Projekt restrukturyzacji sieci szkół i placówek publicznych w Szczecinie Szczecin, styczeń 2008.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Bezpieczeństwo publiczne-edukacja dla służb mundurowych.
Advertisements

NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
INFORMACJA o stanie wdrożenia modeli i standardów edukacyjnych w przedszkolach i szkołach prowadzonych przez miasto Opole.
ZESPÓŁ EDUKACJI „WIEDZA”
KONFERENCJA METODYCZNA pod hasłem Diagnostyka i ewaluacja - konieczność czy potrzeba?  Organizatorzy: Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie Miejski.
Wdrożenie modułu Sekretariat. Wdrożenie modułu Kadry.
POWIAT MYŚLENICKI Tytuł Projektu: Poprawa płynności ruchu w centrum Myślenic poprzez przebudowę skrzyżowań dróg powiatowych K 1935 i K 1967na rondo.
Organizacja nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2010/2011.
Kierunki zmian w kształcemiu zawodowym.
Informacja o stanie realizacji Programu polityki oświatowej Miasta Olsztyna na lata
Szkoła nie musi być zamknięta. Realizacja polityki oświatowej w Opolu. Centrum Nauk Przyrodniczych przy PG nr 6, jako przykład zagospodarowania budynku.
Publiczna Policealna Szkoła Nowoczesnych Technologii dla Dorosłych w Łodzi ŁÓDZKIE Urząd Marszałkowski w Łodzi.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Nabór do szkół ponadgimnazjalnych Tarnowa Analiza naboru Rok szkolny 2008/2009 Wyniki naboru w poszczególnych szkołach.
Bytomski Oświatowy Okrągły Stół
KSZTAŁCENIE ZAWODOWE W POWIECIE KLUCZBORSKIM Miejsce: Aula Zespołu Szkół Ogólnokształcących im. Adama Mickiewicza w Kluczborku Termin: 28 listopada 2007.
Z espół Szkół Technicznych w Strzyżowie to dynamicznie rozwijająca się placówka oświatowa oferująca kształcenie w Technikum, Zasadniczej Szkole Zawodowej,
WYDZIAŁ EDUKACJI URZĘDU MIEJSKIEGO W KOSZALINIE WYDZIAŁ EDUKACJI ul. Mickiewicza 26, Koszalin tel
Organizacja udzielania uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Przemyśl.
Dzielnicowe Centrum ds. Integracji zostało powołane Zarządzeniem nr 203/2008 Burmistrza Dzielnicy Praga Północ m.st. Warszawy z dnia 6 listopada 2008 roku.
„Rynek pracy w powiecie trzebnickim: struktura bezrobocia i miejsca pracy.”
Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.
EFEKTY REALIZACJI PROJEKTU
EGZAMIN GIMNAZJALNY W SUWAŁKACH 2009 Liczba uczniów przystępująca do egzaminu gimnazjalnego w 2009r. Lp.GimnazjumLiczba uczniów 1Gimnazjum Nr 1 w Zespole.
Delegatura w Płocku Kontrole 2012/2013 Liczba przeprowadzonych kontroli – 222 (planowe – 85, doraźne -137)
Odsetek dzieci uczęszczających do przedszkoli publicznych i niepublicznych w Tychach w roku szkolnym 2009/2010.
Analiza matury 2013 Opracowała Bernardeta Wójtowicz.
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
Kuratorium Oświaty w Kielcach Kontrole planowe przeprowadzone przez Wydział Nadzoru Pedagogicznego w roku szkolnym 2013/2014 Zespół ds. kontroli.
Opiekun projektu : Pani Barbara Szczucińska. Początki gimnazjum  W wyniku reformy oświatowej w 1999 roku został utworzony Zespół Szkół Ogólnokształcących.
PROJEKT OPTYMALIZACJI I RACJONALIZACJI ORGANIZACJI JEDNOSTEK OŚWIATOWYCH PROWADZONYCH PRZEZ MIASTO OLSZTYN w 2010 ROKU styczeń 2010.
XVI Liceum Profilowane CXIII Liceum Ogólnokształcące Technikum nr 11
Analiza wykonania budżetu za okres I – X 2015 roku w szkołach i placówkach oświatowych na terenie Dzielnicy Wola Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola.
Liczba placówek, uczniów i oddziałów 2013/2014 Rok szkolny 2013/2014 Rok szkolny 2012/2013 stan na Typ placówkiLiczba uczniów Liczba oddziałów.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Spotkanie z dyrektorami szkół i placówek oświatowych oraz przedstawicielami JST 1.Powitanie. 2.Wystąpienie Pani Aurelii Michałowskiej Mazowieckiego Kuratora.
Wdrożenie rządowej reformy systemu oświaty na terenie Miasta Szczecin – mapa drogowa Szczecin, 14 listopada 2016 r.
INFORMACJA o stanie realizacji zadań oświatowych w Gminie Kartuzy, w roku szkolnym 2015/2016 w tym o wynikach sprawdzianów i egzaminów w szkołach, których.

