Przedsiębiorstwo turystyczne Strategie Studia przypadków

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Kongres Uzdrowisk Polskich Muszyna r
Advertisements

PODSTAWY MARKETINGU Ćwiczenia nr 1.
ISTOTA MARKETINGU 1. Początki i przyczyny rozwoju marketingu
Zaangażowanie jednostek samorządowych i urzędów pracy w działania na rzecz rozwoju ekonomii społecznej KRZYSZTOF MARGOL.
Marketing Usług - WYKŁAD
6. Strategie zarządzania
Warsztat z pomysłem, cz. III
Michał Kulikowski Junior Area Export Manager Adamed sp. z o.o.
Zachowania przedsiębiorstw w wymianie międzynarodowej prof. zw. dr hab
Wydział Nauk Ekonomicznych Studia stacjonarne I stopnia, rok akademicki 2012/2013 Wybór specjalności na kierunku Zarządzanie.
Zakład pracy jako organizacja formalna.
MARKETING STRATEGICZNY
Podstawy wyboru strategii marketingowej
STRATEGIE MARKETINGOWE FIRM
RYNEK W UJĘCIU MARKETINGOWYM
SYSTEM INFORMACJI MARKETINGOWEJ
Prof. dr hab.. Małgorzata – Piasecka Szkoła Główna Handlowa Warszawa
LOGISTYKA międzynarodowa
Zarządzanie 1. Zarządzanie
Zarządzanie projektami
Gdańsk Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
ZŁOTY MEDAL 75kg. Mistrzostwa Świata Kobiet Bułgaria 2001r. BRĄZOWY MEDAL 75kg. Mistrzostwa Świata Kobiet Grecja 2002r. BRĄZOWY MEDAL 75kg. Mistrzostwa.
Dariusz Kwapuliński studium doktoranckie AE Katowice
BIBLIOGRAFIA Opis bibliograficzny książki Bibliografia załącznikowa
Nazwa przedmiotu: L O G I S T Y K A
INTERNET A KONKURENCYJNOŚĆ PRZEDSIĘBIORSTWA
Rynek usług medycznych
Nazwa projektu. Czym się zajmujemy? Krótka charakterystyka działalności.
Promocja oferty przedsiębiorstwa turystycznego
AKADEMIA EKONOMICZNA IM. KAROLA ADAMIECKIEGO W KATOWICACH
1. Konferencja Małe i średnie w Unii Europejskiej – finansowanie rozwoju przedsiębiorstw Wrocław,
Otoczenie technologiczne w przedsiębiorstwie
Plan biznesowy. Cele planu biznesowego: zmusza biznesmena do przemyślenia kwestii związanych z przedsiębiorstwem, rozważyć wszystkie kwestie związane.
GRZEGORZ WĄSOWICZ TEMAT PRACY:
Komputer w pracy ucznia na lekcjach sztuki..
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
INFORMACJA MARKETINGOWA
Strategia przedsiębiorstwa
Produkt przedsiębiorstwa
BADANIA ROZWOJU NOWEGO PRODUKTU
Model łańcucha wartości
Uniwersytet Gdański, Wydział Zarządzania
INŻYNIERIA ORGANIZACJI I ZARZĄDZANIA
Wprowadzenie teoretyczne
Aleksandra Popławska Marta Pawłowska
Strategia organizacji Magisterskie Studia Finansów i Rachunkowości
Młodzi Przedsiębiorczy – program nauczania Ekonomii w praktyce w szkole ponadgimnazjalnej Wybór strategii marketingowej Projekt jest współfinansowany ze.
LOGISTYKA W USŁUGACH prowadzenie: dr R. Piniecki kontakt: ryszard
Zarządzanie Strategiczne
Zarządzanie Strategiczne
Wydział Nauk o Żywieniu Człowieka i Konsumpcji
Specjalność INNOWACYJNY BINZES Katedra Informatyki Ekonomicznej Katedra Przedsiębiorczości i Zarządzania Innowacyjnego Katowice,
Dr Anna M. Zarzycka Katedra Biznesu Międzynarodowego A.M. Zarzycka.
MARKETING MIĘDZYNARODOWY
Projekt AGORA – Sieć zrównoważonej turystyki w Regionie Bałtyckim Strategie i metodyka wspierania zrównoważonej turystyki Jacek Lendzion.
Dr Anna M. Zarzycka Zakład Strategii Konkurencji, Instytut Rynków i Konkurencji A.M. Zarzycka
Wojciech Fedyk Tourist Consulting Warsztaty zorganizowane przez Stowarzyszenie „Lokalna Grupa Działania Partnerstwo Kaczawskie.
Strategie wejścia na rynki zagraniczne
Firmy globalne. Cechy firmy globalnej Globalne myślenie (konkurowanie) (koncepcja marketingu globalnego) Globalne wykorzystanie zasobów Globalna organizacja.
Czynniki wyznaczające strukturę organizacyjną
Strategie marketingowe przedsiębiorstw na rynku UE A.M. Zarzycka.
Analiza i ocena konkurencji – tablice diagnostyczne © Krzysztof Podstawka ‘ 2015.
Euromarketing dr Anna M. Zarzycka Katedra Biznesu Międzynarodowego
Analiza finansowa przedsiębiorstwa (2). Model Du Pont’a ROE - Syntetyczny wskaźnik efektowności firmy (z punktu widzenia inwestora)
Firmy globalne.
Nazwa, logo i motto firmy
ZARZĄDZANIE MARKETINGOWE
Studia II stopnia (magisterskie) rok akademicki 2018/2019
[Nazwa produktu] Plan marketingowy
Studia II stopnia (magisterskie) rok akademicki 2018/2019
Zapis prezentacji:

