Przedszkole Nr 48 z Oddziałami Integracyjnymi w Zabrzu Przedszkole i projekty e-Twinning.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ROLA WYCHOWANIA JAKO CZYNNIKA ROZWOJU
Advertisements

SAMORZĄDOWY OŚRODEK DORADZTWA METODYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI w Kielcach KIELCE, ul. Marszałka J. Piłsudskiego 42 tel. fax. 41.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA PROJEKTOWANIE PRACY PRZEDSZKOLA W KONTEKŚCIE
Zarządzanie projektami partnerskimi
Zadania doradcy metodycznego zgodnie z Rozporządzeniem MEN i S o placówkach z dnia 23 kwietnia 2003r.
Janusz Żak Korzyści wychowawcze i osobiste płynące z realizacji edukacji europejskiej.
Instytucjonalne aspekty współpracy Budowanie kompetencji do współpracy między-samorządowej i międzysektorowej jako narzędzi rozwoju lokalnego i regionalnego.
Oddziaływanie współczesnych przemian kulturowo-cywilizacyjnych na rozwój zasobów ludzkich w kontekście tworzenia społeczeństwa informacyjnego i gospodarki.
Rola poradni w rozpoznawaniu potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych dzieci oraz udzielaniu wsparcia merytorycznego dyrektorom w zakresie.
Idea klastra Wszystko, co obecnie masz czy kiedykolwiek będziesz mieć, wszystko, czym się staniesz, co zrobisz i czego doświadczysz, uzyskasz wraz z innymi.
PRZYKŁADY METOD AKTYWIZUJĄCYCH
Liderzy PAFW to program Polsko- Amerykańskiej Fundacji Wolności realizowany przez Stowarzyszenie Szkoła Liderów.
Wpływ Regionalnego Komitetu Sterującego na proces wdrażania RSI ? Elżbieta Książek 25 marca 2010 Warsztaty Regionalnego Komitetu Sterującego ds. Regionalnej.
Ewa Miłuch - Szewczyk konsultant Dzielenie się swoją wiedzą Wiedza jest podstawą zarządzania instytucjami, placówkami obecnego XXI wieku Pracownik i pracodawca.
OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI w SŁUPSKU
Organizator Rola i zadania dyrektora w tworzeniu nowoczesnej biblioteki szkolnej Z doświadczeń zarządzania SCI w Suchej Beskidzkiej. Ewa Kawończyk.
Fundusze unijne dla organizacji pozarządowych w latach Przykłady dobrych praktyk projektowych Opracował:
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Informacja o programie Zostać przedsiębiorczym.
Społeczne partnerstwo na rzecz zdrowia środowiskowego
Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli Europejski wymiar edukacji- rola dyrektora szkoły w realizacji międzynarodowych projektów współpracy szkół
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Budowanie partnerstwa Halina Siemaszko W prezentacji wykorzystano materiały Fundacji Partnerstwo dla Środowiska.
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
Konferencja Projektu Razem-inicjatywy w zakresie ekonomii społecznej współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
Prof. Aleksander Surdej
Budowanie mechanizmów partycypacji społecznej w sprawowaniu władzy samorządowej.
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
Zamojskie Centrum Dialogu Społecznego
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE WSPÓLNIE NA ZAMOJSZCZYŹNIE KORZYŚCI Z UDZIAŁU W PROJEKCIE Wspólnie na Zamojszczyźnie- projekt.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Szkoła demokracji – szkoła samorządności Program rozwoju kompetencji społecznych i obywatelskich rad pedagogicznych Spotkanie V Podsumowanie i zakończenie.
Jak zapewnić w szkole kontynuację działań z przedszkola?
Projekt „Nikogo nie zgubić, każdego rozwinąć” - perspektywa partnera realizującego działania i dyrektora szkoły.
Wspomaganie pracy szkół i przedszkoli.  Doskonalenie nauczycieli jest kluczem do rozwoju szkół i podnoszenia jakości kształcenia.  Jednym z najważniejszych.
ROLA LIDERÓW W BUDOWANIU PARTNERSTWA LOKALNEGO. Dlaczego o liderze? nurt lokalności, czynnik ludzki, teoria zasobów lokalnych, waga rozpoznawania lokalnych.
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PRZEDSZKOLI
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie.
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
Praca pedagogiczna w Zespole Szkół Usług i Przedsiębiorczości w Płocku „Walka, rywalizacja i sukces to fatalne słowa. One paraliżują nas w życiu” Krystyna.
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA ZAWODOWEGO.
BPR – zarządzanie personelem Podczas reengineeringu / i w trakcie wdrażania systemu zarządzania sukces w zasadniczej mierze zależy od akceptacji zmian.
Metoda partycypacyjnego planowania zintegrowanego rozwoju w SOM.
Rola wychowania jako czynnika rozwoju A. Brzezińska, Społeczna psychologia rozwoju. Warszawa 2000.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
Wyniki Ewaluacji 2015 rok. Publiczne przedszkole im. Marii Kownackiej w Graczach.
Zespół Szkół Nr 1 z Oddziałami Integracyjnymi w Zamościu.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
PAŹDZIERNIK  INDYWIDUALNY – samodzielna lub zaprojektowana dla pracownika ścieżka rozwoju kompetencji  ZESPOŁOWY – inicjowana przez menedżera.
Włączanie dzieci z niepełnosprawnościami w przedszkolu Anna Florek Społeczne Przedszkole Integracyjne Warszawa.
Spotkanie SORE z Radą Pedagogiczną 1. Założenia programu 2.
Społeczna odpowiedzialność organizacji Zmiany zachodzące w otoczeniu współczesnych organizacji powodują, że ulegają zmianie społeczne oczekiwania wobec.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Koncepcja pracy na lata Przedszkola Nr 124 im. Marii Konopnickiej.
W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć.
Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.
Rola placówek doskonalenia nauczycieli, poradni psychologiczno-pedagogicznych i bibliotek pedagogicznych we wspomaganiu rozwoju szkół. 1.
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
7 Nawyków – mapa wdrożenia
Grupa wychowanie przedszkolne grupa ‘C’
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ W UCIECHOWIE
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Prezentację opracowano na podstawie materiałów
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Zapis prezentacji:

Przedszkole Nr 48 z Oddziałami Integracyjnymi w Zabrzu Przedszkole i projekty e-Twinning

Wprowadzenie

Rozwój organizacyjny a projekty e-twinning kreuje pełen otwartości i skoncentrowany na rozwiązywaniu problemów klimat w całym przedszkolu; tworzy atmosferę zaufania maksymalizowane są wysiłki na rzecz współpracy doskonali się system nagród, który bierze pod uwagę osiągnięcia jak i rozwój człowieka podnosi poziom samokontroli pracowników

Standardy pracy przedszkola ukształtowały się na bazie realizowanych projektów. W programach e-twinning, realizowanych w przedszkolu,efektywna praca zespołu nauczycieli jest czynnikiem warunkującym sukces.

Przedszkole staje się organizacją uczącą się ustawicznie. 1.Zorganizowanie wszelkich działań przedszkola wokół wszechstronnego rozwoju dziecka. 2.Postrzeganie dziecka jako aktywnego uczestnika procesu uczenia się. 3.Pozytywne nastawienie do wprowadzenia innowacji. 4.Planowanie rozwoju indywidualnego poszczególnych pracowników oraz rozwoju przedszkola jako całości. 5. Przygotowanie do życia w społeczeństwie informatycznym poprzez wykorzystanie technologii informatycznych. 6.Otwarcie na potrzeby lokalnej społeczności i daleko idącej współpracy ze środowiskiem. 7.Przygotowanie dzieci do stawania się obywatelami Europy, otwarcie na współpracę w ramach Europy i świata. 8. Uczestniczenie w partnerskich kontraktach z innymi przedszkolami.

Spotkanie z Panią Prezydent Miasta Zabrze

Wdrażanie projektów e-twinning w zależności od potrzeb i oczekiwań nauczycieli. realizowanie zadań wykorzystujących potencjał intelektualny poszczególnych nauczycieli w procesie rozwiązywania problemów zintegrowanie pracowników łatwiejsze wdrażanie w życie wspólnie wypracowanych rozwiązań wystąpienie synergii- efekt pracy zespołowej przewyższa sumę efektów indywidualnych

Integracja pracowników przedszkola

Rola przedszkola w doskonaleniu nauczycieli Lepiej funkcjonujące przedszkole oraz bardziej kompetentnie pracujący nauczyciele. Przywiązywanie wagi do metod uczenia się wymagających od nauczycieli czynnej postawy, kreatywności.

Zdolności wypracowywane w trakcie realizacji projektów e-twinning: -postrzeganie innych jako równych partnerów; -zrezygnowanie z rywalizacji na rzecz współpracy; -komunikowanie się z innymi w sposób efektywny -radzenie sobie z sytuacjami konfliktowymi -pozytywne myślenie o sobie i innych -tworzenie wspierających relacji ludzkich w zespole i w całej organizacji

Tworzenie zaplecza szkoleniowego w przedszkolu. gromadzenie pomocy audiowizualnych- rzutniki, komputery z odpowiednim oprogramowaniem, dostęp do internetu, aparaty fotograficzne, kamery internetowe, nośniki danych tworzenie zaplecza informacyjnego- biblioteka przedszkolna - książki, czasopisma, materiały szkoleniowe

W zarządzaniu przedszkolem, przy projektach e-twinning,ważnym elementem dla dyrektora jest delegowanie władzy. -pracownicy czują się odpowiedzialni za efekty działania instytucji -zespoły- współpracując osiągają coraz lepszą efektywność -organizacja-ludzie odczuwają, że są w stanie osiągnąć rezultaty

Image- element kształtujący pozycję placówki w środowisku lokalnym, zamiejscowym. 1.sprzyja akceptacji działań przedszkola przez podmioty działające w jej otoczeniu- 2.podnosi morale pracowników, dzieci- usatysfakcjonowanych z przynależności do organizacji- 3.nakręca spiralę sukcesu 4.wytwarza się dumę z uczęszczania do przedszkola

Argumenty, które przemawiają za realizowaniem projektów e-twinning: Integracja nauczycieli, pracowników wokół wspólnie uznawanych wartości, Realizowanie wyznaczonych celów Odpowiedzialność za życie przedszkola Orientowanie na współdziałanie, dialog, wspieranie wzajemnego zrozumienia, tolerancję, szacunek Stawianie na mocne strony pojedynczych osób i całych zespołów Przeniesienie punktu ciężkości z indywidualnego na zespołowe uczenie się

Czasy, w których żyjemy, to przede wszystkim czas pracy zespołowej.

Dziękuję za uwagę Jolanta Kosczielny- dyrektor Przedszkola Nr 48 z Oddziałami Integracyjnymi w Zabrzu