Projekt jest realizowany dzięki pomocy finansowej Unii Europejskiej. Poglądy i opinie wyrażone w tym materiale są wyłącznie poglądami Polskiej Akcji Humanitarnej.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
BiznesKlasa UNICEF – projekt edukacji humanitarnej.
Advertisements

Edukacja globalna w praktyce szkolnej
Sprawiedliwy Handel to międzynarodowy ruch konsumentów, organizacji pozarządowych, firm importerskich i handlowych oraz spółdzielni drobnych producentów.
Matematyka Zajęcia dodatkowe dziś – szansą na lepsze jutro
,,W przyjaźni z przyrodą”
Jak efektywnie współpracować z rodzicami
Program Polskiej Akcji Humanitarnej pod honorowym patronatem Ministra Edukacji Narodowej.
Zdrowie: To nie tylko brak choroby, lecz pełny dobrostan społeczny, psychiczny i biologiczny Światowa Organizacja Zdrowia.
Autoewaluacja Szko ł a Promuj ą ca Zdrowie rok szkolny 2010 rok szkolny 2013 Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy nr 1 w Krakowie.
Robert Łuczak Warszawa, 14 września 2013 r.
Arkusz ankiety Cel ankiety Wyniki Wnioski
Walk ę matematyczn ą prowadzi ł a z nami pani mgr El ż bieta Maciejewska.
Cechy charakterystyczne państw rozwijających się
MAREK KRUKOWSKI GIMNAZJUM NR 18 IM. M. RATAJA W LUBLINIE
EFEKT CIEPLARNIANY.
PROGRAM AKTYWNOŚCI LOKALNEJ Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
CREATIVE BRIEF. PYTANIA KIM? KIM? CZYM? CZYM?CO?
Prezentacja w ramach projektu ORE OE – edukacja obywatelska EPC – edukacja na rzecz prawa człowieka Przygotowany przez zespół wychowawców klas IV-VI SP.
Szkoła Podstawowa z Oddziałami Intergracyjnymi Nr 8 Sopot
Zaproszenie do programu Projekt jest realizowany dzięki pomocy finansowej Unii Europejskiej. Poglądy i opinie wyrażone w tym materiale są wyłącznie poglądami.
TYDZIEŃ EDUKACJI GLOBALNEJ
Nasza szkoła xD Zespó ł Szkó ł Rolniczych W Z ł otowie.
Czynniki wpływające na kursy walut
DZIEŃ BEZPIECZNEGO INTERNETU
PROJEKT WIELOSTRONNY CZAS REALIZACJI: 01 SIERPNIA 2009 DO 31 LIPCA 2011 KWOTA DOFINANSOWANIA: EURO.
PROGRAM MŁODZIEŻ W DZIAŁANIU Program Młodzież w Działaniu Cele Programu Aktywne uczestnictwo młodzieży w życiu społecznym Europy Budowanie.
„Patrz w cztery strony świata”
TRANSFER W WIEDNIU Bad Goisern, Kwiecień Sonda – przeprowadzona przez PI WIEN Przegl ą d ponad 56 szk ół Jakie dzia ł ania s ą zwykle podejmowane.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
Śpiewać każdy może!.
O tym, że fundusze europejskie są doskonałym narzędziem, które pomagają podnosić poziom nauczania i kwalifikacji młodych ludzi, nie trzeba już dzisiaj.
Dzie ń Wody, Tydzie ń Edukacji Globalnej, Foto-petycja, Debaty, Prezentacje, Seanse filmowe.
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
PROGRAM ELS EVALUACJA ŁĄCZY SZKOŁY. CELE PROGRAMU Wymiana do ś wiadczenia i wiedzy na temat oceny student ó w we wszystkich uczestnicz ą cych krajach.
Współpraca z innymi szkołami Gimnazjum nr 12 w Tychach.
