Protokoły, sprawozdania, notatki służbowe

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PRZYJMOWNIE I WYSYŁANIE KORESPONDENCJI
Advertisements

ZAMÓWIENIE.
Przyjmowanie pism według systemu bezdziennikowego 
SYSTEM KANCELARYJNY.
Rodzaje dokumentów biurowych
Potwierdzenie przyjęcia zamówienia
Zebranie jako forma wymiany informacji
Formułowanie treści pisma, części składowe pisma.
Zebranie jako forma wymiany informacji
Jak konstruować kwestionariusze ankiet?
TECHNIKI, DOWODY, PRZEBIEG BADANIA ROCZNEGO SPRAWOZDANIA FINANSOWEGO
Wniosek o płatność. Terminy składania wniosków o płatność: Pierwszy wniosek o płatność: 3 miesiące, licząc od daty podpisania umowy Kolejne wnioski o.
Wniosek o płatność. Terminy składania wniosków o płatność: Pierwszy wniosek o płatność: 3 miesiące, licząc od daty podpisania umowy Kolejne wnioski o.
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez całe życie Partnerskie Projekty Szkół - raporty merytoryczne.
Ewidencja przebiegu pojazdu
Uczymy się właściwie korzystać z encyklopedii i słowników.
2 XII posiedzenie Grupy do spraw Przedsiębiorców Zasady udzielania zamówień oraz wyboru wykonawców w transakcjach nieobjętych ustawą Prawo Zamówień Publicznych.
Elementy składowe pism
Opracował Wiesław Rychlicki na podstawie:
Strona formalna tekstu
Korespondencja biurowa
Rozdzielanie i załatwianie spraw
Podstawowa obsługa magazynu.
UWAGI DO SKŁADANYCH SPRAWOZDAŃ za rok 2012
Prawdy oczywiste czyli… z czym mamy najwięcej kłopotu rozpoczynając działalność? - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA:
Dokumentacja pracy nauczyciela przedszkola
Nowoczesna korespondencja
KORESPONDENCJA W SPRAWACH HANDLOWYCH Opracowanie: Wioleta Musiał
Adres bibliograficzny czyli paszport książki. Adres bibliograficzny – to uporządkowany zapis pozwalający precyzyjnie określić pozycję wydawniczą itp.
OPRACOWANIE NA PODSTAWIE MATERIAŁÓW CKE mgr Małgorzata Smul.
Spis treści W świecie algortmów -Budowa algorytmu
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE
PRACA SEMESTRALNA- semestr III Ocena ryzyka zawodowego
Matematyka w życiu codziennym
Informatyka – szkoła gimnazjalna – Scholaris - © DC Edukacja Podstawowe funkcje w arkuszu kalkulacyjnym Informatyka.
Konspekt (plan metodyczny) a scenariusz
Forma czynności prawnych Przygotowała mgr Małgorzata Wilczyńska.
Przykłady analiza i projektowanie
Nazwa procedury Analiza prac uczniów.
Opracował :© 2014 Jerzy Płatakis Biuro Spraw Studenckich Centrum Kształcenia i Obsługi Studiów UMCS na rok akademicki 2014/2015 WYPEŁNIANIE FORMULARZA.
Formułowanie treści pisma, części składowe pisma.
Rodzaje dokumentów biurowych
Zasady redagowania pism urzędowych
Zebranie jako forma wymiany informacji. Zebrania: są ważnym elementem komunikowania się w jednostkach organizacyjnych. W trakcie, których przekazywane.
Dokumenty jako dowód w postępowaniu administracyjnym
ELEMENTY DECYZJI ADMINISTRACYJNEJ
SPORZĄDZANIE I UKŁAD PISMA WYCHODZĄCEGO
DOKUMENTACJA OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH dr hab. Mariusz Jagielski
Instrukcja Rejestracja do I edycji Gimnazjalnej Olimpiady Wiedzy o Społeczeństwie Instrukcja
Techniki informacji i komunikacji Ćwiczenia nr 4 Mgr Anna Materla Publiczne bazy orzeczeń sądowych. Uniwersytet Wrocławski Wydział Prawa, Administracji.
ZAMÓWIENIE. Korespondencja handlowa Mianem korespondencji handlowej określa się wszelkiego rodzaju pisma, jakie wymieniane są pomiędzy podmiotami gospodarczymi,
Opracował :© 2015 Jerzy Płatakis Biuro Spraw Studenckich Centrum Kształcenia i Obsługi Studiów UMCS na rok akademicki 2015/2016 WYPEŁNIANIE FORMULARZA.
Procedury reagowania na cyberprzemoc
1 © copyright by Piotr Bigosiński DOKUMENTACJA SYSTEMU HACCP. USTANOWIENIE, PROWADZENIE I UTRZYMANIE DOKUMENTACJI. Piotr Bigosiński 1 czerwiec 2004 r.
Postępowanie sądowe [ jurysdykcyjne / główne ] Katedra Postępowania Karnego mgr Artur Kowalczyk Katedra Postępowania Karnego mgr Artur Kowalczyk.
RYSUNEK TECHNICZNY.
TECHNIK ADMINISTRACJI Czas trwania nauki: 2 lata.
Katarzyna Gagan, Anna Krawczuk
Redakcja tekstów naukowych dla orientalistów
Łączenie pism w sprawy, pisma nie tworzące akt spraw
PISEMNE ZEZNANIA ŚWIADKÓW W ARBITRAŻU
Wybory związkowe w OM NSZZ „Solidarność” POiW RW
Ordery i odznaczenia państwowe Medal Komisji Edukacji Narodowej
Uczymy się właściwie korzystać z encyklopedii i słowników.
Beneficjenci projektów finansowanych w ramach PO WER
przedstawiciela Wielkopolskiego Kuratora Oświaty
Pracownia techniki biurowej
notatki służbowe Pracownia techniki biurowej
Zapis prezentacji:

Protokoły, sprawozdania, notatki służbowe

Protokół jest sprawozdaniem, które sporządza się w formie aktu, ustalając przebieg wydarzeń, dokonane czynności lub stwierdzone fakty

Rodzaje protokołów: • protokół zdawczo-odbiorczy, sporządzany jest przy przekazywaniu rzeczy i spraw, zawarte są w nim informacje o przekazywanych sprawach i warto­ściach materialnych, np. ilość, cena, wartość, miejsce i data sporządzania, określenie strony przekazującej i odbierającej, podpisy przekazującego i od­bierającego oraz ewentualnie protokolanta,

protokół kontroli, jest sprawozdaniem przeprowadzonej kontroli, zawiera opis czynności kontrolnych oraz stwierdzony stan faktyczny, wskazuje niepra­ widłowości i niedociągnięcia, protokół zebrania, ma na celu odtworzenie przebiegu zebrania, zawiera po­ rządek zebrania, opis przebiegu zebrania, podjęte uchwały, formułę o zakoń­ czeniu, podpisy przewodniczącego zebrania i protokolanta,

protokół zdarzeń, zawiera stwierdzenia ściśle określonych faktów i towarzyszących okoliczności, podpisy sporządzających, protokół przesłuchania, sporządza się na formularzach, z protokołu powinno wynikać, kto, gdzie i jakich czynności dokonał, kto był obecny i w jakim cha­ rakterze, co ustalono i jakie uwagi zgłoszono do protokołu. Odczytuje się go uczestnikom i przez nich powinien być podpisany po odczytaniu, protokół rozprawy, zawiera określenie rodzaju protokołu, rodzaju rozprawy, przebieg rozprawy, jej wynik, podpisy protokolanta i przewodniczącego.

Tabela 2. Części składowe protokołu

Sprawozdanie jest to ustny lub pisemny opis wypadków i zdarzeń z określo­nego stanu rzeczy za określony czas. Należy je sporządzić rzetelnie i dokładnie. Powinno składać się z następujących elementów: słowo „sprawozdanie" w tytule, określenie, czego sprawozdanie dotyczy, okresu, jakiego dotyczy sprawozdanie, zasadniczej części sprawozdania, w której opisuje się liczbowo albo słownie, zdarzenia czy wypadki i wnioski.