Przedsiębiorstwo turystyczne Strategie Studia przypadków WSG _PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE__Szajkiewicz

Moja Firma „x €” turystyki przyjazdowej Nazwa / miejsca /… Obszar działania Produkty Segmenty Rynki docelowe Zasoby Konkurencja ? ! ? ! ?! Inne Stała praca w zespołach 2- 3 osobowych Biznes plan - wzór WSG _PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE__Szajkiewicz

WSG _PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE__Szajkiewicz Literatura przedmiotu - „ STRATEGIA PRZEDSIĘBIORSTWA” Middleton V.T.C. - - Marketing w turystyce PAPT 1996 Kłeczek;Kowal; Woźniczka . - Strategiczne planowanie marketingowe PWE 1999 Mazurkiewicz L. - Planowanie marketingowe w przedsiębiorstwie PWE 2002 Mazurkiewicz L. - Strategie marketingowe firmy PWSBiA 1997 5. Kotler P. - Marketing od A do Z PWE 2004 6. Moszkowicz M. - Strategia przedsiębiorstwa okresu przemian PWE 2000 7. Drążek Z. ; Niemczynowicz B. - Zarzadzanie strategiczne przedsiębiorstwem PWE 2003 WSG _PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE__Szajkiewicz

WSG _PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE__Szajkiewicz Strategia ? < gr. strategia = dowództwo > Słownik wyrazów obcych PWN dział sztuki wojennej,obejmujący przygotowanie i prowadzenie wojny jako całości, poszczególnych jej kampanii i bitew strateg < gr. strategos > 1. znawca strategii 2. hist. a) dowódca armii lub floty w starożytnej Grecji b) dowódca okręgu wojskowego-administracyjnego w cesarstwie bizantyjskim WSG _PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE__Szajkiewicz

W strategii przedsiębiorstwa najważniejszym elementem jest >>> STRATEGIA MARKETINGOWA PRZEDSIĘBIORSTWA <<<< Victor T.C. Middleton Marketing w turystyce str. 139 WSG _PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE__Szajkiewicz

W strategii przedsiębiorstwa najważniejszym elementem jest >>> STRATEGIA MARKETINGOWA PRZEDSIĘBIORSTWA <<<< Victor T.C. Middleton Marketing w turystyce str. 139 <<<MARKETING STRATEGICZNY PRZEDSIEBIORSTWA >>> WSG _PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE__Szajkiewicz

