja kosztów planowanego w ramach programu zakupu pomocy dydaktycznych; wnioskowana kwota wsparcia finansowego na zakup pomocy dydaktycznych.