STARACHOWICE.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Stowarzyszenie na Rzecz Dzieci i Młodzieży JESTEM im. Św
Advertisements

„Na dobry początek – staż”
Projekty realizowane w ZSP nr 2 w Siedlcach współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Departament Strategii i Rozwoju Regionalnego
Granty rozwojowe dla szkół -
Warmińsko-Mazurski Pakt na Rzecz Rozwoju Poradnictwa Zawodowego
Działania Kuratorium Oświaty w Gorzowie Wielkopolskim
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Podstawy Pomocy Psychologicznej
Narodowy Plan Działań Na Rzecz Dzieci
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach.
PRACA SOCJALNA.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Fundacja Inicjatyw Badawczo- Szkoleniowych WSP TWP w Warszawie Ul. Drawska Warszawa Tel w Fundacja.
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 6 w ŁODZI,
Młodzieżowe Centrum Kariery oraz Punkt Pośrednictwa Pracy
MOBILNE CENTRUM INFORMACJI ZAWODOWEJ w Koninie
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
Konferencja inaugurująca projekty realizowane przez Ośrodek Wsparcia w Lipniaku: „Stworzenie i wsparcie funkcjonowania Zakładu Aktywności Zawodowej w.
„Kompleksowe umiejętności – gwarantem przyszłości”
Projekt Integracja dla samodzielności współfinansowany jest przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Zuzanna Szereniuk Michał Iwan
Stowarzyszenie Pomocy Dzieciom „Bratek” w Barlinku ( Barlinek, ul
Dnia 4 marca 2008 roku odbyło się spotkanie Dolnośląskiej Rady ds. Bezpieczeństwa Dzieci i Młodzieży Na spotkaniu była poruszana między innymi kwestia.
KIM JEST SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY?
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego (NUMER PROJEKTU: POKL /09) Aktywizacja.
Nowa szansa.
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
Promocja Integracji Społecznej na terenie miasta Człuchowa Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Rola doradcy zawodowego w aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych
ZZDZ jest pozarządową organizacją oświatową skupiającą aż 24 Zakłady Doskonalenia Zawodowego.
ROLA SPZ WE WSPARCIU DORADCÓW ZAWODOWYCH PRACUJĄCYCH W INNYCH PLACÓWKACH Prezenter EWA JAGODZIŃSKA PSYCHOLOG – DORADCA ZAWODOWY SPZ LUBLIN.
Wsparcie systemu edukacji w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie lubuskim.
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
„Szkoła w Bejscach znana z tego, że się troszczy o każdego” że się troszczy o każdego”
PRACOWNIKU OŚWIATY – SKORZYSTAJ Z NOWYCH MOŻLIWOŚCI Priorytet VIII Regionalne kadry gospodarki Działanie 8.1 Rozwój pracowników i przedsiębiorstw w regionie.
Szkolny Ośrodek Kariery prowadzony przez doradcę zawodowego panią Annę Uchman Szkolny Ośrodek Kariery prowadzony przez doradcę zawodowego panią Annę Uchman.
Krajowy Ośrodek Wspierania Edukacji Zawodowej i Ustawicznej w Warszawie będzie prowadził w roku szkolnym 2014/15 na terenie całego kraju bezpłatne szkolenia.
Prezentacja projektu (Niepełno)Sprawni, Aktywni, Kreatywni Gdynia, r. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu.
Szczecin, dnia 11 lutego 2015 roku. Cel szczegółowy 2: Doskonalenie kompetencji kluczowych uczniów w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych,
MOBILNOŚĆ SZKOLNEJ KADRY EDUKACYJNEJ… CZYLI JAK ZDOBYĆ „KASĘ” NA NAUKĘ W INNYCH KRAJACH… …I W JAKI SPOSÓB POZNAWAĆ INNE KULTURY NIE BĘDĄC ROCKEFELLEREM…
EUROPOS SĄJUNGA EUROPOS REGIONINĖS PLĖTROS FONDAS VEIKLŪS KAIMYNAI.
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
C E L E Kielce r. XXIII Konferencja Szkoleniowa SDSiZ RP : SDSiZ RP K I.
Projekt OHP Równi na rynku pracy w ramach programu „Gwarancje dla młodzieży” Współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Aktywni zawodowo” „Aktywni zawodowo” projekt realizowano na.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Ogólne informacje o Funduszach Europejskich na lata Marzec, 2013 r.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
AKTUALNE DZIAŁANIA PORADNI Natalia Bismor. AKTUALIZOWANA W KAŻDYM ROKU SZKOLNYM OFERTA WARSZTATÓW: DLA DZIECI / UCZNIÓW „Program profilaktyczno- wychowawczy.
Wojewódzki Urząd Pracy w Szczecinie Stan wdrażania Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki listopada 2008 r.
Małopolski Konwent Regionalny Kongresu Osób z Niepełnosprawnościami Kraków, 3 czerwca 2016.
tel/fax: (34) ul.Jasnogórska 15/ Częstochowa Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
Małopolski Program Stypendialny dla uczniów szczególnie uzdolnionych ZAPLANUJ SWOJĄ PRZYSZŁÓŚĆ! Kraków, dnia 13 czerwca 2008 roku Rafał Solecki Dyrektor.
BARBARA OGRODOWSKA WICESTAROSTA NOWODWORSKI GDAŃSK, 6 CZERWCA 2016 r. POWIAT NOWODWORSKI.
- wsparcie pracodawców i ich pracowników Kielce, 28 czerwca 2016 r.
Europejski Fundusz Społeczny Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki na lata
Projekt Partnerski, pn. Rodzina w Centrum Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata Oś Priorytetowa 9 Solidarne.
 promowanie rozwoju lokalnego Lublina i województwa lubelskiego,  budowa społeczeństwa obywatelskiego,  przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu osób.
Urząd Miasta Lublin Projekt „MOJA FIRMA. Będę przedsiębiorcą” jest realizowany od 4 sierpnia 2010 r. jest realizowany od 4 sierpnia 2010 r. do 29 lutego.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Konferencja współfinansowan a ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Kompleksowy Program Rozwoju Szkolnictwa Zawodowego.
Krajowy fundusz szkoleniowy
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Przykłady dobrych praktyk
I FUNDACJA KONSTRUKTYWNEGO ROZWOJU
Aneta Żurek RODN „WOM” Częstochowa
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
KIM JEST SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY?
Zapis prezentacji:

