Club lecture Klub lektur
Club lecture Klub lektur Szkoła Podstawowa nr 14 z Oddziałami Integracyjnymi im. A. Mickiewicza w Zabrzu (Zabrze, Polska) College Henri Sellier (Bondy, Francja)
CELE 1. zainteresowanie uczniów literaturą 2. pogłębianie wiedzy z zakresu literatury 3. zmotywowanie i zachęcenie uczniów do czytania lektur szkolnych 4. rozwijanie umiejętności językowych
CELE 5. rozwijanie zdolności manualnych i plastycznych 6. rozwijanie umiejętności komputerowych 7. rozwijanie wyobraźni, samodzielności, chęci zdobywania wiedzy oraz zdolności pracy w zespole 8. zaangażowanie w aktywnej realizacji projektu uczniów niepełnosprawnych
Przebieg Wybór 3 lektur szkolnych przez każdą ze szkół partnerskich Przygotowanie zadań projektowych na podstawie lektur Ścieżka międzyprzedmiotowa – omówienie tematyki związanej z lekturą na lekcjach języka ojczystego, francuskiego, informatyki, techniki i plastyki.
Zadanie 1 wykonanie komiksu Komiks adaptowano z lektury szkolnej Ida sierpniowa M. Musierowicz. Przygotowano dialogi i rysunki przedstawiające kolejne sceny komiksu, wykonano zdjęcia rysunków, dokonano składu komiksu za pomocą oprogramowania do obróbki grafiki
Zadanie 2 wykonanie projektu okładki Wykonano rysunki projektu okładki lektury Le prince bégayant François Place na podstawie przygotowanego streszczenia lektury wykonanego przez partnera.
Zadanie 2 wykonanie projektu okładki
Zadanie 3 wykonanie krzyżówki Hasła krzyżówki zawierały informacje związane z biografią autorów wybranych lektur. Uczniowie bazowali na danych z Internetu. 3. Elle décide donc d’écrire aussi des romans pour la … . 1/La région où Martine Pouchain est née. 2. « La …. Du crime, 2006 ». 5. Meurtres à la …endu à 60 000 exemplaires. 4. Féminin d’écrivain. 8. Martine Pouchain est une française … . 7. Nom de la collection de ses livres. 6. La ville où elle est née.
Zadanie 4 wykonanie plansz z wizerunkiem bogów greckich Wykonanie plansz bez opisów w programie MS Paint przez ucznia SP nr 14 w Zabrzu. Zadaniem partnerów natomiast było odgadnięcie postaci i napisanie krótkiego opisu na temat postaci z planszy.
Rezultaty Chęć nauki języka obcego Chęć czytania książek Poznanie lektur i ich autorów szkoły partnerskiej Zintegrowanie klasy Wzrost samooceny uczniów niepełnosprawnych Zmotywowanie uczniów do pracy Kreatywność Obowiązkowość Uatrakcyjnienie lekcji
Dziękuję za uwagę Opracowała: Bożena Paradysz-Adamus