System pomocy dziecku z trud-nościami w czytaniu i pisaniu

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
SZKOŁA NR 316 im Astrid Lindgren
Advertisements

Indywidualne zajęcia rewalidacyjne dla uczniów niepełnosprawnych (z orzeczeniami poradni psychologiczno-pedagogicznych o potrzebie kształcenia specjalnego)
Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka na przykładzie Przedszkola w Kolbuszowej Górnej Bogusława Augustyn.
Edukacja przez ruch wg Doroty Dziamskiej
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH W RAMACH PRACY Z DZIEĆMI
Logopeda: mgr Arleta Jasińska
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH W RAMACH PRACY Z DZIEĆMI O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH Logopeda: mgr Arleta Jasińska.
Z zajęć korzystają uczniowie klas I – III ze specyficznymi trudnościami w nauce. Pracują w grupach 2,3,4,5 osobowych. Część zajęć prowadzona jest w sali.
SZANSA NA SUKCES PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI KAPITAŁ LUDZKI
Beata Mierzejewska PPP nr 19 DIAGNOZA I REHABILITACJA ORTOPTYCZNA
Gry, zabawy oraz ćwiczenia rozwijające i doskonalące czytanie
Co każdy rodzic wiedzieć powinien?
Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna Nr 1 w Kaliszu
PODSUMOWANIE REALIZACJI PROJEKTU „ RÓWNE SZANSE DLA KAŻDEGO”
Szkoła Podstawowa w Restarzewie
DOBRE PRAKTYKI PRACY Z UCZNIEM NA ZAJĘCIACH KOREKCYJNO-KOMPENSACYJNYCH
DYSLEKSJA Termin „dysleksja” wywodzi się z greckiego DYS – utrata
METODY I FORMY PRACY w Zespole Szkół dla Dzieci Niesłyszących w Bielsku - Białej opracowała: mgr Joanna Skowron.
Podsumowanie z realizacji projektu
Wykorzystanie TI w wyrównywaniu szans edukacyjnych
KONSTRUOWANIE PROGRAMÓW NAPRAWCZYCH DLA PIĘCIOLATKÓW
DOBRE PRAKTYKI PRACY Z UCZNIEM NA ZAJĘCIACH WYRÓWNAWCZYCH
Rozwój kompetencji językowych uczniów z uszkodzonym słuchem Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Szkoła Podstawowa w Brzykowie
Sprawozdanie z realizacji projektu „Indywidualizacja nauczania i wychowania uczniów klas I-III SP z gminy Charsznica” w szkole podstawowej im. Mikołaja.
Wyrównywanie szans edukacyjnych
mgr Katarzyna Czwiertnia Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna
logopedyczny-prezentacja
Metoda Dobrego Startu Prof. Marty Bogdanowicz
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA Moje dziecko w szkole
Przygotowanie dziecka do szkoły
Dzieciństwo jest snem rozumu
SZEŚCIOLATKI NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 21 im. WŁADYSŁAWA JAGIEŁŁY W KRAKOWIE ul. BATALIONU SKAŁA AK 12.
„Lubuska Szkoła Równych Szans”
Zajęcia dydaktyczno – wyrównawcze z elementami terapii pedagogicznej
Program przeznaczony jest dla dziewcząt z klas I – VI. Zajęcia odbywają się raz w tygodniu przez cały rok szkolny Wtorek godzina
Innowacja pedagogiczna „Uczę się przez ruch, dotyk i rytm”
REWALIDACJA INDYWIDUALNA
NIEPUBLICZNA PLACÓWKA DOSKONALENIA NAUCZYCIELI PROTOTO WE WROCŁAWIU
UCZEŃ Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ W SZKOLE
ZAJĘCIA KOREKCYJNO - KOMPENSACYJNE
Terapia zaburzeń rozwoju umiejętności arytmetycznych
Zajęcia logopedyczne w Szkole Podstawowej im. W. Witosa w Górkach
TENIS ZIEMNY – ZDROWY STYL ŻYCIA Innowacja pedagogiczna
Zabawy edukacyjne o zwierzętach
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA.
WITAMY W SPECJALNYM OŚRODKU SZKOLNO-WYCHOWAWCZYM NR 10 im
ZAJĘCIA LOGOPEDYCZNE W ZESPOLE SZKÓŁ NR 1 W HUMNISKACH
METODA DOBREGO STARTU.
TERAPIA PEDAGOGICZNA.
6-LATEK W SZKOLE „Nie ta­kie ważne, żeby człowiek dużo wie­dział, ale żeby dob­ rze wie­dział, nie żeby umiał na pa­mięć, a żeby ro­zumiał, nie żeby go.
wzrokowo - przestrzenne
Logopedia w szkole.
Grażyna Redlisiak Ośrodek Terapii i Szkoleń AMIKUR Warszawa, ul. Ogrodowa 42/
SZEŚCIOLATEK W SZKOLE. ZABAWA JEST NAUKĄ, NAUKA ZABAWĄ. IM WIĘCEJ ZABAWY, TYM WIECEJ NAUKI. /Glenn Doman/
SPECJALNY OŚRODEK SZKOLNO-WYCHOWAWCZY NR 4 (dla Dzieci Niesłyszących) Łódź ul. Krzywickiego 20
Mgr Teresa Żarnowska-Kukuryk Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 4 im. J. Ciesielskiego Zespół Poradni nr 2 w Lublinie.
DIAGNOZA I TERAPIA DZIECI Z DYSLEKSJĄ
Publiczna Szko ł a Podstawowa nr 6 z Oddzia ł ami Integracyjnym im. Or ł a Bia ł ego ul. Paderewskiego 36 tel –
 Specyficzne trudności w uczeniu się czytania i pisania; jej symptomy występują na każdym etapie rozwojowym, a trudności nie pojawiają się nagle tylko.
Autor : Beata Goleń – Świgoń Szkoła Podstawowa nr 10 w Piasku.
Zajęcia korekcyjno – kompensacyjne
INNOWACJA PEDAGOGICZNA Ruch, słuch, wzrok, mowa – podstawa uczenia się. Małgorzata Karasek.
TERAPIA PSYCHOMOTORYCZNA
Rozwój fizyczny, społeczno-emocjonalny i umysłowy bialskich pięciolatków w oparciu o badania przeprowadzone przez nauczycielki bialskich przedszkoli mgr.
Terapia Pedagogiczna Terapia pedagogiczna jest realizowana w formie zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, to specjalistyczne działania mające na celu pomoc.
WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA
Dysleksja- problem znany czy nieznany?
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Zapis prezentacji:

System pomocy dziecku z trud-nościami w czytaniu i pisaniu Profilaktyka - konsultowanie dzieci przez pedagoga szkolnego, reedukatora Diagnoza - rozpoznawanie przyczyn trud-ności w czytaniu i pisaniu Terapia pedagogiczna (reedukacja) - eli-minowanie trudności w czytaniu i pisaniu

Cele terapii pedagogicznej eliminowanie deficytów percepcji słucho-wej, wzrokowej, koordynacji wzrokowo - ruchowej i motoryki, które utrudniają dziec-ku nabywanie umiejętności czytania i pisa-nia, usprawnianie umiejętności czytania i pisa-nia, wzmacnianie wiary dziecka we własne siły

Organizacja zajęć terapii pedagogicznej zespoły tworzone dla 2-5 osób, terapia indywidualna, zajęcia odbywają się systematycznie raz w tygodniu

Program zajęć Autorski program terapii pedagogicznej, ukierunkowany na korygowanie deficytów rozwojowych i wyrównywanie braków w wiadomościach i umiejętnościach z języka polskiego Program terapii pedagogiczno-ortoptycznej Indywidualne programy terapii pedagogicz-nej

Jednostka zajęciowa w terapii pedagogicznej Ćwiczenia na materiale bezliterowym, które są rozpoczęciem pracy, np. ćwiczenia roz-wijające percepcję słuchową, wzrokową, orientację przestrzenną

Sprawdzenie stopnia opanowania uprzednio opracowanego materiału literowego, czyli ćwiczenia w czytaniu i pisaniu

Ćwiczenia na materiale bezliterowym, słu-żące różnorodnym celom: rozwijającym, usprawniającym, odprężającym, np. ćwicze-nia sprawności manualnej czy grafomoto-rycznej

Ćwiczenia w czytaniu i pisaniu wprowadza-jące nowy materiał wyrazowy lub utrwala-jące dotychczasowy

Ćwiczenia podsumowujące, sprawdzające efekty pracy, ale jednocześnie odprężające, np. zagadki, krzyżówki, gry dydaktyczne, loteryjki