Promocja destynacji turystycznej za granicą

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Założenia teoretyczne budowy sieciowych produktów turystyki wiejskiej oraz proces ich komercjalizacji Tworzenie wspólnej oferty turystycznej pod hasłem:
Advertisements

Lubuska Regionalna Organizacja Turystyczna LOTur
Marketing usług transportowych
Norweski Mechanizm Finansowy
Śląski System Informacji Turystycznej
PRODUKT TURYSTYCZNY: zaprogramowany na sukces
Partnerska Współpraca Szkół Językowy Projekt Comeniusa pt. Wpływ kultury narodowej na kształtowanie się relacji rodzinnych w krajach zjednoczonej Europy.
Magdalena Dul Winnice jako specyficzny produkt turystyczny Polski - metody promocji   PRACA DYPLOMOWA MAGISTERSKA Promotor: Prof. nadzw. dr hab. inż.
Niestandardowe techniki badań marketingowych.
NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI dla rozwoju Polski.
Przedmiot: Zarządzanie przedsiębiorstwem turystycznym
badania rynku turystycznego
Dla nas ważny jest TWÓJ potencjał…
Promocja jako element marketingu mix
PROMOCJA, czyli KOMUNIKACJA MARKETINGOWA (1)
Katedra Marketingu Usług
Reklama jest zjawiskiem ściśle związanym z gospodarką rynkową i stanowi jej integralną część.
Promocja destynacji turystycznej za granicą
Spółdzielczość w ujęciu ekonomicznym. SILNE STRONY -1 Wysoka jakość z elementami dziedzictwa narodowego Cena adekwatna do jakości Wyroby unikatowe Wyroby.
Województwo pomorskie –
Promocja jako element marketingu mix
Poradnik Przedsiębiorcy Przy wchodzeniu na rynek pierwszym krokiem jest stworzenie nazwy i logo firmy które będzie ją najpierw wyróżniało a później promowało.
Marketing elektroniczny w turystyce
Technik Obsługi Turystycznej
NA TLE PUBLIC RELATIONS
Wykorzystanie nowoczesnych technik informatycznych w obsłudze ruchu turystycznego Konwersatorium III.
Cele przedsiębiorstwa i plan marketingowy
Norbert Kubiak Łukasz Łapanowski Aleksandra Nike Bartłomiej Stawski.
„Narzędzia promocji miejscowości na przykładzie miasta Suwałki”
Kampania wizerunkowa Polski przed
Prezentacja Agencji. Jesteś ambitny, pragniesz odnieść sukces, cenisz solidność i szanujesz swój czas Agencja Miami Design jest dla Ciebie Twoja Firma.
PROMOCJA TURYSTYKI WIEJSKIEJ W POLSCE DOŚWIADCZENIA I WYZWANIA
Promocja oferty przedsiębiorstwa turystycznego
MIESZKAŃCY O SWOIM MIEŚCIE Wykorzystanie badań opinii w tworzeniu i prowadzeniu działań promocyjnych 1.
Ogólnopolski system punktów, rabatów i wyjątkowych ofert dla rolników
Technik Organizacji Reklamy
Budowa struktur dla właściwego przekazu i odbioru informacji
PROMOCJA OFERTY PRZEDSIĘBIORSTWA TURYSTYCZNEGO
Oferta czystość na wyciągnięcie ręki.
Strategia Promocji.
Stowarzyszenie Gmin RP Euroregion Bałtyk Produkty i usługi kulturalne
Technik Organizacji Reklamy
Promocja marki Szlaku Jana III Sobieskiego
Instrumenty promocji (narzędzia promocji).
Wspieramy budowanie marki
Marketing usług agroturystycznych
Opracowanie: Piotr Dereszewski. „…uniwersalna funkcja kreowania i oferowania wartości (użyteczności) dla innych w celu osiągnięcia pożądanych przez organizację.
Szanowni Państwo! Właśnie rozpoczęliście biznes i nie wiecie jak wypromować swoją firmę. Może Wasza firma ma już swoje miejsce na rynku, ale potrzebuje.
TURYSTYKA ZRÓWNOWAŻONA
Zagrożenia niesione przez współczesne środki przekazu (massmedia)
TECHNIK HANDLOWIEC.
Strategia Marketingowa i Handlowa KW SA
Europejskie Dni Pracy w Małopolsce i wydarzenia towarzyszące 7-10 maja 2013 Nowy Sącz – Tarnów – Kraków.
Sprzedaż lokalnych produktów trystycznych WARSZAWA_27_10_2015.
„LUDZIE DLA TURYSTYKI” – ROZWÓJ MAZOWIECKICH KADR NA RZECZ ROZWOJU GOSPODARKI TURYSTYCZNEJ W REGIONIE Warszawa, 5 października 2015.
Mgr Wiznerowicz PROMOCJA.
Specjalność INNOWACYJNY BINZES Katedra Informatyki Ekonomicznej Katedra Przedsiębiorczości i Zarządzania Innowacyjnego Katowice,
Ministerstwo Sportu i Turystyki Strategia rozwoju turystyki na lata Projekt Elżbieta Wyrwicz Departament Turystyki Ministerstwo Sportu i Turystyki.
A.M. Zarzycka. Rodzaje działań promocyjnych reklama (radio, telewizja, prasa, kino, formy zewnętrze, Internet, tzw. direct mail) public relations sponsoring.
Strategia komunikacji Cel główny: Wzmocnienie pozycji konkurencyjnej Polski na międzynarodowym rynku usług turystycznych Cel komunikacyjny: budowa szerokiego.
OCZEKIWANIA I MOŻLIWOŚCI WSPÓŁPRACY POMIĘDZY BRANŻĄ TURYSTYCZNĄ I POT W ZAKRESIE PROMOCJI NA WYBRANYCH RYNKACH Warszawa
Poznań, r. Oddział Terenowy Stowarzyszenia „Wolna Przedsiębiorczość” Płock, ul. Nowy Rynek 3 tel. 24/ ;
Ewa Dziedzic Katedra Turystyki SGH Potrzeby i luki informacyjne u podmiotów zarządzających turystyką.
Segmentacja rynku.
udział w międzynarodowych targach przygotowanie plansz, prezentacji, które umożliwią szybkie i efektowne zaprezentowanie miasta.
Wizerunek firmy na konkurencyjnym rynku pracy - Nowe formy rekrutacji 1 Martyna Ładkowska Agencja Pracy i Doradztwa Personalnego JOBHOUSE.
SEGMENTACJA RYNKU.
DOFINANSOWANIE DLA FIRM W RAMACH NOWEJ PERSPEKTYWY
Reklama audiowizualna. Definicja reklamy Reklama jest najbardziej popularnym środkiem komunikowania się firm z odbiorcą. Jest istotnym elementem marketingu.
Zapis prezentacji:

