Poakcesyjny Program Wsparcia Obszarów Wiejskich. Program Integracji Społecznej jest jednym z komponentów Poakcesyjnego Programu Wsparcia Obszarów Wiejskich.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
POAKCESYJNY PROGRAM WSPARCIA OBSZARÓW WIEJSKICH ( PPWOW ) PROGRAM INTEGRACJI SPOŁECZNEJ.
Advertisements

OPOLSKIE CENTRUM ROZWOJU GOSPODARKI ,,Możliwości wsparcia działalności klastrów w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Opolskiego”
Procedury kontraktowania w ramach PIS
Oś 3 Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej 2 listopad 2009 r.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Wdrażanie w województwie pomorskim
Nowatorskie usługi opiekuńcze narzędziem przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu osób starszych i niepełnosprawnych w gminie Śrem Partnerzy: Gmina Śrem/Ośrodek.
Ożywienie mechanizmów partnerstwa lokalnego poprzez realizację zadań Centrum Aktywności Lokalnej w Gminie Śrem Partnerzy: Gmina Śrem/Ośrodek Pomocy.
POMOC TECHNICZNA Kwiecień 2004 Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej.
1 Konkurs w ramach poddziałania Aktywizacja zawodowa i społeczna osób zagrożonych wykluczeniem społecznym (A.1) Termin ogłoszenia konkursu: wrzesień
Spotkanie informacyjne dla potencjalnych Beneficjentów Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki KONKURSY PILOTAŻOWE ogłoszone przez Wojewódzki Urząd Pracy.
Inicjatywy lokalne w ramach Priorytetów VI, VII i IX Mrągowo, Szkolenie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wrocław, 9-10 grudnia 2008 r. Przedsięwzięcia z zakresu współpracy międzynarodowej i międzyregionalnej w.
1 MOŻLIWOŚCI FINANSOWANIA INICJATYW KLASTROWYCH W RAMACH REGIONALNEGO PROGRAMU OPERACYJNEGO WOJEWÓDZTWA OPOLSKIEGO NA LATA 2007 – dr Rafał Klimek.
OBSZAR OCHRONY ZDROWIA MECHANIZM FINANSOWY EUROPEJSKIEGO OBSZARU GOSPODARCZEGO NORWESKI MECHANIZM FINANSOWY Ministerstwo Zdrowia
Koszty kwalifikowalne marzec 2010 r. Wydział Leader DROW Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi w ramach działania Funkcjonowanie lokalnej grupy działania,
SZKOLENIE WSPÓŁFINANSOWANE PRZEZ UNIĘ EUROPEJSKĄ ZE ŚRODKÓW EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU ROZWOJU REGIONALNEGO W RAMACH POMOCY TECHNICZNEJ ZPORR ORAZ ŚRODKÓW.
WNIOSKÓW DOFINANSOWYWANYCH
Priorytet II Wzmocnienie rozwoju zasobów ludzkich w regionach Działanie 2.6. Regionalne Strategie Innowacyjne i transfer wiedzy Departament Rozwoju Regionalnego.
Wykorzystanie aktywności środowisk naukowych(rozwój gospodarczy i społeczny województw), Wspieranie działań społecznych i gospodarczych na rzecz integracji.
Jerzy Boczoń – Sieć SPLOT
Plan Odnowy Miejscowości
Projekt Planu Działania KSOW na lata Sekretariat Regionalny Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich Województwa Warmińsko-Mazurskiego Olsztyn, 8 września.
Sekretariat Regionalny Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich Województwa Warmińsko-Mazurskiego Regulamin dotyczący realizacji działań w ramach Planu Działania.
TWORZENIE I ROZWIJANIE STANDARDÓW USŁUG POMOCY I INTEGRACJI SPOŁECZNEJ Konkurs na wykonanie pilotażowego wdrażania standardów usług i modeli instytucji.
Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego Program Integracji Społecznej Podstawowe informacje Poakcesyjny.
Współpraca z organizacjami pozarządowymi miasta Leszna.
TWORZENIE I ROZWIJANIE STANDARDÓW USŁUG POMOCY I INTEGRACJI SPOŁECZNEJ Konkurs na pilotażowe wdrażanie standardów usług i modeli instytucji pomocy i integracji.
Zamojskie Centrum Dialogu Społecznego
Małe projekty Szkolenie dla beneficjentów 28 marca 2014 r. Omówienie dokumentów.
POAKCESYJNY PROGRAM WSPARCIA OBSZARÓW WIEJSKICH ( PPWOW ) PROGRAM INTEGRACJI SPOŁECZNEJ.
Ośrodek Pomocy Społecznej w Śremie Projekt „Kompleksowe formy reintegracji społeczno-zawodowej w środowisku lokalnym” współfinansowany przez Unię Europejską.
