SZKOLENIE RADY PEDAGOGICZNEJ

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Niedaleko Koronowa, przy drodze krajowej nr 25 położona jest niezwykle malownicza miejscowość będąca polską stolicą truskawek - Buszkowo, w której od.
Advertisements

,,Aby mierzyć drogę przyszłą, trzeba wiedzieć skąd się wyszło”
NOWY NADZÓR PEDAGOGICZNY
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE „Moja kolorowa szkoła”
Ocena jakości pracy Doradcy zawodowego CEN w Białymstoku.
Jolanta Misztal Kujawsko – Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli we Włocławku Program poprawy efektywności kształcenia - opracowanie, wdrożenie i ewaluacja.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
Ewaluacja innowacji pedagogicznej realizowanej w Zasadniczej Szkole Zawodowej w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Młodzieży Niepełnosprawnej.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU z dnia 23 kwietnia 2004 r. w sprawie szczegółowych zasad sprawowania nadzoru pedagogicznego, wykazu.
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł PONADGIMNAZJALNYCH NR 2 W MYS Ł OWICACH ZNAM KONCEPCJĘ PRACY MOJEJ SZKOŁY.
1. Podsumowanie wyników ewaluacji zewnętrznych – rok szkolny 2012/13 2
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
RAZEM – 4% Typ placówki Liczba nadzorowanych placówek
ZESPÓŁ SZKÓŁ W OSTASZEWIE
1. Podsumowanie wyników ewaluacji zewnętrznych – rok szkolny 2012/13 2
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ
NADZÓR PEDAGOGICZNY KURATORA OŚWIATY
Wyniki całościowej ewaluacji zewnętrznej w ZS nr1 im
Projekt jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada.
i bezpieczeństwa uczniów
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
Patent żabki Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Bielawie.
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Spotkanie z dyrektorami wtorek, 23 września 2014 r.
RODZICE W SZKOLE.
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ
„ E-valesco znaczy wzmocnić ” Płock, wrzesień 2013 r.
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA SZKÓŁ DLA DOROSŁYCH
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PRZEDSZKOLI
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK OŚWIATOWO-WYCHOWAWCZYCH I ARTYSTYCZNYCH.
Najczęściej powtarzające się mocne strony i problemy do rozwiązania:
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA ZAWODOWEGO.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Ewaluacje problemowe w zakresie wskazanym przez Ministra Edukacji Narodowej dotyczyły następujących.
Priorytety Ministra Edukacji Narodowej i Sportu na rok szkolny 2005/2006.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PORADNIE PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE- Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/ ewaluacji problemowych 1.06.
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2014/2015.
Programy i projekty w Szkole Promującej Zdrowie. Standardy Szkoły Promującej Zdrowie  Szkoła promująca zdrowie dąży do osiągania celów i realizuje zadania.
WYNIKI AUTOEWALUACJI w Szkole Promującej Zdrowie przeprowadzonej w roku szkolnym 2014/2015 Szkoła Podstawowa im. Ks. Mariana Wiewiórowskiego w Gomulinie.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA SZKOŁY PODSTAWOWE ( ) przeprowadzono 205 ewaluacji, w tym: 25 ewaluacji całościowych 180 ewaluacji problemowych Podsumowanie.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
NIŻAŃSKI PROGRAM WSPIERANIA SZKÓŁ Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół Projekt współfinansowany.
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
SZKOŁA DEMOKRACJI W WYMAGANIACH PAŃSTWA Oświata w Rzeczypospolitej Polskiej stanowi wspólne dobro całego społeczeństwa; kieruje się zasadami zawartymi.
Wyniki Ewaluacji 2015 rok. Publiczne przedszkole im. Marii Kownackiej w Graczach.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
MAŁGORZATA STEFANIAK KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU SZKOŁY PODSTAWOWEJ IM. WIOSNY LUDÓW W KSIĄŻU WIELKOPOLSKIM
Debata z udziałem dyrektorów szkół i placówek oświatowych maj/czerwiec 2016 r.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Doradztwo zawodowe w szkołach
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
PREZENTACJA WYNIKÓW AUTOEWALUACJI SZKOŁY PROMUJĄCEJ ZDROWIE
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
II KONFERENCJA RAD RODZICÓW RODZICE W SZKOLE
Zapis prezentacji:

SZKOLENIE RADY PEDAGOGICZNEJ LISTOPAD 2003 BADANIE JAKOŚCI PRACY SZKOŁY W ŚWIETLE NOWYCH PRZEPISÓW OŚWIATOWYCH Autor: mgr inż.. B.Leszczyńska

STANDARDY OCENY JAKOŚCI PRACY SZKÓŁ I PLACÓWEK Koncepcja pracy szkoły lub placówki Zarządzanie i organizacja Wychowanie i opieka Kształcenie