Strategiczne planowanie marketingowe gdzie jesteśmy teraz gdzie chcemy być za pięć lub więcej lat jak mamy do tego dojść miejsce < pozycja > firmy ?! WSG _PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE__Szajkiewicz

WSG _PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE__Szajkiewicz PRODUKT TURYSTYCZNY Przypomnienie WSG _PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE__Szajkiewicz

WSG _PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE__Szajkiewicz CO TO JEST PRODUKT? Produktem jest wszystko, co jest oferowane na rynku, aby zaspokoić pragnienia lub potrzeby konsumentów. WSG _PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE__Szajkiewicz

POJĘCIE TO OBEJMUJE WIĘC: rzeczy fizyczne - kajak, autokar... usługi - sprzedaż ofert, obsługa w hotelu... czynności - nauka jazdy na nartach... osoby - pilot, przewodnik, sprzedawca... miejsca - Wieliczka, Bagna Biebrzańskie... organizacje - Orbis, LOT, TUI... pomysły - „Weekend z happy endem” idee - Polska krajem bezpiecznym dla turystów... WSG _PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE__Szajkiewicz

CO TO JEST PRODUKT TURYSTYCZNY? Mieszanka: a. walorów turystycznych w miejscu docelowym i b. uzupełniających dóbr i usług, które pozwalają na pobyt poza miejscem zamieszkania, a także uprzyjemniają ten pobyt. WSG _PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE__Szajkiewicz

WSG _PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE__Szajkiewicz MIEJSCE JAKO FRAGMENT PRZESTRZENI JEST NOŚNIKIEM KORZYŚCI, KTÓRE ZASPOKAJAJĄ POTRZEBY: spokoju i wypoczynku relaksu przeżyć estetycznych przeżyć poznawczych uczestnictwa kontaktów profesjonalnych odwiedzin u krewnych i znajomych poprawy zdrowia itd......... WSG _PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE__Szajkiewicz

MIEJSCE STAJE SIĘ PRODUKTEM, TURYSTYCZNYM, GDY POSIADA: atrakcje infrastrukturę dostępność komunikacyjną wizerunek wartość WSG _PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE__Szajkiewicz

WSG _PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE__Szajkiewicz ATRAKCJE I ŚRODOWISKO MIEJSCA DOCELOWEGO WSG _PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE__Szajkiewicz

WSG _PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE__Szajkiewicz ATRAKCJE atrakcje naturalne: - krajobraz - klimat - środowisko naturalne - czystość etc. - zasoby naturalne atrakcje stworzone przez człowieka: - architektura - budowle techniczne - infrastruktura turystyczna - centra handlowe - centra naukowe WSG _PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE__Szajkiewicz

WSG _PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE__Szajkiewicz ATRAKCJE atrakcje kulturowe - tradycje i folklor - religia - sztuka - muzea, festiwale, rozrywka.... - infrastruktura przemysłowa atrakcje społeczne: - sposób życia mieszkańców - gościnność - język - możliwości spotkań WSG _PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE__Szajkiewicz

WSG _PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE__Szajkiewicz INFRASTRUKTURA I USŁUGI MIEJSCA DOCELOWEGO WSG _PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE__Szajkiewicz

INFRASTRUKTURA I USŁUGI baza noclegowa (wg ustawy o usługach turystycznych): - obiekty hotelarskie: hotele motele pensjonaty kempingi domy wycieczkowe schroniska młodzieżowe pola biwakowe WSG _PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE__Szajkiewicz

INFRASTRUKTURA I USŁUGI - inne obiekty: kwatery wiejskie pokoje gościnne mariny, statki, barki, jachty.... wioski wakacyjne itd.................... WSG _PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE__Szajkiewicz

INFRASTRUKTURA I USŁUGI baza żywieniowa: - restauracje, bary.... - zamknięta - otwarta - luksusowa, standardowa, regionalna...... transport w miejscu docelowym: - publiczny - prywatny - indywidualny - zbiorowy WSG _PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE__Szajkiewicz