Działania samorządu województwa (Wojewódzkiego Urzędu Pracy) na rzecz promocji zatrudnienia i rozwoju przedsiębiorczości Zielona Góra, 08 kwietnia 2009.
ROPS Poznań Porozumienie dotyczące współpracy – minimalny zakres umowy PODNOSZENIE KWALIFIKACJI KADR POMOCY I INTEGRACJI SPOŁECZNEJ W WIELKOPOLSCE wiedza.
PROGRAM WSPIERANIA ODDOLNYCH INICJATYW ARTYSTYCZNYCH, KULTURALNYCH I SPOŁECZNYCH WE WROCŁAWIU.
Europejski Fundusz Rolny na rzecz
MINISTERSTWO ROLNICTWA I ROZWOJU WSIBIURO POMOCY TECHNICZNEJ Dziękuję za uwagę Pomoc Techniczna PROW 2014 – 2020 cz. I Grupa Robocza KSOW Radziejowice,
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich Podstawowe usługi i odnowa wsi na obszarach wiejskich (M07)
„Budowa lub modernizacja dróg lokalnych” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji związanych z tworzeniem, ulepszaniem lub rozbudową wszystkich rodzajów.
ZAŁOŻENIA DO ROCZNEGO PROGRAMU WSPÓŁPRACY GMINY I MIASTA CZERWIONKA- LESZCZYNY Z ORGANIZACJAMI POZARZĄDOWYMI ORAZ INNYMI PODMIOTAMI PROWADZĄCYMI DZIAŁALNOŚĆ.
Instrumenty wsparcia finansowego Instrumenty wsparcia finansowego dla podmiotów ES. Waldemar Predko Kołobrzeg 2012.
Lokalna Grupa Działania „Zielone Bieszczady”
Program Wiedza Edukacja Rozwój Wysokiej jakości usługi administracyjne
II Kongres Polski Cyfrowej, Warszawa, 3 listopada 2015 r. Możliwości finansowania projektów w zakresie rozwoju kompetencji cyfrowych w Programie Operacyjnym.
Fundusz Inicjatyw Obywatelskich Konkurs FIO 2016 Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej Departament Pożytku Publicznego 1.
1 Instytucja Pośrednicząca PO KL Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego Departament Polityki Regionalnej i Funduszy Strukturalnych Priorytet IX PO.
Regranting – Bon na aktywność Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej Programu Fundusz Inicjatyw Obywatelskich Zadanie „Pomorski aktywator społeczny –
Pilotażowy Program Leader+ w Polsce.  Narodowy Plan Rozwoju  Sektorowy Program Operacyjny „Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata Gdańsk, 1 kwietnia 2016 r. Założenia konkursu dla Działania 4.2 Infrastruktura.
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich Wsparcie przygotowawcze dla LGD Lublin Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie Departament.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki w Województwie Kujawsko- Pomorskim Działania realizowane przez Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Toruniu Dorota.
Program Operacyjny Kapitał Ludzki na lata Wojewódzki Urząd Pracy 18 lutego 2008 r.
Propozycje kryteriów wyboru projektów dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Kieleckiego Obszaru Funkcjonalnego na lata Kielce, maj 2017 r.
Szkolenie dla Wnioskodawców
ZAŁOŻENIA I PERSPEKTYWY WSPÓŁPRACY WOJEWODY ŚLĄSKIEGO Z PODMIOTAMI NIEPUBLICZNYMI W ZAKRESIE POMOCY SPOŁECZNEJ SLAJD TYTUŁOWY.
STAN WDRAŻANIA PROGRAMÓW W RAMACH PERSPEKTYWY FINANSOWEJ
„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie”. . Informacja na temat możliwości włączenia się do.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Regionalny Program Operacyjny Województwa Świętokrzyskiego - - stan wdrażania wrzesień 2017 roku Kielce, r.
PROGRAM ROZWOJU OBSZARÓW WIEJSKICH NA LATA
ELEMENTY PODLEGAJĄCE MONITORINGOWI W RAMACH ZAPISÓW LSR
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich
Regionalny Program Operacyjny Województwa Lubelskiego
Szkolenie dla Wnioskodawców
Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego.
Konkursy dla ABK - podsumowanie
Wsparcie kosztów bieżących i aktywizacji
Wstępne założenia dotyczące wnoszenia i oceny wkładu własnego w projektach współfinansowanych ze środków EFS w latach Kielce, 9 października.
Zapis prezentacji:

Poakcesyjny Program Wsparcia Obszarów Wiejskich

Program Integracji Społecznej jest jednym z komponentów Poakcesyjnego Programu Wsparcia Obszarów Wiejskich (PPWOW) Program ten został określony w umowie pożyczki Nr 7358 POL zawartej pomiędzy Międzynarodowym Bankiem Odbudowy i Rozwoju (Bank Światowy), a Rządem Rzeczypospolitej Polskiej w dniu 7 kwietnia 2006 r.

Poakcesyjny Program Wsparcia Obszarów Wiejskich Program Integracji Społecznej – angielska nazwa Social Inclusion Program, czyli Program Włączenia Społecznego CEL: podniesienie poziomu integracji społecznej mieszkańców gminy Integracja – scalanie, włączenie jakiegoś elementu w całość

Poakcesyjny Program Wsparcia Obszarów Wiejskich Jak to osiągniemy? I. Budowa potencjału instytucjonalnego i społecznego w zakresie strategicznego planowania i realizowania polityki społecznej na poziomie lokalnym – opracowanie GSRPS II. Poprawa dostępu mieszkańców gmin do usług, nowych form współpracy i zorganizowanej aktywności

Poakcesyjny Program Wsparcia Obszarów Wiejskich - zwiększenie oferty i standardu usług dla mieszkańców gmin, - budowanie sieci usługodawców, - wzrost liczby inicjatyw podejmowanych przez społeczność lokalną, - zwiększenie udziału mieszkańców w doraźnych i bardziej trwałych formach zorganizowanej aktywności

Poakcesyjny Program Wsparcia Obszarów Wiejskich Ile mamy na to środków finansowych? Gmina Grodziczno euro (na lata ) Obecnie do wykorzystania max. 1/3 tej alokacji - do czasu opracowania GSRPS

Poakcesyjny Program Wsparcia Obszarów Wiejskich Cechy charakterystyczne programu: ukierunkowany na grupy społeczne niekoniecznie czynne zawodowo (dzieci i młodzież w wieku do 25 lat, rodziny oraz osoby starsze w wieku poprodukcyjnym lub pozostające na świadczeniach przedemerytalnych); ukierunkowany na grupy społeczne niekoniecznie czynne zawodowo (dzieci i młodzież w wieku do 25 lat, rodziny oraz osoby starsze w wieku poprodukcyjnym lub pozostające na świadczeniach przedemerytalnych); sprzyja realizacji zadań przez samą społeczność lokalną (procedura konkursowa CPP); sprzyja realizacji zadań przez samą społeczność lokalną (procedura konkursowa CPP); wdrażany przez gminy, które wspierają wyspecjalizowani konsultanci regionalni; samorząd, aby skutecznie realizować program jest niejako zobligowany do współpracy z partnerami społecznymi i ciągłego aktualizowania informacji o sytuacji społecznej wdrażany przez gminy, które wspierają wyspecjalizowani konsultanci regionalni; samorząd, aby skutecznie realizować program jest niejako zobligowany do współpracy z partnerami społecznymi i ciągłego aktualizowania informacji o sytuacji społecznej

Poakcesyjny Program Wsparcia Obszarów Wiejskich Kontraktowanie usług społecznych Procedura CPP Uczestnictwo Społeczności w Zamówieniach Publicznych

Poakcesyjny Program Wsparcia Obszarów Wiejskich Procedura CPP ma umożliwić bezpośrednią konkurencję pomiędzy publicznymi i prywatnymi usługodawcami. Usługodawcy mogą składać oferty, gdy spełniony jest jeden z poniższych warunków: usługa nie jest powtórzeniem dotychczasowego zakresu działań realizowanych przez danego usługodawcę, lub też dotyczy usług świadczonych przez tego usługodawcę na rzecz dodatkowych beneficjentów;usługa nie jest powtórzeniem dotychczasowego zakresu działań realizowanych przez danego usługodawcę, lub też dotyczy usług świadczonych przez tego usługodawcę na rzecz dodatkowych beneficjentów; usługa będzie realizowana w partnerstwie z innymi usługodawcamiusługa będzie realizowana w partnerstwie z innymi usługodawcami

