Informacja o Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym Przekonujemy się do prywatyzacji dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych Projekt jest organizowany przez.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Konkursu wiedzy o zdrowym stylu życia „Trzymaj Formę!”
Advertisements

Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM – NAUKA PRZEZ DZIAŁANIE
PROGRAM EDUKACYJNY DLA SZKÓŁ - 14.X.2005 XI Polskie Forum Kapitałowo-Finansowe TWOJE PIENIĄDZE października 2005 Pałac Kultury i Nauki, Warszawa.
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Szanowna Pani Dyrektor, Szanowny Panie Dyrektorze, Pragniemy zaprosić Pani/Pana szkołę do udziału w Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym Przekonujemy się
Realizacja projektu w roku szkolnym 2011/2012 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Realizacja projektu w roku szkolnym 2012/2013 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Budowanie wspólnoty uczących się MODUŁ VIII Sesja 8.1 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PROGRAM.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Człowiek – najlepsza inwestycja Uniwersytet im. Adama Mickiewicza.
Młodzieżowa przedsiębiorczość
Projekt Szkoła z klasą 2.0 Edycja 2011/2012. Cele projektu Celem Programu jest promowanie wykorzystywania w nauczaniu nowoczesnych technologii informacyjno.
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł PONADGIMNAZJALNYCH NR 2 W MYS Ł OWICACH ZNAM KONCEPCJĘ PRACY MOJEJ SZKOŁY.
Jak uczyć przedsiębiorczości w szkole?
Fundacja Młodzieżowej Przedsiębiorczości jest pozarządową organizacją pożytku publicznego, której celem jest przygotowanie dzieci i młodzieży do życia.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM.
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
Młodzieżowa przedsiębiorczość
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
WYKORZYSTANIE KOMPUTERA NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH
Pozyskujemy Fundusze z Unii Europejskiej w projektach edukacyjnych.
Państwo, prawo, społeczeństwo, obywatel ….
Osiągnięcie przez szkoły i placówki warunków do pełnej realizacji kształcenia ogólnotechnicznego, zawodowego i wychowania komunikacyjnego. Cele szczegółowe:
ZESPÓŁ SZKÓŁ SPOŻYWCZO - GASTRONOMICZNYCH WARSZAWA, ul. KOMORSKA 17/23
Wykorzystanie pracowni otrzymanej z funduszy EFS.
Rok szkolny 2012/2013. Każda edycja programu trwa przez cały rok szkolny – od września do czerwca Pomoc w lepszym wykorzystaniu posiadanych zasobów (szkolnych.
ale (a może przede wszystkim)
ODBLASKOWA SZKOŁA.
Zasady rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2
Jedz Smacznie i zdrowo.
NASZA SZKOŁA W PROJEKCIE „MŁODZI-KREATYWNI”
Zespół Szkół im. Anieli hr. Potulickiej w Wojnowie
EDUKACJA W INTERNECIE JAK MŁODZIEŻ KORZYSTA Z INTERNETU?
Dobre praktyki TIK. Dla kogo program? Program skierowany jest do wszystkich tych nauczycieli, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą.
Rok Szkolny 2014/2015 Rokiem Szkoły Zawodowców 1.
ZESPÓŁ SZKÓŁ SPOŻYWCZO - GASTRONOMICZNYCH WARSZAWA, ul. KOMORSKA 17/23
Hasło: „Prawo, Przyjaźń, Tolerancja”. Czas trwania konkursu 01 IX 2012r. – 28 II 2013r.
System edukacji w Polsce
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Biznes przy tablicy. OTWARTA FIRMA Idea programu Otwarta firma – Biznes przy tablicy to program przeznaczony dla uczniów szkół.
Przygotowaliśmy: -praktyczne narzędzia dla nauczycieli: -ramowy plany pracy wychowawczej, -ramowy program zajęć pozalekcyjnych, -scenariusze lekcji,
K ONKURSY PRZEDMIOTOWE ORGANIZOWANE DLA UCZNIÓW SZKÓŁ PODSTAWOWYCH I GIMNAZJÓW WOJEWÓDZTWA WIELKOPOLSKIEGO W ROKU SZKOLNYM 2015/2016.
KONKURS WIEDZY O UBEZPIECZENIACH SPOŁECZNYCH
Szkoła Kluczowych Kompetencji luty 2009 rok – grudzień 2012 rok. Zespoły Szkół Ponadgimnazjalnych w Lipsku i Siennie.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM. Program Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo – Być przedsiębiorczym realizowany jest przez Fundację Młodzieżowej Przedsiębiorczości.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Dzie ń Bezpiecznego Internetu 2016 pod has ł em: „ Lepszy Internet zale ż y od Ciebie”
Świadome planowanie – świadomy wybór, czyli zajęcia z doradztwa zawodowego w gimnazjum Dorota Cebulak, Jolanta Wydmuch – doradca zawodowy w Gimnazjum nr.
Trzymaj Formę!-II edycja Zofia LIPKA – koordynator programu “Trzymaj Formę!”
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Szanowna Pani Dyrektor, Szanowny Panie Dyrektorze, Pragniemy zaprosić Pani/Pana szkołę do udziału w Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym „Przekonujemy się.
Założenia pilotażu Czas pilotażu : 1 rok z możliwością przedłużenia do 3 lat, Początek pilotażu: 1 września 2016 r. Cel główny pilotażu: Sprawdzenie w.
Urząd Miasta Lublin Projekt „MOJA FIRMA. Będę przedsiębiorcą” jest realizowany od 4 sierpnia 2010 r. jest realizowany od 4 sierpnia 2010 r. do 29 lutego.
Spotkanie z dyrektorami szkół i placówek oświatowych oraz przedstawicielami JST 1.Powitanie. 2.Wystąpienie Pani Aurelii Michałowskiej Mazowieckiego Kuratora.
W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć.
Przedsiębiorczy na rynku finansowym - zasady i terminarz konkursu.
XI EDYCJA PROGRAMU „TRZYMAJ FORMĘ
Doradztwo zawodowe, co dalej w świetle reformy systemu oświaty?
Szkoła współpracuje ze społecznością lokalną Fundacja Civis Polonus
Konkurs Matematyczno – Przyrodniczy „Dlaczego tak
Pilotażowe wdrażanie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach Pilotaż skierowany jest do każdej szkoły, która chce.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
Otwarta firma – Biznes przy tablicy
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