Zmiany w systemie edukacji od roku szkolnego 2017/2018

w rejonie wspomagania:
Spotkanie z rodzicami uczniów szkół podstawowych i gimnazjów
REFORMA OŚWIATY Ustawa Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe
Projekt sieci elbląskich szkół po reformie edukacji.
Nabór do gimnazjów rok -. Slajd początkowy z animacją, animacja uruchamia się automatycznie po włączeniu tryby prezentacji.
Reforma oświaty 2017 Analiza sieci oraz propozycje zmian.
SIEĆ SZKÓŁ W GMINIE NOWE OD 1 WRZEŚNIA 2017 ROKU
Reforma oświaty Plan dostosowania sieci szkół prowadzonych przez Miasto Łódź z rejonu dawnej dzielnicy Bałuty do projektu nowego ustroju szkolnego.
Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo Oświatowe (Dz. U. z 2017 r., poz. 60) Delegatura w Płocku.

Struktura samorządowych szkół ogólnodostępnych
REFORMA OŚWIATY 2017/18.
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty –Wola m.st. Warszawy
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m. st
Informacje o szkole w roku szkolnym 2017/2018
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy
REFORMA OŚWIATY Ustawa Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe
Informacja z prac zespołu powołanego przez Prezydenta Miasta Puławy do wypracowania koncepcji sieci i obwodów szkół prowadzonych przez gminę Miasto Puławy.
rekrutacja Rok szkolny 2019/2020
Informacja z prac zespołu powołanego przez Prezydenta Miasta Puławy do wypracowania koncepcji sieci i obwodów szkół prowadzonych przez gminę Miasto Puławy.
Programu polityki oświatowej Miasta Olsztyna na lata
Edukacja w szkołach Powiatu Chojnickiego w roku szkolnym 2019/2020 spotkanie sieci doradców zawodowych r. Irena Laska Dyrektor Wydziału Edukacji.
Dzielnicowe Biuro Finansów Oświaty – Wola m.st. Warszawy
Zapis prezentacji:

Projekt restrukturyzacji sieci szkół i placówek publicznych w Szczecinie Szczecin, styczeń 2008

Zmiany są potrzebne! stawiamy na jakościowy rozwój szkół dążymy do wyrównywania szans edukacyjnych dzieci i młodzieży rozwijamy ofertę szczecińskiej oświaty dostosowujemy szczecińską oświatę do zmieniających się warunków demograficznych

Przede wszystkim jakość! Szczecin będzie miał nowe kierunki kształcenia sportowy muzyczny językowy artystyczny informatyczny

Szczecin Miasto Mistrzów Świata w Sporcie! Utworzymy Centrum Kształcenia Sportowego na bazie Zespołu Szkół Mistrzostwa Sportowego przy ul. Mazurskiej 40 Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 8 przy ul. Rydla 49

Struktura Centrum Kształcenia Sportowego SP 62 LO MS CKS ZSO 8 Gm 13 XVI LO ZSO MS Gm 19 Sportowa SP Gimnazjum Sportowe Gm z Oddz. Sportowymi LO z Oddz. Sportowymi

Dodatkowo przy Centrum Kształcenia Sportowego utowrzymy: Ośrodek Kształcenia Kadry Trenerskiej Internat dla Mistrzów Sportu Gabinety opieki medycznej i odnowy biologicznej dla sportowców Centrum Kształcenia Sportowego

Nareszcie w Szczecinie samodzielna Ogólnokształcąca Szkoła Muzyczna I stopnia! Rozbudujemy siedzibę i poszerzymy ofertę kształcenia muzycznego przyjmując więcej dzieci do Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej I stopnia przy ul. Bolesława Śmiałego 42/43