STARACHOWICE

Realizatorzy Projektu: Krzysztof Korona Ukończył psychologię na UAM w Poznaniu. Posiada 29 letni staż zawodowy jako psycholog kliniczny, seksuolog i psychoterapeuta. Jest absolwentem podyplomowego szkolenia z psychoterapii odbytego na Katedrze Psychoterapii Collegium Medicum na Uniwersytecie Jagiellońskim. Posiada nadane przez dwa towarzystwa naukowe najwyższe kwalifikacje superwizora. Prowadzi zajęcia dydaktyczne m.in. na Podyplomowym Studium Seksuologii Społecznej UAM w Poznaniu. Od 1986 prowadzi pierwszą w Polsce „Prywatną Korespondencyjną Poradnię Psychoseksuologiczną”, z której pomocy skorzystało kilka tysięcy respondentów. Od wielu lat współpracuje z mediami. Jest twórcą pierwszej na świecie telewizji edukacyjnej dla lekarzy TVN med, autorem licznych publikacji popularnonaukowych w gazetach ogólnopolskich. Prowadził cotygodniowe audycje w „Radio Kielce” i " Radio TAK", popularyzujące wiedzę psychologiczną. Jest pierwszym w Polsce konsultantem programów „reality show”, doradcą i szkoleniowcem.

Ryszard Nosowicz Wieloletni nauczyciel fizyki starachowickich szkół. Obecnie Prezes ARR w Starachowicach. Ukończył studia podyplomowe w dziedzinie prawa administracyjnego i samorządowego, zarządzania jakością, doradztwa zawodowego, zarządzania projektami społecznymi. Posiada uprawnienia trenera doradcy i konsultanta z zakresu biznesu.

FARR założona w 1992r. posiada bogate doświadczenie w realizacji projektów szkoleniowych nakierowanych na podnoszenie kwalifikacji osób pracujących, a także na pomoc osobom bezrobotnym w założeniu i prowadzeniu własnej działalności gospodarczej.

Obecnie Fundacja odgrywa ważną rolę wśród instytucji i organizacji pozarządowych zajmujących się wspieraniem i rozwijaniem przedsiębiorczości w mieście i regionie.

Jako partner realizowaliśmy szereg projektów skierowanych do przedsiębiorców oraz pracowników z terenu województwa świętokrzyskiego Poza tym realizowaliśmy wiele szkoleń na zlecenie instytucji z terenu województwa świętokrzyskiego m.in. dla Świętokrzyskiego Kuratorium Oświaty w Kielcach – szkolenie nauczycieli w zakresie programu Comenius.

