Jak projekt eTwinning pomaga nauczycielowi w jego awansie zawodowym

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Matematyka Zajęcia dodatkowe dziś – szansą na lepsze jutro
Advertisements

Efektywność kształcenia Jak ją poprawiać?. Kształcenie – to całość doświadczeń składających się na proces zdobywania przez jednostkę umiejętności, wiedzy.
Nowoczesne technologie w polskiej edukacji
Program wychowawczy szkoły
Edukacja z myślą o przyszłości Idee na nowy rok szkolny 2008/09 … i dalej Tarnobrzeg 26 sierpnia 2008r.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
„Zabawa jest nauką, nauka zabawą. Im więcej zabawy, tym więcej nauki”
Konferencja Wdrażanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Koncepcja rozwoju Szkoły Podstawowej nr 6 im. W. Chotomskiej w Dzierżoniowie na lata 2008 – 2013.
SPOTKANIE Z RODZICAMI 10 WRZEŚNIA 2013 ROK ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY.
EDUKACJA NIEKONWENCJONALNA non scholae sed vitae discimus non scholae sed vitae discimus.
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
wsparciem dla ucznia, pomocą dla nauczyciela,
„Od kropelki do kropelki… sukces będzie wielki!”
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ i PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
Im wcześniej dziecko rozpocznie naukę, tym ma większą szansę na rozwój swoich uzdolnień i umiejętności lub diagnozę i pomoc w problemach rozwojowych. Szkoła.
Wyzwalamy twórczość zamiast odtwórczości w SCE: otworzysz się na nowe doświadczenia w dziedzinie teatru, muzyki i sztuki spotkasz się
GIMNAZJUM NR 4 z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Zjednoczonej Europy w Lesznie Nous sommes autant d'hommes que de langues que nous connaissons Ile języków.
„Chcąc ucznia pobudzić do jakiegoś czynu, postawcie go w takich warunkach, ażeby doznawał potrzeby wypełniania tej czynności, jakiej od niego oczekujecie”.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
SZEŚCIOLATKI NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 21 im. WŁADYSŁAWA JAGIEŁŁY W KRAKOWIE ul. BATALIONU SKAŁA AK 12.
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
Innowacja pedagogiczna
Wizja i misja Szkoły Podstawowej Nr 2 im. Obrońców Lubaczowa
Prymasa Tysiąclecia w Białymstoku
Koncepcja pracy szkoły
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
Realizacja programu rozwojowego
Szkoła demokracji – szkoła samorządności Program rozwoju kompetencji społecznych i obywatelskich rad pedagogicznych Spotkanie V Podsumowanie i zakończenie.
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ I PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
Zajęcia Integracyjne. Aktywność jest warunkiem prawidłowego rozwoju każdego człowieka, ponadto umożliwia prowadzenie twórczego życia.
Wielkopolska Konferencja dla Nauczycieli Akcja KŁADKA
Talent jest darem uniwersalnym, ale potrzeba wielkiej odwagi, żeby go wykorzystać. Nie bój się być najlepszy.
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 166 W ŁODZI
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez: - Centrum Edukacji Obywatelskiej - i „Gazetę Wyborczą”. Od początku.
WIZJA Stworzenie dzięki odpowiedniemu programowi, metodom nauczania i środkom dydaktycznym, takich warunków nauczania i uczenia się, które umożliwią.
DYREKTORZY SZKÓŁ W eTWINNING Warszawa, 18 XI 2011.
Edukacja po CEOwsku mgr Bożena Sozańska.
MIEJSKIE PRZEDSZKOLE NR 30 im. BAJKOWEJ KRAINY RUDA ŚLĄSKA
Program IB Middle Years to program edukacyjny dla uczniów w wieku od 11 do 16, który rozwija niezależnych, kreatywnych i otwartych na świat uczniów gotowych.
Dzie ń Bezpiecznego Internetu 2016 pod has ł em: „ Lepszy Internet zale ż y od Ciebie”
Klasa pierwsza to start uczniów do samodzielnego i naukowego poznania świata. W trakcie aktywnego udziału w zajęciach.
SZEŚCIOLATEK W SZKOLE. ZABAWA JEST NAUKĄ, NAUKA ZABAWĄ. IM WIĘCEJ ZABAWY, TYM WIECEJ NAUKI. /Glenn Doman/
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Ogólnopolska Kampania Społeczna UCZEŃ TEŻ CZŁOWIEK TWÓRCZY INDYWIDUALISTA.
Dorobek zawodowy nauczyciela kontraktowego mgr Nataliya Hrynchyshyn Gościno, lipiec 2005.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.
na rzecz cyfryzacji szkół
Wejrowò, 21 czerwińca 2017 r..
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia
Publiczna Szkoła Podstawowa
7 Nawyków – mapa wdrożenia
CELE WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO
ROLA RODZICÓW W WYBORZE SZKOŁY ŚREDNIEJ i wyższej dziecka
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ W UCIECHOWIE
Kodeks etyczny nauczyciela
„Między tablicą a smartphone”-
Szkoła Podstawowa w Annopolu Starym 9 listopada 2016 roku
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Kreatywność w realizacji podstawy programowej z wychowania fizycznego
Realizacja podstawy programowej na II etapie edukacyjnym
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Szkoła w Mieście Rodzaj innowacji: organizacyjno – metodyczna.
Zapis prezentacji:

Jak projekt eTwinning pomaga nauczycielowi w jego awansie zawodowym Jan Pawłowski Kraków 2012

Szkoła powinna dążyć do tego, by młody człowiek opuszczał ją jako harmonijna osobowość, a nie jako specjalista. (Albert Einstein) Przez kilkanaście minut będę starał się skupić Państwa uwagę na sprawie dla nauczycieli najważniejszej – dotyczącej ich rozwoju zawodowego wyrażającej się formalnie w awansie zawodowym. Postaram się jednak nie ograniczać się jednak tylko do ważnego dla nauczycielskiej kariery procesu uzyskiwania kolejnych stopni awasu zawodowego, a spróbuję pełniej spojrzeć na spełnianie się nauczyciela w realizacji swojego powołania. Swoje rozważania o nauczycielskiej karierze będę realizował w kontekście programu eTwinning, który może dostarczyć każdemu z nas licznych inspiracji do pełniejszego, lepszego i bardziej atrakcyjnego wypełniania swoich powinności. Mimo szybko postępujących zmian technologicznych jednym z ważnych ogniw w systemie formowania młodych ludzi zajmuje w szkołe.

Powinna kształcić i wychowywać uczniów mądrych: Szkoła XXI wieku Powinna kształcić i wychowywać uczniów mądrych: - otwartych na dialog, - ciekawych wiedzy, - kreatywnych, - szanujących odrębność innych ludzi, - zachowujących własną i narodową tożsamość, - umiejętnie łączących wiedzę ze światem wartości. Mimo spotykanych krytycznych uwag w kwestii funkcjonowania w w cyfrowej rzeczywistości XXI wieku – a może dlatego- warto z należytą troską zadbać o szkołę, która czerpiąc z historycznych doświadczeń i cywilizacyjnych osiągnięć potrafi wypełniać swoje współczesne zadania. Kształcenie i wychowanie dzieci i młodzieży na ludzi mądrych i roztropnych, którzy potrafią godnie żyć we współczesnym świecie technologiczych sukcesów i moralnych dylematów – to zadanie współczesnej szkoły. Kształtowanie harmonijnych osobowości jest sztuką wymagającą od nauczyciela nie tylko głębokiej wiedzy ale także duszy oddanej młodzieży. Trudno osiągnąć sukces edukacyjny bez respektowania przyjętego systemu wartości wyznaczającego cel naszych wszystkich poczynań.

