PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Człowiek – najlepsza inwestycja Uniwersytet im. Adama Mickiewicza.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
ZSKU Krosno, 22 listopada 2010 r.
Advertisements

NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
KONFERENCJA METODYCZNA pod hasłem Diagnostyka i ewaluacja - konieczność czy potrzeba?  Organizatorzy: Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie Miejski.
Nauczyciele o pracy nad projektem europejskim. Miejsce badania: Gimnazjum nr 3 w Tarnobrzegu Termin badania: 15 czerwca 2012 r. Uczestnicy badania: nauczyciele.
dydaktyka ogólna WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów i 15 godzin ćwiczeń
Efektywność kształcenia Jak ją poprawiać?. Kształcenie – to całość doświadczeń składających się na proces zdobywania przez jednostkę umiejętności, wiedzy.
1 ZAŁOŻENIA PROJEKTOWANYCH ZMIAN KSZTAŁCENIE ZAWODOWE I USTAWICZNE.
Zasady konstruowania programów projakościowych
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Człowiek – najlepsza inwestycja Uniwersytet im. Adama Mickiewicza.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Człowiek – najlepsza inwestycja Uniwersytet im. Adama Mickiewicza.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Człowiek – najlepsza inwestycja
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
Dokumentacja pracy nauczyciela przedszkola
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
Wyniki badań dotyczące wdrożenia rozporządzenia o nadzorze pedagogicznym.
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
Rola wspomagania na etapie diagnozowania, planowania, monitorowania i ewaluacji potrzeb szkoły/placówki. Suwałki, r.
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie studentów w treści teoretyczne, niezbędne.
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
 Projekt systemowy pt. „ Praktyki pedagogiczne gwarantem skutecznego kształcenia przyszłych nauczycieli” jest współfinansowany ze środków europejskich.
prezentacja dotychczasowych systemów edukacyjnych oraz praktyk dydaktyczno-wychowawczych i opiekuńczych w Wielkiej Brytanii i w Polsce, ocena bazowa sytuacji.
Dydaktyka ogólna 30 godzin wykładów
teoretyczne podstawy kształcenia 2013/2014
CELE I ZAKRES EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Dydaktyka WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów. Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie.
Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie studentów w treści teoretyczne, niezbędne.
Raport z ewaluacji wewnętrznej 2014/2015
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA W I LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCYM W OLEŚNICY.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Co to jest spacer edukacyjny?
Dydaktyka WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów. Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
dydaktyka WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Priorytety Ministra Edukacji Narodowej i Sportu na rok szkolny 2005/2006.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Monitorowanie realizacji zapisów ramowych planów nauczania.
Jak przenieść diagnozę ujętą w koncepcji dotyczącej szkolnictwa zawodowego do wniosku o dofinansowanie w ramach Poddziałania Konkurs numer: RPPM IZ /16.
 12 września 2011 r. – godz spotkanie z Mentorem w szkole (sekretariat)  Praktyki ciągłe: – r.  Praktyki śródroczne: w trakcie.
PROJEKT Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego WSL LIDEREM W EFEKTYWNYM KSZTAŁCENIU NAUCZYCIELI.
Założenia pilotażu Czas pilotażu : 1 rok z możliwością przedłużenia do 3 lat, Początek pilotażu: 1 września 2016 r. Cel główny pilotażu: Sprawdzenie w.
Małopolski Program Stypendialny dla uczniów szczególnie uzdolnionych ZAPLANUJ SWOJĄ PRZYSZŁÓŚĆ! Kraków, dnia 13 czerwca 2008 roku Rafał Solecki Dyrektor.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
R. Gromada – Kaleńska M. Wiercimak. Uczniowie gimnazjum mają obowiązek realizować jeden projekt edukacyjny w cyklu kształcenia. (na podstawie rozporządzenia.
Praca metodą projektu edukacyjnego
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych,
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
Zmiany w prawie oświatowym
Pilotażowe wdrażanie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach Pilotaż skierowany jest do każdej szkoły, która chce.
Zmiany w statutach przedszkoli po reformie oświaty 2017
Szkoła Nauczycielem stoi
prof. nadzw. dr hab. Anna Kožuh ania.kozuh.net
Jak skutecznie realizować podstawę programową?
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
podstawy dydaktyki 2018/2019 KONWERSATORIUM WYMIAR GODZIN: 30
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Człowiek – najlepsza inwestycja Uniwersytet im. Adama Mickiewicza

Poznań, 24 września 2013 r. Organizacja i efekty Projektu w kontekście trwałości wypracowanego modelu w imieniu Zespołu Projektu SIUP dr Agnieszka Cieszyńska

U podstawy podjęcia prac nad programem Projektu była chęć jak najlepszego przygotowania Studentów do pracy nauczyciela w oparciu o dobrze zorganizowaną współpracę naszego Wydziału ze Szkołami. Celem ogólnym projektu jest wprowadzenie do rzeczywistości szkolnej nowego modelu praktyk pedagogicznych, skutecznego w kształceniu kreatywnego i refleksyjnego nauczyciela-wychowawcy.