INFRASTRUKTURA I USŁUGI operatorzy turystyczni i okołoturystyczni: - aktywny wypoczynek: szkoły: żeglarskie, narciarskie........ kluby specjalistyczne: fitness, sportowe......... imprezy sportowo - rekreacyjne - inni operatorzy: kursy artystyczne i hobbystyczne: stare techniki rękodzielnicze, plenery, warsztaty.... kursy specjalistyczne: językowe, prawa jazdy..... … WSG _PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE__Szajkiewicz

INFRASTRUKTURA I USŁUGI - inne usługi: sklepy: z pamiątkami, ze sprzętem turystycznym..... wypożyczalnie foto, wideo, fryzjer...... straż miejska - policja turystyczna INFORMACJA TURYSTYCZNA WSG _PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE__Szajkiewicz

WSG _PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE__Szajkiewicz PRODUKT A KORZYŚĆ „Ludzie nie kupują produktów, kupują oczekiwania i korzyści. To korzyści są produktem”. T.Levitt WSG _PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE__Szajkiewicz

WSG _PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE__Szajkiewicz PRODUKT A OFERTA Atrakcje zasób - - Produkty Atrakcje Atrakcje PRODUKT Segment 1 Segment 2 Segment 3..... Oferta 1 Oferta 2.... Oferta 1 Oferta 2.... Oferta 1 Oferta 2... WSG _PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE__Szajkiewicz

WSG _PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE__Szajkiewicz KLIENCI konkurenci KONIECZNiE TRZEBA OKREŚLIĆ W PRZEDSIĘBIORSTWIE cele (wybrane miejsca docelowe / rynki docelowe) strategie (wybrane drogi do osiągnięcia celów) plany ( programy działań do posuwania się po wybranej drodze) WSG _PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE__Szajkiewicz

Decyzje strategiczne - to planowanie - na więcej niż 3-5 lat WSG _PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE__Szajkiewicz

Decyzje strategiczne - to planowanie - na więcej niż 3-5 lat Planowanie strategii marketingowej obejmuje Cel Wizerunek i pozycjonowanie Strategie i programy Budżet Przegląd i oceny WSG _PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE__Szajkiewicz

WSG _PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE__Szajkiewicz Decyzje strategiczne Cele: pozycja (miejsce) na wybranych rynkach, jakie zamierzamy zająć w przyszłości segmenty docelowe wielkość sprzedaży zakres produktów udział w rynku stopa zysku WSG _PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE__Szajkiewicz

WSG _PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE__Szajkiewicz Decyzje strategiczne Wizerunek i pozycjonowanie: postrzeganie firmy przez: sieci sprzedaży - sprzedawców klientów WSG _PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE__Szajkiewicz

WSG _PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE__Szajkiewicz Decyzje strategiczne Strategie i programy – jakie działania są konieczne dla: rozwoju produktu osiągnięcia planowanych celów Budżet – jakie zasoby są potrzebne materialne osobowe (ludzkie) WSG _PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE__Szajkiewicz

WSG _PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE__Szajkiewicz Decyzje strategiczne Przegląd i ocena systematyczna ocena realizacji celów z uwzględnieniem konkurencji otoczenia zewnętrznego WSG _PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE__Szajkiewicz

Taktyczne planowanie marketingowe Cele Marketing mix Budżet Program działań Monitorowanie i kontrola Krótki okres kilka tygodni 12 - 18 miesięcy Hierarchia celów WSG _PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE__Szajkiewicz

Taktyczne planowanie marketingowe Cele – wyrażone liczbowo, precyzyjnie określone - wielkość sprzedaży - inne konkretne cele marketingowe Marketing mix Budżet - decyzje Program działań w tym koordynacja działalności promocyjnej Monitorowanie i kontrola - regularna Hierarchia celów WSG _PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE__Szajkiewicz

WSG _PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE__Szajkiewicz Strategie i taktyki Strategiczne planowanie marketingowe musi łączyć: skuteczność organizacyjną – realizacja zamierzonych celów z nakładami i wynikami WSG _PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE__Szajkiewicz