Szkoła powinna być miejscem: porządkowania wiedzy, kształtowania postaw społecznych, zdobywania umiejętności współpracy, przygotowującym do dorosłości, rozwijania aktywności poznawczej, rozwijania kreatywności, wdrażania do odpowiedzialności. Szkoła powinna również rozwijać komunikację ucznia ze światem i samym sobą. Współczesna szkoła powinna być miejscem przyjaznym dla dzieci i młodzieży. By jednak skutecznie przygotowywać młodych ludzi do życia we współczesnym społeczeństwie musi rozwijać ich kreatywność i odpowiedzialność, a nade wszystko umiejętność współpracy i radzenia sobie w szybko zmieniającej się rzeczywistości. Przy lawinowo narastających zasobach wiedzy niezbędne są umiejętności wyszukiwania informacji oraz weryfikowania ich aktualności i poprawności. Dla skutecznej współpracy w działaniu w grupie szkoła powinna rozwijać umiejętności komunikowania się ucznia z otoczeniem i rozumienia swoich zachowań.

Dobra szkoła: nie tylko zapewnia szeroki zasób wiedzy i umiejętności, ale także rozpoznaje uzdolnienia i wyrównuje braki w wiadomościach szkolnych, wspiera rozwój wszystkich uczniów, poprzez: organizację różnorodnych zajęć pozalekcyjnych, dobrą organizację pracy szkoły, tworzenie przyjaznego klimatu, chęć wzajemnej współpracy nauczycieli, rodziców i uczniów, zaangażowany samorząd szkolny oraz nawiązanie do tradycji i integrację ze środowiskiem lokalnym. Jeżeli nam na tym by szkoła nie traciła swojej atrakcyjności i była postrzegana przez uczniów i rodziców jako dobra szkoła powinna nie tylko zapewniać nie tylko szeroki zasób wiedzy i umiejętności, ale także trafnie rozpoznawać zainteresowania i uzdolnienia uczniów. W przypadkach tego wymagających – a praktyka szkolna potwierdza takie potrzeby- szkoła powinna wyrównywać braki w wiadomościach i umiejętnościach swoich uczniów porzez zajęcia pozalekcyjne. Wspierać w rozwoju wszystkich uczniów, stwarzając im szczególnie możliwości rozwijania swoich zainteresowań i uzdolnień. O sukcesie szkoły decyduje przyjazna atmosfera wszystkich stanowiących je podmiotów: uczniów, nauczycieli, rodziców i środowiska lokalnego.

Dane: W dążeniu do osiągnięcia polskiej szkole utrudnia brak pieniędzy, ale na to nie mamy większego wpływu. Możemy natomiast doskonalić metodykę nauczania z wykorzystaniem nowoczesnych technologii. Od ludzi wiele zależy. Dobrze przygotowani do realizowania swoich działań nauczyciele i dyrektorzy szkół mają kluczowe znaczenie na funkcjonowanie szkoły.

Każdy z nas chciałby mieć nauczycieli kompetentnych, życzliwych, w atrakcyjnej formie przybliżających wiedzę i umiejętności. Kim jesteś nauczycielu? Przewodnikiem we wprowadzaniu swoich uczniów w dorosłe życie, Przyjacielem, któremu zawsze można zaufać, Mędrcem, który promieniuje swoją wiedzą, Autorytetem, który zawsze sprawiedliwie odniesie się do naszych pomysłów, Mądrym opiekunem, który chroni nas przed niebezpieczeństwem dając możliwości eksperymentowania, A może: Nieprzystępnym przekazicielem faktów, Niesprawiedliwym sędzią, Zarozumiałym dozorcą, Nieczułym ascetą, ……………..

