Pilotażowe badania efektywności w wybranych bibliotekach publicznych i pedagogicznych Danuta Kaczmarek Wojewódzka i Miejska.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekt systemowy Rynek Pracy pod Lupą - realizacja zadań w 2011 i I kwartale 2012 r. Spotkanie robocze z pracownikami PUP odpowiedzialnymi za realizację.
Advertisements

Rozwój postaw obywatelskich na obszarach wiejskich
Wewnętrzny system zapewniania jakości KSZTAŁCENIA
Regionalne Ośrodki Europejskiego Funduszu Społecznego w Województwie Warmińsko-Mazurskim.
VI Posiedzenie Podkomitetu Monitorującego Program Operacyjny Kapitał Ludzki Województwa Warmińsko-Mazurskiego 8 października 2009 r. Olsztyn Organizacja.
Kreacja i promocja nowej marki regionu
Doskonalenie zarządzania usługami publicznymi i rozwojem w jednostkach samorządu lokalnego Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach.
Przygotowanie Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój
NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI dla rozwoju Polski.
Kujawsko-Pomorska Sieć Informacyjna e-Region Krystyna Nowak
Współtworzenie sieciowych systemów informacyjnych w Książnicy Pomorskiej Warszawa 7-8 XI 2012 r. Automatyzacja bibliotek publicznych.
Internet w pracy bibliotekarza
Badanie efektywności bibliotek publicznych i pedagogicznych
Konferencja prasowa Zarządu Województwa Lubuskiego r.
Kierunki realizacji Programu Operacyjny Kapitał Ludzki w latach pierwsze doświadczenia.
Informacja dotycząca pierwszych miesięcy wdrażania Priorytetu VII Promocja integracji społecznej. Wiesława Przybysz Dyrektor Regionalnego Ośrodka Polityki.
Regionalna Grupa Sterująca Ewaluacją Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 24 kwietnia 2009 r. Olsztyn Organizacja Posiedzenia współfinansowana z Unii Europejskiej.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej i budżetu państwa Partnerzy projektu: Geneza i sposób realizacji projektu Mariusz Tobor VULCAN dyrektor.
Grupa Wymiany Doświadczeń z zarządzania kulturą moderator: Joanna Orlik Doskonalenie zarządzania usługami publicznymi i rozwojem w jednostkach samorządu.
Piotr Knaś, Małopolski Instytut Kultury
Czy e-learning jest popularny wśród dolnośląskich bibliotekarzy ?
AKTUALIZACJA STRATEGII ROZWOJU WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO REGIONALNY PROGRAM OPERACYJNY WOJEWODZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO NA LATA Toruń,
Środki pozabudżetowe w kreowaniu polityki bibliotecznej
Realizacja w okresie styczeń 2012 – grudzień 2013 Budżet: 3,9 mln zł + VAT Perspektywa
WNIOSKÓW DOFINANSOWYWANYCH
ANALIZA FUNKCJONOWANIA BIBLIOTEK ZAŁOŻENIA PROJEKTU AFB
„Doskonalenie strategii zarządzania oświatą
Rozpoznawanie predyspozycji i zainteresowań – gwarancją życiowego sukcesu Konferencja otwarcia projektu współfinansowanego ze środków EFS w.
Organizator Rola i zadania dyrektora w tworzeniu nowoczesnej biblioteki szkolnej Z doświadczeń zarządzania SCI w Suchej Beskidzkiej. Ewa Kawończyk.
Fundacja Osiem Marzeń Stowarzyszenie Rodzin i Przyjaciół Dzieci Specjalnej Troski DOM NADZIEI Stowarzyszenie Inicjatyw Rodzinnych Stowarzyszenie na Rzecz.
Standardy funkcjonowania bibliotek naukowych w Polsce
Zadanie: Badanie efektywności bibliotek publicznych i pedagogicznych
Kujawsko-Pomorski Program na Rzecz Ekonomii Społecznej na lata Zadanie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu.
Projekt Planu Działania KSOW na lata Sekretariat Regionalny Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich Województwa Warmińsko-Mazurskiego Olsztyn, 8 września.
WPROWADZENIE DO PROJEKTU j Warszawa, r.
Strategia rozwoju SBP na lata Sprawozdanie Maria Burchard ZG SBP.
Seminarium Rankingowe Sesja II, cz. II Jak mierzyć warunki studiowania w tym jakość zaplecza bibliotecznego?
