Spółdzielczość w ujęciu ekonomicznym. SILNE STRONY -1 Wysoka jakość z elementami dziedzictwa narodowego Cena adekwatna do jakości Wyroby unikatowe Wyroby.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ŚLĄSKI KLASTER DRZEWNY
Advertisements

I Geneza parków 1948r – powstanie pierwszego parku technologicznego w Menlo Park (USA) 1951r – Stanford Research Park na Uniwersytecie.
Definicja Benchmarking definiowany jest jako „nieprzerwany proces porównywania wyników przedsiębiorstwa, systemów zarządzania, procesów, produktów i usług.
PREZES ZARZĄDU MR BANKU S.A.
4. Analiza otoczenia konkurencyjnego przedsiębiorstwa
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
Założenia Programu Operacyjnego dotyczącego Polski Wschodniej na lata Warszawa 09 stycznia 2013 r.
Priorytety polskiej polityki innowacyjności
OFFSET DEFINICJE I DOŚWIADCZENIA Witold Wiśniowski Warszawa.
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Rozszerzenie Unii Europejskiej a rozwój gospodarczy
Zespół konsultantów: Michał Kłos Jarosław Piszczek Michał Jędrzejczak
Zintegrowane techniki analizy strategicznej
Maciej Bieńkiewicz, 15 marca 2012
Blok tematyczny 1c Wyzwania na nową perspektywę - projekty środowiskowe a aspekty gospodarcze (model projektu) IV Międzynarodowa Konferencja „Dbając o.
Realizacja w okresie styczeń 2012 – grudzień 2013 Budżet: 3,9 mln zł + VAT Perspektywa
Problemy turystyki w województwie podkarpackim Brak markowych produktów turystycznych Przeciętna oferta turystyczna, znacznie poniżej możliwości regionu.
Środki europejskie dla UTW Dorota Górska. O czym powiem? Fundusze strukturalne UE dla Polski na lata Inne środki gdzie i jak szukać dofinansowania?
1 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej Poznań Małgorzata Świderska Warszawa Sektorowy Program Operacyjny WZROST KONKURENCYJNOŚCI.
Katedra Ekonomii i Badań Regionalnych Politechniki Opolskiej
Promocja destynacji turystycznej za granicą
Analiza portfela produktów przedsiębiorstwa (na przykładach)
KATEDRA EKONOMII Obszary badawcze Przykładowe tematy prac dyplomowych
Zarządzanie projektami
ANALIZA EKONOMICZNA PIWOSZ Sp. z o.o..
Organizator Rola i zadania dyrektora w tworzeniu nowoczesnej biblioteki szkolnej Z doświadczeń zarządzania SCI w Suchej Beskidzkiej. Ewa Kawończyk.
Zagadnienia materiałowo-surowcowe w produkcji mebli w Polsce Maciej Formanowicz, Marek Adamowicz, Tomasz Wiktorski Międzynarodowa konferencja Rynek drewna.
Projekt Planu Działania KSOW na lata Sekretariat Regionalny Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich Województwa Warmińsko-Mazurskiego Olsztyn, 8 września.
SPOTKANIE WARSZTATOWE
BADANIE RYNKOWE I MARKETINGOWE
Strategia Województwa a Powiat Świecki – kontekst infrastrukturalny i bezpieczeństwa Dariusz Woźniak Skarbnik Powiatu Świeckiego.
Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek Konferencja BUDOWA GOSPODARKI OPARTEJ NA WIEDZY Konsultacje społeczne w ramach prac nad NPR.
Analiza i planowanie startegiczne 3
Decyzje cenowe Przedsiębiorstwa Turystycznego
Kliknij, aby edytować styl wzorca tytułu Kliknij, aby edytować styl wzorca podtytułu 1 Klastry szansą na poprawę konkurencyjności i innowacyjności regionu.
KONWENT MARSZAŁKÓW WOJEWÓDZTW RP - LUBELSKIE 2014 Światowe trendy marketingu terytorialnego i gospodarczego Witold Orłowski Nałęczów, 12 września 2014.
Analiza SWOT Spółdzielczość w ujęciu polityczno - prawnym.
Specyfika regionalna i lokalna Czynniki warunkujące rozwój.
Rozwój regionów – rola biznesu Marek Kłoczko Sekretarz Generalny Warszawa, 22 maja 2009 r.
Zintegrowana komunikacja marketingowa
Szanse i zagrożenia dla gospodarki regionu wynikające z inwestycji zagranicznych obszar Efekty bezpośrednieEfekty pośrednie pozytywnenegatywnePozytywneNegatywne.
I - 1 „Zmieniamy Polski Przemysł” RYNEK DYSTRYBUCJI STALI Katowice, 21listopada 2005 r.
Definicja konkurencji, jej formy i narzędzia.
System rodziny w biznesie może stanowić źródło jego trwałej przewagi konkurencyjnej.
Sprawozdanie z realizacji Planu działania Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich na lata Grupa robocza ds. KSOW Warszawa, r. „Europejski.
„Stan i perspektywy rozwoju spółdzielczości wiejskiej w Polsce (badania, wirtualne konwersatorium naukowe, spotkanie audytoryjne podsumowujące badania,
Z czego wynika SMART SPECIALIZATION STRATEGY? 1 Strategia inteligentnej specjalizacji to krajowa lub regionalna strategia innowacji, polegająca na określeniu.
1 Analiza konkurencji: Badania prowadzone w celu poznania własnych słabych i mocnych stron w porównaniu z z najważniejszymi konkurentami, określenia sposobu.
Sprzedaż lokalnych produktów trystycznych WARSZAWA_27_10_2015.
WPROWADZENIE DO ZAJĘĆ SCHEMAT ĆWICZEŃ I METODYKA Marketing Usług Finansowych.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata Wsparcie dla przedsiębiorstw: Działanie 5.5. Promocja i rozwój markowych.
ANALIZA SWOT POLSKIEGO SEKTORA GARBARSKIEGO I OBUWNICZEGO Łódź, 7 kwietnia 2004 Polska Izba Przemysłu Skórzanego.
Plan konsultacji społecznych I część – prezentacja zakresu prac nad Strategią, celów strategicznych I i II rzędu II część – pytania skierowane do uczestników.
Dr Anna M. Zarzycka Zakład Strategii Konkurencji, Instytut Rynków i Konkurencji A.M. Zarzycka
Pilotażowy Program Leader+ w Polsce.  Narodowy Plan Rozwoju  Sektorowy Program Operacyjny „Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz.
Wykład inauguracyjny. Analiza SWOT Przykład autor; Andrzej Stężały.
Konferencja Sadownicza Jabłkowe problemy – sposoby rozwiązania Jak producenci mogą poprawić zorganizowanie naszego rynku jabłek Witold Boguta Krajowy Związek.
Propozycje wyzwań, celów i programów opracowanych w ramach sekcji Gospodarka i Nauka.
BIZNESPLAN OPRACOWAŁA: DOROTA PIEKARSKA
Zainwestuj w Lubuskiem Elżbieta Anna Polak Marszałek Województwa Lubuskiego.
1 Wprowadzenie Dostępne środki z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności w latach
STREFA PRZYSZŁOŚCI -inicjatywy ŁSSE w celu pozyskiwania inwestycji Maciej Rapkiewicz – Prezes Zarządu Konferencja „Promocja atrakcyjności inwestycyjnej.
Ranking kryteriów lokalizacji wg badań stare/nowe
Alternatywny slajd początkowy – logo bez animacji
Firmy globalne.
Branża czekoladowo – cukiernicza w Polsce
ANALIZA SWOT S – strengths – mocne strony W – weaknesses – słabości
Grupa tematyczna ds. innowacji w rolnictwie i na obszarach wiejskich
Zapis prezentacji:

Spółdzielczość w ujęciu ekonomicznym

SILNE STRONY -1 Wysoka jakość z elementami dziedzictwa narodowego Cena adekwatna do jakości Wyroby unikatowe Wyroby ekologiczne Doskonała znajomość wyrobów i producentów Znajomość rynku i potrzeb klientów Targi krajowe i zagraniczne

SILNE STRONY -2 Wystawy Konkursy Pokazy Reklama w prasie Unifikacja opakowań Dodatki premiowe Bazy lokalowe m in. w centrum miasta

SILNE STRONY -3 Własne grunty Własny park maszynowy Nowoczesny park maszynowy w spółdzielniach mleczarskich Tania siła robocza

SŁABE STRONY - 1 Brak wiedzy na temat specyfiki spółdzielczej formy organizacyjno - prawnej Nazwa spółdzielni nie wywołuje pozytywnych skojarzeń brak identyfikacji produktu zarządzane przez niekompetentną grupę właścicieli

SŁABE STRONY - 2 Brak wiarygodności organizacyjno – prawne Brak szeroko pojętej promocji produktu Brak nakładów na badania i rozwój Nieumiejętność nadążania za trendami na rynku (opakowanie, forma produktu) Niska innowacyjność Funkcjonowanie na rynkach lokalnych co ogranicza możliwość rozwoju Wyższe ceny w porównaniu do konkurentów

SŁABE STRONY - 3 Brak strategii promocyjnej Brak inwestycji Przestarzały park maszynowy Ograniczona możliwość pozyskania środków na rozwój (większość funduszy strukturalnych UE nie dopuszcza spółdzielni inwestujących w handel detaliczny w branży spożywczej brak dopływu kapitału do spółdzielni

SZANSE -1 Zmiana wizerunku Wprowadzenie własnych marek Nawiązanie do produktów regionalnych Dbałość o relacje międzyludzkie Praca społeczno – wychowawcza na rzecz społeczności lokalnej Propagowanie idei spółdzielczości wśród młodego pokolenia

SZANSE - 2 Integracja działań marketingowych podejmowanych przez poszczególne piony spółdzielcze Wykorzystanie zalet lokalizacji oraz posiadanej infrastruktury jako atutów w walce konkurencyjnej Możliwość zaoferowania produktu najlepiej spełniającego wymagania rynku lokalnego

ZAGROŻENIA Brak integracji między spółdzielniami Brak współpracy między branżami i miedzy spółdzielniami Napływ taniego produktu z zagranicy Brak możliwości dopływu kapitału na odtworzenie i wymianę parku maszynowego Branże niskorentowne

CELE Zintegrowanie w ramach branż w celu: wspólnego negocjowania wspólnego sprzedawania na rynkach światowych 2. Kreowanie jednolitego wizerunku z zachowaniem (uwzględnieniem) specjalizacji i regionu

CELE Wspólna promocja pokazująca: dziedzictwo narodowe dobre bo polskie dobre bo ekologiczne i zdrowe dobre bo unikalne dobra cena adekwatna do jakości

CELE Zainwestować jako sektory w badania i rozwój ( z wykorzystaniem środków pomocowych) 5. Optymalizacja zasobów rzeczowych i przeznaczenie środków na rozwój