poczucie odpowiedzialności i obowiązku, wewnętrzna prawdziwość, Nauczyciel „potrzeba doskonałości, poczucie odpowiedzialności i obowiązku, wewnętrzna prawdziwość, moralna odwaga i ponad tym wszystkim miłość dusz ludzkich” Troskliwe pochylenie się nad uczniem czasami znaczy więcej niż najdoskonalsza technika nauczania. Trudno podołać tak trudnym i odpowiedzialnym obowiązkom jakie ma nauczyciel jeżeli będziemy „rzemieślnikami” odpracowującymi swoje obowiązkowe pensum. Jeżeli świadomie wybraliśmy ten zawód i pragniemy czerpać z jego wykonywania pełną satysfakcję – a tak jest w zdecydowanej większości nauczycieli – to musimy w tą pracę wkładać serce. Kto nie kocha dzieci w pełnym tego słowa znaczeniu nie osiągnie doskonałości której na imię powołanie.

E-nauczyciele W cyfrowym świecie nauczycielskie powołanie bez uwzględnia zmian jakie dokonały się w naszym otoczeniu za sprawą nowych technologii jest niemożliwe

Powinnością nauczyciela jest: stymulowania harmonijnego rozwoju ucznia poprzez: - odkrywanie wpisanych w jego naturę możliwości twórczych, - pomoc uczniowi w poznaniu samego siebie, - pokierowanie jego rozwojem zgodnie z odkrytymi zasobami zdolności, talentów czy przesłanek geniuszu.

Awans zawodowy (Rozporządzenie MENiS z dnia 3.08.2000r.z póź. zmian.) Profesor oświaty, Dyplomowany, Mianowany, Kontraktowy, Stażysta. Aby realizacja nauczycielskiego powołania była jak najbliższa rzeczywistości szkolnej –także w sferze wynagradzania za wkładany wysiłek nauczycieli - w 2000 roku Pan prof. Mirosław Handke (profesor AGH)

Wymagania edukacyjne:

Korzyści z TIK To, że nauczyciele zwracają się ku technologiom w celu wykorzystania ich w nauczaniu, jest zarazem wielką szansą, jak i odpowiedzialnością. Nowoczesne technologie nie powinny bowiem tworzyć bariery we wzajemnej komunikacji.

Nadzwyczajne szanse i możliwości oszczędzania nauczycielskiego czasu i energii, jakie daje właściwie wykorzystana technologia, pomaga nauczycielowi pełniej uczestniczyć w kształtowaniu społeczeństwa refleksyjnego, myślącego i działającego skutecznie.

Projekty edukacyjne: prawdziwe projekty edukacyjne stanowią rzeczywiste wyzwanie, wyzwalające aktywność poznawczą uczniów. projekty edukacyjne są dziś uważane za jedną z najlepszych metod nauczania.

Różnorodność projektów eTwinning Krótki tygodniowy - projekt może skupić się na konkretnym temacie z programu nauczania - Dzień Języków; Projekt trzymiesięczny, podczas którego dzieci nauczą się podstawowych zwrotów/piosenek w języku obcym; Projekt całoroczny z elementami matematyki, sztuki, muzyki, który stanowi część programu nauczania. 19

e-uczeń

Projekty eTwinning

Praca w zespole, czy samotność w pracy?

ePortfolio

Wspólna odpowiedzialność

Strategie edukacyjne Dziś powinniśmy tworzyć takie rozwiązania i strategie dla nowej szkoły, które w pełni wykorzystają potencjał portali wiedzy i edukacyjnych platform.

Czy e-booki wyprą papierowe książki? A może otworzą do nich drogę?

Jednym z największych wyzwań stojących przed polską szkołą jest zapewnienie stałego i szybkiego Internetu.

Cyfrowa szkoła Kluczem do znalezienia najlepszego rozwiązania postępu edukacyjnego jest zrozumienie naturalnych sposobów przyswajania wiedzy przez dzieci oraz umiejętność wprowadzania nowych technologii do praktycznego nauczania z zachowaniem szacunku do człowieka.

Kuratorium Oświaty w Krakowie Dziękuję za uwagę Jan Pawłowski Kuratorium Oświaty w Krakowie jan.pawlowski@kuratorium.krakow.pl