Informacje dla rodziców

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Informacja dla ucznia przystępującego do egzaminu gimnazjalnego
Advertisements

Procedury egzamin gimnazjalny
SPRAWDZIAN W SZÓSTEJ KLASIE SZKOŁY PODSTAWOWEJ 2012.
Egzamin * kwiecień * 2014r. 1 GSU wrzesień 2013/14.
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2014.
Egzamin gimnazjalny od roku 2012 Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
Egzamin gimnazjalny 2014 Procedury cz. 1.
Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej.
EGZAMIN GIMNAZJALNY godzina 9.00 i 11.00
Egzamin gimnazjalny – zasady r.szk. 2013/14
Sprawdzian szóstoklasisty
Informacje dla uczniów
Sprawdzian szóstoklasisty w pigułce
Procedury organizowania i przeprowadzania sprawdzianu w szóstej klasie szkoły podstawowej obowiązujące w roku szkolnym 2013/2014.
PROCEDURY PROCEDURY EGZAMIN GIMNAZJALNY 2009/2010.
Egzamin gimnazjalny 2012 Procedury przygotowania i organizowania egzaminu w Gimnazjum z Oddziałami Sportowymi.
Egzamin gimnazjalny 2010 Procedury przygotowania i organizowania egzaminu w Gimnazjum z Oddziałami Sportowymi.
Co warto wiedzieć o sprawdzianie w szkole podstawowej ? – informacje dla ucznia.
rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy.
Sprawdzian w szóstej klasie
Egzamin Gimnazjalny 2014 organizacja.
8. Informacja dla ucznia dotycząca przebiegu sprawdzianu
EGZAMIN GIMNAZJALNY ODBĘDZIE SIĘ W TERMINIE WYZNACZONYM PRZEZ OKE: r. – środa CZĘŚĆ HUMANISTYCZNA r. – czwartek CZĘŚĆ MATEMATYCZNO -PRZYRODNICZA.
EGZAMIN GIMNAZJALNY w 2014 r.
Egzamin gimnazjalny dla uczniów klas trzecich w r. szk. 2013/14
Egzamin gimnazjalny 2014 część humanistyczna – 23 kwietnia 2014 r.
Sprawdzian szóstoklasisty. Sprawdzian w klasie szóstej szkoły podstawowej obejmuje wiadomości i umiejętności ‎ określone w wymaganiach ogólnych i szczegółowych.
CO KAŻDY SZÓSTOKLASISTA MUSI WIEDZIEĆ PRZED SPRAWDZIANEM? Procedury przeprowadzenia sprawdzianu zewnętrznego w roku szkolnym 2014/2015 Warszawa 2015r.
Egzamin gimnazjalny Informacje dla rodziców uczniów klas trzecich
PROCEDURY ORGANIZOWANIA I PRZEPROWADZANIA SPRAWDZIANU W KLASIE SZÓSTEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ Informacja dla Rodziców rok szkolny 2014/2015.
T ERMINY SPRAWDZIANU TERMIN SPRAWDZIANU Sprawdzian odbędzie się 1 kwietnia 2015 r. i składa się z dwóch części. Część 1 Język polski i matematyka zaczyna.
Procedury organizowania i przeprowadzania sprawdzianu w szóstej klasie szkoły podstawowej obowiązujące w roku szkolnym 2014/2015.
Egzamin gimnazjalny dla uczniów klas trzecich w r. szk. 2014/15 Podstawa prawna: Ustawa o systemie oświaty z 7 września 1991 r. (Dz. U. z 2004 r. Nr 256,
