PILOTAŻ W RAMACH PROGRAMU PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZEŃ ZE SPECYFICZNYMI POTRZEBAMI EDUKACYJNYMI.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Pomoc psychologiczno –pedagogiczna w szkole ponadgimnazjalnej
Advertisements

Legnica 4 października 2011r. Jelenia Góra 5 października 2011r. Wałbrzych 6 października 2011r. Wrocław 11 października 2011r. Opole 7, 12 października.
„Sześciolatek w szkole”
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 września 2011 r. z wyjątkami
Ulotka informacyjna dla rodziców Sześciolatek w szkole.
Szkoła dla 6-latka 6.
Wnioski z realizacji zadań nadzoru pedagogicznego
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
INDYWIDUALIZACJA PRACY Z DZIECKIEM W WIEKU PRZEDSZKOLNYM W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI.
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Absencja uczniowska w szkole - pilotaż 5 listopada 2007r. VIII LO w Łodzi Temat: Wdrażanie rozwiązań – wymiana doświadczeń. Opracowanie narzędzia do monitoringu.
Pomoc psychologiczno - pedagogiczna Rzeszów, r. Przedszkole Publiczne Nr 29 Rzeszów.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
Konferencja dla Dyrektorów - Bydgoszcz 29. marca 2012r.
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej
STRATEGIA ROZWOJU PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR 29 IM
Zadania nauczyciela i jego rola w udzielaniu pomocy psychologiczno-
Organizacja udzielania uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
KARTA INDYWIDUALNYCH POTRZEB UCZNIA, oraz PLAN DZIAŁAŃ WSPIERAJĄCYCH
S TRUKTURA ORGANIZACJI ORAZ ZASADY DZIAŁANIA POMOCY PSYCHOLOGICZNO - PEDAGOGICZNEJ W ZESPOLE SZKOLNO GIMNAZJALNYM W GROTNIKACH KARTA INDYWIDUALNYCH POTRZEB.
PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI POTRZEBAMI EDUKACYJNYMI Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty Działanie 3.3 Poprawa.
Pomoc psychologiczno - pedagogiczna
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
Spotkanie dla Dyrektorów Szkół i Przedszkoli
 Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w oświacie w świetle nowego rozporządzenia materiał opracowany na podstawie rozporządzenia oraz spotkań szkoleniowych.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
Barbara Łaska Wydział Wspierania Rozwoju Kuratorium Oświaty w Łodzi
Informacja dla rodziców Sześciolatek w szkole Informacja dla rodziców Sześciolatek w szkole.
Planowane zmiany w aktach prawnych Październik 2010.
Rozporządzenie MEN z dnia 18 września 2008r
BARBARA WOLAŃSKA WRZESIEŃ 2011
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA W SZKOLE– FUNKCJONOWANIE ZESPOŁU
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w przepisach prawa oświatowego
Szkoła Podstawowa im. Kazimierza Wielkiego w Słomnikach
KALEJDOSKOP SZANS KALEJDOSKOP MOZLIWOŚCI Szkoła Podstawowa nr 13 im. Komisji Edukacji Narodowej w Jeleniej Górze Jelenia Góra r.
Opracowanie: mgr Anna Grygny Nowe zasady udzielania pomocy psychologiczno - pedagogicznej.
Nowe regulacje prawne zawarte zostały w rozporządzeniach:
Powiatowa Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna w Kłobucku ul. Ks
Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej na terenie szkoły
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
REFORMA SYSTEMU POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie ZGODNOŚĆ REALIZACJI WYBRANYCH OBOWIĄZKOWYCH ZAJĘĆ EDUKACYJNYCH Z RAMOWYMI PLANAMI NAUCZANIA.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ 2014/2015
 Dla uczniów z orzeczeniem: o potrzebie indywidualnego obowiązkowego, rocznego przygotowania przedszkolnego indywidualnego nauczania  Dla uczniów z opinią.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH W PSP NR2 IM.J.KORCZAKA W KLUCZBORKU   Na.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA NOWE OBOWIĄZKI NAUCZYCIELA
Szkoła Podstawowa nr 172 im. Polskiej Organizacji Wojskowej.
Zmiany w ustawie o systemie oświaty z dnia 29 grudnia 2015r.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
Na podstawie Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych,
System pomocy psychologiczno- pedagogicznej po zmianach Dorota Jurczyk.
ZESPÓŁ SZKÓŁ SPECJALNYCH NR 6 W ŁODZI. Szkoła mieści się w pięknej, secesyjnej kamienicy w samym sercu miasta. Usytuowanie:
Opracowanie : Joanna Zamojska
Aspekt prawny opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju oraz orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.
„Sześciolatek w szkole”
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
Na wniosek dyrektora przedszkola, szkoły i placówki:
Zadania pedagoga szkolnego
Przepisy oświatowe PPP, Beata Dyjas.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 9 sierpnia 2017 r
FORUM ŚRODOWISK POMOCOWYCH 18 lutego 2015r.
„Sześciolatek w szkole”
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna a kształcenie specjalne
Kształcenie specjalne
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Zapis prezentacji:

PILOTAŻ W RAMACH PROGRAMU PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZEŃ ZE SPECYFICZNYMI POTRZEBAMI EDUKACYJNYMI

Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej w Borowem

TROCHĘ STATYSTYKI Informacje o szkole rok szkolny 2010/2011: Liczba uczniów: 57 +16 dzieci 5,6-letnich w oddziale przedszkolnym Liczba uczniów z opinią: 4+1 Liczba uczniów objętych pomocą w ramach pilotażu : 5

JAK BYŁO WCZEŚNIEJ? 1. Opinia /orzeczenie wydane przez PPP-P 2. Wychowawca klasy opracowywał kartę pracy z uczniem w uzgodnieniu z innymi nauczycielami zawierającą: -Rodzaj deficytu -Zalecenia poradni do pracy z uczniem - Metody i firmy pracy -Sposoby dostosowywania warunków - Osoby odpowiedzialne za realizację 3. Rada pedagogiczna zatwierdzała formy pomocy 4. Nauczyciele podczas zajęć realizowali zawarte w karcie zalecenia

STOSOWANE FORMY POMOCY: Dostosowywanie wymagań Zajęcia dydaktyczno- wyrównawcze z przedmiotów Koła zainteresowań

PO CO PILOTAŻ Żeby „oswoić strach przed nowym” Żeby wyposażyć radę pedagogiczną w niezbędną wiedzę i umiejętności do nowego sposobu udzielania pomocy zanim stanie się ona obowiązkiem Żeby skorzystać z pomocy i doświadczeń innych  

JAK PRACOWALIŚMY W TRAKCIE PILOTAŻU NA POCZĄTEK: Szkolenia nauczycieli -udział w warsztatach i konferencjach Spotkanie z panią ekspert  

Analiza opinii   Powołanie zespołów przez dyrektora Zapoznanie się z opinią przez nauczycieli Przygotowanie pytań dla rodziców oraz opracowanie szablonu Karty Indywidualnych Potrzeb Ucznia i Planu Działań Wspierających przez przewodniczącego zespołu (jest nim zawsze wychowawca klasy) Ustalenie terminu posiedzenia zespołu/zaproszenie rodziców Praca zespołu i opracowanie w/w dokumentów Kolejne spotkania (razem 3) Dokonanie ewaluacji prowadzonych działań i sformułowanie wniosków do dalszej pracy

STOSOWANE FORMY POMOCY Zajęcia dydaktyczno - wyrównawcze z przedmiotów Zajęcia wyrównawcze dla uczniów dyslektycznych Zajęcia logopedyczne dla uczniów klas I-III Koła zainteresowań , dla uczniów z uzdolnieniami ,w tym w ramach realizowanych projektów

EFEKTY Przekonanie rodziców o konieczności ich udziału w udzielaniu pomocy psychologiczno –pedagogicznej własnemu dziecku   Pozbycie się lęku przed „nowym” przez nauczycieli Lepsza współpraca nauczycieli

CO POMAGAŁO Niewielka liczba uczniów objętych pomocą Pozytywne nastawienie nauczycieli Pomoc eksperta wojewódzkiego pani Jadwigi Gluźniewicz Możliwość wymiany doświadczeń z dyrektorami i koordynatorami szkół biorących udział w pilotażu podczas spotkań

TRUDNOŚCI „Zgranie” czasowe rodziców i nauczycieli i ustalenie terminów posiedzeń zespołów   Długość spotkań zespołów Brak możliwości przydzielenia godzin na prowadzenie zajęć korekcyjno-kompensacyjnych i innych specjalistycznych

CO DALEJ Kontynuujemy pomoc w formie zapoczątkowanej w pilotażu w szkole , a także realizujemy ją w oddziale przedszkolnym gdzie jest ona obowiązkowa w nowej formie

Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ Opracowały : Sławomira Mrowiec Jadwiga Beim Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej w Borowem ul. Długa 75 www.spborowe.vizz.pl sborowe@kdmnet.pl Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej w Borowem