KONCEPCJA PRACY SZKOŁY OBSZAR I – ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE Szkoła posiada jasno określone i akceptowane przez społeczność szkolną kierunki i cele działania. Nauczyciele uczestniczą w procesie planowania, rozumieją i akceptują strategię działania szkoły. Kadra, uczniowie i rodzice wiedzą, co szkoła lub placówka chcą osiągnąć i jak będzie realizować swoje cele. Dyrektor angażuje społeczność szkolną do tworzenia i modyfikowania programu rozwoju. Standard:

OBSZAR II - WEWNATRZSZKOLNY SYSTEM ZAPEWNIANIA JAKOŚCI Nadzór pedagogiczny w szkole zapewnia ciągły rozwój i doskonalenie jakości pracy oraz zmierza do zaspokojenia potrzeb uczniów, rodziców i nauczycieli. Sprawny i skuteczny nadzór pedagogiczny dyrektora szkoły sprzyja podwyższaniu jakości jej pracy. Dyrektor organizuje wewnętrzne mierzenie jakości pracy szkoły. STANDARD

OBSZAR III – PROMOCJA Szkoła dba o ukształtowanie swego pozytywnego wizerunku w środowisku, upowszechnia swoje osiągnięcia. Rozpoznaje w środowisku społecznym i gospodarczym oczekiwania edukacyjne i stosownie do nich kształtuje swoją ofertę edukacyjną. Szkoła lub placówka potrafi pozyskać sojuszników wspierających jej działania edukacyjne. Nauczyciele i uczniowie oraz rodzice podejmują działania służące pożytkowi lokalnej społeczności. STANDARD

ZARZĄDZANIE I ORGANIZACJA OBSZAR I – KADRA PEDAGOGICZNA Kadra gwarantuje wysoki poziom pracy edukacyjnej i wykonywanych zadań organizacyjnych. Wprowadzane są eksperymenty, innowacje i modyfikacje oraz inne działania dające kierownictwu szkoły i nauczycielom szanse samorealizacji. Ustalone są standardy pracy nauczycieli, wychowawców i innych pracowników pedagogicznych szkoły, a także kierownictwa szkoły. System awansowania, oceniania pracy oraz nagród i dodatków motywacyjnych jest nauczycielom znany i przez nich akceptowany. Polityka kadrowa szkoły jest planowana i realizowana stosownie do podejmowanych przez nią działań. STANDARD

OBSZAR II – ROZWÓJ ZAWODOWY KADRY Rozwój zawodowy nauczycieli jest związany z jakościowym rozwojem szkoły oraz indywidualnymi potrzebami. Rozpoznawane są potrzeby w zakresie doskonalenia związane z rozwojem szkoły z indywidualnymi potrzebami nauczycieli. Wewnątrzszkolne doskonalenie jest przemyślane, zaplanowane, systematyczne i właściwie zorganizowane. Nauczyciele przenoszą zdobyte umiejętności do swych działań edukacyjnych, a ich osiągnięcia są upowszechniane. Rozwój zawodowy jest uwzględniany w awansie zawodowym i ocenach pracy nauczycieli. Wszystkim nauczycielom zostały stworzone równe i zgodne z przepisami szanse rozwoju zawodowego. Kolejne etapy awansu zawodowego są dobrze organizowane a nauczyciele mają pełną świadomość wymagań. Oceny i opinie o ich pracy wskazują na potrzeby rozwoju zawodowego. Analizowana jest skuteczność form doskonalenia. STANDARD

OBSZAR III – WARUNKI DZIAŁALNOŚCI SZKOŁY LUB PLACÓWKI Szkoła dysponuje obiektami, budynkami i pomieszczeniami, a także wyposażeniem i materiałami, odpowiednimi do właściwego przebiegu procesu kształcenia, wychowania i opieki. Baza i wyposażenie szkoły zapewniają warunki do realizowania zadań statutowych szkoły i możliwość osiągania wysokiej jakości jej pracy. STANDARD

OBSZAR IV – ZDROWIE, HIGIENA, BEZPIECZEŃSTWO PRACY Wszyscy uczniowie, pracownicy i inne osoby przebywające w szkole funkcjonują w zdrowych, bezpiecznych i higienicznych warunkach. STANDARD

OBSZAR V – KIEROWANIE SZKOŁĄ I OBIEG INFORMACJI Struktura kierownicza i administracyjna, sprawność organizacyjna oraz system komunikowania się zapewniają efektywne zarządzanie, zgodne z oczekiwaniami uczniów, rodziców, pracowników oraz instytucji zewnętrznych. STANDARD