Egzamin gimnazjalny Uczeń (słuchacz) zgłasza się na każdą część egzaminu w miejscu i czasie wyznaczonym przez przewodniczącego szkolnego zespołu.
21,22,23 KWIETNIA 2015 r. EGZAMIN GIMNAZJALNY 2015.
Egzamin gimnazjalny kwietnia 2015.
EGZAMIN GIMNAZJALNY PROCEDURY. Na salę nie wolno wnieść: telefonów komórkowych, MP3, MP4, itp. kalkulatorów korektorów lub wymazywaczy jedzenia.
Organizacja i przeprowadzanie
T ERMINY SPRAWDZIANU TERMIN SPRAWDZIANU Sprawdzian odbędzie się 5 kwietnia 2016 r. i składa się z dwóch części. Część 1 Język polski i matematyka zaczyna.
Informacja dla ucznia przystępującego do egzaminu gimnazjalnego 2014/2015 Gimnazjum nr 121 im. Wojciecha Zawadzkiego ul. Płużnicka 4 Warszawa.
Egzamin maturalny w roku szkolnym 2015/2016 Spotkanie informacyjne dla uczniów –
Egzamin gimnazjalny kwietnia – część humanistyczna
Egzamin gimnazjalny w roku szkolnym 2015/2016
Gimnazjum Nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Olecku.
Egzamin gimnazjalny Informacje dla rodziców uczniów klas trzecich Egzamin * kwiecień * 2016r.
Sprawdzian szóstoklasisty w pigułce. Witaj szóstoklasisto! 1 kwietnia 2015 roku napiszecie sprawdzian szóstoklasisty złożony z dwóch części : 1.Część.
Procedury egzaminu gimnazjalnego 2015/2016 Gimnazjum z Oddziałami Dwujęzycznymi nr 72 im. A. B. Dobrowolskiego w Warszawie.
Egzamin gimnazjalny w roku szkolnym 2016/2017
Gimnazjum Nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Olecku
EGZAMIN GIMNAZJALNY.
Procedury organizowania i przeprowadzania egzaminu w klasach trzecich gimnazjum obowiązujące w roku szkolnym 2016/2017.
Egzamin gimnazjalny Informacje dla rodziców uczniów klas trzecich
Informacje dla rodziców
egzaminu gimnazjalnego 2017 / 2018
Egzamin gimnazjalny w roku szkolnym 2017/2018
NIEZBĘDNIK TRZECIOKLASISTY EGZAMIN
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2018 ROK
PROCEDURY PRZEPROWADZANIA EGZAMINU GIMNAZJALNEGO
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2018.
Egzamin gimnazjalny kwietnia 2018r..
INFORMACJE O EGZAMINIE GIMNAZJALNYM DLA RODZICÓW ROK SZKOLNY2017/2018
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2018/2019.
Egzamin gimnazjalny w roku szkolnym 2018/2019
Egzamin ósmoklasisty obejmuje wiadomości i umiejętności określone ‎w podstawie w odniesieniu do wybranych przedmiotów ‎nauczanych w klasach I–VIII. Po.
EGZAMIN GIMNAZJALNY.
EGZAMIN GIMNAZJALNY EGZAMIN ÓSMOKLASISTY W ROKU SZKOLNYM 2018/2019
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2019 EGZAMIN ÓSMOKLASISTY 2019
INFORMACJE DLA RODZICÓW
EGZAMIN ÓSMOKLASISTY 2018/2019
Zapis prezentacji:

Informacje dla rodziców Opracowane na podstawie procedur Centralnej Komisji Egzaminacyjnej

Informacje podstawowe Egzamin gimnazjalny jest:  powszechny zdają go wszyscy uczniowie, z wyjątkiem upośledzonych umysłowo w stopniu umiarkowanym i ciężkim, obowiązkowy przystąpienie do niego jest warunkiem ukończenia szkoły (jeżeli ktoś nie przystąpi do egzaminu, będzie musiał powtórzyć ostatnią klasę),

zewnętrzny pisany w czasie trzech kolejnych dni w macierzystych szkołach, lecz zakodowane prace sprawdzają egzaminatorzy OKE, pisemny przygotowany w formie kilkunastostronicowej broszury.

i wiedzy o społeczeństwie zadania zamknięte i otwarte Terminy egzaminów Dzień pierwszy Część humanistyczna z zakresu historii i wiedzy o społeczeństwie (60 minut) zadania zamknięte 9:00 23 kwietnia 2014 r. (środa) 11:00 Przerwa 60 minut z zakresu języka polskiego (90 minut) zadania zamknięte i otwarte

z zakresu przedmiotów przyrodniczych zadania zamknięte i otwarte Dzień drugi Część matematyczno-przyrodnicza z zakresu przedmiotów przyrodniczych (biologia, chemia, fizyka i geografia) (60 minut) zadania zamknięte 9:00 24 kwietnia 2014 r. (czwartek) 11:00 Przerwa 60 minut z zakresu matematyki (90 minut) zadania zamknięte i otwarte

zadania zamknięte i otwarte Dzień trzeci Język obcy nowożytny Poziom podstawowy (60 minut) zadania zamknięte 9:00 25 kwietnia 2014 r. (piątek) 11:00 Przerwa 60 minut Poziom rozszerzony zadania zamknięte i otwarte

Dodatkowe terminy egzaminu (sytuacje losowe, zdrowotne) Część humanistyczna: 2 czerwca 2014r. (poniedziałek) Część matematyczno-przyrodnicza: 3 czerwca 2014r. (wtorek) Język obcy nowożytny: 5 czerwca 2014r. (czwartek)

Przedłużenie czasu Uczniowie ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się (dysleksją, dysortografią, dysgrafią, dyskalkulią) mogą skorzystać z przedłużenia czasu na wykonywanie standardowego zestawu zadań: z zakresu historii i wos-u, przedmiotów przyrodniczych oraz j. obcego na poziomie podstawowym – nie więcej niż o 20 minut; z zakresu j. polskiego, matematyki, j. obcego na poziomie rozszerzonym – nie więcej niż o 30 minut;

Rodzice składają oświadczenie o skorzystaniu lub rezygnacji z przyznanych uczniowi dostosowań do 25 listopada 2013r.

Egzamin rozpoczyna się punktualnie o godzinie wyznaczonej przez dyrektora Centralnej Komisji Egzaminacyjnej (godzina 9.00) Uczeń powinien być w szkole na co najmniej 30 minut przed egzaminem. Uczniowie spóźnieni nie zostają wpuszczeni do sali egzaminacyjnej po rozdaniu zestawów egzaminacyjnych. Uczeń ma obowiązek mieć przy sobie legitymację szkolną i okazać ją jeśli zostanie o to poproszony.

Przybory Na egzamin uczeń przynosi ze sobą wyłącznie przybory do pisania i rysowania: pióro lub długopis z czarnym tuszem/atramentem, ołówek przeznaczony jedynie do rysowania, gumkę, linijkę, ekierkę, cyrkiel i kątomierz.

Nie wolno !!! Nie wolno przynosić żadnych urządzeń telekomunikacyjnych i kalkulatorów.

Po otrzymaniu zestawu zdający na polecenie przewodniczącego zespołu nadzorującego ma obowiązek sprawdzić, czy zestaw egzaminacyjny jest kompletny, tzn. czy ma wszystkie strony i czy są one wyraźnie wydrukowane. Braki natychmiast zgłasza przewodniczącemu zespołu nadzorującego egzamin, po czym otrzymuje kompletny zestaw, co potwierdza czytelnym podpisem w odpowiednim miejscu protokołu egzaminu.

Czas przeznaczony na rozwiązywanie zadań liczony jest od momentu zakończenia czynności organizacyjnych. Przewodniczący zespołu nadzorującego zapisuje na tablicy (planszy), w miejscu widocznym dla każdego zdającego, czas rozpoczęcia i zakończenia rozwiązywania zadań.

W przypadku egzaminu z języka obcego nowożytnego Rodzice (prawni opiekunowie) uczniów nie później niż do dnia 20 września składają dyrektorowi szkoły pisemną deklarację o przystąpieniu ucznia do trzeciej części egzaminu z jednego z języków obcych nowożytnych, którego uczyli się w szkole jako przedmiotu obowiązkowego oraz o woli przystąpienia do części egzaminu z języka obcego nowożytnego na poziomie rozszerzonym, jeżeli nie muszą przystępować do niego obowiązkowo.