Cel ogólny zostanie osiągnięty poprzez realizację następujących celów szczegółowych : 1. Utworzenie sieci szkół partnerskich współpracujących z Wydziałem Biologii Uniwersytetu im. A. Mickiewicza oraz zorganizowanie zespołu stałych współpracowników; 2. Stworzenie i wprowadzenie systemu podnoszenia kwalifikacji Nauczycieli - opiekunów praktyk pedagogicznych; 3. Podniesienie jakości praktyk pedagogicznych poprzez wypracowanie form i metod prowadzenia zajęć zapewniających wykształcenie kreatywnego i refleksyjnego nauczyciela-wychowawcy mogącego sprostać wyzwaniom współczesnej dydaktyki;

Trwałość … Liczymy, że współpraca pomiędzy Wydziałem Biologii UAM a kierowaną przez Pana/Panią szkołą będzie kontynuowana. Na współpracę taką wskazuje również Rozporządzenie WE 1083/2006, którego brzmienie jest następujące: beneficjent ma obowiązek utrzymania trwałości projektu przez co najmniej pięć lat od momentu zakończenia realizacji projektu. Zapis taki oznacza, że w okresie 5 lat od daty zakończenia projektu (a więc do roku 2019), nie może on ulec znaczącej modyfikacji. W związku z tym prosimy o - stworzenie warunków do utrzymania realizowanego w ramach Projektu programu praktyk, a więc zapewnienie studentom Wydziału Biologii możliwości realizowania praktyk rotacyjnych, śródrocznych i ciągłych zgodnie z zaplanowanym terminarzem, pod opieką nauczyciela przedmiotowego i przy wsparciu pedagoga szkolnego; - posługiwanie się narzędziami ewaluacji przebiegu praktyk pedagogicznych oraz oceny uzyskiwanych efektów. Z listu do Dyrektorów szkół ponadpodstawowych i gimnazjalnych.

Efektem Projektu jest współpraca Dyrektorzy szkół Nauczyciele Pedagodzy Studenci Pracownicy Uniwersyteccy

Trwałość modelu jest trudna do zachowania w pełnej postaci Zmiany programowe w szkołach ponadgimnazjalnych – redukcja liczby godzin biologii w szkołach; Zmiana w standardach kształcenia nauczycieli -przeniesienie przygotowania do nauczania w szkołach gimnazjalnych z I na II stopień kształcenia; -zmiana programu kształcenia psychopedagogicznego.

Zmiana programu kształcenia psychopedagogicznego Nowe standardy kształcenia nauczycieli przewidują -30h praktyk psychopedagogicznych na pierwszym stopniu kształcenia -30h praktyk na drugim stopniu kształcenia Będziemy zobowiązani, jeśli wpłyną do nas sugestie dotyczące programu i organizacji tych praktyk.

Model idealnych praktyk opracowany na zakończenie realizacji Projektu na poziomie szkół podstawowych i gimnazjalnych Rybska E., Jackowiak B., Cieszyńska A., Dudziak R., 2012 W poszukiwaniu skutecznego modelu praktyk pedagogicznych.

Nauczyciele ze szkół ponadgimnazjalnych uzupełnili ten idealny model - planowanie przez praktykanta zajęć dodatkowych dla uczniów zainteresowanych lub wybitnie zdolnych oraz dla uczniów z trudnościami w nauce; - uwzględnienie w planowaniu lekcji wniosków wynikających z analizy dotychczasowych zajęć; - przeprowadzenie przez praktykantów krótkiego badania w ramach wewnętrznej ewaluacji; - śledzenie przez studentów aktualnych doniesień naukowych i zapoznawanie uczniów z tymi nowinkami.

Nauczyciele ze szkół ponadgimnazjalnych uzupełnili ten idealny model W obszarze regulacji formalnych nauczyciele zwrócili również uwagę na konieczność podpisania przez studentów oświadczenia o zachowaniu tajemnicy służbowej. Natomiast do obszaru relacji międzyludzkich zwrócono uwagę na potrzebę poruszenia kwestii związanych z wyborem zawodu nauczyciela – pod kątem oceny sukcesów i porażek, na jakie może być narażony młody nauczyciel.

Inne uwagi dotyczące organizacji praktyk: -Propozycja rozdzielenia praktyk ciągłych na dwie części, np. październik i maj; -Zapoznanie nauczycieli z programem studiów, by mieli wiedzę czego mogą od studenta oczekiwać; -Zaproszenie nauczycieli do planowania praktyk oraz konstrukcji narzędzi pomiaru; -Przeszkolenie nauczycieli pod kątem prowadzenia dokumentacji; -Organizacja warsztatów dla nauczycieli, podsumowujących praktyki – wymiana doświadczeń.

Warunki dobrych praktyk nauczycielskich deklaracje Studentów SIUP oraz Wydziałów Przyrodniczych - Życzliwość pracowników szkoły względem siebie i wobec studenta, przyjazna atmosfera, wprowadzenie do pokoju nauczycielskiego i w życie szkoły; - Jasno określone prawa i obowiązki; - Dostęp do pomocy dydaktycznych, w tym do podręczników i zeszytów ćwiczeń; - Wdrożenie w dokumentację szkolną; - Zapoznanie z uczniami, także z ich problemami, dopuszczenie studenta do zebrań z rodzicami oraz pracy wychowawczej; - Dopasowanie programu zajęć akademickich do czasu praktyk; - Nauczyciel, który przyjmuje studenta na praktyki powinien mieć cały etat w szkole, by była szansa na sprawną realizację programu praktyk.

W tym momencie… - Zrealizowaliśmy pierwszą turę praktyk rotacyjnych w szkołach ponadgimnazjalnych; - Zrealizowaliśmy pierwszą turę praktyk śródrocznych w szkołach ponadgimnazjalnych; - Studenci są w trakcie realizacji praktyk ciągłych.