Promocja destynacji turystycznej za granicą Przykład miasta Gdańska – z zastosowaniem projektów 3D Barbara MARCISZEWSKA Krzysztof MARCISZEWSKI

Cel prezentacji Porównanie aktualnie wykorzystywanych form promocji turystycznej z potencjalnie dostępnymi kreatywnymi sposobami prezentacji destynacji turystycznej Ukazanie potrzeby zastosowania nowoczesnych form artystycznego wyrazu jako instrumentu promocji destynacji turystycznej

Potencjalne środki promocji destynacji turystycznej za granicą Dostępne formy Reklama Propaganda Sprzedaż osobista Promocja uzupełniająca Dominujące formy: Sprzedaż osobista (w biurze) Propaganda Reklama

Środki reklamy Rzadko wykorzystywane Prasa Radio Telewizja Przesyłki pocztowe Plakaty Filmy Upominki firmowe Internet Rzadko wykorzystywane Prasa, radio, telewizja w kraju generującym popyt turystyczny Telebimy w krajach-potencjalnych rynkach docelowych sprzedaży oferty turystycznej

Reklama niewykorzystywana Dynamiczne projekty eksponujące wartości zawarte w produktach turystycznych (ekspozycja na telebimach stała lub okresowa) w krajach generujących popyt Banery zlokalizowane w krajach, z których mogą przyjeżdżać turyści

Propaganda turystyczna Wykorzystywana Konferencje prasowe Wywiady w środkach masowego przekazu Przyjazdy studyjne Targi i wystawy Seminaria i relacje prasowe Rzadko wykorzystywana Pokazy filmowe Sponsorowanie imprez Organizowanie monograficznych imprez poświęconych danemu regionowi turystycznemu

Propaganda turystyczna – formy niewykorzystywane w Polsce Indywidualizacja oferty dla określonego profilu odbiorcy Stymulowanie decyzji nabywczych poprzez Propagowanie funkcji i doświadczeń turystów (zamiast samych atrakcji) Indywidualizacja form propagandy na rynkach nie opanowanych Propaganda poprzez wspólne przedsięwzięcia międzynarodowe dwustronne z krajem generującym popyt

Sprzedaż osobista – formy rzadko wykorzystywane Indywidualny kontakt z potencjalnym klientem-turystą (telefoniczny, emailowy) Indywidualny kontakt przedstawiciela firmy turystycznej na danym obszarze (zaproszenie do biura?) Materiały informacyjne w biurach podróży w językach obcych (dla turystów mogących przekazać je we własnym kraju) Rozwój zróżnicowanych pakietów turystycznych w ofercie (dywersyfikacja)

Negatywne konsekwencje obecnego stanu promocji Ograniczony zasięg przekazu promocyjnego, który częściej dociera do mieszkańców danego regionu niż potencjalnych turystów Brak możliwości zaspokojenia zróżnicowanych oczekiwań turystów (z różnych krajów) Brak zaplanowanego procesu kształtowania wizerunku destynacji turystycznej na potencjalnym rynku docelowym (poszczególne rynki nie s a jednakowe pod względem percepcji klientów)

Negatywne ...cd

Wyzwania dla współczesnej promocji Polski [turystycznej?] Badania marketingowe na rynkach zagranicznych (badania w kraju nie rozwiązują problemu) Promocja nie instytucjonalna lecz produktów obszaru turystycznego Kształtowanie pozytywnych emocji w czasie promocji (m.in.poprzez stosowanie nowoczesnych technik multimedialnych) Oddziaływanie na wyobraźnię turystów poprzez wyrażanie w nowoczesnych technikach potencjalnych korzyści z produktu/pakietu turystyczngo

Wyzwania….cd. Dobór treści (haseł) promocyjnych kojarzonych z funkcjami produktów (a nie ich struktury) Oddziaływanie promocyjne powinno być starannie zaadresowane a zunifikowane aby skutecznie stymulowało decyzje nabywcze Rynek docelowy (zagraniczny) określony jako priorytetowy powinien być ciągle badany nowoczesne techniki multimedialne powinny być stosowane jako katalizatory komunikacji między oferentem a wymagającym konsumentem

Wyzwania…c.d. Komunikacja poprzez powiązania intersektorowe (w szczególności za pośrednictwem sztuk wizualnych) powinna nie tylko zaspokajać ale i KREOWAĆ POTRZEBY TURYSTÓW Narzędzia promocyjne powinny „nadążać” za modą i kreować efekty w reakcjach turystów co najmniej tak samo pozytywne jak przeżycia i emocje podczas pobytu turystycznego