Przygotowanie nauczycieli do prowadzenia zajęć edukacyjnych w ramach projektu Wstęp – zapoznanie z celami, uwarunkowaniami, realizacją i oczekiwanymi efektami.
System MAK+ Czynniki wzrostu liczby bibliotek: 1. import automatyczny (styczeń 2012) 2. rozwój systemu 3. stały i przejrzysty cennik.
Aktualizacja Strategii Rozwoju Województwa Lubelskiego na lata 2006 – organizacja i etapy prac Bogdan Kawałko Dyrektor Lublin, 20 sierpnia 2012.
Wnioski z konferencji Polskie Biblioteki Akademickie w Unii Europejskiej zorganizowanej przez Bibliotekę Główną Politechniki Łódzkiej w dniach
Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego Lubuska Strategia Ochrony Zdrowia na lata 2010 – 2013.
W kierunku podnoszenia kwalifikacji zawodowych – konferencja podsumowująca kampanię Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Międzynarodowe seminarium „Efektywność funkcjonowania bibliotek – standardy” Warszawa, Analiza funkcjonowania bibliotek naukowych w Polsce –
Biblioteka publiczna w regionie jako interfejs między organami władzy samorządowej a obywatelem. Otwieranie świata - w drodze ku otwartemu społeczeństwu.
Wzmocnienie potencjału instytucjonalno – kadrowego Urzędu Gminy w Nowem Harmonogram realizacji projektu.
EUROPEJSKA KARTA SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO
Katarzyna Ślaska Biblioteka Narodowa Polskie i europejskie biblioteki cyfrowe 5-lecie Podlaskiej Biblioteki Cyfrowej, Białystok,
– Twój nowy Regionalny Portal Inwestycyjny ! Założenia projektu Special Investment Care – Specjalna Opieka Inwestycyjna.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
Biblioteki Pedagogicznej w Płocku
Projekt Badawczo- Rozwojowy realizowany na rzecz bezpieczeństwa i obronności Państwa współfinansowany ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju „MODEL.
P ODSUMOWANIE PROJEKTU „G OTOWI DO STARTU … META : PRACA” Miejska Biblioteka Publiczna im. Zofii Nałkowskiej w Przasnyszu –
dr hab. prof. UŁ Mariola Antczak
Partycypacja w tworzeniu i wdrażaniu Strategii Rozwoju Edukacji Elementarnej w Gminie Głuchów.
Sprawozdanie z działalności Rady Wykonawczej Konferencji Dyrektorów Bibliotek Szkół Wyższych za okres od r. do r. Oprac.: Elżbieta.
Zamiast wstępu prowadzenie działalności edukacyjnej promocja i popularyzacja zasobów informacyjnych prowadzenie studiów i badań w regionie rozpoznawanie.
Biblioteka publiczna w regionie jako dystrybutor informacji Otwieranie świata - w drodze ku otwartemu społeczeństwu informacyjnemu. - w drodze ku otwartemu.
Droga Wojewódzkiej Biblioteki Publicznej – Książnicy Kopernikańskiej w Toruniu do Certyfikatu Systemu Zarządzania Jakością ISO Wojewódzka Biblioteka.
WSPÓŁPRACA BIBLIOTEK NAUKOWYCH MIASTA POZNANIA – doświadczenia i projekty Artur Jazdon Biblioteka Uniwersytecka w Poznaniu.
Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej, Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie Olsztyn, 21 marca 2013 roku Spotkanie dotyczące.
Sieć Punktów Informacyjnych Funduszy Europejskich
Narada z przedstawicielami komend wojewódzkich PSP, szkół PSP oraz CMP odpowiedzialnymi za archiwizację dokumentacji Częstochowa, dnia maja 2015.
DEPARTAMENT ZAWODÓW PRAWNICZYCH I DOSTĘPU DO POMOCY PRAWNEJ ANALIZA WYNIKÓW ZAWODOWYCH EGZAMINÓW PRAWNICZYCH ADWOKACKIEGO i RADCOWSKIEGO PRZEPROWADZONYCH.
PLAN ROZWOJU Miejskiej Biblioteki w Pieniężnie na lata
Pilotażowy Program Leader+ w Polsce.  Narodowy Plan Rozwoju  Sektorowy Program Operacyjny „Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz.
System Wspierania Nauczycieli w Powiecie Bytowskim „Konsorcjum samorządowe” na rzecz edukacji Dariusz Glazik – Naczelnik Wydziału Edukacji, Kultury i Sportu.
mgr Anna Pieczka Uniwersytet Jagielloński Bydgoszcz,
w podnoszeniu kompetencji w zakresie zarządzania
Badanie efektywności w bibliotekach pedagogicznych w roku 2015
Zapis prezentacji:

Pilotażowe badania efektywności w wybranych bibliotekach publicznych i pedagogicznych Danuta Kaczmarek Wojewódzka i Miejska Biblioteka Publiczna im. dr. Witolda Bełzy w Bydgoszczy Grażyna Leonowicz Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka im. KEN w Warszawie Badanie efektywności bibliotek publicznych i pedagogicznych. Sulejówek 7-8.03.2013 r.

Zespół ds. badania efektywności bibliotek publicznych i pedagogicznych Lidia Derfert-Wolf – Kierownik Zespołu (Uniwersytet Technologiczno-Przyrodniczy w Bydgoszczy), Joanna Burska (Wojewódzka Biblioteka Publiczna w Olsztynie) Artur Jazdon (Biblioteka Uniwersytecka w Poznaniu) Małgorzata Jezierska (Biblioteka Narodowa) Danuta Kaczmarek (Wojewódzka i Miejska Biblioteka Publiczna im. dr. Witolda Bełzy w Bydgoszczy) Grażyna Leonowicz (Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka im. KEN w Warszawie) Agnieszka Pietryka (Ośrodek Rozwoju Edukacji w Warszawie) Aldona Zawałkiewicz (Biblioteka Pedagogiczna w Toruniu) Eksperci: prof. dr hab. Ewa Głowacka (UMK Toruń) prof. dr hab. Dariusz Wojakowski (AGH Kraków) Teresa Elwira Śliwińska (Książnica Podlaska w Białymstoku) Z ramienia ZG SBP opiekę sprawuje Joanna Pasztaleniec-Jarzyńska Badanie efektywności bibliotek publicznych i pedagogicznych. Sulejówek 7-8.03.2013 r.

Badanie efektywności bibliotek publicznych i pedagogicznych – geneza projektu SBP Strategia Stowarzyszenia Bibliotekarzy Polskich na lata 2010–2021 Projekt AFBN i doświadczenia bibliotek naukowych powołanie przez SBP Zespołu ds. badania efektywności bibliotek publicznych i pedagogicznych, rozpoczęcie prac – czerwiec 2010 r. projekt współfinansowany z dotacji Fundacji Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego (FRSI) dla SBP Badanie efektywności bibliotek publicznych i pedagogicznych. Sulejówek 7-8.03.2013 r.

Badanie efektywności bibliotek publicznych i pedagogicznych – cele projektu SBP dostarczenie kierującym bibliotekami narzędzia do zarządzania wsparcie dla tworzenia strategicznych planów rozwoju bibliotek dostarczenie narzędzia do monitorowania postępów działania oraz oceny wykonania zadań dostarczenie narzędzia do badań porównawczych bibliotek (benchmarking) dostarczenie materiałów do działań promocyjnych na rzecz bibliotek (w skali lokalnej i ponadlokalnej) dostarczenie materiałów do opracowywania wniosków o granty Badanie efektywności bibliotek publicznych i pedagogicznych. Sulejówek 7-8.03.2013 r.

