UŁATWIENIA DLA PRZEDSIĘBIORCÓW Zbigniew Derdziuk

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Skrócona instrukcja składania wniosków o wpis do Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą z użyciem profilu zaufanego (e-PUAP) lub bezpiecznego.
Advertisements

Projekt ustawy o zmianie ustawy o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne oraz niektórych innych ustaw.
MunSol System zarządzania informacją i sprawami INFORMACJE PODSTAWOWE
Skrócona instrukcja składania wniosków o zmianę wpisu do Rejestru Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą z użyciem profilu zaufanego (e-PUAP) lub.
1. Geneza projektu 2. Założenia i cele projektu 3. Harmonogram projektu 4. Produkty projektu 5. Założenia techniczne i wydajnościowe 6. Wizja systemu 7.
Badanie satysfakcji klientów Zakładu Ubezpieczeń Społecznych
Mgr Paweł Dąbrowski Technika biurowa mgr Paweł Dąbrowski
Zmiana wysokości stopy procentowej składki na ubezpieczenia rentowe 6 lipca 2007 r.
Nowa Jakość kontroli w biznesie Projekt: Stworzenie e- usługi w postaci systemu księgowo-kadrowego on-line przez MGA Sp. z o.o. w Toruniu jest współfinansowany.
Nabór Optivum Narzędzie do zarządzania procesem rekrutacji elektronicznej do szkół ponadgimnazjalnych 26 marca 2017.
ZUS wobec wyzwań nowoczesnej gospodarki
.. : : K R E D Y T T E C H N O L O G I C Z N Y : : I FORUM FUNDUSZY EUROPEJSKICH Fundusze Europejskie – efekty, możliwości i perspektywy Program.
Wniosek beneficjenta o płatność w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2007 – 2013 oś priorytetowa I Konkurencyjna.
Budowa społeczeństwa informacyjnego w Województwie Podkarpackim
Krzysztof Nyczaj Centrum Systemów Informacyjnych Ochrony Zdrowia
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego Plan Informatyzacji Państwa na lata elektroniczna Platforma.
PLATFORMA EDI - COMARCH ECOD
Elektronizacja współpracy pomiędzy Zakładem Ubezpieczeń Społecznych
Dariusz Dagiel Dyrektor Departamentu Rejestrów Centralnych
Tydzień Przedsiębiorcy w ZUS 18 – 22 listopada 2013 r. Zakład Ubezpieczeń Społecznych I Oddział w Poznaniu.
Platforma Usług Elektronicznych
R24 Maksimum korzyści z rezerwacji online
Zakładam firmę … pierwsze kroki
Zakładane cele : Jednolity kanał udostępniania elektronicznych usług publicznych przez administrację publiczną (ESP) Platforma współkorzystania z wypracowanych.
1 Rola organu restrukturyzacyjnego w procesie restrukturyzacji finansowej Ministerstwo Zdrowia.
E - obywatel.
1.
O projekcie Efektem projektu o nazwie „Przygotowanie Urzędu Miasta Tarnobrzeg do świadczenia usług publicznych drogą elektroniczną za pośrednictwem.
ZAKRES ŚWIADCZENIA USŁUG PRZEWOZU KRAJOWEGO TOWARÓW
SYSTEM OBSŁUGI UCZESTNIKÓW RYNKU ENERGII – WSPARCIE DZIAŁAŃ PRZEDSIĘBIORCÓW W KONTAKTACH Z PREZESEM URE Małgorzata Kozak Informatyka dla energetyki Poznań
Ustawa z dnia 27 sierpnia 2004 r
PLATFORMA USŁUG ELEKTRONICZNYCH
Rozwój portalu PUE – integracja z ePUAP
Usługi informacyjne i doradcze Punktu Konsultacyjnego Krajowego Systemu Usług Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu.
Logowanie do platformy PEUP
2/13 Portal Podatkowy e-Deklaracje 2.
Projekt Wojewody Opolskiego Upowszechnienie e-usług świadczonych przez administrację publiczną w województwie opolskim.
Projekt „Elektroniczna Platforma Pracy Śląskiej Administracji Zespolonej”
Procedura podejmowania działalności gospodarczej
Aplikacje dla klientów ZUS
Młodzi Przedsiębiorczy – program nauczania Ekonomii w praktyce w szkole ponadgimnazjalnej O rozliczeniach z ZUS Projekt jest współfinansowany ze środków.
Elektroniczna weryfikacja uprawnień świadczeniobiorców
Rozwój katalogu usług cyfrowych dla klientów Administracji Podatkowej i Kontroli Skarbowej w zakresie centralizacji obsługi podatków CIT i VAT oraz obsługi.
Prezentacja funkcjonalności elektronicznych zwolnień lekarskich (e-ZLA) w kontekście Aplikacji Gabinetowych.
Spotkanie informacyjne dot. konkursu nr POWR IP /16 Ogólne informacje o konkursie.
E-zwolnienia Zmiany wchodzące od roku.
Innowacyjne rozwiązania z zakresu usług elektronicznych, zapewniających lepszą komunikację klientów z ZUS – formy komunikacji z Zakładem poprzez PUE i.
to 500 złotych miesięcznie na drugie i kolejne dziecko do ukończenia 18 roku życia Rodziny o niskich dochodach otrzymają także wsparcie na pierwsze dziecko.
Grupa: administratorzy lokalni JST. Użytkownik systemu CEIDG - materiały szkoleniowe2 Informacje wstępne Zakładanie konta w CEIDG -Wybór sposobu dostępu.
Wnioskodawca chcący ubiegać się o dofinansowanie projektu w konkursie w ramach RPO WIM powinien: 1)Zapoznać się z ogłoszeniem o konkursie: Ogłoszenie.
Warszawa, r. 1 PLATFORMA USŁUG ELEKTRONICZNYCH Nowe możliwości komunikacji z ZUS.
Zbiegi tytułów do ubezpieczeń Co nowego od 1 stycznia 2016 r.
zmiany w opłacaniu składek
w Kociewskim Centrum Zdrowia Sp. z o.o. w Starogardzie Gdańskim
Praktyki studenckie w ZUS
Wsparcie dotacyjne w ramach
Jak legalnie zatrudnić pracownika - cudzoziemca w rolnictwie?
Dotychczasowe numery rachunków zostaną zamknięte 31 grudnia 2017 r.
CENTRUM KSZTAŁCENIA PODYPLOMOWEGO PIELĘGNIAREK I POŁOŹNYCH
Zasady prowadzenia dokumentacji medycznej
Elektroniczne zwolnienia lekarskie e-ZLA
Konkursy dla ABK - podsumowanie
Rejestry dłużników – likwidacja Rejestru Dłużników Niewypłacalnych, utworzenie Krajowego Rejestru Zadłużonych sędzia Aneta Komenda.
Wdrożenie e-recepty.
Uproszczone metody rozliczania wydatków w projektach EFS
Podpis elektroniczny – załóż profil zaufany
Dobrowolne ubezpieczenie zdrowotne w Narodowym Funduszu Zdrowia (NFZ)
zmiany w opłacaniu składek
Zapis prezentacji:

UŁATWIENIA DLA PRZEDSIĘBIORCÓW Zbigniew Derdziuk Tarnów, 26.04.2013 r.

UŁATWIENIA DLA PRZEDSIĘBIORCÓW Platforma Usług Elektronicznych KORZYŚCI: Zwiększenie dostępu do usług ZUS oferowanych Klientom w formie elektronicznej, dystrybuowanych różnymi kanałami Ograniczenie konieczności osobistych wizyt w ZUS Dostosowanie organizacji Zakładu do usług świadczonych Klientom Główne zadania objęte projektem PUE to: Nowy Portal Informacyjny (NPI) System Kierowania Ruchem (SKR) Centrum Informacji Telefonicznej (CIT) Samoobsługowe Urządzenia Informacyjne, tzw. urzędomaty Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach 7 Osi Priorytetowej Społeczeństwo Informacyjne – Budowa Elektronicznej Administracji i Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007-2013

Nowy Portal Informacyjny PLATFORMA USŁUG ELEKTRONICZNYCH Nowy Portal Informacyjny dostęp 24/7 do konta ubezpieczonego dostęp 24/7 do danych płatnika dostęp 24/7 do konta emeryta przesyłanie dokumentów do ZUS zarezerwowanie wizyty w oddziale ZUS usługi transakcyjne – dedykowane małym płatnikom (analogicznie jak program Płatnik) metoda uwierzytelniania użytkowników m.in. w oparciu o profil zaufany ePUAP

Rejestr ubezpieczonych Kreatory wspomagające tworzenie dokumentów PLATFORMA USŁUG ELEKTRONICZNYCH Kartoteka płatnika Rejestr ubezpieczonych Kreatory wspomagające tworzenie dokumentów Obsługa płatnika Obsługa ubezpieczonego Obsługa członka rodziny Obsługa rozliczenia Dokumenty Dokumenty wg statusu Tworzenie nowego dokumentu