OBSZAR I – RÓWNOŚĆ SZANS WYCHOWANIE I OPIEKA OBSZAR I – RÓWNOŚĆ SZANS Szkoła zaspokaja realizowanie potrzeb edukacyjnych i osobowy rozwój wszystkim uczniom. Wolna jest od jakichkolwiek uprzedzeń i niesprawiedliwości. STANDARD

OBSZAR II – PRACA WYCHOWAWCZA SZKOŁY Szkoła realizuje własny program wychowawczy i program profilaktyki uwzględniający między innymi: potrzeby wychowawcze uczniów, uniwersalne wartości, wychowanie patriotyczne i obywatelskie, promocję postawy szacunku dla innych i samego siebie, samorządność uczniowską, formy wsparcia pedagogicznego. Uczniowie są zachęcani do wysiłku i pracy nad sobą, a ich osiągnięcia są dostrzegane. W procesie wychowania uczestniczą rodzice uczniów i wszyscy nauczyciele, a działania wychowawcze szkoły są jednolite i spójne. Zintegrowane działania wychowawcze i profilaktyczne sprzyjają wyposażeniu uczniów w uniwersalne wartości. STANDARD

OBSZAR III – PRACA OPIEKUŃCZA SZKOŁY Rozpoznane są potrzeby w zakresie opieki nad uczniami. Szkoła zapewnia wszelkie dostępne formy pomocy uczniom, którzy jej potrzebują a także podejmuje systematyczne i skuteczne działania opiekuńcze. STANDARD

OBSZAR IV – EFEKTY PRACY WYCHOWAWCZEJ I PROFILAKTYCZNEJ SZKOŁY Postawy i zachowania uczniów wskazują na ich moralny, społeczny, emocjonalny i duchowy rozwój oraz odpowiadają uznanym powszechnie wartościom i normom postępowania. Szkoła podejmuje systematyczne i skuteczne działania wychowawcze. STANDARD

OBSZAR I – PROGRAMY NAUCZANIA KSZTAŁCENIE OBSZAR I – PROGRAMY NAUCZANIA W szkole nauczanie powiązane jest z wychowaniem oraz kształceniem umiejętności posługiwania się technologią informatyczną oraz planowania przez uczniów własnego rozwoju. Programy nauczania poszczególnych zajęć edukacyjnych są tak wybrane lub skonstruowane, aby zapewnić każdemu uczniowi ciągły postęp. Jakość wybranych programów nauczania zapewnia rozwój osiągnięć edukacyjnych uczniów i ich sukcesy. STANDARD

OBSZAR II – ORGANIZACJA PROCESU KSZTAŁCENIA Organizacja procesu kształcenia umożliwia pełną realizację zadań szkoły oraz zmierza do osiągnięcia celów i założeń programowych. Organizacja procesu kształcenia w szkole zapewnia szansę rozwoju każdego ucznia. STANDARD

OBSZAR III – PRZEBIEG PROCESU KSZTAŁCENIA Proces kształcenia ma jasno określone cele ukierunkowane na rozwój ucznia. Metody pracy z uczniami są właściwie dobrane, zróżnicowane i skuteczne. Ocenianie jest przemyślanym procesem zmierzającym do poprawy efektów edukacyjnych szkoły. Szkoła tworzy środowisko wspierające uczenie się dzieci i młodzieży. STANDARD

OBSZAR IV – EFEKTY KSZTAŁCENIA Miarą sukcesu szkoły jest poziom i ciągły postęp osiągnięć edukacyjnych uczniów, zgodny z ich indywidualnymi możliwościami, potrzebami, uzyskiwany w toku realizacji odpowiednio dobranych programów kształcenia. Absolwenci są w stanie sprostać wymaganiom kolejnego etapu nauczania w wybranej szkole. Szkoła bada osiągnięcia edukacyjne uczniów, wykorzystuje wyniki do podnoszenia efektywności kształcenia. STANDARD

Proponuję następujący podział zadań związanych z badaniem jakości pracy szkoły. Opracowanie wieloletniego planu badania jakości pracy szkoły – wicedyrektorzy do 31.01.2004r. Opracowanie narzędzi badawczych i diagnostycznych: Obszar I i II – Zarządzanie strategiczne – dyrekcja do 30 marca 2004 roku Obszar III – Wychowanie i opieka – Zespół opiekuńczo - wychowawczy do 30 marca 2004 Obszar IV – Kształcenie – Zespół matematyczno-przyrodniczo- informatyczny i zespół przedmiotów humanistycznych – do 30 marca 2004r.

INFORMACJI NIEZBĘDNYCH DO OPRACOWANIA NARZĘDZI BADAWCZYCH DOSTARCZĄ WICEDYREKTORZY I DYREKTOR NA SPOTKANIACH ZESPOŁÓW PRZEDMIOTOWYCH

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ!!!