EWD W SZKOŁACH PONADGIMNAZJALNYCH POWIATU BYTOWSKIEGO

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Analiza porównawcza wyników egzaminu gimnazjalnego i sprawdzianu
Advertisements

Rodzic jako doradca zawodowy
Wyniki sprawdzianu, egzaminu gimnazjalnego i maturalnego w 2009 r. uczni ó w szk ó ł prowadzonych przez Gminę Miejską Mielec.
Prezentacja przygotowana przez zespół badawczy przy CKE pod kierunkiem dr R.Dolaty PRIORYTETY POMORSKIEGO KURATORA OŚWIATY w roku szkolnym 2008/
Wpływ domu rodzinnego na sukcesy edukacyjne uczniów
LOGO ZESPÓŁ SZKÓŁ W LATOSZYNIE Realizacja zadań oświatowych szkoły w roku szkolnym 2010/2011.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt jest realizowany przez.
WYNIKI EGZAMINÓW ZEWNĘTRZNYCH2010 Narada z dyrektorami szkół i placówek r.
Badanie poziomu wiedzy uczniów gimnazjum klas I-III z podziałem na część humanistyczną i część matematyczno-przyrodniczą wrzesień 2010.
Analiza wyników egzaminów zewnętrznych absolwentów roku 2011 w Gimnazjum Nr 2 w Ciechanowie z wykorzystaniem metody EWD w ewaluacji wewnątrzkolnej. Opracowanie:
Edukacyjna Wartość Dodana
Egzamin gimnazjalny od roku 2012 Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
UWARUNKOWANIA SPOŁECZNE. zasób wiedzy i umiejętności, zdobytych w procesie kształcenia i praktyki zawodowej, a także zdrowia i energii witalnej. Stanowi.
PREZENTUJE: OFERTĘ EDUKACYJNĄ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH prowadzonych przez Powiat Bytowski na rok szkolny 2011/2012.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2 Rozwój systemu egzaminów zewnętrznych Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
Analiza porównawcza ZESPOŁÓW SZKÓŁ W POWIECIE EŁCKIM.
Wyniki egzaminu gimnazjalnego. CZĘŚĆ HUMANISTYCZNA Średni wynik szkoły znajduje się w 7 przedziale skali staninowej.
Szkolny organizator rozwoju edukacji (SORE)
Spotkanie z Wójtami, Burmistrzami, Prezydentami i Starostami Małopolski Małopolski Kurator Oświaty Artur Dzigański.
Wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego w 2013r
Analiza osiągnięć III LO w Krakowie na tle innych liceów krakowskich.
Edukacyjna Wartość Dodana- EWD
Porównanie średniej arytmetycznej części humanistycznej 2011.
Agata Szuta I Małopolski Wicekurator Oświaty
WYNIKI OGÓLNOPOLSKIEGO BADANIA UMIEJĘTNOŚCI TRZECIOKLASISTY, SPRAWDZIANU, EGZAMINU GIMNAZJALNEGO I MATURALNEGO W 2013 ROKU UCZNIÓW SZKÓŁ PROWADZONYCH.
Rodzice pierwszymi doradcami zawodowymi swoich dzieci.
Wyniki egzaminów gimnazjalnych szkół powiatu nakielskiego w roku 2011 w kontekście wyników kraju, województwa i innych powiatów przy uwzględnieniu wyników.
Wyniki egzaminów gimnazjalnych szkół powiatu żnińskiego w roku 2011 w kontekście wyników kraju, województwa i innych powiatów przy uwzględnieniu wyników.
Warlubie, r.. Wyniki egzaminów gimnazjalnych szkół powiatu świeckiego w roku 2011 w kontekście wyników kraju, województwa i innych powiatów.
Od 2006 roku zespół EWD udostępnia szkołom tzw. kalkulator EWD oraz materiały szkoleniowe pozwalające placówkom prowadzić analizy EWD w ramach ewaluacji.
Edukacyjna Wartość Dodana czyli EWD
Wykorzystanie EWD w ewaluacji wewnętrznej szkoły
Efekty kształcenia w świetle wyników egzaminów zewnętrznych.
Liceum Ogólnokształcące im. Jana Kochanowskiego w Zwoleniu
OCENA EFEKTYWNOŚCI NAUCZANIA z zastosowaniem metody edukacyjnej wartości dodanej OCENA EFEKTYWNOŚCI NAUCZANIA z zastosowaniem metody edukacyjnej wartości.