Struktura Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej I st. OSM I st. + SP nr 2 = Zespół Szkół Podstawowych nr 2 Zakłada się wygaszanie SP nr 2, które zakończy się w 2013 roku Rejon SP nr 2 podzielony zostaje między trzy szkoły: SP nr 1 (al. Piastów 6) SP nr 46 (ul. Felczaka 13) SP nr 47 (ul. Jagiellońska 59)

Rozwijamy zdolności językowe i artystyczne SP nr 61 przy al. 3 Maja będzie szkołą plastyczną z poszerzonym programem nauki języka niemieckiego Zapewniamy ciągłość edukacyjną: GIM nr 21 – kontynuacja programów rozwijających zdolności plastyczne GIM nr 42 – klasy dwujęzyczne z językiem niemieckim LO nr 9 Liceum Plastyczne Akademia Artystyczna

Miejski Program Kształcenia Informatycznego Informatyka dla wszystkich! w 2008/2009 rozpoczynamy w: SP nr 1 SP nr 20 SP nr 35 SP nr 74 w kolejnych latach rozpoczniemy wdrażanie programu: w gimnazjach w liceach

Miejski Program Kształcenia Informatycznego Stała rubryka w prasie lokalnej Wykłady, prelekcje, pokazy Promocja programu w środowisku lokalnym Miejski Program Kształcenia Informatycznego Szkolne Programy Kształcenia Informatycznego Konkursy, Turnieje Obozy naukowe Wsparcie dla nauczycieli Konkurs SP Konkurs GM Międzyszkolne Turnieje PGM Konkursy specjalistyczne Współpraca z uczelniami Spotkania z wybitnymi informatykami Przedszkola SP GM PGM I-III IV-VI Programy Koło Nauczycieli Informatyki Koordynator TI w szkole Administrator sieci szkolnej Programy nauczania Wyposażenie Uzupełnienie wyposażenia Międzyszkolne Koła Komputerowe Nauczyciele Zaj pozalekc

Rozdział Szkół Podstawowych i Gimnazjów Utworzymy samodzielną SP nr 68, ul. Zakole 1A Utworzymy samodzielne Gim nr 34, ul. Wojciechowskiego 50 Stopniowe wygaszanie SP nr 36 przy funkcjonującej w jednym budynku z Gim nr 34 Stopniowa wygaszanie Gim nr 28 funkcjonującego w jednym budynku ze SP nr 68 zakończenie procesu w 2009 roku

Utworzymy specjalistyczne szkoły podstawowe z oddziałami integracyjnymi SP nr 45 z oddziałami integracyjnymi przy ul. Benesza 75 SP nr 63 z oddziałami integracyjnymi przy ul. Grodzkiej 23 Przystosujemy budynki SP nr 45 oraz SP 63 dla osób niepełnosprawnych Wykorzystamy fundusze pomocowe w celu pełnego dostosowania szkół do potrzeb dzieci niepełnosprawnych

Uspołecznienie SP nr 21 Dlaczego? Najdroższa szkoła w mieście 6135 zł kosztuje utrzymanie 1 ucznia, do każdego ucznia dopłacamy o 1195 zł. więcej niż w standardowej szkole. W obwodzie szkoły zamieszkuje tylko 54 uczniów w wieku obowiązku szkolnego – z tej liczby tylko 38 (czyli 70 %) uczęszcza do SP nr 21 21,25 % uczniów SP nr 21 to uczniowie z innych gmin (27 uczniów z 127 uczniów )

Wydatki na SP 21 DZIŚ Wydatki na SP 21 wynoszą dziś zł. PO ZMIANIE Koszty ponoszone przez Miasto w przypadku utworzenia publicznej szkoły podstawowej prowadzonej przez inny organ wyniosą zł. Różnica wynosi zł. Dotacja dla szkoły niepublicznej wyniesie zł. Różnica wynosi zł.

Uspołecznienie SP nr 21 wstrzymanie naboru do klas I w roku szkolnym 2008/2009 z dniem 1 września 2008 r. włączenie obwodu SP nr 21 do obwodu SP nr 45 przy ul. Benesza 75 przystosowanie SP nr 45 dla osób niepełnosprawnych uspołecznienie SP nr 21 od 2009 r. wyłączenie nieruchomości z zasobów oświatowych Gminy Miasto Szczecin

Centrum Szczecina pustoszeje! Za cztery lata około 100 dzieci będzie mniej w SP nr 54 Baza szkoły wymaga generalnego remontu Program rewitalizacji - przeniesienie w tym roku 160 rodzin PLANUJEMY Wstrzymanie naboru do SP nr 54 od roku szkolnego 2008/2009 Od 1 września 2008 r. włączymy SP nr 54 do obwodów sąsiadujących szkół: SP 5, SP 63, SP 64 W roku 2010 przeniesienie klas integracyjnych do SP 63, a klas ogólnodostępnych do SP 5 Proces wygaszania zakończymy w 2010 r.

