AEROTOP – Jak napisać skuteczny projekt europejski ………..postępy w realizacji Marie Curie European Project Transfer of Knowledge MTKD-CT-2004-003170 A.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
innowacyjna wielkopolska
Advertisements

Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego Działanie 2.6 Regionalne Strategie Innowacyjne i transfer wiedzy Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju.
Dr inż. Michał Klepka Krajowy Punkt Kontaktowy Programów Badawczych UE
„HEALTH-PROT” Od porażki do sukcesu
Wnioski z realizacji zadań nadzoru pedagogicznego
Szósty Program Ramowy Priorytet 6.1. Zrównoważone Systemy Energetyczne Udział polskich zespołów w pierwszych konkursach Priorytetu 6.1 Szóstego Programu.
British Council Poland
poszukiwania stypendium
Samokontrola Umiejętność samodzielnego porównania: stanu faktycznego z tym co jest wymagane lub uznane za wartościowe, uzyskanych efektów pracy z kryteriami.
6 Program Ramowy System Stypendiów Marii Curie Małgorzata Zysińska LPK ds. 5PR UE.
Realizacja projektu w roku szkolnym 2012/2013 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Pracownia Ewaluacji Jakości Kształcenia
Budowanie wspólnoty uczących się MODUŁ VIII Sesja 8.1 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PROGRAM.
Podsumowanie uczestnictwa w 5PR Polska i Wielkopolska.
Jak Słoneczniki van Gogha mają się do AEROBIOLOGII czyli jak pokonywać przeciwności realizując grant europejski Nic nie poradzę na to, że nikt nie kupuje.
WIELKOPOLSKA W PROGRAMACH RAMOWYCH UE Podsumowanie 6. Programu Ramowego i Przygotowania do 7. Programu Ramowego Poznań, 8 czerwca 2006 r. Doświadczenia.
Alicja Stach 2004 Jak Słoneczniki van Gogha mają się do AEROBIOLOGII czyli jak napisać skuteczny grant europejski Trzeba: mieć 102% pewności, że to co.
Jak włączyć się do 6PR? Przegląd możliwości uczestnictwa Elżbieta Książek Regionalny Punkt Kontaktowy 6PR Poznański Park Naukowo-Technologiczny Fundacji.
Jak Słoneczniki van Gogha mają się do AEROBIOLOGII czyli jak napisać skuteczny grant europejski Trzeba: mieć 102% pewności, że to co robię jest bardzo.
Doświadczenia z wyjazdu na stypendium Marie Curie mgr Magdalena Andrałojć Akademia Ekonomiczna w Poznaniu.
Poznański Park Naukowo- Technologiczny
Szósty Program Ramowy Priorytet 6.1. Zrównoważone Systemy Energetyczne Udział polskich zespołów w pierwszych konkursach Priorytetu 6.1 Szóstego Programu.
Konferencja Inaugurująca 7. Program Ramowy Badań i Rozwoju Technologicznego UE w Regionie Zachodnim Poznań, 15 stycznia 2007 r. Doświadczenia stypendysty.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Człowiek – najlepsza inwestycja Uniwersytet im. Adama Mickiewicza.
PROGRAM COMENIUS Dobre Szkoły dla Młodych Europejczyków/Edukacja Społeczna i Uczenie się Metodą Projektów Good Schools for European Juniors/Social.
WYKORZYSTAJ POTENCJAŁ UCZELNI – ZAŁÓŻ FIRMĘ OGÓLNOPOLSKA KONFERENCJA NAUKOWA Przedsiębiorczość akademicka. Stan i możliwości rozwoju w woj. opolskim. Opole,
6 Program Ramowy Anna Wiśniewska Krajowy Punkt Kontaktowy Elżbieta Książek Regionalny Punkt Kontaktowy Stypendia w 6PR.
1 Sieć Punktów Kontaktowych w Wielkopolsce Oferta Sieci PK Matylda Dąbrowska Punkt Kontaktowy przy Akademii Wychowania Fizycznego w Poznaniu.
Wielkopolska w 6. Programie Ramowym UE Ewa Kocińska Regionalny Punkt Kontaktowy Programów Ramowych UE Fundacja UAM – Poznański Park Naukowo-Technologiczny.
Dlaczego warto starać się o unijne dofinansowanie badań? AEROTOP – Marie Curie European Project Transfer of Knowledge MTKD-CT Alicja Stach.
1 PRZYGOTOWANIA DO 7. PROGRAMU RAMOWEGO UE REGIONY WIEDZY I INNOWACJI RESEARCH POTENTIAL = CENTERS OF EXCELLENCE ANDRZEJ SIEMASZKO KRAJOWY PUNKT KONTAKTOWY.
PROGRAM UNIWERSYTETU PRZYRODNICZEGO WE WROCŁAWIU
Konferencja „Innowacyjna Wielkopolska”
dr inż. Jarosław Makal mgr inż. Adam Idźkowski
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Fundusz Stypendialny Program wymiany naukowej pomiędzy Polską a Szwajcarią Konferencja Informacyjna, 2 marca 2010 Uniwersytet.