Rodzaje sprawozdań: sprawozdanie liczbowe, zawiera dane statystyczne dotyczące działalności za pewien okres, musi być właściwie wypełnione, bez błędów rachunkowych i zawierać prawdziwe dane. Przygotowuje się je na formularzach lub w tabe­ lach opracowanych we własnym zakresie, sprawozdanie ankietowe, polega na zbieraniu informacji za pomocą zada­ wania określonych pytań, przedstawionych w specjalnych kwestionariuszach, formularzach ankietowych, sprawozdania opisowe, stosuje sieje w sprawach, np. sprawozdanie z wyjaz­ du służbowego, polega na przedstawieniu w formie pisemnej wypadków, zda­ rzeń, wyników, składa się z części wstępnej i końcowej.

Notatka służbowa, służy do przekazywania informacji między komórkami organizacyjnymi lub pracownikami, wówczas gdy ustny przekaz nie jest wystarczający. Powinna być prosta, zwięzła i krótka. Części składowe notatki: część wstępna, część zasadnicza, wnioski.

W nagłówku notatki wskazuje się, dla kogo jest ona przeznaczona, od kogo pochodzi i czego dotyczy. Do notatek zalicza się między innymi: życzenia i wnioski interesantów, relacje z przeprowadzonych rozmów telefonicznych. Telefonogram jest to pilna wiadomość przekazana przez telefon lub faks i po sporządzeniu pisemnej notatki przekazana adresatowi

Skróty i skrótowce W korespondencji biurowej dopuszczalne jest stosowanie skrótów powszech­nie znanych i zrozumiałych. Ważne jest, by były prawidłowo napisane. 1. Skróty tytułów naukowych i zawodowych - piszemy zawsze małą literą, kropki używamy tylko wtedy, gdy skrót nie kończy się ostatnią literą nazwy, w innym przypadku nie używamy jej, np. prof. - profesor, dr - doktor, mgr - magister, doc. - docent, inż. - inżynier, gen. - generał, red. - redaktor, dyr. - dyrektor, mjr - major, kpt. - kapitan;

Skróty powtarzających się często zwrotów mowy potocznej: szt. - sztuk, nr - numer, ul. - ulica, m. - mieszkanie, al. - aleja, wg - według, poz. - pozycja, r. - rok, t. - tom;

3. Skróty miar i nazw jednostek monetarnych (zawsze bez kropki): zł - złoty, gr - grosz, m - metr, cm - centymetr, kg - kilogram, t - tona, l - litr, ha - hektar, km - kilometr;

Skrótowce pisane wielkimi literami składające się: • z początkowych liter poszczególnych wyrazów stanowiących nazwę fir­ my, organizacji, instytucji, np.: PWST - Państwowa Wyższa Szkoła Teatralna, PKO - Powszechna Kasa Oszczędności, • głoskowce - zbudowane z pierwszych głosek nazwy, np.: KUL - Katolicki Uniwersytet Lubelski, • grupowce - tworzone z grup głosek lub sylab, np.: POLFA - Polska Farmacja, • skrótowce mieszane - składają się z sylab liter i głosek, np.: - MKOL (emkaol) - Międzynarodowy Komitet Olimpijski;

5. Skrótowce pisane małymi literami są to łącznie pisane połączenia kilku skrótów: k.o. - kulturalno-oświatowy, bhp. - bezpieczeństwo i higiena pracy, br. - bieżą­cy rok, jw. - jak wyżej, np. - na przykład, itd. - i tak dalej, itp. - i tym podobne, tj. - to jest, ww. - wyżej wymieniony, cdn. - ciąg dalszy nastąpi, tzn. - to zna­czy, ds. - do spraw, npm. - nad poziomem morza, p.n.e. - przed naszą erą. Należy unikać pisania skrótowców za pomocą kreski „nawiasowej" np. W/w, d/s, k/łodzi, gdyż jest to błąd. Podobnie niewłaściwe jest skracanie wyrazów typu „wiceprezes" następująco: „v-ce prezes"; nieuzasadnione jest zastąpienie litery „w" literą „v", a litery „i" „kreską".