Zespół Szkół w Słupnie Szkołą Promującą Zdrowie
Młodzi dla Cekowa Projekt na Sejm Dzieci i Młodzieży
w praktyce pedagogicznej
Rola opiekuna w Samorządzie Uczniowskim
Temat :Czy uczniowie wiedz ą jak funkcjonuje samorz ą d szkolny i jaki maj ą wp ł yw na podejmowane decyzje ?
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
 Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych.  Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet.
Szkoła demokracji – szkoła samorządności Program rozwoju kompetencji społecznych i obywatelskich rad pedagogicznych Spotkanie V Podsumowanie i zakończenie.
Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkoły podstawowej w kontekście wdrażania nowej podstawy kształcenia ogólnego Projekt.
W Zespole Szkół w Pałecznicy
Zespół Szkół im. Anieli hr. Potulickiej w Wojnowie
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Katowicach, Pałac Młodzieży w Katowicach, Stowarzyszenie Inicjatyw Sportowych X Regionalne Centrum Wolontariatu.
Aktywne szkoły na rzecz globalnej odpowiedzialności Polska Akcja Humanitarna.
Hasło: „Prawo, Przyjaźń, Tolerancja”. Czas trwania konkursu 01 IX 2012r. – 28 II 2013r.
6 powodów, żeby wybrać „SZÓSTKĘ” adres: ul. Wawel 13, Sosnowiec tel/fax:
Wspó ł praca naszego Wolontariatu z Gliwickim Centrum Organizacji Pozarz ą dowych.
Nasza „mała” demokracja
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez: - Centrum Edukacji Obywatelskiej - i „Gazetę Wyborczą”. Od początku.
Śląska Sieć Szkół Promujących Zdrowie. Postawa prawna edukacji prozdrowotnej i promocji zdrowia Podstawę prawną programów z zakresu edukacji prozdrowotnej.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Ul. Lermontowa Łódź
Pro-ekologiczny Konstantynów Ł ódzki „Dofinansowano ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Łodzi”
Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK-owe r. PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BŁOGOSŁAWIONEGO KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W NIECZAJNIE GÓRNEJ.
Prawa kobiet w XXI wieku
Założenia psychologii kognitywnej (poznawczej) jako innowacyjna forma pracy z uczniem realizowana w Zespole Szkół w Gębicach.
Sieć Szkół Promujących Zdrowie. W styczniu 2015 roku przystąpiliśmy do programu Lubelskiej Sieci Szkół Promujących Zdrowie. Nasza szkoła od wielu lat.
„Jak zwiększyć bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego?” Co nam dała realizacja projektu?
Piątek Święto Ziemi Celem udziału w akcji związanej z obchodami Światowego Dnia Ziemi jest:  rozwijanie umiejętności dbania o otaczającą.
Ogólne pojęcie prawa. Prawa człowieka- zespół praw i wolności, kt ó re przysługują każdemu człowiekowi bez względu na rasę, płeć, język, wyznanie, przekonania.
W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć.
Szkoła Promująca Zdrowie
Światowy Tydzień Pieniądza
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 12 W GDAŃSKU
Zapis prezentacji:

Projekt jest realizowany dzięki pomocy finansowej Unii Europejskiej. Poglądy i opinie wyrażone w tym materiale są wyłącznie poglądami Polskiej Akcji Humanitarnej i nie odzwierciedlają oficjalnego stanowiska Unii Europejskiej.

Większość ludzi na świecie żyje w krajach Południa (krajach rozwijających się) Polska jest jednym z najbardziej rozwiniętych państw (37. miejsce na 177 krajów na liście krajów wg wskaźnika rozwoju społecznego) Z powodu ubóstwa ludzie w krajach Południa nie mogą w pełni rozwijać swojego potencjału i korzystać z praw przysługujących każdemu człowiekowi Szkoła w Polsce może mieć pozytywny wpływ na ludzi w krajach Południa poprzez zaangażowanie we współpracę opartą na postawie odpowiedzialności, braterstwa i solidarności.

Czym jest edukacja rozwojowa? U podstaw edukacji rozwojowej leży przekonanie, że ludzi żyj ą cych w r óż nych krajach i na r óż nych kontynentach łą cz ą wzajemne zale ż no ś ci, a wsp ół czesne problemy mi ę dzynarodowe dotycz ą nas wszystkich, poniewa ż ka ż dy ma wp ł yw na to, w jakim ś wiecie żyjemy. Dzi ę ki edukacji rozwojowej przekonujemy si ę, ż e b ę d ą c ś wiadomymi i odpowiedzialnymi obywatelami regionu i kraju, mo ż emy by ć jednocze ś nie ś wiadomymi i odpowiedzialnymi obywatelami ś wiata. Dowiadujemy si ę, jak indywidualne dzia ł ania mog ą wp ł ywa ć na dobrobyt, pok ó j, sprawiedliwo ść i przestrzeganie praw cz ł owieka na ca ł ym ś wiecie.

Warto ś ci, na kt ó rych opiera si ę i kt ó re promuje edukacja rozwojowa to: Odpowiedzialno ść Sprawiedliwo ść Szacunek Prawa cz ł owieka, partnerstwo i aktywne uczestnictwo

Nie istnieje jedna powszechnie stosowana i obowi ą zuj ą ca definicja edukacji rozwojowej

Dzi ę ki edukacji rozwojowej możecie zrozumie ć zale ż no ś ci łą cz ą ce ludzi na ca ł ym ś wicie, w tym wielowymiarowe zale ż no ś ci pomi ę dzy globaln ą P ół noc ą a globalnym Po ł udniem; ucz ycie si ę empatii dla innych ludzi, poznacie praktyczne znaczenie tolerancji i szacunku dla drugiego cz ł owieka; poznacie r óż norodno ść otaczaj ą cego ś wiata, poznacie zr óż nicowane formy zaanga ż owania w akcje zyskacie umiej ę tno ś ci niezb ę dne do podj ę cia wsp ó lnych dzia ł a ń zar ó wno w szkole jak i poza ni ą

Czym NIE JEST edukacja rozwojowa? nowym, dodatkowym przedmiotem, który należałoby dodać do programu nauczania; wprowadzaniem tematyki zbyt trudnej do zrozumienia przez uczniów; podawaniem prostych rozwiązań na złożone problemy; mówieniem o problemach krajów rozwijających się; analizowaniem problemów bez osobistego zaangażowania w ich rozwiązywanie

uwzględnia sprawy globalne w nauczaniu i wychowaniu, zachęca uczniów do odkrywania swojej roli w społeczności lokalnej, w Polsce i w świecie, oraz podejmuje konkretne działania, aby spowodować rzeczywistą zmianę w sprawach dotyczących współczesnego świata.

Szkoła podejmuje szereg działań mających na celu uwzględnienie perspektywy globalnej w: nauczaniu wychowaniu działaniu i codziennym funkcjonowaniu szkoły. Po wypełnieniu zadań i ocenie ich jakości szkoła może otrzymać tytuł Szkoły Globalnej.

można się uczyć poprzez quizy, konkursy, testy sprawdzające wiedzę, zgadywanki praca z materiałem zdjęciowym praca z tekstem źródłowym Case - study (studia przypadku) prezentacje filmów połączona z dyskusją, wykładem spotkania z ciekawymi ludźmi wystawa, koncert, teatrzyk, drama organizacja Dnia, Tygodnia pod wybranym hasłem, np. Tydzień Indyjski albo Dzień Wody, podczas którego dane zagadnienie, temat będzie poruszany na każdym przedmiocie

Tydzień Edukacji Globalnej jest organizowany we współpracy z Centrum Północ-PołudnieCentrum Północ-Południe – Europejskim Centrum na Rzecz Współzależności i Solidarności Światowej przy Radzie Europy.