Krajowa Sieć Informacji o Bioróżnorodności informacja o działalności Węzła Krajowego w roku 2008 * Michał Kozakiewicz Robert Meronka Piotr Tykarski Uniwersytet.
V 2003 r. Wizyta w siedzibie Senatu Rzeczpospolitej Polskiej w Warszawie naszych przedstawicieli.
Projekt szkolny Socrates Comenius Badanie i poznawanie kultur z różnych regionów europejskich poprzez poezję, prozę i muzykę.
Projekt dla Uniwersytetu Trzeciego Wieku Czeladzi Strona Internetowa: O naszym projekcie : Projekt łączy instytucje kształcące.
Jak to się zaczęło? 15 grudnia 2010 r. – zaprasza nas Koło Naukowe Robotyki Cyborg++ (Wydział Mechatroniki PW), 19 stycznia 2011 r. - nawiązaliśmy kontakt.
Tu mieści się Centrum Kształcenia Ustawicznego w Białymstoku oraz firma symulacyjna NaTURa Podlasia sp. z o. o.
1 Centrum Doskonałości BioMoBiL po półtora roku działalności Nowe metodyki laboratoryjne – czy możemy wypełnić istniejące luki ? Gdynia, 26 listopada 2004.
Nowoczesny Uczeń - program aktywizacji edukacyjno – obywatelskiej uczniów rybnickich liceów - realizacja Projektu w I Liceum Ogólnokształcącym z Oddziałami.
1/15 EURAXESS Europejska Sieć Centrów Informacji dla Naukowców EURAXESS Portal dla mobilnych naukowców Monika Kornacka Krajowy Punkt Kontaktowy Programów.
Zespół Szkół Gastronomicznych im. Karola Libelta w Poznaniu Młodzi Głosują.
Jak robić to efektywnie?
NASZA SZKOŁA W PROJEKCIE „MŁODZI-KREATYWNI”
NASI PARTNERZY Fundacja „Edusilesia” i LGD „Kraina Łęgów Odrzańskich” Urząd Miasta w Dzierżoniowie Fundacja „Wrzosowa Kraina” i LGD „Wrzosowa Kraina”
Maj 2014 r. Przewodnik do planowania programu kształcenia na II roku studiów II stopnia Kierunek: Bioinformatyka Przeznaczony dla studentów, którzy w roku.
Wspieramy budowanie marki
BIURO KARIER Otwieramy drzwi do kariery Kontakt Biuro Karier UAM ul. Zwierzyniecka 7c Poznań
1 Polskie ośrodki naukowo-badawcze w programie ESPON  Rozmieszczenie instytucji biorących udział w programie ESPON  Dotychczasowe uczestnictwo Polski.
Prezentacja Andżelika Bajan KrDzTo1011. Plan prezentacji Ćwiczenie 1 Ćwiczenie 1 Ćwiczenie 1 Ćwiczenie 1 Ćwiczenie 2 Ćwiczenie 2 Ćwiczenie 2 Ćwiczenie.
Wybrane zagadnienia raportu z ankiety ewaluacyjnej (wrzesień 2013 r.) respondenci: studenci studiów III stopnia biorący udział w Programie MOST w roku.
Projekt badawczy uczniów klasy 3d III LO w Poznaniu Realizacja: Paulina Dominiak, Magdalena Michalak, Natalia Świątek.
ROPS Poznań Konsultacje z PUP grupa docelowa projektu i instrumenty aktywizacji edukacyjnej PODNOSZENIE KWALIFIKACJI KADR POMOCY I INTEGRACJI SPOŁECZNEJ.
Uniwersytet Gdański - droga do „światowej” uczelni Grzegorz Węgrzyn Prorektor ds. Nauki Uniwersytetu Gdańskiego.
Program rozwoju turystyki w województwie śląskim Mariusz Raczek Regionalne Centrum Analiz i Planowania Strategicznego Wydział Rozwoju.
Program rozwoju turystyki w województwie śląskim Regionalne Centrum Analiz i Planowania Strategicznego Wydział Rozwoju Regionalnego Urząd Marszałkowski.
C ENTRUM BIOLOGII MOLEKULARNEJ I BIOTECHNOLOGII. Zespół Pałacowo-Parkowy Uniwersytetu Szczecińskiego w Małkocinie Lokalizacja CBMiB Katedra Biologii Komórki.
ZESPÓŁ SZKÓŁ POWIATOWYCH IM.KS. ADAMA BARGIELSKIEGO W MYSZYŃCU ERASMUS+ HISZPANIA 2015.
Tydzień Otwartej Nauki października Otwartość w działaniu.
Rozszerzona matura – świadoma inwestycja w przyszłość
poszukiwania stypendium
Zasady uczęszczania na lektoraty języków nowożytnych w Szkole Językowej Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu Prezentacja dla Studentów I roku Psychologii.
Zasady uczęszczania na lektoraty języków nowożytnych w Szkole Językowej Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu dla studiów licencjackich.
Spotkanie Lidera i Partnerów projektu
Studenckie Koło Polskiego Towarzystwa Pielęgniarskiego
Sprawozdanie z udziału w projekcie ERASMUS+. Nauczyciele byłego Gimnazjum nr 3, a obecnie Szkoły Podstawowej nr 5 w Malborku w ramach projektu Erasmus.
„HOTELARZE Z WODZICZKI – EUROPEJSKI RYNEK PRACY NA WAS CZEKA”
Zapis prezentacji:

AEROTOP – Jak napisać skuteczny projekt europejski ………..postępy w realizacji Marie Curie European Project Transfer of Knowledge MTKD-CT A. Stach*, C. Galán**, J. Emberlin***, H. Garcia Mozo**, J.C. Prieto Baena**. Bustos Delgado**, M. Nowak*, M. Smith,***, J. Corden **** * Pracownia Aeropalinologii Instytut Biologii ŚrodowiskaUniwersytet im. A. Mickiewicza w Poznaniu ** Faculty of Plant Botany, University of Córdoba ***National Pollen and Aerobiology Research Unit, University Worcester **** MAARA Derby

Kto i kiedy poinformował mnie o takich możliwościach? Kto i kiedy poinformował mnie o takich możliwościach? W listopadzie 2002 – szukałam możliwości dofinansowania SECBA 2003…. Pani Elżbieta Książek z Regionalnego Punktu kontaktowego z EC Projects w Poznaniu – oraz zespół współpracowników: Ewa Kocińska, Agata Bartoszewska, Paweł Bartoszek To dzięki ww. Osobom mój projekt okazał się skuteczny!!!!!

Jeśli X,Y czy Z…..w moim przypadku - aerobiologia jest nową dziedziną na naszym Uniwersytecie, w naszym regionie w naszym kraju……..mamy szanse na uzyskanie dofinasowania w myśl jednej z zasad 6Ramowego Programu – dążenia do ujednolicenia przestrzeni badawczej w Europie…..i to był mój punkt wyjściowy

Pierwszy krok polegał na poszukaniu partnerów od których będziemy się uczyć – to jest ośrodków europejskich, gdzie ta dziedzina jest bardzo dobrze rozwinięta, a w których osoby z naszego ośrodka będą mogły się uczyć……….. Na kilkanaście wysłanych listów pozytywnie odpowiedziały: profesor Carmen Galan z Uniwersytetu w Cordoba (Hiszpania) i profesor Jean Emberlin z Worcester (Wielka Brytania) Osoby z Pracowni Aeropalinologii uczą się w tych dwóch doskonałych ośrodkach!!!!

Zadania w projekcie AEROTOP Zadania w projekcie AEROTOP Dzięki AEROTOPowi na Uniwersytecie im. A. Mickiewicza w Poznaniu, powstaje nowa dziedzina nauki – aerobiologia Transfer wiedzy odbywa się wielotorowo, między innymi poprzez: Organizację laboratorium aerobiologicznego, które docelowo powinno pracować na poziomie jaki reprezentują partnerzy z Uniwersytetów w Córdoba i Worcester Prowadzenie wspólnych badań aerobiologicznych w Poznaniu i Wielkopolsce oraz w Ośrodkach Partnerskich w Hiszpanii i Wielkiej Brytanii.