Egzamin gimnazjalny Wyniki egzaminów w Gimnazjum nr 14 w Olsztynie Edukacyjna wartość w naszej szkole Opracował mgr K.Gremblewski.
Obiektywny wskaźnik wyników egzaminów gimnazjalnych WSKAŹNIK EDUKACYJNA WARTOŚĆ DODANA DLA GIMNAZJUM NR 3 Źródło danych Instytut Badań Edukacyjnych
Edukacyjna wartość dodana i Edukacyjna wartość dodana i Obszar humanistyczny: język polski, historia i wiedza o.
WYNIKI EGZAMINU GIMNAZJALNEGO W GIMNAZJUM NR 5 W PRZEMYŚLU NA PRZESTRZENI LAT Kolejne slajdy prezentują porównanie wyników egzaminu gimnazjalnego osiągniętych.
EWD Gimnazjum w Wieliczce Ilona Dziuba Ilona Dziuba grudzień 2012r.
Opracowanie: Miejski Zarząd Oświaty, październik 2014r. Wyniki egzaminów zewnętrznych za rok szkolny 2011/2012.
Wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego w 2014r. uczniów szkó ł w gminie Mas ł ów.
Warto ustalić, w jakich warunkach przebiegało uczenie się i nauczanie, czyli przeanalizować czynniki, które w znaczący sposób mogły wpłynąć na poziom.
Opracowanie: Miejski Zarząd Oświaty, październik 2014r. Wyniki egzaminów zewnętrznych za rok szkolny 2010/2011.
Egzaminy zawodowe, maturalne i gimnazjalne 2014 r.
EWD III Liceum Ogólnokształcące im. Mikołaja Kopernika w Kaliszu I II III IV V.
LUBELSKA OŚWIATA W LICZBACH Rok szkolny 2008/2009.
Renata Toboła. Trzyletnie wskaźniki EWD Część humanistyczna egzaminu gimnazjalnego Lata Wyniki egzaminu coraz niższe, poniżej średniej kraju.
Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych za poprzedni rok szkolny, w tym o wynikach sprawdzianu i egzaminów.
ZESPÓŁ SZKÓŁ NR 3 W ŁAŃCUCIE ANALIZA WYNIKÓW EGZAMINU MATURALNEGO 2010 Z UZWGLĘDNIENIEM DIAGNOZY NA WEJŚCIU.
ANALIZA WYNIKÓW NAUCZANIA
EWD gimnazjalne Czym jest metoda edukacyjnej wartości dodanej (EWD)? Efektywność pracy szkoły, przed kilku laty, oceniano jedynie na podstawie wyników.
I Liceum Ogólnokształcące im. M. Kopernika – najlepsza szkoła ponadgimnazjalna w powiecie żywieckim I Liceum Ogólnokształcące im. M. Kopernika w Żywcu.
Wyznaczanie stopnia spełniania przez uczniów wymagań programowych ewaluacja pracy szkoły monitorowanie procesów edukacyjnych.
Egzamin gimnazjalny Na podstawie § 32 Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
Wyniki egzaminu gimnazjalnego w Społecznym Gimnazjum w Rybniku.
Rodzic jako doradca zawodowy Większość młodych ludzi pytanych o to kto jest dla nich najważniejszym doradcą przy wyborze drogi edukacji wskazuje rodziców,
EGZAMINU GIMNAZJALNEGO ANALIZA WYNIKÓW Część humanistyczna język polski.
Egzamin gimnazjalny. Egzamin gimnazjalny kwietnia 2015 Wtorek 9:00 historia wiedza o społeczeństwie 60 minut 11:00 język polski 90 minut 22 kwietnia.
Wyniki egzaminu maturalnego 2006 Maria Krystyna Szmigel OKE Kraków_2006.
Szkoła sukcesu ! 1.Zdawalność egzaminu maturalnego w 100% ! 2.Należymy do szkół znajdujących się na wysokich miejscach w rankingach ! 3.EWD od lat w.
Sprawozdanie za rok szkolny 2014/2015. Wyniki ogólne- Egzamin 2015 Język polski Historia i wiedza o społeczeństwie Matematyka Przedmioty przyrodnicze.
Zmiany podstawy programowej – perspektywa 2009 roku
PREZENTACJA DLA RADY GMINY SZAFLARY
REFORMA OŚWIATY 2017/18.
I Liceum Ogólnokształcące im. M
MIEJSKI OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI
SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH
I Liceum Ogólnokształcące im. M
SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH
Zapis prezentacji:

EWD W SZKOŁACH PONADGIMNAZJALNYCH POWIATU BYTOWSKIEGO

EWD jest miarą efektywności nauczania w szkole. CO TO JEST EWD? Termin edukacyjna wartość dodana (EWD) oznacza zarówno metodę, jak i wskaźnik liczbowy wyliczony tą metodą. Metody EWD to metody statystyczne pozwalające na podstawie zasobów na wejściu (np. wynik na egzaminie poprzedniego etapu kształcenia) oraz wyjściu (np. wynik na egzaminie końcowym) oszacować efektywność nauczania, czyli wkład danej szkoły w końcowy poziom wiedzy uczniów na danym etapie kształcenia. EWD jest miarą efektywności nauczania w szkole.

Elementy składowe EWD Zasoby na wejściu Czas nauki w szkole Wyniki egzaminu maturalnego

Wyniki EWD dzielą szkoły na: Szkoły neutralne (elipsa w centrum układu współrzędnych). Są to szkoły, w których notujemy zarówno średni w skali kraju poziom wyników egzaminacyjnych, jak i przeciętną efektywność. Szkoły sukcesu to szkoły o wysokich wynikach egzaminacyjnych, i wysokiej efektywności nauczania. Szkoły wspierające to szkoły o niskich wynikach egzaminacyjnych, ale wysokiej efektywności. W tej ćwiartce znajdą się szkoły, do których najczęściej przyszli słabsi pod względem wyników z egzaminu gimnazjalnego uczniowie, a intensywna praca zaowocowała znaczną efektywnością nauczania. Szkoły wymagające pomocy to szkoły o niskich wynikach egzaminacyjnych i niskiej efektywności nauczania. W tej ćwiartce znajdą się szkoły, do których przyszli słabsi pod względem wyników egzaminu gimnazjalnego uczniowie i w ciągu trzech lat w liceum (4 lata w technikum) nie uczynili postępu na miarę swoich możliwości. Szkoły niewykorzystanych możliwości to gimnazja o wysokich wynikach egzaminu maturalnego i niskiej efektywności nauczania.

Wyniki EWD maturalnego w liceach ogólnokształcących (dane 2010-2011) – część humanistyczna Szkoła wspierająca Szkoła sukcesu Liceum Ogólnokształcące w Bytowie im. Adama Mickiewicza w Miastku Szkoła wymagająca Szkoła niewykorzystanych pomocy możliwości

Wyniki EWD maturalnego w liceach ogólnokształcących (dane 2010-2011) – część matematyczna Szkoła wspierająca Szkoła sukcesu Liceum Ogólnokształcące w Bytowie im. Adama Mickiewicza w Miastku Szkoła wymagająca Szkoła niewykorzystanych pomocy możliwości

Wyniki EWD maturalnego w liceach ogólnokształcących (dane 2010-2011) – część matematyczno-przyrodnicza Szkoła wspierająca Szkoła sukcesu Liceum Ogólnokształcące w Bytowie im. Adama Mickiewicza w Miastku Szkoła wymagająca Szkoła niewykorzystanych pomocy możliwości

Wyniki EWD maturalnego w technikach (dane 2010-2011) – część humanistyczna Szkoła wspierająca Szkoła sukcesu Technikum przy ZSP w Bytowie Technikum przy ZSER w Bytowie Technikum przy ZSP w Miastku Technikum przy ZSRCKU w Łodzierzy Szkoła wymagająca Szkoła niewykorzystanych pomocy możliwości

Wyniki EWD maturalnego w technikach (dane 2010-2011) – część matematyczna Szkoła wspierająca Szkoła sukcesu Technikum przy ZSP w Bytowie Technikum przy ZSER w Bytowie Technikum przy ZSP w Miastku Technikum przy ZSRCKU w Łodzierzy Szkoła wymagająca Szkoła niewykorzystanych pomocy możliwości

Wyniki EWD maturalnego w technikach (dane 2010-2011) – część matematyczno-przyrodnicza Szkoła wspierająca Szkoła sukcesu Technikum przy ZSP w Bytowie Technikum przy ZSER w Bytowie Technikum przy ZSP w Miastku Technikum przy ZSRCKU w Łodzierzy Szkoła wymagająca Szkoła niewykorzystanych pomocy możliwości