Poakcesyjny Program Wsparcia Obszarów Wiejskich USŁUGODAWCY UPRAWNIENI DO ŚWIADCZENIA USŁUG 1)Organizacje pozarządowe 2)Organizacje kościelne 3)Stowarzyszenia jednostek samorządu terytorialnego 4)Fundacje i stowarzyszenia z udziałem gmin 5)Jednostki organizacyjne samorządu terytorialnego (z wyłączeniem Urzędów Gmin) 6)Firmy 7)Osoby fizyczne 8)Spółdzielnie socjalne 9)Samorządy i związki zawodowe

Poakcesyjny Program Wsparcia Obszarów Wiejskich ETAPY PROCEDURY CPP a) publikacja zaproszenia do składania ofert, b)spotkanie informacyjno-promocyjne dla zainteresowanych podmiotów c)składanie przez zainteresowane podmioty ofert, d)ocena złożonych ofert przez bezstronną komisję konkursową, e)wybór realizatora (ów) usług, wraz z przygotowaniem uzasadnienia wyboru realizatora (ów) usług f)ogłoszenie wyników konkursu, g)przygotowanie i zawarcie umowy (porozumienia – dotyczy jednostek organizacyjnych gminy) na realizację zadania, i)sprawozdawczość i archiwizacja.

Poakcesyjny Program Wsparcia Obszarów Wiejskich WYBÓR OFERTY Ocena ofert przez niezależną Komisję Oceniającą przy użyciu metody zero- jedynkowej (spełnia/nie spełnia): 1)Ocena formalna (kwalifikowalność oferenta oraz oferty) 2)Ocena techniczna – kryteria określone w zaproszeniu do składania ofert

Poakcesyjny Program Wsparcia Obszarów Wiejskich WYBÓR OFERTY Ranking ofert i wybór usługodawcy przez Komisję Możliwe negocjacje cen jednostkowych oraz zakresu projektu z oferentem przed podpisaniem umowy

Poakcesyjny Program Wsparcia Obszarów Wiejskich Tryb CPP zakłada odrębny sposób kontraktowania usług o małej wartości (poniżej równowartości 2000 euro) świadczonych w ściśle określonym celu przez konkretne instytucje lub usługodawców (np. zakup usług rehabilitacyjnych dla jednego mieszkańca; przygotowanie Wigilii dla rodzin ubogich). Gmina nie musi ogłaszać zaproszenia do składania ofert, tylko od razu przystąpić do negocjacji kontraktu/ów, stosując formularze zwykle używane przy zleceniu podobnych usług.

Poakcesyjny Program Wsparcia Obszarów Wiejskich Przekazywanie środków na realizację usług: Usługodawca może otrzymać zaliczkę aktywizacyjną w wysokości do 25% wartości umowy – zaliczka zostanie rozliczona przed wypłatą ostatnich 20% wartości kontraktu; Płatności okresowe – po przedstawieniu co miesiąc sprawozdań z realizacji usług; Ostatnia płatność w wysokości 20% - po otrzymaniu przez gminę sprawozdania końcowego podsumowu- jącego efekt wyświadczonych usług (łącznie z badaniem satysfakcji usługobiorców)

Poakcesyjny Program Wsparcia Obszarów Wiejskich KOSZTY PODLEGAJĄCE FINANSOWANIU: 1.Łączne koszty wynagrodzenia pracowników, koszty administracyjne i opłaty, np.: koszty wynagrodzenia pracowników etatowych i kontraktowych realizujących usługi, koszty wynagrodzenia pracowników etatowych i kontraktowych realizujących usługi, diety usługodawcy wynikające z przewozu personelu na miejsce świadczenia usług, diety usługodawcy wynikające z przewozu personelu na miejsce świadczenia usług, koszty transportu związane z zobowiązaniami umownymi (koszt transportu personelu i wyposażenia niezbędnego do świadczenia usług do i z danej gminy), koszty transportu związane z zobowiązaniami umownymi (koszt transportu personelu i wyposażenia niezbędnego do świadczenia usług do i z danej gminy), koszty prowadzenia biura podmiotu (opłaty lokalowe, materiały biurowe, usługi pocztowe, telekomunikacyjne i internetowe), koszty prowadzenia biura podmiotu (opłaty lokalowe, materiały biurowe, usługi pocztowe, telekomunikacyjne i internetowe), usługi pralnicze, itp. usługi pralnicze, itp.