Zadania w projekcie AEROTOP Przygotowanie zajęć dydaktycznych dla studentów Wydziału Biologii UAM, Stworzenie bazy danych aerobiologicznych dla Poznania i Wielkopolski z możliwością aktualizacji danych w Wiedniu i przygotowania cotygodniowej prognozy dla alergików na stronie (European Pollen Information) Transfer wiedzy poprzez Poznań do ośrodków Uniwersyteckich w Polsce, gdzie już prowadzony jest monitoring aerobiologiczny oraz pozyskanie nowych ośrodków pod kątem tworzenia sieci monitoringu aerobiologicznego w Polsce (organizacja warsztatów)

W pierwszym roku trwania projektu Dr Jose Carlos Prieto Baena pracował w Poznaniu realizując zadania AEROTOP – doktorantką z Cordoba Inmaculada Bustos Delgado, pracowała w Pracowni jako wolontariuszka Jesienią 2004 Dr Heminia Garcia Mozo pracowała w Poznaniu 2 miesiące. Przygotowałyśmy materiały do ćwiczeń oraz zarys programu aerobiologii Dr Matthew Smith z Worcester pracował od marca do maja 2005 w Poznaniu Mgr Małgorzata Nowak z laboratorium AMU w Poznaniu, uczyła się przez 2 mmiesiące nowych metod Cordoba Ja uczyłam się przez 3 miesiące 2004 roku w Cordoba metod statystycznych, prezentowania danych i wspólnie pracowaliśmy nad artykułem

W II roku realizacji AEROTOP Dr Matt Smith obecnie pracuje w Pracowni do maja Prowadzi monitoring w jednym z punktów pomiarowych. Uczy nas prognozowania i pomoże nam opracować modele prognostyczne stężeń najsilniej uczulających taksonów Od 1 sierpnia 2005 roku w pracowni pracuje mgr Mateusz Puszczyński, zatrudniony z dofinansowania MNII do projektu …WCZEŚNIEJ PRACOWAŁ JAKO WOLONTARIUSZ!!! Od 17 sierpnia do 15 października pracowałam w Worcester poznawałam nowe metody badawcze, zorientowałam się w profilu i zakresie badań prowadzonych w Worcester i wspólnie pracujemy nad artykułem, który zmierzamy ukończyć na przełomie II/III 2006 Mgr Małgorzata Nowak od 10 października do połowy grudnia pracuje w Cordobie. Uczy się miedzy innymi prowadzenia obserwacji fenologicznych dla potrzeb aerobiologicznych W styczniu 2006, dr Natalia Kalinowicz z Lwowa przyjedzie do Poznania prowadzić z nami badania dotyczące zawartości pyłku roślin i zarodników grzybów w powietrzu

Jednym z celów AEROTOPu jest dzielenie się zdobyta wiedzą z Aerobiologami z Polski Dlatego w program AEROTOPu wpisane jest organizowanie warsztatów dla Osób z innych Ośrodków Aerobiologicznych w Polsce. W dniach 8-10 kwietnia 2005 odbyły się z dużym powodzeniem AEROTOP Fungal Workshop Poznań. Na których dr Julie Corden i doktorantka Inmaculada Bustos Delgado (znająca zarodniki 77 taksonów!!!) uczyły uczestników warsztatów, oznaczania zarodników 20 taksonów grzybów a zaproszone z innych Ośrodków Osoby wygłosiły referaty.

Jestem przekonana, że dzięki AEROTOPowi uda nam się: Zorganizować na Wydziale Biologii UAM w Poznaniu laboratorium pracujące na poziomie takim jaki reprezentują partnerzy z Uniwersytetu w Córdoba i Uniwersytetu w Worcester Stworzyć płaszczyznę stałej współpracy z Akademią Medyczną, Akademią Rolniczą i Akademią Ekonomiczną w Poznaniu Utworzyć sieć monitoringu aerobiologicznego w Wielkopolsce na poziomie wymaganym przez IAA Nawiązać trwałą wspołpracę z aerobiologami z innych ośrodków w Polsce. Dr Idalia Kasprzyk z Uniwersytetu Rzeszowskiego na konsultacjach w Pracowni. Dr Jose Crlos Prieto Baena uczy nas tworzenia aerobiologicznych baz danych

AEROTOP….. To także transfer wiedzy NIE TYLKO AEROBIOLOGICZNEJ….