Informacja o Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym Przekonujemy się do prywatyzacji dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych Projekt jest organizowany przez Fundację Młodzieżowej Przedsiębiorczości pod patronatem Ministra Skarbu Państwa – Aleksandra Grada. Celem Projektu jest zachęcenie uczniów do poznawania (samodzielnie i podczas zajęć dydaktycznych) znaczenia własności dla rozwoju gospodarczego i wagi procesów prywatyzacyjnych. Przekonujemy się do prywatyzacji jest projektem z obszaru edukacji ekonomicznej. Na stronie internetowej projektu zostaną zamieszczone materiały edukacyjne adresowane do uczniów i nauczycieli: testy uczące z zakresu pojęć ekonomicznych, własności prywatnej, prywatyzacji funkcjonowania giełdy papierów wartościowych – rozwiązując je uczniowie będą mogli nie tylko sprawdzić swoją aktualną wiedzę, ale także poznać prawidłowe odpowiedzi i ich uzasadnienie, linki do stron portali edukacyjnych związanych z prywatyzacją, własnością i szeroko rozumianą edukacją ekonomiczną, multimedialne materiały dla uczniów dotyczące giełdy, jej wpływu na rozwój gospodarki na świecie i produktów giełdowych, scenariusze zadań edukacyjnych z zakresu tematyki Projektu do wykorzystania na lekcjach z podstaw przedsiębiorczości, ale także WOS-u, historii, przedmiotów zawodowych (zwłaszcza ekonomicznych), na zajęciach pozalekcyjnych oraz w ramach pracy wychowawczej, prezentacje dotyczące przygotowania do i prowadzenia debaty, materiały do sędziowania debat. Nauczyciele otrzymają także testy weryfikujące wraz z kluczem odpowiedzi (wersja A i B) dla zgłoszonych uczniów. Istotnym elementem Projektu jest Konkurs Debat AD REM Uczeń biorąc udział w konkursie: wzbogaci wiedzę z zakresu własności prywatnej, funkcjonowania giełdy i prywatyzacji; przygotuje się do wystąpień publicznych; zdobędzie doświadczenie we współzawodnictwie z rówieśnikami; rozwinie umiejętności niezbędne na studiach i w dorosłym życiu takie jak: korzystanie z różnych źródeł informacji, zarządzanie wiedzą, prezentowanie swojego stanowiska, obrona własnego zdania, formułowanie wniosków, analizowanie i weryfikowanie poglądów swoich i innych, stosowanie zasad prowadzenia dyskusji.

Przebieg Konkursu AD REM Etap I - szkolny (test) Test kwalifikacyjny weryfikujący wiedzę i umiejętności uczniów z zakresu prywatyzacji i podstaw ekonomii (praca indywidualna). Etap II – międzyszkolny (zadanie problemowe) Zadanie problemowe dotyczące tematyki prywatyzacji (zespoły trzyosobowe). Etap III – regionalny (debata regionalna) 24 najlepsze zespoły będą rywalizowały ze sobą w 6 ośrodkach regionalnych podczas turnieju debatowego. Etap IV - ogólnopolski (debata centralna) 6 najlepszych zespołów zmierzy się ze sobą podczas trzydniowych rozgrywek debatowych w Warszawie. Terminarz Konkursu Ubiegłoroczna edycja projektu-była ogromnym sukcesem- w konkursie wzięło udział uczniów i 1200 nauczycieli. Partnerem lokalnym projektu i realizatorem etapu regionalnego w Bydgoszczy, Chorzowie, Poznaniu i Wrocławiu są Wyższe Szkoły Bankowe oraz placówki doskonalenia nauczycieli. Szczegółowe informacje o Projekcie będą dostępne od 20 maja br. na stronie internetowej Fundacji Młodzieżowej Przedsiębiorczości Do 24 wrześniaZgłoszenia szkół 27 wrześniaEtap I - szkolny od 28 września do 1 października Zgłoszenia zespołów do etapu II - międzyszkolnego 12 październikaEtap II międzyszkolny – start o godz (ogłoszenie zadania problemowego) 13 październikaEtap II międzyszkolny – zamknięcie o godz (ostateczny termin przesłania rozwiązania zadania problemowego) 20 październikaOgłoszenie wyników etapu II międzyszkolnego 3, 4 lub- 5 listopadaEtap III regionalny– debaty regionalne w 6 ośrodkach 23 – 25 listopadaEtap IV ogólnopolski – finał