Prace Zespołu SBP opracowanie wskaźników funkcjonalności dla bibliotek publicznych i pedagogicznych przygotowanie kwestionariusza ankiety do badań satysfakcji użytkowników biblioteki opracowanie oprogramowania do gromadzenia danych, obliczania wskaźników i tworzenia analiz badania pilotażowe przeprowadzone w roku 2012 i 2013 (badania efektywności bibliotek, badania satysfakcji użytkowników) Badanie efektywności bibliotek publicznych i pedagogicznych. Sulejówek 7-8.03.2013 r.

Badania pilotażowe w bibliotekach publicznych i pedagogicznych Harmonogram 2012–2013 Cel badań: testowanie sposobu gromadzenia i analizy danych styczeń 2012 – rozpoczęcie badań pilotażowych kwiecień 2012 – seminarium dla przedstawicieli bibliotek testujących styczeń 2013 – przekazanie bibliotekom testującym formularzy do zestawienia danych statystycznych luty 2013 – odbiór danych z bibliotek luty/marzec 2013 – korekta i analiza nadesłanych danych przeprowadzona przez 6 osób z Zespołu SBP oraz 1 osobę z DBP we Wrocławiu Badanie efektywności bibliotek publicznych i pedagogicznych. Sulejówek 7-8.03.2013 r.

Badania pilotażowe w bibliotekach publicznych 2012-2013 Biblioteki koordynujące w regionach Książnica Podlaska w Białymstoku Wojewódzka i Miejska Biblioteka Publiczna w Bydgoszczy Wojewódzka i Miejska Biblioteka Publiczna w Gorzowie Wielkopolskim Wojewódzka Biblioteka Publiczna w Olsztynie (tylko 2013) Wojewódzka i Miejska Biblioteka Publiczna w Rzeszowie Książnica Pomorska w Szczecinie Wojewódzka Biblioteka Publiczna Książnica Kopernikańska w Toruniu Dolnośląska Biblioteka Publiczna we Wrocławiu oraz Miejska Biblioteka Publiczna w Szczecinie Miejska Biblioteka Publiczna we Wrocławiu Badanie efektywności bibliotek publicznych i pedagogicznych. Sulejówek 7-8.03.2013 r.

Biblioteki publiczne biorące udział w pilotażu 2012 biblioteki wojewódzkie – 7 biblioteki gminy miejskiej – 19 obsługiwana populacja do 20 tys. – 2 obsługiwana populacja 20-50 tys. – 8 obsługiwana populacja 50-100 tys. – 5 obsługiwana populacja 100-500 tys. – 3 obsługiwana populacja powyżej 500 tys. – 1 biblioteki gminy miejsko-wiejskiej (populacja 10-15 tys.) – 18 biblioteki gminy wiejskiej (populacja 5-10 tys.) – 19 ŁĄCZNIE 63 BIBLIOTEKI Badanie efektywności bibliotek publicznych i pedagogicznych. Sulejówek 7-8.03.2013 r.

Badania pilotażowe w bibliotekach publicznych 2012 – błędy, wątpliwości błędy konsultowane z bibliotekami (dwie tury) błędy arytmetyczne błędna interpretacja brak zapoznania się z objaśnieniami wątpliwości – konsultowane na warsztatach korekta objaśnień do danych statystycznych korekta formularzy bibliotek publicznych (lipiec 2012) Badanie efektywności bibliotek publicznych i pedagogicznych. Sulejówek 7-8.03.2013 r.

Badania pilotażowe w bibliotekach publicznych 2013 ogółem w 234 bibliotekach publicznych (wraz z filiami) wojewódzkich - 8 miejskich - 55 miejsko-gminnych - 73 gminnych - 98 w tym 63 biblioteki kontynuują badania pilotażowe rozpoczęte w 2012 r. (w tym 11 z województwa dolnośląskiego) w tym 10 bibliotek z warmińsko-mazurskiego, które przystąpiły do pilotażu w 2013 r. w województwie dolnośląskim badania pilotażowe przeprowadzono we wszystkich 171 publicznych bibliotekach samorządowych Badanie efektywności bibliotek publicznych i pedagogicznych. Sulejówek 7-8.03.2013 r.