Z myślą o młodych obywatelach naszego miasta FARR stworzyła program, którego głównym celem jest wyrównywanie szans edukacyjnych poprzez udzielanie wsparcia na rzecz instytucji systemu oświaty oraz osób napotykających na bariery o charakterze środowiskowym, ekonomicznym i zdrowotnym utrudniające dostęp do usług edukacyjnych.

Poradnictwo psychologiczne PROJEKT 9.1.2 Poradnictwo psychologiczne i zawodowe dla uczniów szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych z terenu gminy Starachowice

Potrzeba realizacji Projektu Z udostępnionych na stronie UM Starachowice danych o badaniach przeprowadzonych w 2006r na terenie naszego miasta wynika, że 90,3% badanych gimnazjalistów i 97,4% uczniów szkół ponadgimnazjalnych ma z a sobą próby picia alkoholu. Przeprowadzone badania wskazują, że w Starachowicach wśród 15-16 - latków picie alkoholu stało się normą.

Porównanie badań młodzieży Starachowic z wynikami badań ogólnopolskich z 1995r., 1999r. i 2003r. wskazuje na wyższe rozpowszechnienie częstego picia alkoholu w naszym mieście i podobnie jak w całym kraju ma tendencję wzrostową. Szczególnie niepokojący jest fakt, że większość badanych uczniów ma za sobą doświadczenie upicia się ( 56,3% gimnazjalistów i 72,3% uczniów starszych ).

Cel Projektu 1. Celem głównym przedsięwzięcia jest przeciwdziałanie zagrożeniom wśród uczniów ostatnich klas gimnazjalnych i uczniów szkół ponadgimnazjalnych związanych z : Uzależnieniami, Patologiami społecznymi, Przedwczesnym wypadnięciem z systemu oświaty,

2. Podjęcie działań profilaktycznych w zakresie ochrony zdrowia psychicznego wśród młodzieży. 3. Wsparcie pedagogów i psychologów szkolnych pracujących w placówkach oświatowych w zakresie doradztwa i opieki psychologicznej i psychoterapii. 4. Poradnictwo i doradztwo zawodowe. Cel niniejszego projektu jest zgodny z celem PO KL, ponieważ przyczynia się do podniesienia ogólnego wykształcenia społeczeństwa.

Grupy docelowe Projektu Grupą docelowa Projektu są uczniowie ostatnich klas szkół gimnazjalnych oraz uczniowie szkół średnich, którzy czują potrzebę uczestnictwa w tego typu przedsięwzięciu. Planowane jest objęcie działaniami Projektu 630 uczniów z terenu całego miasta. Uczniowie przystępujący do Projektu będą zobowiązani wspólnie z rodzicami lub opiekunami prawnymi wypełnić formularz zgłoszeniowy oraz deklarację uczestnictwa przez co wyrażą zgodę na aktywny udział w projekcie.

Program działań Projektu: Program Projektu składa się z czterech części: 1. Prelekcje w szkołach skierowane do uczniów i pedagogów realizowane przez osobę kompetentną w dziedzinie psychologii i poradnictwa terapeutycznego. 2. Warsztaty czterogodzinne – praca w grupach piętnastoosobowych w których mogą także ucze stniczyć pedagodzy i rodzice uczniów. Te spotkania mają za zadanie wyposażyć młodzież

w odpowiednie umiejętności rozwiązywania trudnych sytuacji szkolnych, rodzinnych i wynikających z kontaktów rówieśniczych. Uczniowie będą postawieni przed autentycznymi problemami swoich rówieśników i przy pomocy prowadzącego sami będą próbowali rozwiązywać poszczególne sytuacje. W ten sposób nabędą wiedzę i umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach życiowych bez popadania we frustrację i załamanie.

Zajęciom tym będą się mogli także przyglądać pedagodzy i rodzice, aby i oni mogli posiąść wysokospecjalistyczną wiedzę psychologiczną. Ponadto nauczyciele uczestniczący w tych zajęciach otrzymają zaświadczenie potwierdzające ich udział i podniesienie kompetencji. 3. Doradztwo On – Line. Uczestnicy Projektu będą mogli także anonimowo skierować pytanie do specjalisty – psychologa, drogą elektroniczną na specjalnie utworzoną pocztę.

4. Doradztwo zawodowe, będzie realizowane w ramach dwugodzinnych spotkań grupowych w siedzibie Fundacji Agencji Rozwoju Regionalnego w Starachowicach. Będą one miały na celu planowanie przyszłej kariery zawodowej uczestników. Uczniowie dowiedzą się o obecnych trendach na rynku pracy, ofercie szkół i uczelni, wymaganiach do pracy w poszczególnych zawodach.