Zdający rozwiązuje zadania i zaznacza lub zapisuje odpowiedzi w wyznaczonych miejscach wyłącznie długopisem lub piórem z czarnym tuszem/atramentem (tylko rysunki wykonuje ołówkiem).

Przykłady zadań zamkniętych Uczniowie zdziwili się wynikiem obliczeń, gdyż z podręcznika dowiedzieli, że wartość przy- spieszenia ziemskiego wynosi około 10m/s2 . Zastanawiali się, co mogło być przyczyną zaobserwowanej różnicy. Oceń prawdopodobieństwo każdego wyjaśnienia. I. Wysokość okna pracowni nad ziemią została niedokładnie zmierzona.  PRAWDOPODOBNE  NIEPRAWDOPODOBNE II. Siła ciężkości co pewien czas zmienia swoją wartość. III. Uczniowie zbyt późno włączali stopery.

W czasie trwania egzaminu zdający pracuje samodzielnie i nie zakłóca przebiegu egzaminu, a w szczególności: a. nie opuszcza sali egzaminacyjnej (tylko w szczególnie uzasadnionej sytuacji może opuścić salę po uzyskaniu pozwolenia przewodniczącego zespołu nadzorującego i przy zachowaniu warunków uniemożliwiających kontaktowanie się zdającego z innymi osobami, z wyjątkiem konieczności skorzystania z pomocy medycznej), b. nie opuszcza wyznaczonego mu w sali miejsca, c. w żadnej formie nie porozumiewa się z innymi zdającymi, d. nie wypowiada uwag i komentarzy, e. nie zadaje żadnych pytań dotyczących zadań egzaminacyjnych, f. nie korzysta z żadnych środków łączności. W przypadku nieprzestrzegania tych zasad uczeń zostanie usunięty z sali oraz następuje unieważnienie egzaminu z danego zakresu/poziomu.

Po upływie czasu przeznaczonego na rozwiązywanie zadań uczniowie kończą pracę z zestawem zadań i stosują się do poleceń przewodniczącego zespołu nadzorującego.

Ponowny egzamin W przypadku stwierdzenia podczas sprawdzania arkuszy egzaminacyjnych niesamodzielnego rozwiązywania zadań przez uczniów dyrektor komisji okręgowej, w porozumieniu z dyrektorem Centralnej Komisji Egzaminacyjnej, unieważnia odpowiednią część egzaminu tych uczniów i zarządza jego ponowne przeprowadzenie.

Wyniki egzaminu Prace egzaminacyjne sprawdzają wykwalifikowani egzaminatorzy według jednolitych kryteriów. Po sprawdzeniu prac ustala się wyniki egzaminacyjne w następujących sześciu zakresach: • język polski • historia i wiedza o społeczeństwie • matematyka • przedmioty przyrodnicze • język obcy nowożytny na poziomie podstawowym • język obcy nowożytny na poziomie rozszerzonym.

Każdy zdający otrzyma zaświadczenie o szczegółowych wynikach swojego egzaminu. Dla każdego z powyższych zakresów będą podane dwie liczby: wynik procentowy oraz wynik centylowy. • Wynik procentowy Na przykład jeśli zdający za zadania matematyczne zdobył 23 punktów spośród 30 możliwych do zdobycia, to uzyska wynik procentowy równy 77. • Wynik centylowy Na przykład zdający, którego wynik centylowy w zakresie matematyki wynosi 85, dowie się, że 85% wszystkich gimnazjalistów uzyskało za zadania matematyczne wynik taki sam jak on lub niższy, a 15% gimnazjalistów uzyskało wynik wyższy.

Dodatkowe informacje o egzamnie Strona Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej www.oke.poznan.pl

Dziękuję za uwagę i cierpliwość.