Badania pilotażowe w bibliotekach pedagogicznych 2013 – uczestnicy Biblioteka Pedagogiczna Centrum Edukacji Nauczycieli w Białymstoku Publiczna Biblioteka Pedagogiczna RODN "WOM" w Częstochowie Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Gdańsku PBP Książnica Pedagogiczna w Kaliszu Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Krakowie Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka im. prof. T. Kotarbińskiego w Łodzi Biblioteka Pedagogiczna w Siedlcach Biblioteka Pedagogiczna w Skierniewicach Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Słupsku Biblioteka Pedagogiczna w Toruniu Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Warszawie Dolnośląska Biblioteka Pedagogiczna we Wrocławiu Badanie efektywności bibliotek publicznych i pedagogicznych. Sulejówek 7-8.03.2013 r.

Badania pilotażowe w bibliotekach pedagogicznych 2013 – uczestnicy 12 bibliotek pedagogicznych wraz z 66 filiami, w tym: 10 bibliotek samodzielnych 2 biblioteki włączone w strukturę ośrodków doskonalenia nauczycieli Najmniej filii w strukturze biblioteki: 1 Najwięcej filii w strukturze biblioteki: 12 Badanie efektywności bibliotek publicznych i pedagogicznych. Sulejówek 7-8.03.2013 r.

Sposoby weryfikowania danych (biblioteki publiczne i pedagogiczne) wg ograniczeń zaprojektowanych dla programu komputerowego na logikę i intuicyjnie wg liczby ludności wg GUS wg średniej ceny książki w porównywaniu z danymi z K-03 w porównaniu z danymi przekazywanymi do WBP w porównywaniu z danymi z poprzedniego roku analiza wskaźników zbiorczych (średnie, mediany, wartości max i min) uchwały samorządów województw System Informacji Oświatowej (SIO) Badanie efektywności bibliotek publicznych i pedagogicznych. Sulejówek 7-8.03.2013 r.

Badania pilotażowe w bibliotekach publicznych i pedagogicznych 2013 Błędy, wątpliwości, problemy Błędy konsultowane z bibliotekami błędy arytmetyczne błędna interpretacja brak zapoznania się z objaśnieniami rozbieżności w podawaniu danych do GUS i do badań pilotażowych (zauważone przez osoby sprawdzające) duże różnice w niektórych danych w porównaniu z rokiem ubiegłym pozostawianie niewypełnionych pól Badanie efektywności bibliotek publicznych i pedagogicznych. Sulejówek 7-8.03.2013 r.

Badania pilotażowe w bibliotekach publicznych i pedagogicznych 2013 Błędy, wątpliwości, problemy brak logicznego łączenia pewnych danych i kontrolowania związanych ze sobą pytań (np. koszty zakupu książek z liczbą nabytków) duży problem z podawaniem danych dotyczących budżetu trudności z pozyskaniem niektórych danych, np. budżet organizatora, liczba nauczycieli Badanie efektywności bibliotek publicznych i pedagogicznych. Sulejówek 7-8.03.2013 r.

Wnioski i zalecenia zbierane dane skorelowane z danymi wymaganymi przez GUS biblioteki publiczne w 90% biblioteki pedagogiczne w 85%, z tego 21% (7 danych) różni się częściowo zakresami lub interpretacją wszystkie problemy i błędy wynikłe w czasie pilotażu będą wykorzystane do: dalszego uzupełniania objaśnień zbieranych danych [warsztaty] rozszerzenia liczby ograniczeń pozwalających na automatyczne wykrywanie błędów w programie komputerowym „Aplikacja do gromadzenia, analizy i prezentacji wskaźników funkcjonalności bibliotek” niezbędna jest weryfikacja zbieranych danych przez bibliotekarza (analizatora) na etapie zatwierdzania formularzy niezbędne są szkolenia dla bibliotekarzy w zakresie statystyki bibliotecznej Badanie efektywności bibliotek publicznych i pedagogicznych. Sulejówek 7-8.03.2013 r.