Jest to coroczna międzynarodowa akcja edukacyjna Jest ona okazją, by zwr ó cić uwagę społeczeństw w Europie na potrzebę prowadzenia edukacji o sprawach globalnych poprzez intensywne i r ó żnorodne działania z zakresu edukacji globalnej skierowane przede wszystkim (ale nie tylko) do dzieci i młodzieży. międzynarodowy zasięg cykliczność podobny termin organizacji obchod ó w Tygodnia w poszczeg ó lnych krajach temat przewodni obchod ó w Tygodnia w każdym roku.

Problemy globalne współczesnego świata Trzeci Świat czyli kraje rozwijające się Ubóstwo i niedożywienie Rolniczy charakter gospodarki Dualizm gospodarczy i technologiczny Szybki wzrost populacji Niepełne wykorzystanie siły roboczej Degradacja środowiska naturalnego

Podczas trwania projektu uczniowie zdobędą wiedzę na temat takich zagadnień, jak: prawa człowieka migracje dostęp do edukacji handel międzynarodowy ochrona środowiska pomoc humanitarna i rozwojowa konflikty zbrojne ubóstwo

Ogólny cel projektu to stworzenie w sześciu krajach europejskich aktywnej sieci szkół globalnych zaangażowanych w redukcję ubóstwa, współpracujących ze szkołami w krajach Południa (krajach rozwijających się). Kraje uczestniczące w projekcie: Austria, Czechy, Malta, Polska, Słowacja, Wielka Brytania oraz partner z Południa: Tajlandia.

AustriaCzechyAnglia MaltaPolskaSłowacjaTajlandia

Prawa człowieka na świecie Bardziej sprawiedliwy handel Zmiana klimatu

Nauka Badanie Akcja

Nauka - młodzież zdobywa wiedzę o tematyce globalnej i o tym, jaki ma wpływ na ludzi w krajach Południa Badanie - uczniowie sprawdzają, w jakich dziedzinach szkoła powinna się zmienić, aby jej wpływ na spawy globalne był bardziej pozytywny Akcja - uczniowie podejmują jedno konkretne działanie, aby poprawić warunki życia ludzi w krajach Południa

Prawa człowieka Sprawiedliwy handel Zmiana klimatu NaukaBadanieAkcja

Podaruj Białą Bransoletkę W ramach obchodów Międzynarodowego Dnia Walki z Ubóstwem nasza grupa zorganizowała akcję pod hasłem "Podaruj Białą Bransoletkę". Tego dnia wszyscy członkowie grupy Szkoła Globalna ofiarowali swoim kolegom własnoręcznie wykonane bransoletki w kolorze bieli jako symbol walki z ubóstwem na świecie. Bransoletki cieszyły się ogromnym powodzeniem i rozchodziły się jak świeże bułeczki. Oto kilka zdjęć.

Tydzień Edukacji Globalnej W dniach listopada odbywa się na świecie TYDZIEŃ EDUKACJI GLOBALNEJ. W naszej szkole przez cały ten okres odbywały się na godzinach wychowawczych zajęcia poświęcone tej tematyce. Uczniowie poznali problemy krajów południa takie jak: bieda, brak poszanowania praw dzieci i kobiet, choroby, to tylko niektóre z nich. Na lekcjach geografii i fizyki pogłębiali wiedzę na temat zmian klimatycznych.

Każdy z nas jest konsumentem. Kupujemy opakowane produkty, a z opakowaniami różnorodnie postępujemy. Segregujemy je uzyskując cenne surowce, wyrzucamy do kosza na śmieci, ale niestety duża ich część trafia do lasów, na brzegi rzek lub jest spalana w naszych domowych piecach. NIE TRUJCIE! – dlatego pod takim hasłem Fundacja Ekologiczna ARKA wraz z partnerami prowadzi z kampanię przeciwko spalaniu śmieci w domach.