Pełne wykorzystanie bazy szkolnej poprzez zmiany w strukturze ZSZS nr 1 i SOSW nr 2 Łączenie szkół tego samego typu Częściowe wstrzymanie naboru do klas I Ostateczne połączenie szkół nastąpi we wrześniu 2009 r.

Zalety połączenia ZSZS Nr 1 i SOSW Nr 2 Zapewnienie możliwości kontynuacji nauki we wszystkich prowadzonych profilach kształcenia zawodowego Optymalne wykorzystanie bazy i dostosowanie naboru do zmieniających się potrzeb uczniów Pełne wykorzystanie miejsc w internacie Możliwość rozwoju szkoły

Technikum Zawodowe nr 3 w SOSW dla Dzieci Niesłyszących Technikum Zawodowe nr 3 jest szkołą ponadpodstawową nie funkcjonującą już w systemie oświaty Z dniem 1 września 2008 r. planuje się całkowite wygaszenie

Utworzenie Zespołu Szkół przy ul. Łabędziej 4 zakłada się połączenie z dniem 1 września 2008 r.: SP nr 29 przy Pogotowiu Opiekuńczym w Szczecinie, ul. Łabędzia 4 Gim nr 55 przy Pogotowiu Opiekuńczym w Szczecinie, ul. Łabędzia 4

Utworzenie Zespołu Szkół nr 13 przy ul. Bałtyckiej 1 zakłada się połączenie z dniem 1 września 2008 r.: SP nr 13, ul. Bałtycka 1 Gim nr 31, ul. Bałtycka 1 Uzyskamy: szkołę o jednolitym systemie wychowawczym szkołę o jednolitym systemie wychowawczym możliwość długoletniego monitorowania rozwoju uczniów możliwość długoletniego monitorowania rozwoju uczniów szkołę środowiskową szkołę środowiskową

Licea profilowane coraz mniej popularne! W związku z brakiem naboru w roku szkolnym 2008/2009 planuje się: całkowite wygaszenie z dniem 1 września 2008 r.: II LP w ZS Nr 8 oraz rozpoczęcie stopniowego wygaszania XII LP w ZS Nr 2 zakończenie procesu 31 sierpnia 2009 r.

Szkoły policealne nieatrakcyjne! W roku szkolnym 2008/2009 proponuje się całkowite wygaszenie szkół policealnych: Szkoła Policealna Nr 4 w Zespole Szkół Nr 2 Szkoła Policealna Nr 1 w Zespole Szk ó ł Budowlanych Szkoła Policealna Nr 8 w Zespole Szk ó ł Budowy Okręt ó w

Małe zainteresowanie liceami i technikami zawodowymi od września 2009 r. proponuje się rozpocząć proces stopniowego wygaszania XIX LO w Zespole Szkół Nr 6 od września 2008 r. planuje się całkowite wygaszenie techników, które zostały już zastąpione przez inne: Technikum Ekonomiczne Nr 2 w Zespole Szkół Nr 8 (obecnie Technikum Zawodowe Nr 4 w Zespole Szkół Nr 8) Technikum Hotelarskie Nr 2 w Zespole Szkół Nr 8 (obecnie Technikum Zawodowe Nr 4 w Zespole Szkół Nr 8)

Utworzenie Ośrodków Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego Tworzymy Nowy model absolwenta przy następujących szkołach: Zespół Szkół Nr 6 Zespół Szkół Budowlanych Zespół Szkół Budowy Okrętów Zespół Szkół Ogrodniczych Dostosowujemy się do potrzeb rynku pracy i wymogów pracodawców!

Co ma wpływ na plan restrukturyzacji? niż demograficzny puste szkoły mało liczne klasy mało atrakcyjna oferta edukacyjna rozdział szkół podstawowych od gimnazjów dekapitalizacja bazy

Ile dzieci będzie w Szczecinie w 2012? Rok liczba uczniów razem 3-6 lat7-12 lat13-15 lat16-18 lat Różnica

Zmiany są potrzebne! Dziękujemy za uwagę