WYSYŁANIE PISM WEDŁUG SYSTEMU BEZDZIENNIKOWEGO

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PRZYJMOWNIE I WYSYŁANIE KORESPONDENCJI
Advertisements

Dostęp do CBD ARiMR dla pracowników IW
POCZTA ELEKTRONICZNA Wymagania edukacyjne.
Spotkanie Szkolnych Koordynatorek i Koordynatorów Programu Akademia uczniowska. sierpień, 2011 Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze.
KORESPONDENCJA SERYJNA
Przyjmowanie pism według systemu bezdziennikowego 
SYSTEM KANCELARYJNY.
Agresja i przemoc wśród uczniów
T: System Kancelaryjny.
Rodzaje dokumentów biurowych
Potwierdzenie przyjęcia zamówienia
Przyjmowanie i wysyłanie korespondencji Ewa Pabin kl.3aTŻiGD
Instrukcja nadsyłania prac.
Sposób składania wniosków do działania 9.3 RPO WP Regionalny Program Operacyjny dla Województwa Pomorskiego na lata Departament Programów.
Sposób składania wniosków do działania 9.3 RPO WP Regionalny Program Operacyjny dla Województwa Pomorskiego na lata Departament Programów.
Kontrole kwalifikowalności do wsparcia specjalnego do krów i owiec
WOJEWÓDZTWO PODKARPACKIE Wsparcie rozwoju przedsiębiorczości w województwie podkarpackim ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego WP w latach 2007.
PODSYSTEM MONITOROWANIA EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO - PEFS
UPS CampusShip™ user's guide
1 Wytyczne w sprawie formy składania wniosków o dofinansowanie z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Zintegrowanego Programu Operacyjnego.
Informatyzacja a prawo podatkowe
SYSTEMY KANCELARYJNE.
– główny efekt pracy biurowej
Kanony wysyłania aplikacji em
Elektronizacja współpracy pomiędzy Zakładem Ubezpieczeń Społecznych
Działanie 111 Szkolenia zawodowe dla osób zatrudnionych w rolnictwie i leśnictwie PROW 2007 – 2013.
Rozdzielanie i załatwianie spraw
Informatyzacja Urzędu – Obowiązki Prawne
Urząd Marszałkowski Województwa Opolskiego Departament Programów Rozwoju Obszarów Wiejskich SZKOLENIE w zakresie rozliczania projektów w ramach PROW
Systemy Kancelaryjne ..
czyli jak poradzić sobie bez listonosza.
Nowa, elektroniczna instrukcja kancelaryjna.
KORESPONDENCJA W SPRAWACH HANDLOWYCH Opracowanie: Wioleta Musiał
Wysyłanie pism Pisma do wysyłania przekazuje się do kancelarii lub sekretariatu, gdzie związku z wysyłką wykonuje się następujące czynności: sprawdza.
Spotkanie Centrum Poczty i Postdata S.A.
O projekcie Efektem projektu o nazwie „Przygotowanie Urzędu Miasta Tarnobrzeg do świadczenia usług publicznych drogą elektroniczną za pośrednictwem.
Dokumentacja papierowa
Temat: Poczta elektroniczna ( )
Zasady prowadzenia dziennika lekcyjnego
Systemy operacyjne i sieci komputerowe
Informatyka Poczta elektroniczna.
Elektroniczny listonosz.
Działanie 111 „Szkolenia zawodowe dla osób zatrudnionych w rolnictwie i leśnictwie PROW 2007 – 2013”
Poczta elektroniczna –
Fazy obiegu pism I faza – przyjmowanie pism II faza – rozdział
Rodzaje dokumentów biurowych
Elektroniczne Zarządzanie Dokumentacją EZD PUW
Instrukcja Rejestracja do I edycji Gimnazjalnej Olimpiady Wiedzy o Społeczeństwie Instrukcja
Obieg dokumentów w instytucji publicznej o akademickim rodowodzie Mariusz Mysiakowski Warszawski Uniwersytet Medyczny.
BUDŻET OBYWATELSKI MIASTA STARACHOWICE NA 2016 ROK.
DHL24 – INSTRUKCJA DHL Parcel Warszawa, maj 2016.
Procedura wydawania opinii potwierdzającej zgodność projektu w ramach Działania 3.1 „Kompetencje w szkolnictwie wyższym” Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja.
Wnioskodawca chcący ubiegać się o dofinansowanie projektu w konkursie w ramach RPO WIM powinien: 1)Zapoznać się z ogłoszeniem o konkursie: Ogłoszenie.
Działanie 1.1. POPC Instrukcja przygotowania Harmonogramu rzeczowo-finansowego realizacji projektu.
Wybory Prezydenta RP 2015 Szkolenie Urzędników Wyborczych 20 kwietnia 2015 r.
Formalności i wzory wypełniania niezbędnych dokumentów.
Przewodnik po systemie eDokumenty część I Nowoczesny sekretariat.
Formalno ś ci i wzory wypełniania niezb ę dnych dokumentów.
Optymalizacja? Oszczędność? Komunikacja z Klientem w przedsiębiorstwie komunalnym Bystre,
Katarzyna Gagan, Anna Krawczuk
DHL24 – instrukcja Warszawa, sierpień 2017 DHL Parcel.
Rodzaje systemów kancelaryjnych
Tworzenie konta pocztowego na portalu Google
Tworzenie konta pocztowego na portalu Google
Załatwianie spraw przez organy podatkowe
Dokumenty przewozowe w transporcie wodnym i lotniczym
ZASADA DZIAŁANIA PRZESYŁKI SERWISOWEJ
Dorota Czerwińska Katedra Postępowania Karnego
Instrukcja przygotowania poczty wychodzącej dla listu poleconego
Zapis prezentacji:

WYSYŁANIE PISM WEDŁUG SYSTEMU BEZDZIENNIKOWEGO

Sprawy załatwione przez pracownika w formie pisemnej po uzyskaniu ostatecznej aprobaty i sporządzeniu maszynopisu przeznaczone są do wysłania. W tym celu pracownik przekazuje pismo do kancelarii lub sekretariatu.

Czynności wykonywane przez kancelarię związane z wysyłaniem pism: kancelaria w związku z wysyłką pism sprawdza poprawność formalną pisma w wypadku stwierdzenia braków kancelaria uzupełnia je sama lub zwraca pismo pracownikowi w celu dokonania uzupełnień. poprzez odciśnięcie na kopii odpowiedniego stempla z datą wysłania stwierdza wysłanie pisma. pisma wartościowe, polecone, wysłane za pokwitowaniem kancelaria wpisuje do specjalnej pocztowej książki nadawczej lub książki doręczeń kancelaria również adresuje koperty, przystawia pieczątkę nadawcy, nakleja znaczki, wpisuje znak pisma na kopercie.

Jeżeli pisma wysyłane są drogą pocztową za zwrotnym potwierdzeniem odbioru, przypina się do koperty odpowiednio wypełniony formularz. Przy większej ilości pism skierowanych do tego samego adresata wysyła się je w jednym opakowaniu lub w jednej kopercie. W fazie wysyłania pism aby uniknąć czynności pracochłonnych takich, jak naklejanie znaczków, stosuje się maszynę do frankowania która w miejsce znaczka wbija opłatę pocztową.

Sposób składania pism zależy od wymiarów koperty, do której wkłada się wysyłane pismo. Gdy używamy koperty standardowej , pismo najpierw należy odpowiednio złożyć. Przy stosowaniu koperty podłużnych- gabinetowych pismo składa się wyłącznie wszerz na trzy części. Do adresowania kopert są wykorzystywane często adresarki i komputery-adresy sa wtedy drukowane na kopertach.

W fazie wysyłania pism, aby uniknąć pracochłonnych czynności naklejania znaczków, stosuje się inne sposoby opłat za przesyłki pocztowe: Zamiast znaczka umieszcza się na kopercie pieczątkę "Opłata pocztowa zryczałtowana"' i stosuje rozliczanie ryczałtem, niezależnie od ilości wysłanych w danym miesiącu listów, Może być pieczątka "Opłata pocztowa skredytowana", wtedy rozliczamy się z urzędem pocztowym po zakończeniu danego miesiąca, Można też stosować maszynę frankującą, która w miejsce znaczka pocztowego odciska na kopercie opłatę pocztową.

Przesyłki ofrankowane muszą być oddawane na poczcie, nie można ich wrzucać do skrzynek pocztowych. Opłacając należność za przesyłki pocztowe należy zwracać uwagę, aby zawsze były opłacane poprzez naklejenie na kopercie znaczków pocztowych. Korespondencja doręczona do kancelarii/sekretariatu do godziny 11.00 powinna być wysłana tego samego dnia. Przesyłki doręczone później powinny zostać wysłane w dniu następnym.  

• telegramy nadaje się faksem, Wysyłanie korespondencji odbywa się najczęściej za pośrednictwem urzędów pocztowych, zgodnie z dyspozycją zamieszczoną nad adresem poszczególnych pism: • przesyłki "ekspres", "b. pilne", "terminowe" - wysyła się w tym samym dniu, • telegramy nadaje się faksem, • pisma adresowane do tego samego adresata wysyła się we wspólnej kopercie.