Samoobsługowe Urządzenia Informacyjne PLATFORMA USŁUG ELEKTRONICZNYCH Samoobsługowe Urządzenia Informacyjne „Urzędomaty” umożliwiają: złożenie w formie papierowej dokumentów ubezpieczeniowych, wniosków i pism oraz otrzymanie potwierdzenia ich złożenia (skany  złożonych dokumentów przekazywane są automatycznie na specjalną skrzynkę mailową  w TJO ZUS w celu ich dalszej obsługi) korzystanie z serwisów internetowych Zakładu, ze szczególnym uwzględnieniem dostępu do Nowego Portalu Informacyjnego (NPI) i jego funkcjonalności kontakt z konsultantem Centrum Obsługi Telefonicznej (COT)

Centrum Obsługi Telefonicznej PLATFORMA USŁUG ELEKTRONICZNYCH Centrum Obsługi Telefonicznej scentralizowanie usług telefonicznych zwiększenie kompleksowości usług telefonicznych oraz podniesienie ich jakości świadczenie usług dla różnych grup klientów Zakładu: płatników ubezpieczonych emerytów i rencistów zasiłkobiorców lekarzy zintegrowanie systemu informatycznego COT z pozostałymi systemami w ramach PUE – Nowym Portalem Informacyjnym (NPI) i Systemem Kierowania Ruchem (SKR)  

UŁATWIENIA DLA PRZEDSIĘBIORCÓW PRACOWNIK ZUS WYRĘCZA PRZEDSIĘBIORCĘ Mali przedsiębiorcy nie mają już obowiązku składania co miesiąc papierowych dokumentów rozliczeniowych Rozliczenia w systemie komputerowym dokonuje pracownik ZUS Elektroniczny dokument rozliczeniowy powstaje w oparciu o istniejące w systemie informacje składane przez płatnika w latach ubiegłych Warunek: Brak zmiany podstawy wymiaru opłacanych składek

UŁATWIENIA DLA PRZEDSIĘBIORCÓW ZAŚWIADCZENIE O NIEZALEGANIU W OPŁACANIU SKŁADEK - od ręki czyli na rękę przedsiębiorcom zaświadczenie o niezaleganiu w opłacaniu składek na ubezpieczenia społeczne wydawane jest płatnikom składek „od ręki” na Salach Obsługi Klientów zaświadczenie - na wniosek płatnika składek - może być wydane w postaci dokumentu elektronicznego w formie pliku .xml. Zaświadczenie będzie wówczas opatrzone podpisem kwalifikowanym osoby uprawnionej do jego wydania poświadczanie wydanych zaświadczeń o niezaleganiu w opłacaniu składek: uruchomiono on-line bezpłatną usługę pod adresem https://ssl.zus.pl/zn umożliwiającą potwierdzenie autentyczności wydanych zaświadczeń o niezaleganiu w opłacaniu składek wydanych po 3 kwietnia 2009 r. Usługa potwierdza fakt wydania przez ZUS zaświadczenia albo informację o braku wydania takiego zaświadczenia

STANDARDY UDZIELANIA ULG I UMORZEŃ UŁATWIENIA DLA PRZEDSIĘBIORCÓW STANDARDY UDZIELANIA ULG I UMORZEŃ Pełna informacja o przysługujących uprawnieniach na każdym etapie prowadzenia sprawy Informacja Jednolite standardy postępowania- bez względu gdzie rozpatrywany jest wniosek (w którym TJO) tryb i sposób rozpatrywania sprawy jest ten sam, m.in. w zakresie gromadzenia dokumentacji, analizy sprawy Jednolitość postępowania Standardy udzielania ulg i umarzania Rozpatrzenie sprawy następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie dwóch miesięcy od dnia złożenia wniosku Termin rozpatrzenia Możliwość skorzystania z pomocy Zakładu w spłacie należności jest taka sama dla każdego płatnika, a jej zakres jest ustalany w ramach przepisów prawa Możliwość udzielenia pomocy

UŁATWIENIA DLA PRZEDSIĘBIORCÓW KALKULATOR ODSETKOWY DLA PŁATNIKÓW SKŁADEK Możliwość samodzielnego obliczenia kwoty odsetek za zwłokę na wskazany dzień, od należnych do zapłaty składek (odrębnie na dany fundusz) za okres po 1 stycznia 1999 r.

UŁATWIENIA DLA PRZEDSIĘBIORCÓW STRATEGICZNY KLIENT ZUS wprowadzi do portfela obsługiwanych klientów grupę „Strategiczny Klient” (VIP) Usprawnienie obsługi kluczowych klientów (klienci ważni dla danego regionu, zgłaszający do ubezpieczeń dużą liczbę osób) Obsługę zapewnią wyznaczeni specjalni konsultanci

Dziękuję za uwagę www.zus.pl