Poakcesyjny Program Wsparcia Obszarów Wiejskich KOSZTY PODLEGAJĄCE FINANSOWANIU: 2.Wynajem i wyposażenie, np.: koszty wynajmu obiektów i/lub wyposażenia niezbędnego do świadczenia zakontraktowanych usług, w tym CO, woda, energia elektryczna, wywóz śmieci, koszty wynajmu obiektów i/lub wyposażenia niezbędnego do świadczenia zakontraktowanych usług, w tym CO, woda, energia elektryczna, wywóz śmieci, koszty zakupu oprogramowania i licencji niezbędnych do realizacji przedsięwzięcia, koszty zakupu oprogramowania i licencji niezbędnych do realizacji przedsięwzięcia, zakup lub amortyzacja sprzętu i wyposażenia– tylko do 30% wartości projektu. Wykazać tu można jedynie zakup środków trwałych i wyposażenia o wartości jednostkowej nie przekraczającej kwoty 3500 zł (które zgodnie z obowiązującymi przepisami mogą być amortyzowane w całości w momencie oddania do użytkowania) lub amortyzację środków trwałych zakupionych ze środków własnych usługodawcy w czasie trwania umowy i/lub posiadanych już środków trwałych realnie wykorzystywanych do świadczenia usług. Koszty amortyzacji obliczane są według obowiązującego prawa. zakup lub amortyzacja sprzętu i wyposażenia– tylko do 30% wartości projektu. Wykazać tu można jedynie zakup środków trwałych i wyposażenia o wartości jednostkowej nie przekraczającej kwoty 3500 zł (które zgodnie z obowiązującymi przepisami mogą być amortyzowane w całości w momencie oddania do użytkowania) lub amortyzację środków trwałych zakupionych ze środków własnych usługodawcy w czasie trwania umowy i/lub posiadanych już środków trwałych realnie wykorzystywanych do świadczenia usług. Koszty amortyzacji obliczane są według obowiązującego prawa.

Poakcesyjny Program Wsparcia Obszarów Wiejskich KOSZTY PODLEGAJĄCE FINANSOWANIU: 3.Koszty remontów – tylko do 30% wartości danego projektu. Łączna suma kosztów dotyczących remontów oraz zakupu lub amortyzacji sprzętu i wyposażenia nie może przekroczyć 30% wartości projektu. 4.Koszty informacji i promocji, np.: usługi poligraficzne i wydawnicze,

Poakcesyjny Program Wsparcia Obszarów Wiejskich KOSZTY PODLEGAJĄCE FINANSOWANIU: 5.Dobra nietrwałe i dobra konsumpcyjne: dobra nie wykazywane w remanencie jako środki trwałe, o ważności użytkowania krótszej niż jeden rok i produkty spożywcze, np.: zakup żywności, zakup żywności, zakup środków czystości i higieny osobistej, zakup środków czystości i higieny osobistej, zakup odzieży, obuwia, sprzętu sportowego, zakup odzieży, obuwia, sprzętu sportowego, materiały dydaktyczne oraz materiały do terapii i rehabilitacji materiały dydaktyczne oraz materiały do terapii i rehabilitacji zakup leków i materiałów opatrunkowych, itp. zakup leków i materiałów opatrunkowych, itp. Ze środków Programu nie można finansować zakupu środków trwałych o wartości powyżej zł.

Poakcesyjny Program Wsparcia Obszarów Wiejskich UWAGA DO OFERENTÓW Przygotowując ofertę świadczenia usług społecznych proszę pamiętać o oddziaływaniach: do wewnątrz – osoba korzystająca z usługi rozwija się, uczy, otrzymuje konkretną pomoc; jest to podejście bardziej konsumpcyjne do projektu (np. usługi opiekuńcze dla osób starszych);do wewnątrz – osoba korzystająca z usługi rozwija się, uczy, otrzymuje konkretną pomoc; jest to podejście bardziej konsumpcyjne do projektu (np. usługi opiekuńcze dla osób starszych); na zewnątrz – beneficjent wykorzystuje nowe umiejętności i wiedzę do działań dla innych osób, np. grupa z danej społeczności tworzy program imprezy (festynu), uczestniczy w jej organizacji, realizuje część punktów programu i jednocześnie jest częścią widowni – odbiorcą.na zewnątrz – beneficjent wykorzystuje nowe umiejętności i wiedzę do działań dla innych osób, np. grupa z danej społeczności tworzy program imprezy (festynu), uczestniczy w jej organizacji, realizuje część punktów programu i jednocześnie jest częścią widowni – odbiorcą.